Lempilampi
Poissa
|
|
Vastaus #100 : 23.04.2023 klo 17:24:53 |
|
Mika hoitaa homman. Älkööt epäilkö!
|
|
|
|
Tölkkivaari
Poissa
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
|
Vastaus #101 : 23.04.2023 klo 17:59:06 |
|
Pasi Tuutti sai lähteä KuPS:sta neljän pelin jälkeen, saas nähdä kauanko Laurikainen saa tällä kertaa harjoitella ennen kuin todetaan ettei tästä tule mitään.
Urheilutoimenjohtaja Laurikainen antaa fudut päävalmentaja Laurikaiselle
|
|
|
|
ropoq
Poissa
|
|
Vastaus #102 : 23.04.2023 klo 18:53:11 |
|
Hei! Kyllähän se on niin että valmentaja Laurikainen antaa potkut Urheilutoimen johtaja Laurikaiselle kun on kasannut niin paskan joukkueen.
|
|
|
|
Hurten
Poissa
|
|
Vastaus #103 : 23.04.2023 klo 21:20:00 |
|
Pasi Tuutti sai lähteä KuPS:sta neljän pelin jälkeen, saas nähdä kauanko Laurikainen saa tällä kertaa harjoitella ennen kuin todetaan ettei tästä tule mitään.
Kolmen pelin jälkeen. Viisas ratkaisu, tuli tänään katsottua KuPSin peli ja siinä oli heti aivan järkyttävä ero kun vain perusasiat laitetaan kuntoon. Jos peli ei tästä parane toivon todella, että myös TPS pystyy nopeisiin ratkaisuihin.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #104 : 23.04.2023 klo 22:16:24 |
|
Jos peli ei tästä parane toivon todella, että myös TPS pystyy nopeisiin ratkaisuihin.
Ei Laurikaista olisi edes valittu päävalmentajaksi, jos tänne olisi joku muu suostunut tulemaan. Vaikea uskoa, että tilanne olisi viimeisen puolen vuoden aikana oleellisesti muuttunut.
|
|
|
|
Hurten
Poissa
|
|
Vastaus #105 : 23.04.2023 klo 22:24:02 |
|
Ei Laurikaista olisi edes valittu päävalmentajaksi, jos tänne olisi joku muu suostunut tulemaan. Vaikea uskoa, että tilanne olisi viimeisen puolen vuoden aikana oleellisesti muuttunut.
Toistakymmentä valmentajaa kuitenkin haastateltiin hakijoiden joukosta vaikkei ketään oikeasti kiinnostanutkaan tulla?
|
|
|
|
JoenDoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Honka
|
|
Vastaus #106 : 23.04.2023 klo 22:34:47 |
|
Toistakymmentä valmentajaa kuitenkin haastateltiin hakijoiden joukosta vaikkei ketään oikeasti kiinnostanutkaan tulla?
Puolet niistä oli jotain tiktokkaajien nimellä tehtyjä feikkihakemuksia.
|
|
|
|
Statisti
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #107 : 24.04.2023 klo 00:04:04 |
|
Jos tusinasta valmentajasta ei kukaan muka ole varteenotettava vaihtoehto, niin onko muita vaihtoehtoja kuin että Seura ei ole tarpeeksi kiinnostava houkutellakseen oikeasti hyviä nimiä? Laurikainenhan avasi tätä prosessin irvikuvaa Vartti ja Forteen -haastattelussaan. Jos sen kuunteli vähänkään kriittisellä korvalla niin eiväthän ne puheet vetovoimasta kestäneet kauheasti tarkastelua. TPS on kuulemma vetovoimainen seura, mutta eräs valmentaja ei kuulemma halunnut tulla kun ei olla liigassa. Jonkun toisen palkkatoive taas oli muistaakseni liian kova*. Missä se vetovoima sitten on, jos halutun profiilin valmentajille ei ole tarjota riittävää palkkaa tai tarpeeksi kovaa sarjatasoa? Mitä näihin orastaviin potkupuheisiin tulee, niin kyllähän Laurikaisen valinta ylipäätään taisi osoittaa, että Seuran hallituksella on täysin pidäkkeetön ja rajaton luotto Laurikaiseen. Sillä päätöksellä koko urheilupuoli uskottiin yhden miehen käsiin. En itse näe tätä asemaa mitenkään perusteltuna ja lopputuloksena on täysin epäterve asetelma. Lisäksi tehtiin täysin selväksi, että aidosti ulkopuolinen valmentaja nähtiin kauheana riskinä, joten ei ollut edes mitään oikeaa halua lopettaa omien pierujen haistelua. Em. syistä en nyt ihan heti keksi sellaista olosuhdetta, jossa Laurikaisen erottaminen tulisi kyseeseen. En tosin uskonut siihen Pikkaraisen tai Tintinkään kohdalla mutta väärässä olin, joten ei olisi ensimmäinen kerta. Olen jo useamman vuoden ollut sitä mieltä, että kaikkien osapuolten kannalta terveintä ja kauneinta olisi ollut katkaista tämä napanuora silloin 2018, jolloin kenellekään ei olisi jäänyt paha mieli ja oltaisiin kaikki voitu pitää hienot yhteiset muistot ilman ikäviä sivupiirteitä. Tästä kolmannesta näytöksestä on jo pitkään tullut tosi huono maku suuhun eikä tämä tunnu nyt olevan kenellekään kivaa saati kehittävää. Ikävä kyllä helvetin ison päivätyön TPS:n eteen hädän hetkillä tehneestä miehestä on tullut koko Seuran ummehtuneisuuden symboli, ja se on viimeinen asia mitä olisin halunnut nähdä. *Nämä eivät ole sanatarkkoja lainauksia, kun kuuntelusta on aikaa enkä nyt jaksa kahlata koko pitkää jaksoa läpi, mutta jotenkin noin se muistaakseni meni.
|
|
|
|
Oikea laita
Poissa
Suosikkijoukkue: Liverpool
|
|
Vastaus #108 : 24.04.2023 klo 10:44:39 |
|
Suurin ja ehkä jopa ainoa ongelma on Laurikainen. Muutaman valmentajan kanssa jutellut Tepsin nykytilasta vuosien varrella niin tämä nimi on mainittu ja siksi seuraan ei myöskään ole ollut kauheasti tunkua valmennuksen puolelle.
|
|
|
|
blackhawk
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton
|
|
Vastaus #109 : 24.04.2023 klo 11:03:13 |
|
Suurin ja ehkä jopa ainoa ongelma on Laurikainen. Muutaman valmentajan kanssa jutellut Tepsin nykytilasta vuosien varrella niin tämä nimi on mainittu ja siksi seuraan ei myöskään ole ollut kauheasti tunkua valmennuksen puolelle.
Eli kiinnostuksen puute ei olisikaan ollut kiinni Tepsin palkkabudjetista vaan Laurikaisen läsnäolosta? Ilman Laurikaisen utj-pestiä myös valmentajan palkkaan olisi voitu käyttää enemmän rahaa? Senkö takia kaudella 2019 noustiin, että Laurikainen ei ollut paikalla häiritsemässä? Sitä en vain ymmärrä miksi toistakymmentä valmentajaa olisi tullut haastatteluun, elleivät kuitenkaan olleet tulossa Tepsiin Laurikaisen takia? Olin kuvitellut, että olisivat vetäytyneet, koska vasta haastatteluvaiheessa selvisi mahdollinen palkkataso. Vai olivatko kiinnostuneita mutta eivät kelvanneet Laurikaiselle?
|
|
|
|
dunu
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
|
Vastaus #110 : 24.04.2023 klo 11:07:44 |
|
Eli kiinnostuksen puute ei olisikaan ollut kiinni Tepsin palkkabudjetista vaan Laurikaisen läsnäolosta? Ilman Laurikaisen utj-pestiä myös valmentajan palkkaan olisi voitu käyttää enemmän rahaa? Senkö takia kaudella 2019 noustiin, että Laurikainen ei ollut paikalla häiritsemässä?
Sitä en vain ymmärrä miksi toistakymmentä valmentajaa olisi tullut haastatteluun, elleivät kuitenkaan olleet tulossa Tepsiin Laurikaisen takia? Olin kuvitellut, että olisivat vetäytyneet, koska vasta haastatteluvaiheessa selvisi mahdollinen palkkataso. Vai olivatko kiinnostuneita mutta eivät kelvanneet Laurikaiselle?
Oltaispa Rapa rekrytoitu urheilujohtajaksi marraskuussa 2020. Olisi varmasti löytänyt tarvittavan hyökkääjän kaudelle 2021 ja pätevän päävalmentajan kaudelle 2023.
|
|
|
|
Herstein
Poissa
Suosikkijoukkue: Heitto
|
|
Vastaus #111 : 24.04.2023 klo 11:21:57 |
|
No ihan yhtä kädenlämpöinen valinta se Rapa olisi ollut UTJ:ksi kun Laurikainen, toki voidaan ikuisesti jossitella, mitä hän olisi saanut aikaiseksi, mutta oletusarvollisesti tuskin hirveästi muuta kuin se, mitä nyt on nähty. Suurin ja ehkä jopa ainoa ongelma on Laurikainen. Muutaman valmentajan kanssa jutellut Tepsin nykytilasta vuosien varrella niin tämä nimi on mainittu ja siksi seuraan ei myöskään ole ollut kauheasti tunkua valmennuksen puolelle.
Jarkko Wissin ja Juha Malisen tapaiset nimet olivat kuitenkin Laurikaisesta huolimatta valmiita tulemaan Tepsiin. Monesta asiasta Laurikaista saa ja pitää kritisoida, mutta yllä oleva lainaus jo aika paksua puhetta. Mitä TPS:n vetovoimaan tulee, niin Suomessa on ehkä 12-13 oikeasti ammattimaista seuraa, joissa päävalmentaja saa olla päävalmentaja ja TPS on yksi näistä. Kyllä tuollaiseen valmennuspestiin kysyntää on, mutta jonkun vain pitäisi osata ja uskaltaa rekrytoida muutakin kuin niitä tuttuja ja turvallisia nimiä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.2023 klo 11:30:18 kirjoittanut Herstein »
|
|
|
|
|
Norppa
Poissa
Suosikkijoukkue: FC TPS
|
|
Vastaus #112 : 24.04.2023 klo 11:34:16 |
|
Täytyy sanoa, että olen sen viime vuoden yhtiökokouksen jälkeen parikin kertaa jäänyt fundeeraamaan millainenkohan persoona Laurikainen on kulisseissa. Tai ehkä tarkemmin sitä, suoko hän ihmiselle ympärillään mahdollisuutta olla itsensä kanssa asioista eri mieltä. Mitään tietoa mihinkään suuntaan mulla ei asiasta ole.
|
|
|
|
Statisti
Poissa
|
|
Vastaus #113 : 24.04.2023 klo 13:13:45 |
|
Jarkko Wissin ja Juha Malisen tapaiset nimet olivat kuitenkin Laurikaisesta huolimatta valmiita tulemaan Tepsiin. Monesta asiasta Laurikaista saa ja pitää kritisoida, mutta yllä oleva lainaus jo aika paksua puhetta.
Wissin kohdalla on melkeinpä julkisestikin käynyt selväksi, että kiinnostus lopahti sarjatasoon/sen epävarmuuteen, joten mitään oikeutta valmiutta tulla TPS:ään ei sitten kuitenkaan tainnut olla. Varsinkin kun naapuri löi aivan varmasti houkuttelevamman diilin pöytään. Puhua nyt voi kenen kanssa vaan ja sen jälkeen sanoa, että on neuvoteltu. Malinen taas alkaa olla valmentajana dinosaurus jonka viimeiset relevantit näytöt ovat yli puolen vuosikymmenen takaa, ihan niin kuin Laurikaisellakin. En siis laske Malisen mahdollista kiinnostusta oikein minkäänlaiseksi osoitukseksi TPS:n houkuttelevuudesta.
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
|
Vastaus #114 : 24.04.2023 klo 14:18:21 |
|
Mä olen kuullut vähän erilaisen tarinan Wissin tapauksesta ja sen perusteella konkreettista kiinnostusta oli molemminpuolisesti pintapuolisia kyselyitä enemmänkin.
Malinen valmensi Suomen U-21 maajoukkuetta vielä reipas vuosi sitten. Kyllä toi mun papereissa on oikeasti iso nimi Suomessa.
Voi hyvinkin olla, että sekoilen ja sekotan asioita, mutta olen elänyt siinä uskossa, että Malisen pesti kaatui sarjapaikkaan ja Wissin kanssa neuvoteltiin aikaisemmin ja sen homman kusi muut syyt.
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.2023 klo 14:22:23 kirjoittanut Herstein »
|
|
|
|
|
Hurten
Poissa
|
|
Vastaus #115 : 24.04.2023 klo 14:21:28 |
|
Minä taas olen kuullut, että Wissin kanssa oltiin todella lähellä sopimusta kunnes naapuri tuli väliin. Malisen kanssa neuvottelut puolestaan kariutui siihen kun nousua ei tullut. Malisella kuitenkin hyviä tuloksia viime vuodelta U-21 maajoukkueen kanssa.
E. hidas
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.2023 klo 14:23:30 kirjoittanut Hurten »
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
|
Vastaus #116 : 24.04.2023 klo 14:25:17 |
|
Minä taas olen kuullut, että Wissin kanssa oltiin todella lähellä sopimusta kunnes naapuri tuli väliin. Malisen kanssa neuvottelut puolestaan kariutui siihen kun nousua ei tullut. Malisella kuitenkin hyviä tuloksia viime vuodelta U-21 maajoukkueen kanssa.
E. hidas
Joo ja nimenomaan käsittääkseni niin, että jos Tepsi olisi pelannut korttinsa oikein, olisi Wiss meidän koutsi. Nyt mokailtiin ja naapuri pääsi vetämään välistä.
|
|
|
|
dunu
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
|
Vastaus #117 : 24.04.2023 klo 14:33:05 |
|
Joo ja nimenomaan käsittääkseni niin, että jos Tepsi olisi pelannut korttinsa oikein, olisi Wiss meidän koutsi. Nyt mokailtiin ja naapuri pääsi vetämään välistä.
Minun kuulemani version mukaan TPS oli Wissin kanssa about siinä pisteessä, että herra oli tulossa allekirjoittamaan nimeään paperiin kuulakärkikynällä, mutta sitten Inter hyökkäsi väliin naapurikopista ja tarjosi lähes neuvottelematta enemmän palkkaa jos Wiss vaihtaa leiriä ja koppia lennosta.
|
|
|
|
Laporte
Poissa
|
|
Vastaus #118 : 24.04.2023 klo 14:43:36 |
|
Jos Suomessa valmentaa Veikkausliigassa ja Ykkösessä esim. Toni Kallio, Jussi Leppälahti, Pasi Tuutti (no ei enää), Mikko Mannila, Juha Pasoja, Kisu Sund, joku random lakeuksien skotti, yms yms. aivan tusinajanareita, niin Maliselle löytyy kyllä tilaa vaikka ja kuinka.
|
|
|
|
Norppa
Poissa
Suosikkijoukkue: FC TPS
|
|
Vastaus #119 : 24.04.2023 klo 14:44:39 |
|
Tämä "jos oltais noustu" namedroppailukaan ei yhtään vituta ei.
Tää seura tekee vituiksi vetämisestä taidetta ja kauden alun perusteella kaikki ainekset tarinan laadukkaalle jatkamiselle ovat enemmän kuin hyvin padassa porisemassa.
|
|
|
|
Statisti
Poissa
|
|
Vastaus #120 : 24.04.2023 klo 16:56:49 |
|
Kyllähän tuo U21-maajoukkueen koutsaaminen on monesti ollut Suomessa suojatyöpaikka valmentajille, joilla ei just nyt ole muuta duunia. Mitään yksittäisiä kivoja voittoja suurempia tuloksiahan Malinen ei saanut aikaan eikä sitä taidettu edes kauheasti vaatia. Saa nähdä, muuttaako insinööri-Lehkosuon palkkaus tämän trendin. Olen siinä uskossa, ettei Malista todellakaan pidetä mitenkään erityisen nykyaikaisena valmentajana tai pitkän tähtäimen ratkaisuna. Jos tarvitaan nopeita tuloksia sillä perinteisellä ajokoirafutiksella niin puhelin saattaa toki soida. Itse en olisi kauheasti Malisen palkkaamisesta ilahtunut vaikka onkin hauska mies ja RoPS pärjäsi viime vuosikymmenellä hyvin.
Sattumoisin U21-maajoukkue on myös Laurikaisen edellinen valmennustehtävä muualla kuin TPS:ssä, ellei lasketa sitä JPY:n sopimuksettomien pelaajien valmentamista.
Wissit ja Honkavaarat olisivat sitten eri maata ja ensinmainitun kanssa päästiin tosiaan kuulemma yllättävän lähelle, kunnes aika paljon paremmassa ja maksukykyisemmässä kunnossa oleva seura tuli väliin. Ei nämä allekirjoittaneen ja Hersteinin kuulemat versiot tarinasta nyt kovin erilaisilta kuulosta. Näitä kovia nimiä ei selvästikään kauhean helposti saada näillä rahoilla ja tälle sarjatasolle, jolloin pitäisi olla jotain rohkeutta ja näkemystä yrittää tehdä asioita eri tavalla, mutta siitä TPS:ää nyt ei toki tunneta.
|
|
|
|
Pököpeura
Poissa
|
|
Vastaus #121 : 02.05.2023 klo 14:03:32 |
|
Myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut 60-vuotiaalle!
|
|
|
|
Tölkkivaari
Poissa
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
|
Vastaus #122 : 03.05.2023 klo 19:23:24 |
|
Myöhästyneenä 60-v lahjana vaikka verokortin palautus