FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 21:46:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Kumpaa katsot mieluummin?
Top6-joukkueiden keskinäinen - 425 (34.8%)
Pukkiparty - 797 (65.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 1214

Sivuja: 1 ... 123 [124] 125 ... 380
 
Kirjoittaja Aihe: Viaplay  (Luettu 1684735 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
viulisti

Poissa Poissa


Vastaus #3075 : 09.08.2018 klo 21:57:56

Näkyykö ilman vpn hommia?
En tiedä saako tilin tehtyä jos sijainti ei ole Ruotsissa, mutta sen jälkeen itse ruotsalainen sisältö pitäisi näkyä ilman VPN:ää. Se on ainakin varma, että tarvit ruotsalaisen pankki-/luottokortin tehdäksesi tilin.
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #3076 : 09.08.2018 klo 21:58:41

Siis onko jotenkin laitonta tai rakenteellisesti mahdotonta tilata suomesta tosta noin vaan ruotsin viaplay?

No sopimusehtojen vastaista se ainakin on.
Ratsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Portan ja Pikkuveljen kultahammaspihdit.


Vastaus #3077 : 09.08.2018 klo 22:03:07

Siis onko jotenkin laitonta tai rakenteellisesti mahdotonta tilata suomesta tosta noin vaan ruotsin viaplay?

Ei kai se sinänsä laitonta ole, mutta ilmeisesti jostain tekijänoikeudellisista syistä blokattu, samoin aika moni muu ulkomainen suoratoistopalvelu. Ihan mutuna sanoisin, että saattaa olla vähän kortistakin kiinni, mikä käy ja mikä ei, ehkä Nordean kortti voisi mennä läpi, koska sehän on myös ruotsalainen pankki. Mikäänhän ei estä kokeilemasta meneekö läpi vai ei. VPN täytyy olla päällä tilatessa, mutta katseluunhan sitä ei tarvita tuon 1.4 jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2018 klo 22:08:15 kirjoittanut Ratsu »
Lope

Poissa Poissa


Vastaus #3078 : 09.08.2018 klo 23:23:52

Serie A Viaplaylle !!! Maksoi mitä maksoi. -
Toivoo suuri joukko jalkapallon ystäviä.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2018 klo 23:27:26 kirjoittanut Lope »
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #3079 : 09.08.2018 klo 23:50:27

En tiedä saako tilin tehtyä jos sijainti ei ole Ruotsissa, mutta sen jälkeen itse ruotsalainen sisältö pitäisi näkyä ilman VPN:ää. Se on ainakin varma, että tarvit ruotsalaisen pankki-/luottokortin tehdäksesi tilin.
Höpöhöpö. Mulla on suomalainen debit-kortti Ruotsin Viaplayn maksutiedoissa. Ihan hyvin on toiminut.
viulisti

Poissa Poissa


Vastaus #3080 : 10.08.2018 klo 00:35:17

Höpöhöpö. Mulla on suomalainen debit-kortti Ruotsin Viaplayn maksutiedoissa. Ihan hyvin on toiminut.
Niin minä olin täältä lueskelevinani. Ootko tehnyt tilin noiden kevään maarajoitushöllennysten jälkeen vai ennen sitä? Taisi tapahtua joskus huhtikuun paikkeilla.
ViasatOfficial

Poissa Poissa


Vastaus #3081 : 10.08.2018 klo 11:22:49

Pressiä pukkasi. Tässä listaus näytettävistä ottelumääristä niin Viasatin kanavilla, kuin Viaplayssa:

Näin seuraat liigoja Viasatilla ja Viaplayssa (suorat lähetykset):

Bundesliiga (Saksa)
- kausi alkaa 24.8.
- Viasat: 3-6 ottelua / kierros
- Viaplay: kaikki ottelut

Valioliiga (Englanti)
- kausi alkaa 10.8.
- Viasat: 4-6 ottelua / kierros
- Viaplay: 4-6 ottelua / kierros

Ligue 1 (Ranska)
- kausi alkaa 10.8.
- Viasat: 1-2 ottelua / kierros
- Viaplay: kaikki ottelut

UEFA Nations League
- kausi alkaa 6.9
- Viasat, Viaplay ja Viafree: Suomen A-maajoukkueen kaikki ottelut (10/kausi)
- Viasat ja Viaplay: 15-20 ottelua / Week of football eli n. 100 ottelua kaudessa

EFL Championship, Belgian liiga, Skotlannin Valioliiga
- kaudet käynnissä
- Viasat: Valikoidusti parhaita saatavilla olevia otteluita
- Viaplay: Championship 2-5 ottelua / kierros; Belgian liiga 2-3 ottelua/kierros; Skotlannin Valioliiga 1-2 ottelua/kierros

FA Cup ja Englannin liigacup
- Viasat: Parhaita pelejä kattavasti 1-6 ottelua/kierros
- Viaplay: Parhaita pelejä kattavasti 1-6 ottelua/kierros

Copa America
- 14.6. – 7.7.

Koko lehdistötiedote löytyy e-pressistä: https://www.epressi.com/tiedotteet/urheilu/50-viikkoa-huippujalkapalloa-suorana-viasatilla-ja-viaplayssa.html

- Hemmo
Man_vs_Football

Poissa Poissa


Vastaus #3082 : 10.08.2018 klo 11:50:45

Mites se menikään noiden valioliigan jälkilähetysten kanssa (lauantain klo17 ottelut)? Elikkäs kuinka kauan noi ei suorana näytettävät ottelut on katsottavissa?
vammalapsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juventus FC, Ac Oulu


Vastaus #3083 : 10.08.2018 klo 12:00:16

Pressiä pukkasi. Tässä listaus näytettävistä ottelumääristä niin Viasatin kanavilla, kuin Viaplayssa:

Näin seuraat liigoja Viasatilla ja Viaplayssa (suorat lähetykset):

Bundesliiga (Saksa)
- kausi alkaa 24.8.
- Viasat: 3-6 ottelua / kierros
- Viaplay: kaikki ottelut

Valioliiga (Englanti)
- kausi alkaa 10.8.
- Viasat: 4-6 ottelua / kierros
- Viaplay: 4-6 ottelua / kierros

Ligue 1 (Ranska)
- kausi alkaa 10.8.
- Viasat: 1-2 ottelua / kierros
- Viaplay: kaikki ottelut

UEFA Nations League
- kausi alkaa 6.9
- Viasat, Viaplay ja Viafree: Suomen A-maajoukkueen kaikki ottelut (10/kausi)
- Viasat ja Viaplay: 15-20 ottelua / Week of football eli n. 100 ottelua kaudessa

EFL Championship, Belgian liiga, Skotlannin Valioliiga
- kaudet käynnissä
- Viasat: Valikoidusti parhaita saatavilla olevia otteluita
- Viaplay: Championship 2-5 ottelua / kierros; Belgian liiga 2-3 ottelua/kierros; Skotlannin Valioliiga 1-2 ottelua/kierros

FA Cup ja Englannin liigacup
- Viasat: Parhaita pelejä kattavasti 1-6 ottelua/kierros
- Viaplay: Parhaita pelejä kattavasti 1-6 ottelua/kierros

Copa America
- 14.6. – 7.7.

Koko lehdistötiedote löytyy e-pressistä: https://www.epressi.com/tiedotteet/urheilu/50-viikkoa-huippujalkapalloa-suorana-viasatilla-ja-viaplayssa.html

- Hemmo

Tarkoittaako tämä sitä, että Serie A:ta ei nähdä vai vieläkö siitä neuvotellaan?
ViasatOfficial

Poissa Poissa


Vastaus #3084 : 10.08.2018 klo 12:00:59

Sitä, että tämän hetkisen tiedon mukaan emme omista oikeuksia Serie A:han.

- Hemmo
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #3085 : 10.08.2018 klo 12:16:27

Niin minä olin täältä lueskelevinani. Ootko tehnyt tilin noiden kevään maarajoitushöllennysten jälkeen vai ennen sitä? Taisi tapahtua joskus huhtikuun paikkeilla.
No mä olen huhtikuusta asti säännöllisesti kumonnut täällä tuota väärää tietoa, mutta aina se pulpahtaa esiin uudestaan. Kyllä toimii suomalaisella kortilla.
viulisti

Poissa Poissa


Vastaus #3086 : 10.08.2018 klo 12:24:53

No mä olen huhtikuusta asti säännöllisesti kumonnut täällä tuota väärää tietoa, mutta aina se pulpahtaa esiin uudestaan. Kyllä toimii suomalaisella kortilla.
Eli olet tehnyt tilin huhtikuun jälkeen?
Plato

Poissa Poissa


Vastaus #3087 : 10.08.2018 klo 12:58:10

Mites se menikään noiden valioliigan jälkilähetysten kanssa (lauantain klo17 ottelut)? Elikkäs kuinka kauan noi ei suorana näytettävät ottelut on katsottavissa?
48 tuntia siitä hetkestä kun ne ilmestyy Viaplayn tarjontaan. 21:30 näyttää tulevan lauantain uusinnat, eli ne on katsottavissa maanantai-iltaan asti.

Kauden ensimmäinen UHD-lähetys on merkitty sunnuntaille Arsenal-City -otteluun. Selostuskielenä mainittu englanti! Jos näitä on säännöllisesti joko suomeksi tai englanniksi selostettuna niin pitää varmaan käydä hakemassa Chromecast Ultra kaupasta. Jos selostus on taasen ruotsiksi tai tanskaksi, kuten viime kaudella, lähtee vihaista palautetta asiakaspalveluun.
Ratsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Portan ja Pikkuveljen kultahammaspihdit.


Vastaus #3088 : 10.08.2018 klo 13:46:08

Kauden ensimmäinen UHD-lähetys on merkitty sunnuntaille Arsenal-City -otteluun. Selostuskielenä mainittu englanti! Jos näitä on säännöllisesti joko suomeksi tai englanniksi selostettuna niin pitää varmaan käydä hakemassa Chromecast Ultra kaupasta. Jos selostus on taasen ruotsiksi tai tanskaksi, kuten viime kaudella, lähtee vihaista palautetta asiakaspalveluun.

Eikö ne UHD:t vieläkään toimi muilla kuin CC Ultralla. Kyllä Netflixin UHD:t näkyy muillakin värkeillä kuin sillä, kunhan kaistaa riittää.
ViasatOfficial

Poissa Poissa


Vastaus #3089 : 10.08.2018 klo 13:54:18

Kauden ensimmäinen UHD-lähetys on merkitty sunnuntaille Arsenal-City -otteluun. Selostuskielenä mainittu englanti! Jos näitä on säännöllisesti joko suomeksi tai englanniksi selostettuna niin pitää varmaan käydä hakemassa Chromecast Ultra kaupasta. Jos selostus on taasen ruotsiksi tai tanskaksi, kuten viime kaudella, lähtee vihaista palautetta asiakaspalveluun.
Varmistin Viaplaylta ja ei tule tulemaan englanniksi, sillä emme saa lähettää Valioliigaa Suomessa englanniksi selostettuna. Selostuskieli oli virheellisesti merkitty englanniksi. UHD-lähetys Arsenal - City tulee Viaplaysta ruotsinkielisellä selostuksella. Asiakaspalautteen voit välittää täältä: https://asiakaspalvelu.viaplay.fi/

Pahoittelut aiheutuneesta harmista.

- Hemmo
lentävä emiraatti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Football Club International Turku & Soton


Vastaus #3090 : 10.08.2018 klo 13:55:35

Eikö ne UHD:t vieläkään toimi muilla kuin CC Ultralla. Kyllä Netflixin UHD:t näkyy muillakin värkeillä kuin sillä, kunhan kaistaa riittää.
Tämä on kyllä iso mysteeri, miten esim. 4k AppleTV:lle ei UHD:tä saada millään auki. Vähän on ollut muutenkaan UHD-pelejä tarjolla. Vain aivan toptop-huippumatsit saattaa tulla.
ViasatOfficial

Poissa Poissa


Vastaus #3091 : 10.08.2018 klo 13:58:21

Eikö ne UHD:t vieläkään toimi muilla kuin CC Ultralla. Kyllä Netflixin UHD:t näkyy muillakin värkeillä kuin sillä, kunhan kaistaa riittää.
Eivät tämän hetkisen tiedon mukaan. Pistin kysymystä aiheesta Viaplaylle - välitän vastauksen kun sellaisen saan. Ymmärtääkseni Netflixin UHD -tallenteiden toistamiseen vertaaminen ei ole mielekästä, eri asia kuin suoran urheilulähetyksen toimittaminen UHD:na.

- Hemmo
Ratsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Portan ja Pikkuveljen kultahammaspihdit.


Vastaus #3092 : 10.08.2018 klo 14:00:32

Tämä on kyllä iso mysteeri, miten esim. 4k AppleTV:lle ei UHD:tä saada millään auki. Vähän on ollut muutenkaan UHD-pelejä tarjolla. Vain aivan toptop-huippumatsit saattaa tulla.

Olet sitten vissiin kokeillut sillä 4k ATV:lla? Mulla ei olen kuin nelonen, mutta tuossa Sampan 4k töllössä on Viaplayn appi, joka muuten on huonompi kuin ATV:n.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2018 klo 14:08:26 kirjoittanut Ratsu »
Ratsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Portan ja Pikkuveljen kultahammaspihdit.


Vastaus #3093 : 10.08.2018 klo 14:04:00

Eivät tämän hetkisen tiedon mukaan. Pistin kysymystä aiheesta Viaplaylle - välitän vastauksen kun sellaisen saan. Ymmärtääkseni Netflixin UHD -tallenteiden toistamiseen vertaaminen ei ole mielekästä, eri asia kuin suoran urheilulähetyksen toimittaminen UHD:na.

- Hemmo

Ei varmaan kaistan puolesta olekaan ja siitä ei jää mulla kiinni. Totta hitossa tallenteiden toistaminen on eri juttu kuin suoran lähetyksen, mutta luulisi sen nyt saavan toimimaan muillakin laitteilla.

e. No jos ei toimi niin ei toimi. Vain pieni osahan tulee ylipäänsä UHD:na.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2018 klo 14:06:38 kirjoittanut Ratsu »
ViasatOfficial

Poissa Poissa


Vastaus #3094 : 10.08.2018 klo 14:10:19

Ei varmaan kaistan puolesta olekaan ja siitä ei jää mulla kiinni. Totta hitossa tallenteiden toistaminen on eri juttu kuin suoran lähetyksen, mutta luulisi sen nyt saavan toimimaan muillakin laitteilla.

e. No jos ei toimi niin ei toimi. Vain pieni osahan tulee ylipäänsä UHD:na.
Hyvä kuulla. Niin, toivon myös itse palvelun käyttäjänä että näin tapahtuisi. Joka tapauksessa, kun saan Viaplaylta vastauksen palaan aiheeseen. Käyttäjän Kolmeseiska esittämään väitteeseen siitä, että meitä ei kiinnostaisi / huvittaisi UHD -puolen kehittäminen en jaksa uskoa.

- Hemmo
Knight

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Reppana-modet


Vastaus #3095 : 10.08.2018 klo 14:31:51

Onhan se vähän puuhastelua tämä Viaplayn toiminta UHD:n kanssa. Kuinka kauan sitä oikein aiotaan testata? Ainoastaan kerran osui omalle kohdalle isompi ongelma, kun UHD-lähetys ei toiminut ollenkaan. Asia korjaantui sitten toiselle puoliajalle, ja kyse oli siis ihan yleisestä ongelmasta. Sen lisäksi on toki ollut joitakin yksittäisiä hetkellisiä latausongelmia, mutta niitä on tullut, toki harvoin, ihan normilähetyksienkin kanssa, joten sen suhteen ei ole ollut muutosta huonompaan (saati parempaan).

Kyllähän futiksen katsominen UHD:na (isolta ruudulta) on ihan eri luokan kokemus kuin sen normaalin 720p-kuvan välityksellä (vaikka oma telkkari sen skaalaakin UHD:ksi ja skaalausjälki on ihan kelvollista). Nurmi näyttää nurmelta ja muutenkin kaikki on terävämpää. Ja itse asiassa ihan hyvin toimi UHD-lähetykset WiFin kauttakin vaikka "vaatimuksena" onkin ethernet-piuhalla nettiin kytketty CCU. Toki nykyään olen kytkenyt sen ethernet-piuhalla, kun hankin alkuvuodesta erillisen kasiporttisen reitittimen av-laitteille, ja sitä kautta sai kaikki av-laitteet piuhalla nettiin.

Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä, että Suomessa suurin osa lähetyksistä on enintään 720p50 vaikka nettinopeus kyllä useimmilla riittää selkeästi parempaan ja tekniikkakin siihen olisi olemassa.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #3096 : 10.08.2018 klo 14:40:51

Viime kauden muutamat UHD:t brittiselostuksella, minkä ei kai pitänyt olla Suomessa mahdollista, jäivät todella positiivisesti mieleen Ylos
Kolmeseiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #3097 : 10.08.2018 klo 14:42:10

No mä olen huhtikuusta asti säännöllisesti kumonnut täällä tuota väärää tietoa, mutta aina se pulpahtaa esiin uudestaan. Kyllä toimii suomalaisella kortilla.

Sä olet tehnyt tilauksen ennen uusia säädöksiä niin sulla toiminnee ihan hyvin. Jos taas yrittää nyt tehdä niin lopputulos on tämä:

Ei onnistunut. Herjasi että pitää olla ruotsalainen kortti...
ViasatOfficial

Poissa Poissa


Vastaus #3098 : 10.08.2018 klo 14:42:22

Viime kauden muutamat UHD:t brittiselostuksella, minkä ei kai pitänyt olla Suomessa mahdollista, jäivät todella positiivisesti mieleen Ylos
Kiitos palautteesta.

- Hemmo
lentävä emiraatti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Football Club International Turku & Soton


Vastaus #3099 : 10.08.2018 klo 14:44:12

Olet sitten vissiin kokeillut sillä 4k ATV:lla? Mulla ei olen kuin nelonen, mutta tuossa Sampan 4k töllössä on Viaplayn appi, joka muuten on huonompi kuin ATV:n.
No en ole, kun ainoa vaihtoehto Viaplayn UHD-striimeihin on ollut Chromecast Ultra tms.

e. LG:n apista sama kommentti AppleTV:n vastaavaan verrattuna.

 
Sivuja: 1 ... 123 [124] 125 ... 380
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa