FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.12.2024 klo 18:01:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 17 [18] 19 ... 27

Kirjoittaja Aihe: Petteri Pennanen - MKS Miedź Legnica  (Luettu 248000 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mustajoki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti

Vastaus #425 : 08.10.2016 klo 19:35:44

Hienoa, että peli kulkee ja tehoja tulee. Ensi kaudella pääsarjaan dominoimaan.
minomus

Poissa Poissa

Vastaus #426 : 08.10.2016 klo 19:41:38

Videota?
Griez

Poissa Poissa

Vastaus #427 : 08.10.2016 klo 19:48:02

Tehnyt yli puolet jengin maaleista :)
hungrywolf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Raswapallo

Vastaus #428 : 08.10.2016 klo 20:40:46

Torpedo on hurjassa vireessä. On treenannut itsensä todella hyvään kondikseen ja se näkyy kentällä.
Alwaysared

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man United

Vastaus #429 : 09.10.2016 klo 01:11:29

Huikeeta tykitystä kyllä Petteriltä ollut tämä kausi! Ei voi kuin peukuttaa ja toivoa, että joku sopivasti suurempi seura Puolan pääsarjasta tai muualta Euroopasta nappaa kaverin tammikuussa tai viimeistään kesällä. Ylos

E. Ehkä mieluummin kuitenkin vasta ensi kesänä. Maiseman vaihtaminen tammikuun siirtoikkunassa kesken hyvän kauden ei välttämättä olisi paras vaihtoehto.
laitinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Altavastaajien Palloseura

Vastaus #430 : 09.10.2016 klo 06:47:09

Kyllä on hyvä fiilis Petterin puolesta. Nöyrän miehen ratkaisuna Puolan divariin ja alkaa näyttää siltä, että mies on oppinut virheistään ja tekee duunia suuremmalla intensiteetillä kuin koskaan. Toivottavasti työ palkitaan viimeistään ensi syksynä astetta kovemmalla jengillä sopimuksen kanssa. En olisi uskonut, että alan kaipaamaan miestä majuun, mutta eiköhän Petteri klaaraa itsensä terävimpään majurinkiin kahden vuoden sisällä!
Marquinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi

Vastaus #431 : 09.10.2016 klo 10:35:31

Nöyrän miehen ratkaisuna Puolan divariin.

Samalla tavalla joku Akseli Pelvaksen diili Ruotsin Falkenbergiin oli "nöyrän miehen ratkaisu". Tarttui ainoaan diiliin, jota miehelle tarjottiin. Ei ollu ulkomailta muita vaihtoehtoja. Petteri olis varmasti lähtenyt mihin tahansa, kunhan pääs Suomesta tuossa iässä vielä eteenpäin. Ymmärrettävää toki, mutta ei tossa mistään nöyryydestä kannata puhua.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)

Vastaus #432 : 09.10.2016 klo 10:55:10

Oli nöyryyttä tai ei, niin Petteri on vihdoin laittanut itsensä kuntoon, vaikka sitten Puolan pimpissä. Harmi, ettei bursassa vielä tuota ymmärtänyt tehdä. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Boijer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Mariehamn, Huuhkajat

Vastaus #433 : 09.10.2016 klo 10:59:08

Oli nöyryyttä tai ei, niin Petteri on vihdoin laittanut itsensä kuntoon, vaikka sitten Puolan pimpissä. Harmi, ettei bursassa vielä tuota ymmärtänyt tehdä. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Petteri oli kyllä helvetin hyvässä fyysisessä kunnossa kun tuli takaisin IFK:hon Bursasta. Taso ei vaan sillon riittänyt Bursaan.
ginikettu

Poissa Poissa

Vastaus #434 : 09.10.2016 klo 11:10:59

Petteri oli kyllä helvetin hyvässä fyysisessä kunnossa kun tuli takaisin IFK:hon Bursasta. Taso ei vaan sillon riittänyt Bursaan.
Uskon kyllä että taso olisi tekniikan puolesta riittänyt. Saattoi olla hyvässä kunnossa, mutta niin oli myös hyvässä lihassakin. Nykyinen olemus on iso askel suuntaan, jolla siellä olisi pärjännyt eikä herättänyt ihmetystä - ei voitu uskoa, että Petteri olisi ammattilaisjalkapalloilija. Turkki on varmasti vaikea paikka, koska ulkonäkö merkitsee ihan eritavalla kuin Suomessa.
Pajicz

Poissa Poissa

Vastaus #435 : 09.10.2016 klo 13:09:44

Samalla tavalla joku Akseli Pelvaksen diili Ruotsin Falkenbergiin oli "nöyrän miehen ratkaisu". Tarttui ainoaan diiliin, jota miehelle tarjottiin. Ei ollu ulkomailta muita vaihtoehtoja. Petteri olis varmasti lähtenyt mihin tahansa, kunhan pääs Suomesta tuossa iässä vielä eteenpäin. Ymmärrettävää toki, mutta ei tossa mistään nöyryydestä kannata puhua.

Itse olen vielä sitä koulukuntaa, että mielestäni siirto Veikkausliigasta Puolan divariin ei ole eteenpäin menoa uralla. Enemmänkin pieni askel takaviistoon, joka sitten toivottavasti  mahdollistaa siirron Ekstraklasaan eli oikeasti eteenpäin.
Pipo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Piłka nożna dla kibiców

Vastaus #436 : 09.10.2016 klo 15:43:01

Itse olen vielä sitä koulukuntaa, että mielestäni siirto Veikkausliigasta Puolan divariin ei ole eteenpäin menoa uralla. Enemmänkin pieni askel takaviistoon, joka sitten toivottavasti  mahdollistaa siirron Ekstraklasaan eli oikeasti eteenpäin.
Nykyisillä näytöillä paikan Ekstraklasassa pitäisi olla itsestäänselvyys Ylos

Miedz on tällä hetkellä 5 pistettä kärjestä ja aloitti eilen 7 vierasottelun putken, Legnican stadionin nurmi uusitaan tuona aikana. Seuraava kotipeli on vasta marraskuun lopussa. Mikäli joukkue pysyy kärjen mukana joulutauolle asti, Forsell pysynee joukkueessa kesään asti. Kyselyitä liigaseuroista tulee varmasti jo talven aikana, mutta Miedzin rikkaat omistajat tuskin haluavat myydä häntä, vaan haluavat ennemmin pitää Forsellin mukana kamppailussa liiganoususta. Jos joukkue jää liian kauas kärjestä talvitaukoon mennessä, saattaa Forsell siirtyä jo joulutauon aikana.

Eilisen pelin kuvia: http://www.miedzlegnica.eu/index.php/news/galeria-zdj-z-meczu-wisa-puawy-mied-legnica/

Ottelukooste ("skrot") ilmestyy tänne, mutta vielä ei näy: http://www.polsatsport.pl/liga/i-liga/
köpi

Poissa Poissa

Vastaus #437 : 09.10.2016 klo 18:29:31

tuossa koostetta: http://www.polsatsport.pl/film/wisla-pulawy-miedz-legnica-15-skrot-meczu_6424486/

Eka vaparista, aika kaukaa, aika hieno, veskari niinnäin, mutta silti.  Rennon näköstä suorittamista.
yanari1

Poissa Poissa

Vastaus #438 : 09.10.2016 klo 18:36:15

Ei taso kyllä päätä huimaa :D no hyvä, että tulee tehoja niin pääsee vähän tasokkaampaan sarjaan.
Lauantai-illan Nostalgia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mummolan puusauna ja Aulis Virtanen

Vastaus #439 : 09.10.2016 klo 21:56:51

tuossa koostetta: http://www.polsatsport.pl/film/wisla-pulawy-miedz-legnica-15-skrot-meczu_6424486/

Eka vaparista, aika kaukaa, aika hieno, veskari niinnäin, mutta silti.  Rennon näköstä suorittamista.

Aivan järkyttävän näköistä maalivahtipeliä ja puolustuspeliä kotijoukkue Wisla Pulawylta. Ja ei, en tarkoita tällä mitään "väärin maalattu" -juttuja. Hienoa, että Forsellilla kulkee. Niin kuin moni edellä on todennut, niin Forsellin kyvyt Puolan korkeimmalla sarjatasolla olisi mielenkiintoista nähdä.
ginikettu

Poissa Poissa

Vastaus #440 : 09.10.2016 klo 22:01:22

Forsellin kyvyt Puolan korkeimmalla sarjatasolla olisi mielenkiintoista nähdä.
Samaa mieltä. Yhden pelin katsoin ja eihän se hyvää jalkapalloa ollut vaan ennemminkin aika päätöntä. Liigassa varmaan tulee sitten taito mukaan joten silloin Petteri pelaisi "omiensa" luokassa. Mutta ehkä nyt oli hyvä uralle mennä pelaamaan sarjaan jossa pitää juosta. :)
hungrywolf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Raswapallo

Vastaus #441 : 14.10.2016 klo 19:40:02

Pipo, saisiko tähän käännösapua. Ei oikein toi sikäläinen kieli aukea:
http://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/i-liga,wywiad-z-petterim-forsellem,artykul,727550,1,359.html
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #442 : 14.10.2016 klo 19:52:59

Petterihän oli Bursassa huippukunnossa ekan puolivuotisen jälkeen. Tämän jälkeen vasta repsahti, kun ympäristö oli henkisesti liian rankka.
ensijokolmas

Poissa Poissa

Vastaus #443 : 14.10.2016 klo 20:12:36

Ihan messimäinen soolomaali tuo toinen Ylos Vika rankkarista. Eka tosiaan meni veskan piikkiin. Joo, näin koosteen jo nyt.
Petrarca

Poissa Poissa

Vastaus #444 : 14.10.2016 klo 20:27:21

Petteri maalipörssin ykkösenä Ylos
Voi olla tyhmä kysymys, mutta milloin viimeksi suomalainen on voittanut ulkomaalaisen sarjan maalipörssin?
En jaksa googlettaa.
Jonatan

Poissa Poissa

Vastaus #445 : 14.10.2016 klo 20:51:46

Ei tule mieleen muita kuin Litmanen Ajaxissa 93-94.
Hintelä Kreivitär Borsdal
Vastaus #446 : 14.10.2016 klo 22:21:00

Jossain Aasian maassa taisi joku suomalainen myös maalaipörssin voittaa aikanaan(?)
Hitti-Litti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SC Riverball

Vastaus #447 : 15.10.2016 klo 00:03:35

Kimmo Tarkkio Singaporessa.
magicjonas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura

Vastaus #448 : 15.10.2016 klo 12:43:14

Pipo, saisiko tähän käännösapua. Ei oikein toi sikäläinen kieli aukea:
http://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/i-liga,wywiad-z-petterim-forsellem,artykul,727550,1,359.html
En ole Pipo, mutta tässä nyt jonkinlainen käännös:

Lapsena jääkiekkoillut ex-jalkapallomaajoukkuepelaaja tekee erinomaista uraa Puolan 1-liigassa.

Täydellinen kaukolaukaus? Suomalaiselle siinä ei ole mitään uutta. Hän on hajoittanut ikkunoita tällä tavalla jo lapsesta saakka. Harjoittelut kodin lähellä laittoivat isän vaihtamaan ikkunan laseja tasaisin väliajoin.

Tarkastelen kehosi muotoa ja mietin miten vaikea on varmasti kaataa sinut ja alan ajatella miksi tämä suomalaismies alkoi pelaamaan jalkapalloa eikä jääkiekkoa.

- Mutta kolmetoistavuotiaaksi asti pelasin jääkiekkoa! Se oli kuitenkin sen verran kallis harrastus, että kun viimein minun täytyi päättää mihin lajiin keskittyä enemmän, jätin jääkiekon pois. Perheeni ei ollut köyhä, mutta yli 2000 euroa vuosittain jäävuoroihin ym. lisättynä varusteiden ostoon teki yhteensä melko suuren summan vanhempieni maksettavaksi. Esimerkiksi hyvälaatuisesta jääkiekkomailasta sai maksaa 300 euroa, ja se saattoi hajota heti ensimmäisessä ottelussa. Ja perheeseen toki kuului myös sisko, jonka harrastuksiin myös meni rahaa. En kuitenkaan saanut painetta kotona asian suhteen, päätös kokonaisvaltaisesta omistautumisesta jalkapalloon oli täysin omani.

Olet ollut Miedzissä nyt noin seitsemän kuukautta. Suurinpiirtein kuinka paljon paremmin/enemmän tämän hetken Petteri Forsell juoksee kentällä verrattuna viime talven Forselliin?

- Fyysisesti on tapahtunut taatusti edistystä. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia juoksemisen kanssa, mutta täällä olen myös kehittänyt juoksuni dynamiikkaa. Luulen että teknisesti ja taktisesti myös kehityn koko ajan paremmaksi ja paremmaksi. Kun pelasin vielä Suomessa, halusin että joukkueeni tekee maalin niin nopeasti kuin mahdollista. Pelasin niin että jokainen ratkaisuni/liikkeeni kentällä loisi maalintekotilanteen. Tämän takia joskus yritin vaikeita syöttöjä suurella riskillä. En toki myöskään täällä pelaa varovaisesti, mutta pelaamiseni on nyt hallitumpaa. Kun annan syötön, tiedän aina mitä olen tekemässä.

Tiesitkö mitään Puolasta ennen sopimuksen allekirjoittamista Miedzin kanssa?

- Tiesin että pelityyli täällä on todella fyysinen, jopa Suomen liigaan verrattuna. Tiesin myös että 1-liiga täällä on jopa vielä fyysisempi kuin Ekstraklasa. Oletukseni ovat osoittautuneet todeksi.

Oletko koskaan kuullut "putoavasta tammenlehdestä"

- En, mitä se tarkoittaa?

Se kuvaa valmentaja Ryszard Tarasiewiczin laukausta. Hän oli vapaapotku-spesialisti. Antaako hän sinulle paljon vinkkejä? Teet tasaisin väliajoin maaleja vapaapotkuista täällä.

- Olen kuullut joitain juttuja hänen vapaapotkuistaan. Voisinko nähdä joitain niistä internetistä? Tiedän että valmentaja on erikoistunut vapaapotkuihin, mutta emme ole käyttäneet suuremmin aikaa vapareiden harjoitteluun. Hän on auttanut minua ymmärtämään peliä paremmin, mutta ohjeita vapaapotkuihin? Viimeksi kun tein maalin Puławyssa suoraan vaparista, hän vain kehoitti minua yrittämään maalia. No, tein työtä käskettyä.. (Forsellilla oli matkaa maaliin n. 30 metriä).

Käytätkö paljon aikaa kaukolaukauksien harjoitteluun? Puolan divarin tasolle maalisi ovat huikeaa katsottavaa.

- En voi sanoa että olisi ollut joku yksittäinen ihminen joka olisi minua opettanut. Isäni pelasi jalkapalloa, mutta suurimmaksi osaksi olen harjoitellut yksin lapsesta saakka. Mutta kyllä, joka päivä harjoittelen. Kotini takapihalla en aikoinaan muuta tehnytkään.

Kuten Andrea Pirlo lapsena, joka tähtäsi laukauksensa kotinsa avonaisista ikkunoista sisään?

- En ikkunoista sisään, mutta käytin taloamme ikäänkuin esteenä eli sijoitin maalin talon taakse ja yritin osua maaliin kierteellä talon toiselta puolen. Kun ikää tuli enemmän, täytyi löytää uusia tapoja harjoitella. Piha oli pieni, enkä halunnut ärsyttää naapureitani potkimalla palloa jatkuvasti heidän pihalleen.

Kuluiko teillä paljon lasia?

- Meillä oli terassi joka oli ympäröity lasiseinillä, ja joihin valitettavasti osuin välillä. Ensimmäisellä kerralla isäni ei ollut vihainen, ja kaittoi uudet lasit tilalle. Kun rikoin uudelleen, hän laittoi uuden tilalle, mutta kun rikoin kolmannen kerran, hän poisti kaikki terassin lasit.

Kun olit nuorempi, sinua verrattiin Jari Litmaseen.

- Antaa heidän verrata minua keneen tahansa. En välitä siitä. Teen töitä itseni eteen, täytän pian 26 vuotta ja uskon että parhaat vuoteni jalkapallon parissa ovat vielä edessäni.

Ja mitä haluat saavuttaa Miedzissä?

- Kun allekirjoitin sopimuksen tänne, minulla oli mielessäni vain yksi tavoite; nostaa Miedz Ekstraklasaan. (Kauden loppuun jatkuvassa sopimuksessa on klausuuli, joka tulee automaattisesti voimaan mikäli nousu tapahtuu.)  Toivon tietenkin myös että voin kehittää itseäni jalkapalloilijana, ja voin sanoa että olen löytänyt itselleni siihen hyvän paikan koska joukkueen ihmiset ja työtapa sopivat minulle hyvin. En edes ajattele "mitä jos emme nousekaan liigaan?". Uskon, että tulemme nousemaan Ekstraklasaan. Olemme vain neljän pisteen päässä nousuun oikeuttavasta sijoituksesta, meillä on vielä yli kaksikymmentä peliä pelaamatta ja pelaaminen sujuu koko ajan paremmin ja paremmin.

Mikä on tavoitteena tulevassa pelissä Zagłębie Sosnowieciä vastaan?

- Meillä on mahdollisuudet voittoon. Täytän 26 vuotta sunnuntaina, ja minun tuskin täytyy erikseen sanoa mikä olisi paras syntymäpäivälahja joukkueelta tuolloin.
Pikka

Poissa Poissa

Vastaus #449 : 15.10.2016 klo 14:17:41

Kiitos käännöksestä Ylos

Sivuja: 1 ... 17 [18] 19 ... 27

Siirry: