FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 01:19:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Jatkoon
Ehdottomasti! - 99 (38.8%)
Ei - 91 (35.7%)
Eipä vois vähempää kiinnostaa - 65 (25.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 253

Sivuja: 1 [2] 3 4
 
Kirjoittaja Aihe: FC Legirus Inter - James Bond Istanbulissa  (Luettu 31897 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Suurin

Poissa Poissa


Vastaus #25 : 30.03.2016 klo 03:24:39

Junnujen kolikkovuorot tuskin aiheuttaa suurempia kurinpidollisia ongelmia. Hanurista, että innokkaat tulevat futarit käännytetään.

Mikään ei ole surullisempaa kuin tyhjä futiskenttä. Varsinkin, jos tunkua olisi.
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #26 : 30.03.2016 klo 07:18:59

No jopas, seura tekee harjoituskeskuksen ja ottaa itselleen parhaat vuorot: ennenkuulumatonta!
Omistaja määrittelee koska hallia vuokrataan ja koska ei: ennenkuulumatonta!

Eihän tuo nyt yllätys kenellekään ollut, otin vain kantaa että Korsolaiset futaajat tuosta jotenkin olisivat erityisemmin hyötyneet. Kalmuurin nurmesta on menty talvikauden osalta eteenpäin, mutta kesällä paikka palveli Korson futista paremmin. Kolikkovuoro tosiaan korpeaa, koska valvonnan järjestäminenhän tuolla ei ole ongelma, koska tuolla on joku päivisin paikalla. Ja kumma kyllä Havikselle ja Hyrylään pääsee höntsäämään jos vain kentällä on tilaa.

Maksut Legiruksessa ovat luokkaa 105 €/kk, en sitten tiedä mitä se sisältää, mutta esim 02 tups/KP YJ maksaa 40-50 €/kk ja PKKU:n ja Tipsin hinta taitaa olla myös satkun luokkaa. Eli ei tuo nyt erityisen kallis muihin verrattuna ole.
lavida

Poissa Poissa


Vastaus #27 : 31.03.2016 klo 23:01:32

UUusia tekonurmikenttiä ja jalkapallohalleja valmistuu vielä lisää lähiaikoina.
Hakunilaan, Hiekkaharjuun, Tikkurilaan ja Vantaankoskelle. Osa Vantaan kaupungin osa yhtiöiden omia.
Menee aiheen vierestä, mutta löytyykö tästä aiheesta lisää tietoa jaettavaksi?
Pie-O-My

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dirty Qwerty


Vastaus #28 : 01.04.2016 klo 13:41:51

Uusi urheilutoimenjohtaja (?) kehiin:

LI-FB

Lainaus
Legirus Inter s happy to introduce a new sports Director!
Mr lpo Laurila, M. Sc. (Econ.), has been appointed Sports Director of FC Legirus Inter.
Previously Mr Laurila has been working as a consultant in sports marketing and before that has served in organisations like Jalkapalloliiga ry, FIFA Marketing AG, Palloliitto Uudenmaan piiri and Myllykosken Pallo -47.

Mr Laurila will take up his new duties as Sports Director of FC Legirus Inter as from March 29th, 2016.

Mr. Laurila says: "The Legirus and Peakfin organisations (The Club and the hall owner company) proposed me a very interesting and challenging role in developing these organisations to correspond their current and future challenges.

I look forward to taking up this challenge with great expectations, knowing that there is a lot to do and to achieve and that we have to take action promptly and with great energy."
Skoutsi

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 01.04.2016 klo 18:15:42

Menee aiheen vierestä, mutta löytyykö tästä aiheesta lisää tietoa jaettavaksi?

Hakunilaan (Sotunkiin) valmistui juuri uusi halli ja alla olevista vähän tietoa Hiekkaharjusta ja Vantaankoskesta

http://www.vantaa.fi/uutisia/vapaa-aika/101/0/122835

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/310679-vantaankosken-ulkokentan-tilalle-rakennetaan-sisahalli
6660

Poissa Poissa


Vastaus #30 : 02.04.2016 klo 00:13:54

Uusi urheilutoimenjohtaja (?) kehiin:

LI-FB


Täältäkö? http://www.twkenterprise.fi/yhteystiedot/
llauri_ul

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 04.04.2016 klo 18:26:52

No jopas, seura tekee harjoituskeskuksen ja ottaa itselleen parhaat vuorot: ennenkuulumatonta!
Omistaja määrittelee koska hallia vuokrataan ja koska ei: ennenkuulumatonta!
Taitaa olla KOPSElla sopimus, jossa talvisin saa ottaa 10h vuoroja miltä ajalta vain ja kesällä 20h. Sen taki tämä vähän mietityttää...
Gelmeri

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 05.04.2016 klo 00:15:17

Mikä siinä nyt mietityttää? Jos olisit Kopselainen, niin kysyisit rohkeasti seuran johdolta tai valmentajilta ja saisit vastauksen.
Jos taas olet viemässä/siirtämässä lastasi Korson Palloseuraan tai siirtymässä itse niin hyvä. Voin lämpimästi suositella hyvä seura.
Minun saamien tietojen mukaan on hallivuoroja varattu ja käytetty enemmän, kuin kymmenen. Nuoremmat juniorit harjoittelee alkuillasta, jopa
kolme kertaa viikossa.
Eihän sinne tietenkään voi mennä koska sattuu huvittamaan, vaan silloin kuin joukkueella on varattu harjoitusvuoro.
Saamani tiedon mukaan huom. Arkisin eivät pidä joukkuetreenejä keskellä päivää, eivätkä myöskään yöllä, koska juniorit käyvät koulussa ja valmentajat töissä. Yöt ovat rauhoittaneet nukkumista varten.
Kaikki on niin suhteellista, mutta minun mielestä Kopsessa on todella edulliset harjoitusmaksut ja nyt erittäin hyvät olosuhteet.
En minä ainakaan ole kuullut yhdenkään Kopselaisen valittaneen harjoitusolosuhteita hallissa, vaan kehuneet miten paljon paremmin on nyt, kuin aiemmin.
Olen kuullut Korsolaisilta ystäviltäni, miten he toivovat hallin viereistä perunapelto/hukkamaa aluetta, myöskin tekonurmikentäksi jalkapalloiluun, jotta kenttäkapasiteetti vastaisi Korson lisääntyvään jalkapallo buumiin. 
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #33 : 05.04.2016 klo 09:23:55

Varmasti ihan jees harjoitella, mutta ei niitä harkka-aikoja tuolta saa 2h viikossa per ryhmä. Ei siinä paljon kilparyhmiä treenata. Näköjään Korson hiekkakenttä on taas saanut paljon kesäksi tapahtumia, kun Legirukselle ei pelit mahdu.

Kalmuurin nurtsista on menty eteenpäin, mutta kyllä tilanne Kopsen osalta on vain pahenemaan päin kun Legirus saa lisää ikäryhmiä kasattua. Tämä toki oli tiedossa jo aikaisemmin.
Gelmeri

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 05.04.2016 klo 12:00:15

Hei nyt ihan aikuisten oikeasti. Eiks jee.
Näyttää nyt olevan niitä vuoroja kahdesti tai,  jopa kolmasti viikossa. Eihän Kopsesta aiemmin juuri kilparyhmiä tullut, mutta hyviä yksittäisiä pelaajia kyllä. Kilparyhmän kasaaminen vaatii hieman muutakin, kuin vuoroja. Ehkä nyt myöhemmin tulee, kun olosuhteet parani.
Aiemmin kävivät Tikkurilan kuplassa ja Myyrmäen hallissa asti. Nyt siis muutaman minuutin kävelymatkan päässä Legirus areenalla. On siinä vissi ero niin pelaajille, kuin vanhemmille.
Kesällä taasen lähin tekonurmi oli aiemmin Tikkurilassa, joten kesäharjoittelussa aiempaan  tapahtui aivan huomattavaa edistystä Legirus areenan ansiosta. Tekonurmen käyttöaika on niin paljon parempi luonnon nurmeen nähden, että nyt kesä harjoittelu paranee roimasti.
Tämä Legirus areenan käyttö tuli siis lisänä, ei se poistanut mitään aiempiakaan harjoittelu paikkoja. Edelleen voi käyttää ja varata muitakin kenttiä/halleja.

Joku kirjoittaja mainitsi täällä, miten oli voinut aiemmin, siis ennen Legirus areenaa harjoitella Kalmuurin luonnonnurmi kentällä tyyliin vapaasi silloin, kun huvitti.
Siis mitä hän on tehnyt? Korkea aita kentän ympärillä ja portti lukossa. Lisäksi kieltotaulut ei käytössä. Uskomatonta, että omin lupinensa kiipeilee sinne kielloista huolimatta. Lisäksi vielä ihmettelee, miksei nykyään saa mennä ja touhuta laittomasti, koska haluaa.   
batong

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KoiPS, West Ham United


Vastaus #35 : 05.04.2016 klo 16:39:04

Joku kirjoittaja mainitsi täällä, miten oli voinut aiemmin, siis ennen Legirus areenaa harjoitella Kalmuurin luonnonnurmi kentällä tyyliin vapaasi silloin, kun huvitti.
Siis mitä hän on tehnyt? Korkea aita kentän ympärillä ja portti lukossa. Lisäksi kieltotaulut ei käytössä. Uskomatonta, että omin lupinensa kiipeilee sinne kielloista huolimatta. Lisäksi vielä ihmettelee, miksei nykyään saa mennä ja touhuta laittomasti, koska haluaa.    
En tiennyt että Korsossa asui joku, joka ei ollut tietoinen biitsikentän puoleisen aidan ammottavasta reiästä, mutta totuus oli taas tarua ihmeellisempi.

Tässä tullaankin sopivasti keskusteluun siitä, onko järkeä vain antaa tuon nurmen olla auringon alla ilman että kukaan saa pelata siinä, etenkään kesällä arkipäivinä Sama homma Tikkurilassa.

e. typo
« Viimeksi muokattu: 05.04.2016 klo 17:30:25 kirjoittanut patonkikuono »
llauri_ul

Poissa Poissa


Vastaus #36 : 05.04.2016 klo 20:21:53

Jos taas olet viemässä/siirtämässä lastasi Korson Palloseuraan tai siirtymässä itse niin hyvä. Voin lämpimästi suositella hyvä seura.
Minun saamien tietojen mukaan on hallivuoroja varattu ja käytetty enemmän, kuin kymmenen. Nuoremmat juniorit harjoittelee alkuillasta, jopa
kolme kertaa viikossa.

 
Jos et tiedä asioista, älä puhu puutaheinää.

http://kopse.org/pelitoiminta/vuorolistat/talvivuorot-2015-2016-v5.pdf
Linkistä huomaa, että kukaan ei treenaa kolmea kertaa viikossa Legirus Areenalla.

Minun saamien tietojen mukaan on hallivuoroja varattu ja käytetty enemmän, kuin kymmenen.
Ei nyt vuorot kesälle näytä ainakaan kovin hyvältä. 20h vuoroja tietenkin kesälle. ( http://kopse.org/pelitoiminta/vuorolistat/vuorot-2016-kesa-v2.pdf ). Harmaalla värjätyt pelivuoroja. Arki-iltoina ei paljoakaan treenivuoroja.
bilal

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 05.04.2016 klo 20:27:28

Ehkä nyt myöhemmin tulee, kun olosuhteet parani.
Aiemmin kävivät Tikkurilan kuplassa ja Myyrmäen hallissa asti. Nyt siis muutaman minuutin kävelymatkan päässä Legirus areenalla. On siinä vissi ero niin pelaajille, kuin vanhemmille.
Kesällä taasen lähin tekonurmi oli aiemmin Tikkurilassa, joten kesäharjoittelussa aiempaan  tapahtui aivan huomattavaa edistystä Legirus areenan ansiosta. Tekonurmen käyttöaika on niin paljon parempi luonnon nurmeen nähden, että nyt kesä harjoittelu paranee roimasti.
Tämä Legirus areenan käyttö tuli siis lisänä, ei se poistanut mitään aiempiakaan harjoittelu paikkoja. Edelleen voi käyttää ja varata muitakin kenttiä/halleja.    
Kukaan ei kiellä ettei olosuhteet olisi parantunut. Mutta KOPSE on junioriseura ja tällä hetkellä vuorot eivät palvele juuri heitä yhtään mihinkään muuhun kuin puuhasteluun.
Gelmeri

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 06.04.2016 klo 01:33:37

Niin no sen verran tuli harjoitusaikaa lisää aiempiin vuosiin, mitä dokumentti kertoo. Täyttää siis sopimuksen. Nuorenahan pitää harrastaa ja "puuhastella" monipuoleisesti, joten voi ottaa jonkun muun lajin vielä lisäksi, jos tämä "puuhastelu" ei riitä.
Liikuntaa monipuolisesti, neuvoo asiantuntijat.
Kaverini ja hänen lapsensa, jotka harrastavat jalkapalloa Kopsessa, ovat kuitenkin erittäin tyytyväisiä "puuhailu" seuraansa. Korson urheilukenttää on uusittu ja ehostettu kertoivat. Sielläkin pitäisi pystyä nykyään treenaamaan tekonurmella ja hiekalla, en sitten tiedä mitä. En ole käynyt, joten kannattaa tarkistaa.

Ei minulle nyt ihan nopeasti tule lähialueella mieleen mitään muita tasokkaita jalkapalloseuroja, kuin Legirus.
Näitä jalkapallon "puuhailu" seuroja on vain tällä seudulla. Helsinkiin tai Espooseen pitää sitten mennä, jos haluaa pelata huippuseurassa.
 



     
   
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #39 : 06.04.2016 klo 10:02:00

TUPS/PKKU, TIPS ja Koips (jossain ikäluokissa) ovat niitä lähialueen huippuseuroja. Onko Legirus huippuseura? Ei ainakaan kaikissa ikäryhmissä (04 taitaa olla huippuryhmä).

Eihän Kopsen toiminnassa puuhastelumielessä mitään vikaa ole ottaen tosiaan huomioon mitä tuo maksaa, mutta eipä tuo Legiruksenkaan toiminta juuri puuhastelua parempaa ole. Resurssit ja olosuhteet huomioon ottaen on tuo vielä aika surkeaa toimintaa. Sen sijaan kuvitelmat siitä, että tuolla oltaisiin auvoisessa tilanteessa Legiruksen kanssa on aika kaukaa haettu.

Korson kentällä ei ole käypää tekistä, vaan se on edelleen hiekkakenttä. Tennis- ja koriskentän häkissä on tekonurmi. Treenaaminen tuolla on vähän niin ja näin kuten on Sokevan hallinkin kanssa.
batong

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KoiPS, West Ham United


Vastaus #40 : 06.04.2016 klo 13:27:17

Helsinkiin tai Espooseen pitää sitten mennä, jos haluaa pelata huippuseurassa.
Jaa mihin?
Gelmeri

Poissa Poissa


Vastaus #41 : 06.04.2016 klo 14:34:58

Kiitos infosta.
Niin minähän en ole jalkapallon asiantuntija, en myöskään vähääkään osaa valmentaa, joten niiltä osin tietoni ovat erittäin puutteelliset. Olen ihan tavallinen penkkiurheilija katsoja.
Toki olen yrittänyt seurata jalkapalloa enemmän tai vähemmän viimeiset viisikymmentävuotta katsomosta käsin.
Olen aina fanittanut/kannustanut Tikkurilan palloseuraa. Oikein hyvä, että on taas lähtenyt Tipsi noususuuntaan. Etupäässä seuraan miesten sarjoja ja Helsinkiläisiä joukkueita.
Vantaan Korson Legiruksen fanittaminen minulla alkoi, kun olin kaverini kanssa katsomassa uutta hallia ja Legiruksen harjoitusottelua.
Tuntui vaan niin uudelta, raikkaalta ja kansainväliseltä joukkueelta. Pelitaktiikka ja pallonkäsittely oli niin hienoa, etten ollut vähään aikaan samanlaista peliä nähnyt alasarjan joukkueelta Suomessa. Minäkin vanha ukko tavallaan samalla hetkellä uudistuin ja tuntui kivalta löytää uusi fanituksen kohde.
Minä olen ainakin avoin uusille yrittäjille ja täytyyhän jalkapallonkin kehittyä ja mennä eteenpäin, niin Vantaan Korsossa kuin Suomessa.
Eikö sananlasku mennyt jotenkin niin, ettei liikkuva pallo sammaloidu.        
Pie-O-My

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dirty Qwerty


Vastaus #42 : 09.04.2016 klo 11:41:18

Jos ja kun joku Legirusin organisaatiosta tätä lukee, niin semmoinen pieni toive olisi, että vähän panostaisitte lisää tiedottamiseen.

Pre-seasonilla ei ole löytynyt mistään ajantasaista tietoa rosterista tai treenipeleistä.

e. Pelaajalista ilmeisesti nyt ajan tasalla kotisivuilla
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #43 : 09.04.2016 klo 18:48:21

Kiitos infosta.
Niin minähän en ole jalkapallon asiantuntija, en myöskään vähääkään osaa valmentaa, joten niiltä osin tietoni ovat erittäin puutteelliset. Olen ihan tavallinen penkkiurheilija katsoja.
Toki olen yrittänyt seurata jalkapalloa enemmän tai vähemmän viimeiset viisikymmentävuotta katsomosta käsin.
Olen aina fanittanut/kannustanut Tikkurilan palloseuraa. Oikein hyvä, että on taas lähtenyt Tipsi noususuuntaan. Etupäässä seuraan miesten sarjoja ja Helsinkiläisiä joukkueita.
Vantaan Korson Legiruksen fanittaminen minulla alkoi, kun olin kaverini kanssa katsomassa uutta hallia ja Legiruksen harjoitusottelua.
Tuntui vaan niin uudelta, raikkaalta ja kansainväliseltä joukkueelta. Pelitaktiikka ja pallonkäsittely oli niin hienoa, etten ollut vähään aikaan samanlaista peliä nähnyt alasarjan joukkueelta Suomessa. Minäkin vanha ukko tavallaan samalla hetkellä uudistuin ja tuntui kivalta löytää uusi fanituksen kohde.
Minä olen ainakin avoin uusille yrittäjille ja täytyyhän jalkapallonkin kehittyä ja mennä eteenpäin, niin Vantaan Korsossa kuin Suomessa.
Eikö sananlasku mennyt jotenkin niin, ettei liikkuva pallo sammaloidu.        
Älä ihmeessä lopeta silti TiPSin fanitusta :) Tehdään nöyrästi hyvää futista
Rushka

Poissa Poissa


Vastaus #44 : 02.09.2016 klo 12:10:10

Seurassa pelaavan juniorin vanhempana voin todeta, että en ole nähnyt Suomessa näin huonosti hoidettua seuraa.
Seuran toimihenkilöiden ohjeistus on puutteellista ja toimintatavat kyseenalaisia.
Mm. henkilö, joka vastaa seuran markkinoinnista on huonokäytöksinen ja ammattitaidoton. Hän on juurikin se henkilö, joka Suomen cupin ottelussa (Legirus- IFK Mariehamn) aukoi päätään haukkuen vastapuolen pelaajia ja tuomaria. (Striimaus löytyy yhä YouTubesta) Hänen ei minkään mittapuun mukaan tulisi toimia yhdenkään juniori jalkapalloa edustavan seuran palveluksessa.
Seuran alkuperäisen tavoitteen mukaan tarkoitus oli perustaa juniori Akatemia. Totuus on, että juniorijoukkueet ovat tällä hetkellä ainoastaan maksumiehinä. Heidän toimintaansa ei tueta millään muotoa mm. B ikäisille pojille ei enää yhdeksän seuran jättäneen valmentajan jälkeen palkattu seuraajaa vaan miesten edustusjoukkueen fysikaali valmentaja hoitaa otona tuota pestiä.
Rahalla saa ja hevosella pääsee ainakin jonkun matkaa..

Pie-O-My

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dirty Qwerty


Vastaus #45 : 02.09.2016 klo 13:18:16

http://www.fc-legirusinter.com/legirus-inter-is-strengthening-its-organization

Jallu Kurittu siis urheilutoimenjohtajaksi (?) lokakuun alusta. Varmaankin ihan hyvä veto, jos ja kun on tarkoitus olla vakavasti otettava ja luotettava toimija. Kuten edellisestä viestistä huomaa, joissain toimintatavoissa on paljon parannettavaa. Edustusjoukkueeseen panostetaan ja paljon, mutta junnuja ei saa laiminlyödä. >:(
Jäyhä Jököttäjä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jäps, HIFK 2-4


Vastaus #46 : 02.09.2016 klo 13:44:58

Istuin luultavasti alkuviikosta Järvenpäässä tämän markkinointivastaavan vieressä junnupelissä.Huuto oli yhtä levottoman hysteeristä kuin Cup- pelin tallenteella. Kun avasin keskustelun niin oli kuitenkin oikein rauhallinen ja mukava.

Jallulta tyylikäs veto. Juuri oikeantyyppinen mies tuomaan organisaatiolle uskottavuutta ilman että raivoisasta intohimosta jouduttaisiin tinkimään.
Rushka

Poissa Poissa


Vastaus #47 : 02.09.2016 klo 13:54:19

Istuin luultavasti alkuviikosta Järvenpäässä tämän markkinointivastaavan vieressä junnupelissä.Huuto oli yhtä levottoman hysteeristä kuin Cup- pelin tallenteella. Kun avasin keskustelun niin oli kuitenkin oikein rauhallinen ja mukava.

Jallulta tyylikäs veto. Juuri oikeantyyppinen mies tuomaan organisaatiolle uskottavuutta ilman että raivoisasta intohimosta jouduttaisiin tinkimään.

Voin sanoa, että rauhallinen ja mukava tämä naisihminen ei ole. Ulkokultainen ehkä niinkauan kuin asiat menevät hänen tavallaan.
No katsotaan kauan Jallu viihtyy.. ja saa toivottavasti myöskin mätäpaiseet puhkaistua seuran sisältä.
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #48 : 02.09.2016 klo 15:06:25

Hauska ketju; puolet ketjusta käsittelee kitinää Kopsen vuoroista, ja ainakin itse luen linkitettyä Kalmuurin Kopsen vuorolistaa siten, että joka ilta kenttä pääasiassa Kopsen käytössä. Vai missä meni ymmärrys pieleen. 

Ei tainnut Legirus lähteä sellaiseen lentoon kun mesenaatti odotti; Venäjän talous sakkasi ja Kopse ei kai sitten siirtänyt junnujoukkueita ja sarjapaikkoja Legirusiin. Voi sitä vituttaa siellä Pietarissakin.

Rushka

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 02.09.2016 klo 16:16:47

http://www.fc-legirusinter.com/legirus-inter-is-strengthening-its-organization

Jallu Kurittu siis urheilutoimenjohtajaksi (?) lokakuun alusta. Varmaankin ihan hyvä veto, jos ja kun on tarkoitus olla vakavasti otettava ja luotettava toimija. Kuten edellisestä viestistä huomaa, joissain toimintatavoissa on paljon parannettavaa. Edustusjoukkueeseen panostetaan ja paljon, mutta junnuja ei saa laiminlyödä. >:(

Edellinen "sport director" Ilpo Laurila toimi virassaan kokonaiset 6kk.

http://www.fc-legirusinter.com/legirus-inter-is-happy-to-introduce-a-new-sports-director

 
Sivuja: 1 [2] 3 4
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa