Aina ,kun saan pallon mieleen tulee vain yksi asia "älä epäonnistu"
Oletko kokeillut purkaa näitä tilanteita osiin? Eli ajatella vaikkapa sitä pelinavaustilannetta sarjana yksittäisiä suoritteita. Ensin liikut pelattavaksi, sitten pyydät palloa, syötön lähtiessä sinulle vilkaiset jo valmiiksi ympärillesi ja analysoit, mihin suuntaan ensimmäinen kosketus kannattaa ottaa ja mihin pallon sen jälkeen voi mahdollisesti jatkaa, vai onko kenties paras lähteä itse kuljettamaan, ja lopulta tulee sitten se tekninen suoritus eli itse haltuunotto ja/tai syöttö/kuljetus? En siis tarkoita, että joka ikinen kerta, kun pelissä tämä tilanne tulee, pitäisi tämä ajatuskulku käydä läpi, koska eihän sitä ehdi, vaan että kävisit tuollaista tilannetta läpi ajatuksen tasolla. Mieti vaikka jotain vastaavaa tilannetta, joka viimeisimmässä pelissä on tullut, ja sitä, kuinka monta edellä mainituista asioista teit siinä mielestäsi hyvin. Jos esimerkiksi tällöin huomaat, että teet vaikkapa kaksi ensimmäistä kohtaa useimmiten hyvin, keskity seuraavassa pelissä siihen, että onnistut yhä useammin kolmannessa, ja kun kolmas alkaa sujua pääsääntöisesti hyvin, otat käsittelyyn neljännen jne jne.
Eli unohda se, mikä pelitekosi lopputulos milloinkin on, ja keskity sen sijasta siihen, että teet vain kaiken sen mahdollisimman hyvin, mihin itse pystyt vaikuttamaan.