FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 07:40:58 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 26 [27] 28 ... 50
 
Kirjoittaja Aihe: Suomen Cup 2017  (Luettu 334230 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
khat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, Mathare United, Zeddy & KÖNÖ


Vastaus #650 : 22.01.2017 klo 11:13:36

En seuraa. Itseasiassa ei ole hajuakaan, onko Lahti miten cupissa pärjännyt. En hyväksy uudistusta, en siis seuraa.

Jyrkkää, muutta oma valinta. Mikä vanhassa cupissa saa kikulin ojoon? Kertokaas joku hyvät perustelu. En itse osaa vielä muodostaa mielipidettä asiasta, mutta alasarjojen tiimejä olisi mukava nähdä enemmän.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #651 : 22.01.2017 klo 11:17:22

Sama. Mutta eihän se sitäpaitsi välttämättä vaatisi liigan supistamista 26 otteluun. Nyt pelataan cup käytännössä läpi ennen liigan aloittamista huhtikuussa. Voisihan näitä otteluita ihan hyvin vaihtaa päittäin. Vaatisi vain että liigaa pelataan alkukierroksilla sellaisissa olosuhteissa missä nyt pelataan cup/liigacup/harjoitusotteluita.

Eli pyrittäisiin nostamaan cupin arvostusta laskemalla liigan arvostusta? Ei tunnu kovin järkevältä.
Seatbelt

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1922, Hedelmäkorit


Vastaus #652 : 22.01.2017 klo 17:09:52

Cupin maalikooste 20.-21.1. pelatuista peleistä: http://huuhkaja.tv/?tv=suomencup&huu=6D4DA6F0
Vinnie Stigma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch


Vastaus #653 : 23.01.2017 klo 16:17:47

13 ekee hallihöntsästä tammikuussa. Kiitos ei. Pitikö tää cup mennä muuttanaan liigacupiks? Palloliitto herätys.
Tapani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IFK Göteborg och IFK Mariehamn ja Lahden Reipas


Vastaus #654 : 23.01.2017 klo 16:34:36

13 ekee hallihöntsästä tammikuussa. Kiitos ei. Pitikö tää cup mennä muuttanaan liigacupiks? Palloliitto herätys.

Viiden euron maksu tollaiseen peliin ois hyväksyttävä, ei yhtään enemmän.
Vinnie Stigma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch


Vastaus #655 : 23.01.2017 klo 16:39:50

Viiden euron maksu tollaiseen peliin ois hyväksyttävä, ei yhtään enemmän.

Jep. Semmone kannatusmaksu, kun pelaajat ja tuomarit on viittiny tulla paikalle.
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #656 : 23.01.2017 klo 17:50:34

Minusta nuo on ihan hyviä hintoja. Mutta toisaalta en mitään jalkapallosta ymmärrä.
Pasilan kiusaaja

Poissa Poissa


Vastaus #657 : 25.01.2017 klo 04:36:39

Jyrkkää, muutta oma valinta. Mikä vanhassa cupissa saa kikulin ojoon? Kertokaas joku hyvät perustelu. En itse osaa vielä muodostaa mielipidettä asiasta, mutta alasarjojen tiimejä olisi mukava nähdä enemmän.

Cuppiin ainakin itselleni kuului isona osana mahdollisuus haastaa isommat seurat jos alussa voittaa pari peliä. Itse muistelen lämmöllä kun joskus B-junnuna pääsin kentälle 35 minuutin kohdalla TamUa vastaan, kun Scheweleff vaihdettiin samalla TamUlta kentälle. Eihän sitä fiilistä mikään voita kun piirisarjalaisena tiputtaa liitonsarjalaisen cupista.

Parhaimmat muistani katsojana liittyy myös tähän samaan ilmiöön. Aikanaan oli AC Vantaan ja JJK:n välisessä matsissa Vapaalanaukeen nurmi ihan täynnä katsojia.

Yksi matsi mikä on jäänyt kylillä elämään on FC Lahden vierailu Herttoniemen wembleyllä. Sitä muistoa vaalitaan seurassa vielä yli kymmenen vuoden jälkeen.
https://mike.1g.fi/kuvat/Urheilu-Sport/Fudis-Football/HerTo-vs-FCLahti/
Tuolta löytyy pari kuvaa tuosta matsista.


Voiko nykyisen mallinen Cup tarjota vastaavia elämyksiä ja unelmia suomalaiselle jalkapalloyhteisölle? EI VOI

Itse kannatan cupin kehittämistä takaisin siihen mikä se oli alunperin. Turnaus jossa kaikilla joukkueilla on yhtäläinen mahdollisuus voittaa. Liigajoukkueet olisivat samalla viivalla stadin seiskan joukkueen kanssa. Paras joukkue voittakoon.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #658 : 25.01.2017 klo 09:29:35

Itse kannatan cupin kehittämistä takaisin siihen mikä se oli alunperin. Turnaus jossa kaikilla joukkueilla on yhtäläinen mahdollisuus voittaa. Liigajoukkueet olisivat samalla viivalla stadin seiskan joukkueen kanssa. Paras joukkue voittakoon.

Hienoja muistoja ja niitä löytyy varmasti muiltakin. Voidaan kysyä onko cup "ajettu" alas huonoilla päätöksillä vai onko maailma ympärillä muuttunut laskien cupin merkitystä ja arvostusta. Veikkaan vahvasti jälkimmäistä ja silloin ei ehkä voi vaatia, että kehitetään cup (tai maaseutu tai presidentin virka) takaisin siihen mitä se oli "alunperin".
MacGyver

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #659 : 25.01.2017 klo 10:21:36

Hienoja muistoja ja niitä löytyy varmasti muiltakin. Voidaan kysyä onko cup "ajettu" alas huonoilla päätöksillä vai onko maailma ympärillä muuttunut laskien cupin merkitystä ja arvostusta. Veikkaan vahvasti jälkimmäistä ja silloin ei ehkä voi vaatia, että kehitetään cup (tai maaseutu tai presidentin virka) takaisin siihen mitä se oli "alunperin".

Päätöksien huonous riippuu keneltä kysyy. Veikkausliigaseurojen etuahan tässä on ajettu jo lähes kymmenen vuotta cupin kustannuksella. Käytännössä alasarjajoukkueet on ajettu cupista ulos ja loputkin matsit on siirretty talvelle liigaohjelmaa haittaamasta. Eli päätökset ovat olleet oikeinkin hyviä liigaseurojen kannalta ja sikäli eteenpäin on menty. Ei tämä kehitys mitenkään vahingossa ole mennyt näin vaan ihan vankoin tavoittein tässä on edetty nykyisiin tuloksiin.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #660 : 25.01.2017 klo 10:37:13

Päätöksien huonous riippuu keneltä kysyy. Veikkausliigaseurojen etuahan tässä on ajettu jo lähes kymmenen vuotta cupin kustannuksella. Käytännössä alasarjajoukkueet on ajettu cupista ulos ja loputkin matsit on siirretty talvelle liigaohjelmaa haittaamasta. Eli päätökset ovat olleet oikeinkin hyviä liigaseurojen kannalta ja sikäli eteenpäin on menty. Ei tämä kehitys mitenkään vahingossa ole mennyt näin vaan ihan vankoin tavoittein tässä on edetty nykyisiin tuloksiin.

Eli oikeastaan cupin arvostuksen laskun takana ovat veikkausliigajoukkueiden käytännön asiat? Tässä on varmasti totuutta.

Mutta onko maailma muuttunut niin, että kyläyhteisöjen divarijengit eivät ole enää siinä roolissa kuin aiemmin vaan lähinnä höntsyporukoita? Onko vl-joukkueiden velvollisuus järjestää cup-elämys lähinnä vastustajan avarille ja huoltajille?

VL-joukkueilla on tässä iso päätäntävalta. Ei ketään voi oikein pakottaakaan osallistumaan cupiin.
Mateush

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sgt. Siler


Vastaus #661 : 25.01.2017 klo 10:53:03

Yksi matsi mikä on jäänyt kylillä elämään on FC Lahden vierailu Herttoniemen wembleyllä. Sitä muistoa vaalitaan seurassa vielä yli kymmenen vuoden jälkeen.
https://mike.1g.fi/kuvat/Urheilu-Sport/Fudis-Football/HerTo-vs-FCLahti/
Tuolta löytyy pari kuvaa tuosta matsista.

Hienoja kuvia ja miehiä. Mursu, Rafael, Hauhia, Konsta, Kottila (penkillä) ja tietty HerTon jätkiä ja daami Ylos Hiekkakenttäfutikselle valtaisa Ylos
daryK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #662 : 25.01.2017 klo 10:54:21

Alasarjojen joukkueille on tehty Regions Cup. Cupin pelaaminenkin on kallista alasarjaporukoille kun usein pelaajat maksavat kaikki itse. Joku kolmosen kärkiporukka voi hyvin toki pelata suomen cupia ja pääsee hyvällä tuurilla lohkovaiheeseen, mutta silti ehkä Regions Cupin voittaminen olisi realistisempaa. Ja onhan RC:n voittaminenkin varmasti hienoa jollekkin 4-5 div porukalle.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #663 : 25.01.2017 klo 10:56:51

Oma paras cup-muisto liittyy Piikkiön Palloseuran ja liiton sarjoissa pelanneen porilaisjengin väliseen otteluun joskus aikoja sitten. Siellä oli koko kylä mestoilla, kun ison maailman tyyliin vierailijat tuli upealla bussilla paikan päälle. Kova viivytystaistelu kotijengiltä ja lopulta mentiin pilkkukisaan. Siellä sitten maalin takana oltiin pilkkukisan ajan monen junnujoukkueellisen edestä. Lopulta isot ja mahtavat porilaiset lähti kotiin tappio niskassaan. Kylän miehet olivat todella iloisia, joukkue onnellinen sekä pikkujunnut saivat "kokea" suuren voiton. Kesäpäiviä parhaimmillaan. Tämä on cupista kadonnut.
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #664 : 25.01.2017 klo 11:00:35

Alasarjojen joukkueille on tehty Regions Cup. Cupin pelaaminenkin on kallista alasarjaporukoille kun usein pelaajat maksavat kaikki itse. Joku kolmosen kärkiporukka voi hyvin toki pelata suomen cupia ja pääsee hyvällä tuurilla lohkovaiheeseen, mutta silti ehkä Regions Cupin voittaminen olisi realistisempaa. Ja onhan RC:n voittaminenkin varmasti hienoa jollekkin 4-5 div porukalle.
On se varmasti hienoa, mutta silti Regions´ Cupista puuttuu se mahdollisuus kohdata isoja seuroja. Mielestäni juuri nuo suurten kohtaamiset ovat pikkuseuroille se cup-kilpailujen suurin palkinto.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #665 : 25.01.2017 klo 11:05:01

Oma paras cup-muisto liittyy Piikkiön Palloseuran ja liiton sarjoissa pelanneen porilaisjengin väliseen otteluun joskus aikoja sitten. Siellä oli koko kylä mestoilla, kun ison maailman tyyliin vierailijat tuli upealla bussilla paikan päälle. Kova viivytystaistelu kotijengiltä ja lopulta mentiin pilkkukisaan. Siellä sitten maalin takana oltiin pilkkukisan ajan monen junnujoukkueellisen edestä. Lopulta isot ja mahtavat porilaiset lähti kotiin tappio niskassaan. Kylän miehet olivat todella iloisia, joukkue onnellinen sekä pikkujunnut saivat "kokea" suuren voiton. Kesäpäiviä parhaimmillaan. Tämä on cupista kadonnut.

Käviskö tänä päivänä samalla tavalla jos joku MuSa tulis Piikkiöön? Tätä koitan hakea takaa tuolla maailman muuttumis-näkökulmalla. Itse olen ollut näkevinäni että yleinen kiinnostus kyläseuroja kohtaan on ollut pitkään laskussa ja ne muuttuvat höntsyporukoiksi.

Olihan se myös varmasti junnuille uskomatonta kun Kekkonen tuli käymään kylillä ja monet kaipaavat että tällaisia kokemuksia saisi jotenkin toisinnettua myös tässä ajassa.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2017 klo 11:08:29 kirjoittanut 13ergkamp »
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #666 : 25.01.2017 klo 11:06:59

Käviskö tänä päivänä samalla tavalla jos joku MuSa tulis Piikkiöön? Tätä koitan hakea takaa tuolla maailman muuttumis-näkökulmalla. Itse olen ollut näkevinäni että yleinen kiinnostus kyläseuroja kohtaan on ollut pitkään laskussa ja ne muuttuvat höntsyporukoiksi.
Varmasti kävisi. PiPSin vitosen peleissäkin on se satakunta (ei Pori) katsojaa. Sama esimerkiksi Loimaalla. Kun suuri ja mahtava TPK tuli kaksi sarjatasoa korkeammalta vierailulle, kerääntyi kylän miehet katsomoon huutamaan omilleen tsemppiä (ja TPKlle ihan muuta). Kun matsi päättyi loimaalaisten 3-2 voittoon oli juhlat sen mukaiset.
MacGyver

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #667 : 25.01.2017 klo 11:37:36

Käviskö tänä päivänä samalla tavalla jos joku MuSa tulis Piikkiöön? Tätä koitan hakea takaa tuolla maailman muuttumis-näkökulmalla. Itse olen ollut näkevinäni että yleinen kiinnostus kyläseuroja kohtaan on ollut pitkään laskussa ja ne muuttuvat höntsyporukoiksi.

Olihan se myös varmasti junnuille uskomatonta kun Kekkonen tuli käymään kylillä ja monet kaipaavat että tällaisia kokemuksia saisi jotenkin toisinnettua myös tässä ajassa.

Itse oon kyllä huomannut vähän päinvastaista. Toki isoimmissa kaupungeissa ja niiden liepeillä aladivariseurat ovat pitkälti opiskelijoiden höntsäporukoita. Mutta kyllä pienempien paikkakuntien vanhat edustusjoukkueet ovat vielä voimissaan ja suomifutiksen yleisen arvostuksen nousun myötä luultavasti tulevaisuudessa sitä vieläkin enemmän.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #668 : 25.01.2017 klo 12:38:06

Vaikka meillä jokaisella on hienoja muistoja joistakin alasarjajoukkue-liigajoukkue cup-pelistä, niin mä luulen, että nostalgiset muistot hieman liioittelevat noiden matsien määrää.

2009 taisi olla viimeinen kerta kun Suomen Cup pelattiin monien toivomassa muodossa niin että kilpailu alkoi huhtikuussa ja jatkoi kesän ylitse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapallon_Suomen_Cup_2009#5._kierros

Montako kiimaista alasarjajoukkueiden ja liigajoukkueiden välistä matsia pelattiin ko vuonna 5. ja 6. kierroksella (jotka lohkovaihe korvaa nykymallissa)?
Joku Naseva-MyPa oli varmasti sellainen, mutta kiinnostiko joku FC Tampere - FC Haka ketään muuta kuin FC Tampereen pelaajia?

Montako alasarjajoukkueiden ja liigajoukkueiden kohtaamista tulee tänä vuonna lohkoissa? Toki tämä keskittyy nyt niin, että joku MP kohtaa neljä liigajoukkuetta ja joku HauPakin saa mitata tasonsa kaikkia pohjoisen kahden ylimmän sarjatason joukkueita vastaan. Lisäksi toki ajankohta nyt tammikuussa jollekin MP-KuPS:lle on erilainen kuin Masku-TPS:lle 2009 kesällä.

(Mun mielestä lohkoihin olisi voinut päästää vähän enemmänkin alasarjajoukkueita.)
« Viimeksi muokattu: 25.01.2017 klo 16:45:54 kirjoittanut Tiksa »
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #669 : 25.01.2017 klo 12:46:52

Vaikka meillä jokaisella on hienoja muistoja joistakin alasarjajoukkue-liigajoukkue cup-pelistä, niin ei mä luulen, että nostalgiset muistot hieman liioittelevat noiden matsien määrää.

2009 taisi olla viimeinen kerta kun Suomen Cup pelattiin monien toivomassa muodossa niin että kilpailu alkoi huhtikuussa ja jatkoi kesän ylitse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapallon_Suomen_Cup_2009#5._kierros

Montako kiimaista alasarjajoukkueiden ja liigajoukkueiden välistä matsia pelattiin ko vuonna 5. ja 6. kierroksella (jotka lohkovaihe korvaa nykymallissa)?
Ei niitä todellisia Daavid vastaan Goljat -otteluita tule cup-kilpailun mallimaassa Englannissakaan kuin kourallinen kaudessa, jos siis käytetään tuota tiukkaa rajanvetoa. Muutaman ylimmän sarjan joukkueiden keskinäisiä kohtaamisia nähdään toki paljon sekä Suomessa että Englannissa.

Toki alasarjoista löytyy joukkueita, jotka eivät herätä välttämättä kovin suurta mielenkiintoa edes liigajoukkueen kohdatessaan. Jostain syystä tuo tuli FC Tampereesta mieleen...  Perinteisemmän tamperelaisjoukkueen, Nekalan Pallon, kohdatessa RoPSin yleisö löysi hyvin paikalle. Lisäksi pienemmissä kaupungeissa nuo ovat usein todella merkittäviä tapahtumia.

(Mun mielestä lohkoihin olisi voinut päästää vähän enemmänkin alasarjajoukkueita.)
Olisi toki voinut, mutta ei tuo lohkovaihe oikeasti ole alasarjajoukkueiden näkökulmasta kovin mielenkiintoinen.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #670 : 25.01.2017 klo 12:55:03

(Mun mielestä lohkoihin olisi voinut päästää vähän enemmänkin alasarjajoukkueita.)

- eikö divarijengeillä ole ongelmana pelaajien (ja valmistautumisen) puute talven aikana, tai sillä ainakin perusteltiin, miksi kevät-cup on huono idea alasarjaporukoiden näkökulmasta?
- sarjamuotoisen cupin ideana saada hyviä kilpailullisia pelejä pre-seasonille -> puolivalmiit alasarjajengit ei oikein palvele tätä tarkoitusta
- talviolosuhteet pikkupaikkakunnilla on heikot
Veslagas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka


Vastaus #671 : 25.01.2017 klo 13:04:52

Pari kautta sitten, samalla kaudella kun Honka aloitti pelaamaan Kakkosta, Honka kohtasi Paimion Hakan ja kyllähän tuolla oli sellaista positiivista kuhinaa ja cup-tunnelmaa. Mika Ojalakin saatiin vanhana PaiHa:n kasvattina puoliajalla kentälle haastatteluun.

Edit: PaiHa kyllä taisi pelata Kolmosta silloin, joten sarjatasoja tarkkaillessa ei ollut ihan Daavid vs Goljat mittelö.
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #672 : 25.01.2017 klo 13:06:19

- eikö divarijengeillä ole ongelmana pelaajien (ja valmistautumisen) puute talven aikana, tai sillä ainakin perusteltiin, miksi kevät-cup on huono idea alasarjaporukoiden näkökulmasta?
Lisäksi lohkovaiheessa olisi liikaa pelejä kovia joukkueita vastaan. Yksittäisinä kokemuksia tuollaiset pelit ovat mukavia, lohkovaiheessa tulisi useampia pelejä kerralla. Liian kovat vastustajat eivät varsinaisesti palvele kauteen valmistautumista.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #673 : 25.01.2017 klo 13:10:05

Pari kautta sitten, samalla kaudella kun Honka aloitti pelaamaan Kakkosta, Honka kohtasi Paimion Hakan ja kyllähän tuolla oli sellaista positiivista kuhinaa ja cup-tunnelmaa. Mika Ojalakin saatiin vanhana PaiHa:n kasvattina puoliajalla kentälle haastatteluun.

Edit: PaiHa kyllä taisi pelata Kolmosta silloin, joten sarjatasoja tarkkaillessa ei ollut ihan Daavid vs Goljat mittelö.
Ojala lisäksi oli ottelun striimin kommentaattorina ja striimi avattiin yli tuhannesta eri ip-osoitteesta. Vastassa hyvin paljon liigakokemusta omaava Honka ja pienen kaupungin oma seura. Yleisöä oli todella mukavasti paikan päällä
MacGyver

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #674 : 25.01.2017 klo 14:08:35

Vaikka meillä jokaisella on hienoja muistoja joistakin alasarjajoukkue-liigajoukkue cup-pelistä, niin ei mä luulen, että nostalgiset muistot hieman liioittelevat noiden matsien määrää.

2009 taisi olla viimeinen kerta kun Suomen Cup pelattiin monien toivomassa muodossa niin että kilpailu alkoi huhtikuussa ja jatkoi kesän ylitse.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapallon_Suomen_Cup_2009#5._kierros

Montako kiimaista alasarjajoukkueiden ja liigajoukkueiden välistä matsia pelattiin ko vuonna 5. ja 6. kierroksella (jotka lohkovaihe korvaa nykymallissa)?
Joku Naseva-MyPa oli varmasti sellainen, mutta kiinnostiko joku FC Tampere - FC Haka ketään muuta kuin FC Tampereen pelaajia?

Montako alasarjajoukkueiden ja liigajoukkueiden kohtaamista tulee tänä vuonna lohkoissa? Toki tämä keskittyy nyt niin, että joku MP kohtaa neljä liigajoukkuetta ja joku HauPakin saa mitata tasonsa kaikkia pohjoisen kahden ylimmän sarjatason joukkueita vastaan. Lisäksi toki ajankohta nyt tammikuussa jollekin MP-KuPS:lle on erilainen kuin Masku-TPS:lle 2009 kesällä.

(Mun mielestä lohkoihin olisi voinut päästää vähän enemmänkin alasarjajoukkueita.)


Vaikka nykymuotoista cupia täällä (me) cup-nostalgikot kritisoivatkin, ei se tarkoita että ennen asiat olivat paremmin. Vuonna 2009 Cup oli yhtälailla kritiikin kohteena, silloin vain eri asioista kuin tänään.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ongelmana tuolloin oli liiallinen laajuus. 2009 oli muistaakseni A-juniorit jo siivottu pois (?), mutta mukana oli todella paljon käytännössä harrastefutisjoukkueita joiden väliset kohtaamiset tai edes niiden pelit liigajoukkueita vastaan eivät vetäneet yleisöä. Ja nämä pelit tietenkin veivät kesältä arvokkaita kierroksia. Tämä ratkaistiin sitten niin että pelit siirrettiin talvelle jotta alasarjajoukkueet häipyisivät omaan Regionscupiinsa, ja liigajoukkueet voisivat hoitaa cupin ennen liigaa alta pois.

Toinen vaihtoehto olisi ollut että cupia olisi rajattu jotenkin muuten siihen suuntaan että joukkueita olisi ollut vähemmän ja että cupissa olevat SEURAT olisivat vahvempia. (Tämä vaihtoehto tietenkin sulkisi pois myös sen vaihtoehdon että just meidän höntsäporukka pääsisi kerran elämässä pelaamaan FC Lahtea vastaan.) Mutta aivan hyvin oltaisiin voitu lähteä tekemään sellaisia päätöksiä kuten esimerkiksi 1 joukkue / seura, cupiin osallistuvalla seuralla oltava junioritoimintaa tms. juttuja jotka olisivat karsineet harrasteporukat pois ja näin oltaisiin saatu kierrosmäärää järkevämmäksi.

Ensisijainen suunta on ollut kuitenkin että mennään kärki edellä. Huippuseuroihin panostetaan ja näillä on myös paljon sananvaltaa. Liigaseurojen kannalta on tosi huono juttu varata kesältä pelipäiviä cupkierroksille jos satutaankin tippumaan ennen tätä. Sitten on heti yksi hyvä kesäpelipäivä käyttämättä ja lovi lompakossa. Eli suomifutiksen kehitys on nyt sidottu liigaseuroihin cupin kustannuksella. Onko tämä järkevää vai ei, jokaisella lienee oma mielipide. Mutta näillä mennään.

 
Sivuja: 1 ... 26 [27] 28 ... 50
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa