FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.12.2024 klo 08:58:59 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 14

Kirjoittaja Aihe: Nollatoleranssi kiroilun suhteen.  (Luettu 26041 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
_rok

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves

Vastaus #100 : 04.03.2008 klo 11:43:02

Kaksi peliä takana sen jälkeen kun kuulin että sääntöuudistus tulee voimaan. Kyseessähän ei ole uusi sääntö vaan enemmänkin ohjeistus kuinka noudatetaan vanhaa sääntöä joka mahdollisti jo ennen tätä antaa pelaajalle varoituksen epäurheilijamaisesta käytöksestä. Kuukauden olen sulatellut tätä ja kaksi peliä pelannut niin ei siinä kyllä itse ole tarvinnut kertaakaa vittua huutaa. Toivon tuomareilta pelisilmää tämän säännön suhteen mutta toivon myös että tuomareille puhuttaessa näistä vituista nousisi kortti. Jäisi turhat tuomarille suun soitot täysin pois. Eli jos tuomarille on asiaa niin ilmaistaan se ilman kirosanoja.
En usko tämän säännön nostavan meidän joukkueen korttien määrää kuin max muutamalla kortilla jotka todennäköisesti tulee juuri tuosta tuomarille mussuttamisesta.
marko_

Poissa Poissa

Vastaus #101 : 04.03.2008 klo 13:08:39

Itse ainakin tuomarina nostan samantien kortin jos joku tulee kirosanoja käyttäen ilmaisemaan mielipidettä tuomioista.
Mortal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #102 : 04.03.2008 klo 13:30:56

Hienoa olla yksin läpi jos on kortti pohjalla.
Laukaus hienon hienosti ohi ja itselle tuskainen "Vittu-huuto" ja suihkuun ...

Ja tämä on tapaus, jonka olen paikan päällä todistanut.
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money

Vastaus #103 : 04.03.2008 klo 13:32:36

Sama sääntöhän on käsittääkseni voimassa ensi kaudella mm. miesten kolmosdivisioonan otteluissa. En tahdo edes kuvitella mitä siitä tulee. Jollain tasolla ymmärrän vielä kiroilusta rankaisemisen nuorten peleissä. Mutta, että harrastuspohjalta pelattavassa aikuisten miesten sarjassa... Kuinkahan moni tuomari on valmis heiluttamaan korttia jokaisesta kirosanasta. Ei tule kyseinen seepra ihan vähällä pääsemään.
Myös alempana käytössä, Oulussa myös Nelosessa. Tosin sillä erolla että vain yksi huomautus, jonka jälkeen kortti viuhuu.
minusta ihan hyvä ja oikea uudistus, vaikka itselle vithuista kortti heiluu jatkuvasti. Aikuisen miehen kyettävä ilmaisemaan itseään jollain muullakin sanalla, ja junioreille vielä parempi sääntö.

Aikanaan oli junnuna Kokkola Cupissa käytössä kyseinen sääntö. tosin se oli "lievennetty" siten, että kiroilusta tuli keltainen ja toisesta kiroilusta "pakollinen vaihto", eli ei punaista, vaan pakkovaihto eikä siinä pelissä enää saanut pelata. Muistaakseni 5 pakkovaihtoa aloituksen miehistä saimme aikaiseksi pelissä, olisiko ollut D-junnuna.
MM. vasen laitamme tyhjeni yhdessä samassa tilanteessa, kun ensin lähti kärki ja heti perään allekirjoittanut, kun sivurajalla ollut isäni antoi vinkkejä miten keskitys annetaan rauhassa, johon annoin rehellisesti huutopalautteen :"VITTUKO SE POMPPAS".
« Viimeksi muokattu: 04.03.2008 klo 13:35:02 kirjoittanut misteri »
misteri

Poissa Poissa

Vastaus #104 : 04.03.2008 klo 13:36:13

Itse ainakin tuomarina nostan samantien kortin jos joku tulee kirosanoja käyttäen ilmaisemaan mielipidettä tuomioista.
Jooh, yleensä kyllä Suomessa noussut kaikkialla aina, eli jos kiroilee tuomarille, varoitus, jos huutele itsekseen, ei mitään. Tarkennus on tullut juuri tähän kohtaan 2, yksikseen kiroilu/sadattelu myös epäurheilijamaista käytösä, mikä on täysin totta.
misteri

Poissa Poissa

Vastaus #105 : 04.03.2008 klo 13:38:10

Uuh. Kai se on pakko todeta, että olen nyt epäonnistunut sekä valmentajana että kasvattajana.

Itse olen pojille jatkuvasti sanonut, että minä ja valmentajaparini olemme tässä joukkueessa ne henkilöt, joilla on kapteenin lisäksi oikeus puhutella tuomaria sekä aivan varmasti ainoat henkilöt, jotka saavat ottelutapahtuman aikana kirota.
Elkää tehkö niinkuin minä teen, vai tehkää niinkuin minä sanon kasvatukselle ja valmennukselle toki  Ylos
Ainakin tuon perusteella jälkimmäisessä epäonnistuttu surkeasti, hienoa että sen itse kuitenkin tunnustat  Ylos

Henke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jussi ja futsalliiga ry

Vastaus #106 : 04.03.2008 klo 13:54:10

Itse olen pojille jatkuvasti sanonut, että minä ja valmentajaparini olemme tässä joukkueessa ne henkilöt, joilla on kapteenin lisäksi oikeus puhutella tuomaria sekä aivan varmasti ainoat henkilöt, jotka saavat ottelutapahtuman aikana kirota.
On se hyvä etten minä piippaa teidän matseja. Itseäni ärsyttää suunnattomasti valmentajat jotka kiroavat junnumatseissa. Viime kesänä hyvä esimerkki, kun eräs juniori ampui pallon avopaikasta yli maalin, ja heitti sitten ilmoille: "Voi vitun vittu" niin että se varmasti kuului joka ikiselle kyseisen pitäjän ihmiselle. Huomatin kaveria kielenkäytöstä, ja hän ymmärsi tilanteen ja pahoitteli. Viisi minuuttia eteenpäin ja kyseisen joukkueen kaverilta otettiin pallo liukuriistolla pois. Joukkueen valmentaja avasi sanaisen arkkunsa "VOI VITTU, EKSÄ MITÄÄN SAATANA NÄE?". Oli sitten sen ekana kironneen pikkupojan isä...

Jokaikinen valmentaja ukko, joka ei pysty valmentamaan junnuja peleissä kiroilematta, eivät ole oikeassa paikassa. Tai ainakaan peleissä jotka itse tuomaroin. Kyllä koutseille on junnupeleissä kovemmat sanktiot ja vaatimukset reilun pelin hengestä kuin vasta opetteleville junioireille.

Äijien matseissa en sitten taas näe ihan yhtä tärkeänä nollatoleranssia. Siellä kun on usein "jäähdyttelijöitä", jotka ovat kironneet futismatseissa 35 vuotta. Turha sitä enää on kitkeä pois. Kuten joku aiemmin totesi, kitketään se junnuista pois, niin ei 15 vuoden päästä ole äijien peleissä kyseistä ongelmaa.
member of global family

Poissa Poissa

Vastaus #107 : 04.03.2008 klo 15:02:05

Onkohan dumareilla pokkaa keskeyttää pelejä jos kaikki alkaa kiroilemaan, saattaa tulla melkoisia farsseja kun jossain vitosessa kiehuu vanhoilta jarruilta yli ja teinarituomari alkaa ohjailemaan suihkuun.
BOCA TAMPERE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Unico Grande Amore,Boca Juniors,Ilves,Melde

Vastaus #108 : 04.03.2008 klo 15:37:18

Onkohan dumareilla pokkaa keskeyttää pelejä jos kaikki alkaa kiroilemaan, saattaa tulla melkoisia farsseja kun jossain vitosessa kiehuu vanhoilta jarruilta yli ja teinarituomari alkaa ohjailemaan suihkuun.

Ylos

melkein jo alkaa etukäteen hymyilyttämään meidänkin joukkueen krapula-aamun pelit kun mikään ei suju..tarvii alkaa jotain koodisanastoa kehittelemään..tyyliin Deep Purple = vittusaatana,mikset jalkaan syöttäny,Kalle Palander=helvetin pälväri,koita ny mennä niihin pääpalloihin,perkele! Guti=vitunhomorunkkari,jos viä kerran tuut sukille,niin kopsahtaa..tai jotain,joo.
No niin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat

Vastaus #109 : 04.03.2008 klo 15:45:34

Äijien matseissa en sitten taas näe ihan yhtä tärkeänä nollatoleranssia. Siellä kun on usein "jäähdyttelijöitä", jotka ovat kironneet futismatseissa 35 vuotta. Turha sitä enää on kitkeä pois. Kuten joku aiemmin totesi, kitketään se junnuista pois, niin ei 15 vuoden päästä ole äijien peleissä kyseistä ongelmaa.

Tästä olen samaa mieltä.

Todella vaikeaa on, saada "vanha koira oppimaan uusia temppuja". Junnupeleissä tiukka linja, niin joskus kuullostaa sitten aikuisten otteluissakin "hyvältä".

Mitä tulee tällaiseen "listaan", jossa olisi luetteloitu ne voimasanat joita ei saa käyttää, niin pitää vaan todeta ettei sellaisella tee yhtään mitään.
Jos tuomari tulkitsee jonkin sanan kirosanaksi, niin sitten se sellainen on. Ei siinä mitään listoja tarvita.
Tuomari kun on aina oikeassa.
Libero ei ole vain vaippa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rosenborg BK, Itä-Eurooppa, taivaansiniset tiimit

Vastaus #110 : 04.03.2008 klo 16:45:54

Sen verran täytyy kyllä sanoa,että on kokemuksia kun tuomarit vähän yli-innokkaasti alkavat tarttua kiroiluun ja kolmen punaisen jälkeen kentällä on täysi kaaos.Tosiaankin tulkinta olisi tarpeen itselle kiroiltaessa,jossa en näe mitään muuta pahaa kuin ehkä sitten huonot käytöstavat,tosin kuinka kauan naisen alapäätä tarkoittava sana luokittellaan ylipäätään kirosanaksi kun sitä tupataan nykyään käytettävän enemmän kuin vaikka ja-sanaa.  ::) Henk. koht mielipide on,että jalkapallon säännöissä olisi vielä muutakin rukattavaa ennen kuin puututaan kiroiluun,esim.repiminen,kyynärpään käyttö,ym. pienet jäynät, mitkä nekin kuuluvat lajiin. On niin väärin saada kahdesta kirosanasta itselle ja takaapäin tulevasta luunmurskauslekasta sama tuomio elikkä punainen kortti  Alas
member of global family

Poissa Poissa

Vastaus #111 : 04.03.2008 klo 16:47:15

sen siitä saa kun äänestää kokoomusta
Royal

Poissa Poissa

Vastaus #112 : 04.03.2008 klo 16:55:57

Hienoa olla yksin läpi jos on kortti pohjalla.
Laukaus hienon hienosti ohi ja itselle tuskainen "Vittu-huuto" ja suihkuun ...

Ja tämä on tapaus, jonka olen paikan päällä todistanut.
Aivan käsittämätöntä touhua tälläinen  Alas.Tunteita pitäisi saada ilmaista vapaasti kentällä.
Libero ei ole vain vaippa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rosenborg BK, Itä-Eurooppa, taivaansiniset tiimit

Vastaus #113 : 04.03.2008 klo 16:57:13

Aivan käsittämätöntä touhua tälläinen  Alas.Tunteita pitäisi saada ilmaista vapaasti kentällä.

Aivan samaa mieltä Ylos
Mainio Manaatti

Poissa Poissa

Vastaus #114 : 04.03.2008 klo 17:01:10

Tulee kyllä vaikeuksia tämän säännön kanssa... Olen niin tottunut vauhdittamaan omia epäonnistumisia vituilla ja saatanoilla.
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo

Vastaus #115 : 04.03.2008 klo 17:03:20

Toivottavasti tuomareilla on pokkaa antaa punaista korttia myös valmentajille jotka huutavat vittua junnupeleissä.
Royal

Poissa Poissa

Vastaus #116 : 04.03.2008 klo 17:04:01

Itsekkin olen oppinut kiroilun jalon taidon juuri futispeleissä.Siitä sitten se sitten siirtyi muuhunkin elämään  Ylos

Nykyään vittua tulee viljeltyä hieman liikaa  Alas
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo

Vastaus #117 : 04.03.2008 klo 17:14:54

Itse olen pyrkinyt säästämään kiroilut katsomoon. Muilla elämänaloilla typerän kuuloista ja "junteinta mitä tiedät"-topicin kamaa. Toki tulee sorruttua jatkuvasti.
Barca#17

Poissa Poissa

Vastaus #118 : 04.03.2008 klo 17:21:55

Tulee kyllä vaikeuksia tämän säännön kanssa... Olen niin tottunut vauhdittamaan omia epäonnistumisia vituilla ja saatanoilla.
Täysin sama.  Alas
Hong Song

Poissa Poissa

Vastaus #119 : 04.03.2008 klo 17:25:34

Sama täälläkin. Vastustajille, omille joukkuekavereille tai tuomareille ei kyllä tuu vittua huudeltua, mutta ne omat jäätymiset... Jos vaikka annan todella huonon syötön niin se spontaani "vittu" tulee sieltä väkisin ja sen verran kovaa että sen kyllä kaikki kuulee. Kesän pelejä odotellessa  ::)
marko_

Poissa Poissa

Vastaus #120 : 04.03.2008 klo 18:27:01

Lainaus
joilla on kapteenin lisäksi oikeus puhutella tuomaria

kapteenillahan ei todellakaan ole mitään erityisoikeutta puhutella tuomaria toisin kuten jossain kendossa, vaan hän on pelaaja siinä missä muutkin. silloin on eri asia kun tuomari puhuttelee joukkuetta niin "kapteenilla on oikeus olla puhuteltavana" ja jakaa tieto eteenpäin joukkueelle.
member of global family

Poissa Poissa

Vastaus #121 : 04.03.2008 klo 18:47:42

eikös joku turkkilainen vetänyt tuomaria turpaan stadin seiskassa(vai kutosessa) Ylos
Lortto

Poissa Poissa

Vastaus #122 : 04.03.2008 klo 19:02:09

Ei kyllä heru ymmärrystä nollatoleranssille. Jo ennen nollatoleranssia tuomarilla oli oikeus puuttua kiroiluun ja laputtaa tarvittaessa. Nollatoleranssi on ajanut siihen että alasarjoissa, joissa varsinkin tuomareiden taso on kirjava, tuntuu välillä, että nollatoleranssista on tullut tärkein valvottava asia peleissä. Jokin tappotaklaus voi mennä läpi jopa ilman keltaista, mutta sitten lappua tulee parista kirosanasta. Eikö olisi tärkeämpää painottaa tuomareille esimerkiksi vaarallisesti takaapäin tulevien taklauksten pois kitkemistä?

Itsehän en tuomaroidessa noudata tätä nollatoleranssia ja toivoisin, että muutkin tuomarit näin tekisivät. Jos kiroilu menee yli kortin voi nostaa, mutta mitään järkeä ei tällaisessa turhassa paapomisessa ole.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2008 klo 19:08:12 kirjoittanut Lortto »
Arpin Lusène

Poissa Poissa

Vastaus #123 : 04.03.2008 klo 19:07:04

Turha sitä on aikuisille äijille koittaa enää sivistynyttä kielenkäyttöä opettaa. Junnusta asti sitä on kirottu omia epäonnistumisia, enkä oikein usko, että tyyli tulee muuttumaan. Lappurikasta kesää odotellessa..
Hong Song

Poissa Poissa

Vastaus #124 : 04.03.2008 klo 20:13:18

Jotenkin tuntuu että tämä homma on nostettu vähän turhaan jalustalle nollatoleranssisäännön myötä. Kyllä ne lapset kuulee kiroilua tästä huolimatta joka päivä eri tilanteissa eikä siltä voi välttyä ellei laita junnua elämään maakellariin lapsuuttaan. Futiskentällä ja yhteiskunnassa noin muutenkin tapahtuu varmasti paljon vakavampia ja huolestuttavampia asioita, joihin ne toimet pitäisi suunnata. Joku kysyy kuitenkin esimerkkiä, joten heitetään futiksen puolelta ne tappotaklaukset ja paidasta repiminen ja muusta elämästä junnujen (tyyliin 10-15v) päihteiden käyttö.

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 14

Siirry: