FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.11.2024 klo 02:49:39 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 ... 4

Kirjoittaja Aihe: Akseli Pelvas  (Luettu 28804 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
shots

Poissa Poissa

: 16.12.2015 klo 19:34:37

Uutinen
Årets första nyförvärv klart: "Målskyttet min styrka"

Falkenbergs FF har gjort klart med sitt första nyförvärv inför 2016. På kvällens glöggmingel presenterade klubben en finsk mästare. fff.se har intervjuat ”julklappen”.

Det handlar om 26-årige Akseli Pelvas som har skrivit på ett tvåårskontrakt med FFF.
– Det är roligt. Jag är glad och ser verkligen fram emot att komma till Falkenberg och spela i allsvenskan. Jag vet att Falkenberg inte är en av de största klubbarna och inte har mest pengar men min agent Teemu Turunen, som spelat här, säger att det är en klubb som spelar fin fotboll och verkligen tar hand om sina spelare och att det är en klubb med stor potential, säger finländaren.
Akseli har i år främst spelat yttermittfältare men kan också spela anfallare.
– Jag har mest spelat anfallare under min karriär, men de senaste åren har jag spelat yttermittfältare. Jag trivs bäst på högerkanten. Där blir allt mer naturligt för min vänsterfot. Jag hoppas att jag kan bidra med det lilla extra till Falkenberg, med mina kvalitéer.

Vilka är dina styrkor?
– Mitt målskytte, min förmåga att skapa målchanser och mina avslut. Som offensiv spelare måste du kunna göra mål. Sen är löpningen också en styrka. Jag har bra fart och uthållighet. Min högerfot är okej, men det är min vänsterfot som jag kan skada motståndarna mest med.

Han spelade senast för SJK - från staden Seinäjoki med drygt 60 000 invånare - som i år blev finska mästare för första gången någonsin.
– När jag kom till SJK på lån 2013 låg klubben i andraligan. Under andra året i högstaligan vann vi guld. Det var en väldigt bra känsla. Hajpen och stämningen i staden var otrolig. Under tiden i HJK vann jag fem guld, så jag har vunnit sex nu.
Akseli producerade 14 mål på 33 matcher. Det räckte till en tredje plats i Veikkausliigas skytteliga.
– Det är ett bra målfacit för en ytter. Men det var verkligen ingen perfekt säsong. Jag känner att jag har mycket mer att ge. Man vill alltid göra mer mål. Jag hoppas göra det i Sverige.

Akseli har representerat samtliga Finlands landslag, från U15 upp till A-landslaget. Han debuterade för seniorlandslaget i en träningsmatch mot Trinidad och Tobago 22 januari 2012.
– Min allra första landskamp var faktiskt mot Sverige. Jag har gjort en A-landskamp. Förhoppningsvis får jag chansen igen i framtiden. Det är min dröm.
Han erkänner att han inte vet så mycket om sina nya lagkamrater.
– Jag har kollat lite. Det är mest svenska spelare i laget. Det verkar vara många lovande spelare i laget.

26-åringen känner till FFF:s allsvenska historik och tror på ett lyft under 2016.
– Det är så små skillnader. Ett lag kan hamna i toppen bara man gör en bra säsong. Kolla på Norrköping. Falkenberg kan också bli ett topplag.
När han får höra att han presenterats på ett glöggmingel inför supportrarna blir han glad.
– Det är kul! Det ska bli roligt att träffa alla. Förhoppningsvis kan jag ge fansen roliga minnen, säger Akseli Pelvas

http://www.falkenbergsff.se/detailarticle.aspx?id=553

Kahden vuoden soppari. Falkenberg on yksi Allsvenskanin pienimmistä seuroista joka nousi kaksi vuotta sitten sensaatiomaisesti ensimmäistä kertaa Allsvenskaniin. Aiemmin seurassa on pelannut suomalaisista yhden ottelun verran Teemu Turunen.

Tässä Falkenbergin talvikauden treenipelit:

29 januari, 18.30: Öster-FFF (Växjö)
2 februari, 18.00: Vinberg-FFF (Vinberg)
6 februari, 12.30: FFF-Ängelholm (Kristineslätt)
9 februari, 18.00: FFF-Ullared (Kristineslätt)
13 februari: Häcken-FFF (Göteborg)
17 februari: Tvååker-FFF (Tvååker)
20 februari: Tenhult-FFF (svenska cupen, Tenhult)
27 februari, 13.00: FFF-Varbergs BoIS (svenska cupen, Kristineslätt)
5 mars: AIK-FFF (svenska cupen, Solna)
14-21 mars: Träningsläger i Barcelona
25 mars: Gais-FFF (Göteborg)

edit. Ensi kausi mennään vielä nottajokimaisemissa:

Kaudelle 2017 on tulossa uutta pytinkiä joka kantaa nimeä Falcon Alkoholfria Arena

« Viimeksi muokattu: 31.08.2016 klo 16:41:42 kirjoittanut shots »
Millionthnck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi

Vastaus #1 : 16.12.2015 klo 19:37:17

Hyvältä vaikuttava siirto. Tuntuu, että haaste ja pelaajan nykyinen taso kohtaa hyvin. Ja jos menee hyvin, niin kyllähän Pelvas kerkeää vielä hyvin kovempiinkin jengeihin. Ylos
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi

Vastaus #2 : 16.12.2015 klo 19:40:10

Mielenkiintoinen siirto. Kaikkea hyvää Aksulle! Ylos
Nautiskelija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter

Vastaus #3 : 16.12.2015 klo 19:42:58

Mielummin olisin katsonut Veikkausliigassa kun jossain Allsvenskanin pikkuseurassa Alas
shots

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 16.12.2015 klo 19:45:25

Mielenkiintoista nähdä tarkoittaako tämä 18-vuotiaan sensaatiohyökkääjä Gustaf Nilssonin lähtöä. Kaveri iski viime kaudella 21 pelissä 6 kertaa + kahdesti putoamiskarsinnoissa Siriusta vastaan.
Lauantai-illan Nostalgia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mummolan puusauna ja Aulis Virtanen

Vastaus #5 : 16.12.2015 klo 19:54:11

Lykkyä pyttyyn Pelvas! Tuoppi
bulirödä

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 16.12.2015 klo 20:29:47

Hieno uutinen, Allsvenskan on tasokas sarja jossa pääsee kasvamaan ja kehitymään eteenpäin. Peukkua tälle!
Jupehh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #7 : 16.12.2015 klo 20:32:36

Onnea Aksu Allsvenskaniin! Maaliverkot vaan tötterölle Ylos
Lisbie

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 16.12.2015 klo 20:34:36

Ehdin jo joskus ajatella, että eipä taida Akseli edes urallaan päästä lento- tai laivamatkakilometrejä kerryttämään, joten ehdottomasti Ylos.
Andreas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro, BVB09 ja Chelsea FC

Vastaus #9 : 16.12.2015 klo 20:47:03

Expressenin otsikko uutisesta on "Falkenberg har gjort klart med finsk stjärna" Ylos
shots

Poissa Poissa

Vastaus #10 : 16.12.2015 klo 20:55:29

FFF-fanien on hieman vaikea uskoa siirtoa todeksi :)

Lainaus
Känns som att Calle är mer än ersatt. Skön signal till övriga truppen också

Lainaus
verkar nästan för bra för att vara sant 14 mål som ytter i ett lag som vann finska ligan? Låter som en värvning hif kanske skulle gjort istället för att köpa från oss o åtvid...

Lainaus
Hur lyckades vi med detta? 14 mål som mittfältare denna säsong för finska mästarna? Grymt bra...

Lainaus
Känns riktigt kul!! En målfarlig ytter är precis vad vi behöver!! Spelar anfallare men nu ytter så offensivt lär han va kanon! Det var värt väntat! Känns spontant som en värdig ersättare till Calle wede!

Lainaus
Helt klart är ju att FFF o Håkan fiskar i andra vatten än övriga sportchefer:)
Kul med ett på papperet etablerat nyförvärv som har spelat på hög nivå och levererat, ett finskt topplag håller väl hygglig klass, 26 år är en bra ålder med.

Lainaus
faaan va gött
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015 klo 21:14:53 kirjoittanut shots »
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus

Vastaus #11 : 16.12.2015 klo 21:05:37

Harvoin tosiaan ulkomaille siirtyvät suomalaiset tuollaista reaktiota aikaansaavat. Varmaan kuitenkin ihan hyvä askel uralla Ylos
Jrobo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK

Vastaus #12 : 16.12.2015 klo 21:06:32

Onnea Aksulle uusiin kuvioihin! Varmasti hyvä siirto ainakin peliajan kannalta ja eiköhän maaliverkot heilu länsinaapurissakin totuttuun tapaan.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #13 : 16.12.2015 klo 21:09:02

Harvoin tosiaan ulkomaille siirtyvät suomalaiset tuollaista reaktiota aikaansaavat. Varmaan kuitenkin ihan hyvä askel uralla Ylos

Kertoo kuitenkin enemmän ehkä Falkenbergista seurana ja millaiset odotukset faneilla on. Pikkuseura elää suurta unelmaansa, jolloin Pelvaksen tasoinen profiilihankinta tuntuu ihan kuin joku Zlatan olisi astellut jengiin. Mutta uskon vakaasti että Pelvas pystyy paineettomassa ilmapiirissä lyömään itsensä läpi ja jatkaa viimeistään kauden 2017 päätteeksi isompiin seuroihin.
Jokkerson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK

Vastaus #14 : 16.12.2015 klo 21:20:22

Aksulle kaikkea hyvää jatkossa! Ylos
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus

Vastaus #15 : 16.12.2015 klo 21:27:34

Kertoo kuitenkin enemmän ehkä Falkenbergista seurana ja millaiset odotukset faneilla on.

Joo, tässähän on kyseessä siirto kovempaan sarjaan mutta myös pienempään seuraan. Siitä huolimatta ihan hauskaa että ULKOMAASSA jaksetaan innostua Veikkausliigasta tulevasta pelaajasta, harvinaista herkkua kaiken potkupallottelun keskellä.
tylerdurden

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Omonian Veteraanit

Vastaus #16 : 16.12.2015 klo 21:30:38

Tsemppiä Aksulle! Helvetin kylmäpäinen kaveri ja tyylikkäimpiä pelimiehiä joita tiedän. Kaiken lisäksi huipputyyppi Ylos
Viimeistelee hyvänä päivänään maalin ihan miten tahtoo. Mikäli saa Ruotsissa sitten karsittua niitä huonompia päiviä, Falkenberg tuskin jää ainoaksi osoitteeksi ulkomailla.

Alkoholfri Arena. Mikäs v*tun stadionin nimi tuo nyt on? :D Alas
kapteeni kosmos

Poissa Poissa

Vastaus #17 : 16.12.2015 klo 21:31:21

EDIT:

Alkoholfri Arena. Mikäs v*tun stadionin nimi tuo nyt on? :D Alas

Kerkesit ensin. Tosiaan, melkonen nimi tulevalla areenalla.
Zorbas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Veikkausliigajoukkueet, joilla olosuhteet kunnossa

Vastaus #18 : 16.12.2015 klo 22:11:17

Mikäs v*tun stadionin nimi tuo nyt on? :D Alas

En tiedä oliko tuo kysymys vai vain toteamus, mutta Falcon siis on ruotsalainen olutmerkki. Viranomaiset eivät varmaan salli alkoholivalmistajan sponsoroimaa nimeä stadionille, niin on pitänyt laittaa alkoholittoman version nimi. Eiköhän stadionin kylkeen tule isolla Falcon logoineen ja viereen sitten huomaamattomasti pienellä präntillä alkoholfria.
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91

Vastaus #19 : 16.12.2015 klo 22:27:44

Maitojuna pitäisi olla vältettävissä. Alkoholiton versio mellanölistä kuulostaa paskalta.
Smuma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiovan kummitus

Vastaus #20 : 16.12.2015 klo 23:01:34

Onnea aksulle. Pitänee juoda yksi alkoholiton olut miehen kunniaksi.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.

Vastaus #21 : 16.12.2015 klo 23:14:19

Ylos Seura nyt ei ehkä ole sieltä kaikkein huikeimmasta päästä, mutta Aksulta nähty monta vuotta tasaisen vahvaa jälkeä Suomen kentillä joten ehdottomasti ansaitsee vähintään näytönpaikan vähän kovemmassa sarjassa. Ja kun seurakin on näin pieni niin luulisi vastuuta tulevan. Itseäni ei suuresti yllättäisi vaikka olisi seuran paras maalintekijä tulevalla kaudella, ja tuohan olisi jo aika kova saavutus.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #22 : 16.12.2015 klo 23:25:21

Uutinen
FF värvar målskytt från Finland
Publicerad 18:20
Uppdaterad 20:47
 0  0  0
FFF
Efter sex ligavinster kände sig Akseli Pelvas klar med finska ligan. Nu ska han lära Falkenbergs FF att vinna.
Fem ligasegrar med den finska dominanten HJK tog Akesli Pelvas innan han valde att byta till SJK. Där bärgade han överraskande sin sjätte ligatitel. Och det var en säsong där han verkligen bidrog till skrällen. Från sin ytterposition mäktade han med 13 mål, vilket var bäst i laget och tredje bäst i hela serien.

– Jag kan ta med mig en vinnarkultur. Det enda sättet att lära sig vinna är genom att vinna, det spelar ingen roll var. Jag har vunnit sex gånger, den mentaliteten ska jag ta med mig, säger Pelvas.
Anledningen till att han väljer att lämna mästerlaget i Veikkausliiga för FFF är skyltfönstret Allsvenskan erbjuder.
– Jag vet att Falkenberg inte är den största eller rikaste klubben. Men min agent, Teemu Turunen, har spelat där och sagt att de tar väl hand om sina spelare. Jag vill spela på så hög nivå som möjligt, då tror jag Allsvenskan är rätt nu.
Vad är dina tankar om 2016?
– Det blir något nytt, men jag tror att jag kommer att kunna hävda mig bra. Det skiljer inte så mycket mellan lagen i serien. Kolla på Norrköping som var dåliga 2014 och nu vann. Jag tror att Falkenberg skulle kunna sluta topp-fem.
– Det är en ambitiös spelare som spelat i Finland ett tag med gedigen erfarenhet, säger tränaren Hasse Eklund.
Har du sett honom?
– Nej, men jag har kompisar i Finland som sett honom.

Den vänsterfotade mittfältaren har bra fart i benen.
– Lite som Johannes Vall. Han kan även spela forward.
Sportchefen Håkan Nilsson var förstås nöjd med nyförvärvet.
– Det var genom Teemu Turunen som spelade med oss 2009 vi fick kontakt. Han har genom åren tipsat oss. Det har inte blivit aktuellt förrän nu, säger Håkan.
FFF-ledningen har inte träffat honom.
– Men vi har talat i telefon och det är en spelare som passar oss som person.

http://m.hn.se/sport/fotboll/fff/1.4553486-fff-varvar-malskytt-fran-finland?utm_source=hn.se&utm_medium=referral&utm_campaign=redirect

No eipä tuossa nyt hirveää riskiä FFF ole tehnyt, ihan pätevän pelaajan ovat saaneet.
Benediktus

Poissa Poissa

Vastaus #23 : 17.12.2015 klo 00:27:19

Erittäin mielenkiintoinen siirto Ylos

Odotukset eivät ole hirmuiset, mutta voi parhaimmillaan lyödä kunnolla läpi Allsvenskanissa. Tulee varmasti saamaan tarpeeksi vastuuta ja mahdollisuuksia.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #24 : 17.12.2015 klo 09:06:27

Hieman rupesi mietityttämään tuon viimeisen jutun jälkeen että onko siellä Ruotsin päässä nyt oltu oikeasti tietoisia mitä on hankittu. Vähän sellainen kutina tulee, että 442:een tuonne vasemmalle laidalle ollaan Pelvasta sijoittamassa (sieltä lähti siis Calle Wede Helsingborgiin). No, kai se T.Turunen hommansa osaa.

Sivuja: [1] 2 ... 4

Siirry: