FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.02.2025 klo 19:42:56 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 59

Kirjoittaja Aihe: Jari Litmanen - Simply the Best  (Luettu 456473 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
maz1000

Poissa Poissa

Vastaus #100 : 08.07.2016 klo 14:19:52

http://www.fourfourtwo.com/features/13-most-pressing-items-pep-guardiolas-manchester-city-inbox

Guardiola has long been obsessed by tactical discipline. As a player, he was amazed by two of his team-mates’ capacity to toe the coach’s line at Barcelona.
“I’ll never forget the lesson Jari Litmanen and Ronald de Boer gave me,” he wrote in his autobiography. “These were two guys that, because of injury and other reasons, weren’t that well received by the fans, but they couldn’t see what I did every day at training. They were superlative. Positionally and tactically, they’re different to the rest.”
It was here that Guardiola first appreciated the notion of players who submit to the tactical system, something he had already admired in Litmanen and De Boer’s former team, 1995 Champions League winners Ajax.

“They were marvellous,” he said in La meva gent, el meu futbol. “I’m talking about their tactical discipline and their capacity to apply it at exactly the right moment, above any kind of individual talent.

“Too often when we talk about tactics, it’s in a disparaging way, as if the most talented can’t be used in such a system. From my point of view, to subjugate yourself to a team’s discipline, is to make a team. That’s football; view it as another way to develop your own personal talent.”
In short, Manchester City players must be willing to submit completely to Guardiola’s tactical plan, or face exclusion from the matchday squad.

drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat

Vastaus #101 : 08.07.2016 klo 15:12:18

Ja se tärkein asia sanotaan hyvään journalistiseen tapaan heti jutun aluksi: "Meillä ei ole ikinä maailman parhaita yksilöitä." Selväksi tuli. Lopetin lukemisen siihen.
villejs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907

Vastaus #102 : 08.07.2016 klo 16:33:07

http://www.fourfourtwo.com/features/13-most-pressing-items-pep-guardiolas-manchester-city-inbox

---
“I’ll never forget the lesson Jari Litmanen and Ronald de Boer gave me,” he wrote in his autobiography. “
---

Hieman offtopicina, mikäköhän tämä Guardiolan omaelämäkertakirja on, josta FFT:n toimittaja on poiminut tuon lainauksen?

Poissa Poissa

Vastaus #103 : 08.07.2016 klo 20:04:41

Joko oli?

https://www.youtube.com/watch?v=t8gVCeQG0Jk
Julkea bulbul

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)

Vastaus #104 : 09.07.2016 klo 11:11:59

Kyllä.
Jema Pelle

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #105 : 09.07.2016 klo 12:17:53

Hieman offtopicina, mikäköhän tämä Guardiolan omaelämäkertakirja on, josta FFT:n toimittaja on poiminut tuon lainauksen?

“I’ll never forget the lesson Jari Litmanen and Ronald de Boer gave me,” he wrote in his autobiography. “These were two guys that, because of injury and other reasons, weren’t that well received by the fans, but they couldn’t see what I did every day at training. They were superlative. Positionally and tactically, they’re different to the rest.”

Nähtävästi tämä: La meva gent, el meu futbol, 2001 jo kirjoitettu, joten...

« Viimeksi muokattu: 09.07.2016 klo 12:22:07 kirjoittanut Jema Pelle »
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #106 : 09.07.2016 klo 13:08:38

Tokihan tuo Guardiolan kirja on vain osittain elämänkerta ja saatavissa vain katalaaniksi, joskin painos on loppunut.

Aika hyvin on siis tongittu lainaukset...
Jema Pelle

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #107 : 09.07.2016 klo 13:36:12

Tokihan tuo Guardiolan kirja on vain osittain elämänkerta ja saatavissa vain katalaaniksi, joskin painos on loppunut.

Tuolta löysin, kunhan yritin jeesata kysyjää.

https://uk.sports.yahoo.com/news/13-most-pressing-items-pep-091107940.html

Uutinen
“They were marvellous,” he said in La meva gent, el meu futbol. “I’m talking about their tactical discipline and their capacity to apply it at exactly the right moment, above any kind of individual talent.
Manfred Fandango

Poissa Poissa

Vastaus #108 : 09.07.2016 klo 14:35:11

Saattaisi Guardiolan arvostus nousta entisestään, jos kunnolla pystyisi hahmottamaan, että minkälaisesta urheilukulttuurin ja jalkapallotietämyksen pers'kolosta Litmanen tuohon asemaan onnistui nousemaan.
mikebluefin

Poissa Poissa

Vastaus #109 : 01.08.2016 klo 10:30:56

Väittäisin,että poimittu tästä
Coleman

Poissa Poissa

Vastaus #110 : 08.08.2016 klo 22:33:34

Linkki
Lihis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Honakki, Suomen jalkapallon A-maajoukkue

Vastaus #111 : 09.08.2016 klo 02:03:47

Mitähän noille nykyään kuuluu?
Jinete

Poissa Poissa

Vastaus #112 : 09.08.2016 klo 02:11:56

Väittäisin,että poimittu tästä

Ei ole. Ainakaan Kindle-versiossa kyseisestä teoksesta ei ole yhtään mainintaa Litmasesta.

On se espanjaksi käännetty, mutta taitaa olla sama tilanne saatavuuden suhteen silläkin.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016 klo 02:16:11 kirjoittanut Jinete »
Vikkelä vaihtomies

Paikalla Paikalla

Vastaus #113 : 09.08.2016 klo 23:01:17

Mitähän noille nykyään kuuluu?

Oosterwjik, Vandeputte ja Schuurman ainakin belgian/hollannin liigassa/pimpissä saaneet reilusti peliaikaa. Ensimäinen taitaa olla jonkinlainen runkopelaajakin persaukisessa Twentessä
caucho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Antonio Cassano

Vastaus #114 : 05.09.2016 klo 20:03:24

Tuota Roman Eremenkon haastattelua kääntäessä tuli vastaan myös Litmasen haastattelu venäläisessä championat-urheilumediassa ja kun vauhtiin pääsee niin forumistithan tietävät, mitä refleksinomaisesti tulee tehtyä kun on oikeanlainen tarjoilu.

Lainaus
http://www.championat.com/football/article-240965-litmanen-ibragimovich-dzjuba-alenichev-i-spartak.html

Litmanen: Barcelonalla on Messi ja Spartakilla oli Alenichev"

Legendaarinen jalkapalloilija Jari Litmanen kertoi championatin yksityishaastattelussa itsestään, van Gaalista, Ibrahimovicista, Alenichevista ja jopa Dzyubasta.

Jari Litmanen - yksi maailman parhaita pelaajia 90-luvulla. Suomalainen antoi todellisia mestarin oppitunteja Ajaxissa, Barcelonassa ja Liverpoolissa. Vielä tänäkin päivänä Litmanen pelaa hyvin kentällä, minkä voi käydä itse toteamassa Legends Cupia katsomalla. Jari on ainutlaatuinen myös kentän ulkopuolella. Championatin toimistoon Litmanen saapuu 15-kesäisen innokkuudella ja hihkaisee "täällä on todella hienoa! Tämä "loft", todella siistiä!" ja kun menemme sisään erilliseen haastatteluhuoneeseen, hän sanoo vitsillä "Ei, älkää turhaan laittako lämmitystä isommalle. Täällä on kylmä, juuri niin kuin tykkään! Aivan kuin olisin saapunut Suomeen."

"Ensimmäisen maalini tein 17-vuotiaana saksiputkulla lumisateessa"

Jari - edes silloin, kun vieraanamme on ollut venäläisen jalkapallon supertähtiä, emme ole saaneet lukijoilta näin paljon kysymyksiä. Aloitetaan kaikkein helpoimmasta. Aleksandr Novohatskiy haluaa tietää, millaista on olla Suomen historian paras jalkapalloilija?

- Mitä? Olenko minä paras (nauraa)? No en minä huonokaan ole, se on kyllä totta... Mutta rehellisesti sanottuna olen aina arvostanut joukkueen suoritusta ylitse omani. Suomi on kuitenkin pieni maa, eikä meillä ole montaa supertähteä. En ole kuitenkaan koskaan pitänyt itseäni maan historian parhaana jalkapalloilijana, vaikka moni väittää että olen sitä... Jos katsotaan menestystä niin heidän kanssaan voi olla samaa mieltä, mutta en tykkää kehuskella itseäni. Sanotaan mielummin näin: en varmasti ole Suomen historian paras maalivahti, okei?

Emme rupea väittelemään tästä aiheesta. Esitämme mielummin tällaisen kysymyksen: Jari, muistatko vielä ensimmäisen päiväsi Ajaxissa?
- Kuin eilisen päivän! Matkustin Ajaxin kolmipäiväiselle harjoitusleirille. Ensimmäinen päivä oli simppeli, arkinen ja helppo. Tiedättekö miksi? Koska kukaan ei tuntenut minua eikä kukaan kiinnittänyt huomiota tyyppiin, joka oli saapunut jostain Suomesta. Olin mr. Nobody, todellinen tuntemattomuus. Kolmantena päivänä journalistit olivatkin jo esittämässä kymyksiään. Luis van Gaal sanoi vain: "Olet hyvä pelaaja. Kohta neuvotellaan sinun sopimuksestasi." Kuukauden päästä siitä palasin Ajaxiin ja ympärilläni olivat Overmars, Bergkamp, Davids... Jätkät, se oli fantastista!

Ajax, Barcelona, Liverpool... Eihän tuo ole ura, vaan unelma.

- Tiesittekö, että vain kaksi pelaajaa ovat pelanneet kaikissa näissä seuroissa. Minä ja... Luis Suarez. Ihan hyvä seurue, eikö? Muutenkin haaveilin pelaavani Liverpoolissa koko ikäni. Nykyään monet pelaajat sopimusta allekirjoittaessaan sanovat "olen ollut seuran fani jo lapsesta asti", mutta se on tekopyhää. Minä kuitenkin fanitin Liverpoolia jo viiden vanhasta asti ja kuljin ympäriinsä heidän pelipaita päällä. 25 vuotta sen jälkeen puin tuon pelipaidan ylleni seuran pelaajana...

Mihin käytit ammattiurasi ensimmäisen palkan?
- Se oli ensimmäisessä Suomalaisessa joukkueessani, Lahden Reippaassa. 15-vuotiaana he eivät vielä allekirjoittaneet kanssani sopimusta mutta lupasivat että jos pelaan tietyn määrän pelejä, maksaa seura sen mitä on minulle velkaa. "Kun on sen aika, allekirjoitat sopimuksen missä on kilometrin verran nollia" -sanoi minulle seuran johto. Ja niin minä teinkin (nauraa). Kunhan vitsailen. Mutta 800 euroa minulle kuitenkin maksettiin. Koulupojalle se oli valtava summa rahaa, eivätkä vanhemmat voineet pitkään aikaan uskoa, kun kerroin kuinka paljon toin rahaa kotiin tullessa. Nythän tuo summa on todella pieni... Ostin rahoilla ikivanhan Citroenin. Se on minulle erityinen auto ja se seisoo minulla vieläkin autotallissa. En myy sitä mistään summasta, vaikka "vanhus" ei enää toimi talvisin.

Jatketaan vanhojen muistelulla: muistatko urasi ensimmäisen maalin?
- Ensimmäisenä kautenani Suomen pääsarjassa pelasin harvoin, enkä vielä onnistunut maalinteossa. 17-vuotiaana kuitenkin tein ensimmäisen maalini! Ja tiedättekö miten? Saksipotkulla! Se oli makoista saksipotku, vaikkakin vain harvat näkivät sen. Syynä tähän on että pelasimme lumisateessa, järkyttävällä kentällä joka näytti enemmän puutarhalta ja katsojia oli maksimissaan 500. Maali oli erityinen, koska tein sen saksipotkulla. Kaiken kukkuraksi keskityksen minulle antoi minua 20-vuotta vanhempi pelaaja, joka oli minun esikuvani.

Teillä oli loistava ura, mutta onko asioita, jotka tekisit toisin näin jälkikäteen ajateltuna?
- Ihmiset Suomessa ja Hollannissa sanovat: "tiedättekö, kuka ihminen maailmassa ajattelee kaikkein eniten? Jari Litmanen." Minä todellakin punnitsin aina hyvät ja huonot puolet. Luuletteko, että minulla oli helppoa vuonna 1999? Kuvitelkaa että edessänne on kolme sopimustarjousta: Bayern Munich, Barcelona ja Liverpool. Viimeisin näistä on vieläpä seura, jota fanitat. Ja minulle tämä oli todellista. Olisin varmasti voinut pelata Bayernissa, olisin onnellinen Liverpoolissa, mutta valitsin Barcelonan. Miksi en valinnut Liverpoolia? Koska fanitin seuraa joka tapauksessa, siitäkin huolimatta että en pelannut seurassa.

"Kuinka upeasti Spartak pelasikaan... Erityisesti Titov ja Alenichev"

Kertokaa, millaista oli pelata Romantsevin Spartakia vastaan.

- Pelasimmeko me muka Spartakiakin vastaan? En muista ollenkaan... Vitsi vitsi (nauraa). Mutta tuollaisen kyllä mielummin unohtaisi, koska hävisimme heille kahden ottelun yhteistuloksella. Ensimmäisessä ottelussa Amsterdamissa en pelannut loukkaantumisen vuoksi ja toisessa tulin kentälle vain puoleksi tunniksi. Kaiken kaikkiaan meillä oli paljon ongelmia uuden valmentajan Morten Olsenin kanssa. Mutta Spartak... Rehellisesti sanottuna he tekivät suuren vaikutuksen! Miten upeasti puna-valkoiset pelasivatkaan. Erityisesti Titov ja Alenichev. Huikea luova pari keskikentällä.

Puna-valkoisten fanit rakastavat jauhaa "Spartakilaisesta jalkapallosta". Seinäpeli, takaakierrot ja kombinaatiot ovat juuri tämän venäläisseuran peliin tuomia. Ajattelitko silloin tuota asiaa?
- Sanon näin. Kombinaatioiden tekeminen vaatii aina siihen sopivia pelaajia. Ei ole tärkeää, kuka keksi luovan jalkapallon. Barcelona, Spartak vai joku muu. Tärkeää on, että katalonialaisilla on Messi ja Spartakilla oli Alenichev - molemmat älykkäitä pelaajia, mikä antaakin mahdollisuuden pelata älykästä jalkapalloa.

Kuka on paras venäläinen pelaaja, ketä vastaan olet pelannut?
- Teidän jalkapallo teki aina vaikutuksen joukkuepelaamisellaan. Rakastan sitä, kun pelaajat ymmärtävät toisiaan kentällä. Vastaan odottamattomalla tavalla: suurimman vaikutuksen venäläisistä tekivät... Petrov, Mihailov, Harlamov, Krutov, Makarov ja Larionov. Niinpä, laji on jääkiekko (nauraa). Homman juju on siinä, että en pysty valitsemaan ketään yli muiden tästä kuusikosta, koska he loistivat nimenomaan joukkueena. Aivan kuten Spartak ja Venäjän jalkapallomaajoukkue.

Banaali, mutta välttämätön kysymys: Mikä odottaa Venäjää EM-kisoissa?
- Menestys. En sano että pelaatte välttämättä hyvin, mutta mielestäni Venäjällä on tarpeeksi laatua päästäkseen lohkosta jatkoon Ranskassa ja ehkä vielä pidemmällekin. Maassanne on paljon hyviä pelaajia. Ei Zenit sattumalta voittanut lohkoaan Mestarien liigassa.

Artem Dzyubaa muuten joskus kutsutaan Venäjän Zlataniksi.
- Ovatko he molemmat valtavia, erikoisia ja tekevät paljon maaleja (nauraa)? Siinä tapauksessa yhteneväisyyksiä todellakin on. En henkilökohtaisesti tunne Dzyubaa, kuten varmasti ymmärrätte, mutta hän on hyvä hyökkääjä. Kuitenkin Ibra on liian erityinen että ketään voisi verrata häneen.

Urasi lopulla tosiaan pelasit yhdessä nuoren Ibrahimovicin kanssa. Millaisia muistoja siitä jäi?
- Mahtavia! Pelasimme jonkin aikaa parivaljakkona: minä kärjessä ja hän vähän syvemmällä. Ibra ymmärsi heti että minä olin valmis auttamaan häntä kaikessa mahdollisessa. Loppujen lopuksi meillä oli saman tyylinen menneisyys: molemmat tulivat Skandinaviasta Ajaxiin, kumpaakaan ei erityisemmin tunnettu tänne saapuessa eikä kumpikaan ollut tottunut pelaamaan 4-3-3 -muodostelmassa. Ymmärsin millaista se oli ja minusta tuli Zlatanille kuin isoveli. Ajaxissa myös kaikki haluavat aina todistaa taitonsa ja he joskus unohtavat pelikaverinsa. Minä sanoin heti Zlatanille: "Zlatan, en halua olla numero 1, ota sinä se rooli. Minä syöttelen sinulle ja keskity sinä maalintekoon." Ibran halu näyttää maailmalle suuruutensa oli uskomaton, mistä syystä hän joskus yliyritti. Parin Ajaxin vuoden jälkeen Zlatan oli kuitenkin kehittynyt viisi kertaa paremmaksi jalkapalloilijaksi. Hän kehittyi uskomattomalla tahdilla.

Onko Zlatan hulluin pelaaja, kenet olet tavannut kentän ulkopuolella?
- Aivan varmasti! Mutta lehdistöä hän provosoi tietoisesti... No, joskus myös vahnigossa (nauraa). Joka tapauksessa Zlatanissa on tajuton määrä energiaa ja elämänhalua. Se on todella hienoa! Muistan kun Ibra oli kaveri egyptiläispelaajan, Midon, kanssa. He taistelivat myös samasta pelipaikasta. Zlatan syrjäytti Midon kokoonpanosta... Pukukopissa Mido löysi sakset ja rupesi uhkailemaan Zlatania! Vitsillä vain, toivon.

"van Gaal sanoi minulle: "You are the biggest asshole in the world!"

Elämänkerrassasi nimesit van Gaalin parhaaksi valmentajaksi, kuka sinulla on ollut. Oletko tosissasi?
- Miksi ei? Van Gaal on todellinen nero. Juuri hän osti minut Ajaxiin. Olin hänen toinen pelaajahankintansa. Kaikki muuten kysyivät silloin että miksi tuo van Gaal palkattiin päävalmentajaksi? Kuka hän on ylipäätään? Ja suurinpiirtein näin kirjoitettiin lehdissä myös minusta. Van Gaal kuitenkin tukki epäilijöiden suut, kuten myös minä. Uskokaa pois Louis'lla on todella paljon hyviä ominaisuuksia.

Kuten?
- Hän paneutuu pieniinkin yksityiskohtiin, ja juuri ne ratkaisevat ottelun kohtalon. Muistatteko miten hän juuri 2014 MM-kisjoen alla vaihtoi joukkueensa pelitavaksi kolmen alakerran? Hän sai valtavasti kritiikkiä siitä Hollannissa. Louis vastasi rauhallisest: "Meillä ei ole neljää hyvää puolustajaa." Lopputuloksena Hollanti loisti Brasiliassa ja oli kolmas. Ajaxissa hän vaihtoi Overmarsin oikealta vasemmalle laidalle, missä Mark sai kaiken irti potentiaalistaan. Hän uskoi minuun vaikka kukaan ei uskonut että pystyn korvaamaan Bergkampin. "Ostakaa Dennisin tilalle 2-3 pelaajaa. Ei häntä voi kloonata." Mutta Louis tiesi, mikä oli parasta Ajaxille.

Van Gaal on tunnettu odottamattomista taksisista tempuistaan, mitkä ovat hulluuden rajamailla. Koskiko se myös sinua?
- Kyllä, ja vielä miten! Pelasimme Mestarien liigassa 1995 ja olin paras maalintekijä George Weahin jälkeen. Seuraava pelimme oli Real Madridia vastaan ja van Gaal laittoi minut... Toppariksi! Pelsin siellä 90 minuuttia Frank de Boerin kanssa. Eikä vain pelattu, vaan pidimme nollat - voitimme 1-0. Mutta mitä sanoo van Gaal pelin jälkeen...

Huusi sinulle vihaisesti?
- Aivan. Hän kritisoi minua siitä että... En auttanut tarpeeksi hyökkäyksessä, enkä tehnyt maalia enkä antanut maalisyöttöjä... Topparin tontilta. Puolustusvelvotteista hän sanoi vain: "ai niin, pelasit ihan hyvin alakerrassa." Yleensä van Gaal tykkäsi ennen harjoituksia kaikkien edessä sanoa: "Jari, olet suosikkipelaajani, paras pelipaikallasi maailmassa, rakastan sinua." Ja parin päivän päästä hän saattoi sanoa: "You are the biggest asshole in the world." Se saattoi tapahtua 2-2 päättyneen vieraspelin jälkeen missä tein maalin ja annoin maalisyötön. Louis vaan valitti "miksi et tehnyt enempää? Aasi..." Sellaista oli elämä van Gaalin kanssa.

Eikö se ärsyttänyt sinua?
- Aluksi se ärsytti jonkin verran, mutta ymmärsimme nopeasti että Louis'n kanssa tulee tulosta. Lisäksi hän on työhullu ja näimme että hän vaatii meitä antamaan kaikkemme, mutta vain siksi että myös hän antaa kaikkensa. Poikkeusta van Gaal ei tehnyt kenenkään kanssa, mikä on oikein.

Hän hankki sinut myös Barcelonaan. Miksi hän ei onnistunut siellä?
- Barcelonassa hän käytti samoja metodeita kuin Ajaxissa, mutta se ei toiminut katalonialaisseurassa. Hollannissa hän leipoi raa'asta materiaalista uusia tähtiä mutta Barcelonassa hänellä oli joukkueellinen valmiita maailmantähtiä, eikä van Gaal osannut työskennellä heidän kanssaan. Barcassa ei osattu tottua hänen asettamaan vaatimustasoon.

Miksi van Gaalilla on nyt valtavia ongelmia Manchester Unitedin kanssa?
- Minun mielestäni ongelma ei ole van Gaalissa. Van Gaal tekee kaiken minkä vaan kykenee, mutta Unitedin kannattajat elävät menneisyydessä. He eivät ymmärrä, tai eivät halua ymmärtää että suurten pelaajien aika Unitedissa on ollutta ja mennyttä. Ei ole enää Scholesia, Giggsiä, Beckhamia ja Gary Nevilleä, eikä heille ole löydätty sopivia korvaajia. Kultaisesta sukupolvesta on jäljellä vain Rooney, eikä hänkään pelaa niin hyvin kuin ennen. Van Gaal puristaa kaiken irti nykyisestä materiaalista. Olen varma ettei kukaan pystysi voittamaan valioliigaa Unitedin nykyisellä joukkueella. Epäilen että yksikään nykyisen Unitedin pelaajista ei automaattisesti päätyisi Fergusonin Unitedin avaukseen. Punaiset paholaiset eivät myöskään saa hankittua niitä pelaajia, joita se haluaa. Niin kuin oli ennen. Nyt tuo rooli on Manchester Cityllä. Kaikenkaikkiaan, minähän kannustan Liverpoolia, eli kaikki Manchester Unitedin epäonni on minulle iloista seurattavaa (nauraa).

En voi olla kysymättä: Mitä sinulle tarkoitta Legends Cup?
- Tiedättekö mitä tein neljä kuukautta sitten? Merkitsin kalenteriini tämän turnauksen. Syystä että se on todella mahtava. Pelasin ensimmäistä kertaa Legends Cupissa viime vuonna ja yllätyin positiivisesti - kaikki pelaajat ovat loistavassa kunnossa, pelaamme hyvin ja sosialisoimme. Yksi huono puoli: kuulin että Venäjä voittaa joka kerta (nauraa). Luulen että näin on myös tänä vuonna. Alenichevia ja Titovia ei voi pysäyttää. Ja lisään vielä: 12.2 on Saudi-Arabiassa näytösottelu Realin tähdet vs Barcan tähdet. Minut kutsuttiin sinne mutta sanoin "sorry jätkät, menen pelaamaan Legends Cupia."

Kysymyksiä VKontaktesta. "Eremenko on huippupelaaja"

Mitä voit kertoa meille viime vuosien parhaasta suomalaisesta pelaajasta - Roman Eremenkosta?
- Fantastinen pelaaja! Olen onnellinen että sain pelata hänen kanssaan maajoukkueessa. Hänen kanssaan rinta rinnan pelaaminen on yhtä juhlaa. Roman on uskomattoman tärkeä maajoukkueellemme ja suomalaiselle jalkapalloilulle.

Olisiko hänen aika siirtyä huippusarjaan pelaamaan?
- Ehkä. Se ei ole minun päätös enkä tiedä, millaisia tarjouksia Romanilla on käsissään, mutta hän on poikkeuksellinen lahjakkuus eikä epäonnistuisi missään huippuseurassa. Olen pelannut Romanin isää, Alekseyta, vastaan monta kertaa. Hän oli myös todella hyvä pelaaja. Aleksey Eremenko jr on myös todella lahjakas, vaikka hänen huippuvuotensa menivät jo. Älkääkä unohtako nuorinta veljeä Sergeytä, joka on vasta 17-vuotias. Hänenkin tulevaisuus näyttää valoisalta.

Roman haaveilee pelaamisesta Barcelonassa. Onko se mahdollista?
- Tottakai. Niin, Eremenko on puoliksi venäläinen ja hän viihtyy hyvin TsSKA:ssa. Olen kuitenkin sanonut että hänen taidot riittävät huipputasolle. Ehkä Barcelonaan, Bayerniin tai Manchester Unitediin tai johonkin muuhun suurseuraan.

Roman Kalabushkin haluaa kuulla sinun all-star kentällisen.
- Eei, ei se ole mahdollista koska olen pelannut niin monen supertähden kanssa! Miettikää itse. Vasemmaksi laituriksi minun täytyy valita Overmarsin, Rivaldon ja Michael Laudrupin väliltä. Oikealle on heittää Figo ja George Finidi. Kärjessä Kluivert, Bergkamp, Kanu, Fowler, Owen, Arveladze, Ibrahimovic. No, Zlatan on jossain siellä listan loppupäässä (nauraa). Keskikentän keskelle Frank de Boer, Rijkaard, Davids, Xavi, Guardiola, Seedorf, Gerrard. No ehkä te jo ymmärsitte pointtini. Voisin tehdä 10 all-star kentällistä. Yhtä en voi. Maalivahdista voin kuitenkin olla varma! Edwin van der Saar. Uskomaton maalivahti, mutta emme voi pelata vain kaksistaan Edwinin kanssa.

Haastattelun lopussa Litmanen ei tunne väsymystä, vaan jatkaa menoaan. Aluksi hän kirjoittaa pitkän tervehdyksen "Championatin" toimitukselle, lopettaen sen sitaattiin "Eli kuka täällä onkaan idiootti, minä vai te?", ja vetää vielä pienen tietokilpailun toimittajille. "Tiedättekö, kuka on tämän lauseen isä?" Championatin toimittajat vastaavat "van Gaal", minkä jäkeen Litmanen kertoo nauraen että Louis on aina vihannut toimittajia.

Poseeratessaan meidän plakaattimme kanssa kuvaa instagramia varten hän säikähtää: Mitä, lukeeko tässä oikeasti "minä rakastan Manchester Unitedia"?" Ymmärtäessään kyseessä olevan vitsi, Jari vastaa omalla tavallaan: aluksi allekirjoittaa paperisen sydämen, vaikka emme edes pyytäneen tätä, minkä jälkeen kääntää sen ylösalaisin kuvaussessiota varten. Lähtiessään Litamen huomaa, että championatin työntekijä voitti kolleegansa 3-0 pelikonsolilla, pelatessaan Manchester Unitedilla Arsenalia vastaan. "Hah, oikeassa elämässä asiat ovat päinvastoin. Minähän kerroin kuinka hienoa on, että United on ongelmissa."

Edmundo

Paikalla Paikalla

Vastaus #115 : 05.09.2016 klo 20:12:04

Mahtavaa Ylos
R08

Poissa Poissa

Vastaus #116 : 05.09.2016 klo 20:21:20

Lainaus
Kaiken kukkuraksi keskityksen minulle antoi minua 20-vuotta vanhempi pelaaja, joka oli minun esikuvani.

Ajattelin ensin Kusti Törnvallia mutta ikä ei ihan osu. Siis kuka?

Lainaus
van Gaal laittoi minut... Toppariksi! Pelsin siellä 90 minuuttia Frank de Boerin kanssa.

Muistaako kukaan tätä matsia?

Ai niin, kiitokset Cauhcholle!
Footie

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SMJK

Vastaus #117 : 06.09.2016 klo 00:15:40

Caucholle ja Litille Ylos
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.

Vastaus #118 : 06.09.2016 klo 00:21:50

:o Ylos
Coco

Poissa Poissa

Vastaus #119 : 06.09.2016 klo 10:27:43

Championatilla loistavia haastatteluja ja Caucholle valtaisat suomennoksista Ylos
Ulos T.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kaikki hyvät

Vastaus #120 : 06.09.2016 klo 10:40:45

Mahtavaa työtä! Hyvä haastattelu,loistava suomennos.
Mangwie Ylmsteen

Poissa Poissa

Vastaus #121 : 06.09.2016 klo 11:12:38

Ajattelin ensin Kusti Törnvallia mutta ikä ei ihan osu. Siis kuka?

Pertti Jantunen.
EduardoS

Poissa Poissa

Vastaus #122 : 06.09.2016 klo 13:16:38

Aivan mahtava haastis. Pitääpä laittaa eteenpäin ManU-kannattajille. Kiitos Caucho.
Kikkara

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään

Vastaus #123 : 08.09.2016 klo 08:48:58

Uutinen
AjaxDaily @ajaxdailydotcom
Litmanen is mentioned as possible replacement for Van Basten as assistant manager at the Dutch national team. #ajax
Ben

Poissa Poissa

Vastaus #124 : 08.09.2016 klo 08:54:13

No nyt. Sieltä oppia ja vihdoinkin arvokisoihin ja sitten Suomen ykkösvalmentajaksi EM-projektia vetämään kun Hassettelut on hassuteltu.

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 59

Siirry: