FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.04.2024 klo 15:12:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Matkaraportti: Pallon perässä Saksassa 4-6.11 - Berliini, Hampuri ja Le***ig  (Luettu 6149 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
FCSP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC St. Pauli ja sympatiat lutuuriseuroille.


: 12.11.2016 klo 16:54:20

Bundesligan 10.kierros näki päivänvalon 4.11, kun Hertha BSC kohtasi Borussia Mönchengladbachin Berliinin olympiastadionin iltavalaistuksessa. Siitä alkoi mun tän vuoden kolmas futisreissu, joka vei porukkamme pääkaupungin lisäksi myös Hampuriin sekä kiistanalaiseen ja vihattuun uuteen Bundesligakaupunkiin Leipzigiin. Kolme matsia, 14 maalia, kaksi hattutemppua ja mielenkiintoisia kaupunkeja.
Tässä kolmiosainen matkarapo olkaapa hyvät!

Berliini: https://laamanaama.com/2016/11/09/pallon-perassa-saksassa-osa-i-kalou-kaikkien-huulilla/

Hampuri: https://laamanaama.com/2016/11/10/pallon-perassa-saksassa-osa-ii-epareilut-jaot-hampurissa/

Leipzig: https://laamanaama.com/2016/11/12/pallon-perassa-saksassa-osa-iii-ei-farkkuliiveja-leipzigissa/
Clay Allison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eintracht Frankfurt


Vastaus #1 : 13.11.2016 klo 13:24:54

Loistava rapo!
bamse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: maapisteet


Vastaus #2 : 16.11.2016 klo 22:34:23

Ilo lukea pitkästä aikaa hyvä reissuraportti.
Jusma Kontula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Jokerit


Vastaus #3 : 17.11.2016 klo 12:42:12

Saakos noihin RedBullin matcheihin miten lippuja? Koitin vähän surffailla tuolla saksankielisellä saitilla, sieltä selvis lähinnä että vielä ei oo myynnissä mutta ei selvinnyt ainakaan mulle milloin tulis myyntiin ja mitä ostaminen vaatii. Esim. että voisko tonne jotenkin rekisteröityä valmiiksi.
FCSP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC St. Pauli ja sympatiat lutuuriseuroille.


Vastaus #4 : 17.11.2016 klo 18:08:45

Saakos noihin RedBullin matcheihin miten lippuja? Koitin vähän surffailla tuolla saksankielisellä saitilla, sieltä selvis lähinnä että vielä ei oo myynnissä mutta ei selvinnyt ainakaan mulle milloin tulis myyntiin ja mitä ostaminen vaatii. Esim. että voisko tonne jotenkin rekisteröityä valmiiksi.

Kannattaa tehdä tunnarit valmiiksi ja seurata kun yleinen myynti alkaa. Suurimpaan osaan peleistä saa kyllä liput helpostikin. Mainz peli myi loppuun noin kolmessa viikossa.
FCB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Euer Hass ist unser Stolz


Vastaus #5 : 17.11.2016 klo 21:03:35

Hyviä reissuraportteja. Olen itse lähdössä vaimon kanssa Berliiniin helmikuussa Hertha-Bayern -matsia väijymään, ja tarkoitus olisi ainakin yrittää hankkia liput tuolta Eventimin kautta kun liput sinne reilun viikon päästä (toivottavasti) yleiseen myyntiin tulevat. Tuolla Saksan jalkapallomatkailun yleistopikissa joku mainitsi, että lippujen ostaminen Eventimistä Herthan matsiin suomalaiseen osoitteeseen ei onnistuisi, vaikka sen pitäisi olla mahdollista... ostitko FCSP itse sieltä liput tai onko sinulla muuten kokemusta / tietoa lippujen tilaamisesta Eventimistä Suomeen?

Toinen kysymys, eikö Olympiastadionilla myydä ollenkaan muuta kuin light-bisseä?!?
reverend

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, Rakuunat


Vastaus #6 : 17.11.2016 klo 21:14:17

Hyviä reissuraportteja. Olen itse lähdössä vaimon kanssa Berliiniin helmikuussa Hertha-Bayern -matsia väijymään, ja tarkoitus olisi ainakin yrittää hankkia liput tuolta Eventimin kautta kun liput sinne reilun viikon päästä (toivottavasti) yleiseen myyntiin tulevat. Tuolla Saksan jalkapallomatkailun yleistopikissa joku mainitsi, että lippujen ostaminen Eventimistä Herthan matsiin suomalaiseen osoitteeseen ei onnistuisi, vaikka sen pitäisi olla mahdollista... ostitko FCSP itse sieltä liput tai onko sinulla muuten kokemusta / tietoa lippujen tilaamisesta Eventimistä Suomeen?

Toinen kysymys, eikö Olympiastadionilla myydä ollenkaan muuta kuin light-bisseä?!?

Sieltä Herthan lippukaupasta pystyy ostamaan tulostettavat liput.
FCB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Euer Hass ist unser Stolz


Vastaus #7 : 17.11.2016 klo 22:15:27

Sieltä Herthan lippukaupasta pystyy ostamaan tulostettavat liput.

Pienen säätämisen jälkeen homma alkaa aueta, tuo Herthan lippukauppa on siis oma järjestelmänsä, vaikka Eventim.de kautta pääsee myös ostamaan lippuja mutta ei tulostettavia ainakaan suomalaisilla tiedoilla. Herthan sivujen kautta kun menee suoraan lippukauppaan sekin ohjautuu "eventimsports.de..." -osoitteeseen mutta on eri tsydeemi ja josta voi nähtävästi valita myös tuon tulostettavan version. Kiitos avusta!
FCSP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC St. Pauli ja sympatiat lutuuriseuroille.


Vastaus #8 : 17.11.2016 klo 23:13:27

Pienen säätämisen jälkeen homma alkaa aueta, tuo Herthan lippukauppa on siis oma järjestelmänsä, vaikka Eventim.de kautta pääsee myös ostamaan lippuja mutta ei tulostettavia ainakaan suomalaisilla tiedoilla. Herthan sivujen kautta kun menee suoraan lippukauppaan sekin ohjautuu "eventimsports.de..." -osoitteeseen mutta on eri tsydeemi ja josta voi nähtävästi valita myös tuon tulostettavan version. Kiitos avusta!

Liput tulee yleiseen myyntiin 28.11 klo 11 Suomen aikaan. Saat ne kyllä jos oot heti kärppänä ostamassa. Viime kaudella liput taisi mennä alle puolessa tunnissa.
anselmibanda

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AU, FC Bayern München, FSV Frankfurt


Vastaus #9 : 18.11.2016 klo 08:22:42

Hyviä reissuraportteja. Olen itse lähdössä vaimon kanssa Berliiniin helmikuussa Hertha-Bayern -matsia väijymään, ja tarkoitus olisi ainakin yrittää hankkia liput tuolta Eventimin kautta kun liput sinne reilun viikon päästä (toivottavasti) yleiseen myyntiin tulevat. Tuolla Saksan jalkapallomatkailun yleistopikissa joku mainitsi, että lippujen ostaminen Eventimistä Herthan matsiin suomalaiseen osoitteeseen ei onnistuisi, vaikka sen pitäisi olla mahdollista... ostitko FCSP itse sieltä liput tai onko sinulla muuten kokemusta / tietoa lippujen tilaamisesta Eventimistä Suomeen?

Toinen kysymys, eikö Olympiastadionilla myydä ollenkaan muuta kuin light-bisseä?!?

Hotelli-/lippupakettejakin kannattaa harkita. Viime keväänä olimme katsomassa vastaavaa Hertha-Bayern -matsia kuuden hengen porukalla ja hommasimme koko setin täältä:

http://www.feride.de/suche/details/fussballreise-nach-berlin-zum-hauptstadtverein-hertha-bsc/

Ja muidenkin joukkueiden matseihin siis löytyy paketteja:

http://www.feride.de/eventreisen/sportreisen/fussball/

Itse asiassa viikon päästä mennään pojan kanssa Müncheniin katsomaan Bayern - Leverkusen -peliä tuolta ostetulla paketilla. Tosin Bayernin kotipelien hotelli-/lippupaketit taisivat olla ausverkauft jo elokuussa.
FCB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Euer Hass ist unser Stolz


Vastaus #10 : 18.11.2016 klo 15:37:46

Liput tulee yleiseen myyntiin 28.11 klo 11 Suomen aikaan. Saat ne kyllä jos oot heti kärppänä ostamassa. Viime kaudella liput taisi mennä alle puolessa tunnissa.

Jep, bongasin tuon yleisen myynnin aloitusajankohdan Herthan sivuilta ja säädin duunit niin, että pääsen kärppäilemään heti klo 11.

Hotelli-/lippupakettejakin kannattaa harkita. Viime keväänä olimme katsomassa vastaavaa Hertha-Bayern -matsia kuuden hengen porukalla ja hommasimme koko setin täältä:

http://www.feride.de/suche/details/fussballreise-nach-berlin-zum-hauptstadtverein-hertha-bsc/

Ja muidenkin joukkueiden matseihin siis löytyy paketteja:

http://www.feride.de/eventreisen/sportreisen/fussball/

Itse asiassa viikon päästä mennään pojan kanssa Müncheniin katsomaan Bayern - Leverkusen -peliä tuolta ostetulla paketilla. Tosin Bayernin kotipelien hotelli-/lippupaketit taisivat olla ausverkauft jo elokuussa.

Kiitos, tuollaista vaihtoehtoa en ollut tajunnutkaan! Tällä kertaa Berliinin hotelli on jo varattu ilman peruutusmahdollisuutta kun hyvän diilin sai, mutta tuleville reissuille ehdottomasti tuollainen paketti harkintaan. Muutaman kerran on käyty matseissa Viagogon avulla mutta ehkäpä nuo ryöstöhinnat voi jatkossa jo jättää väliin...
Kulttuurilasagne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Endnu ukendt


Vastaus #11 : 24.01.2017 klo 10:23:28

Jes kiitti hyvistä raporteista, varsinkin tosta Leipzigistä. Meillä on kaveriporukalla tulossa keväämmällä Berliini/Leipzig pelit eikä tiennyt yhtään mitä tosta Leipzigistä odottaa, mutta toi antoi hyvää kuvaa. Eli kuten ajattelin, varmasti ihan tekemisen arvoinen reissu sekin.
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 24.01.2017 klo 11:56:00

Joo, oiva rapsa taas. Eikös tuo Leipzigin stadion rempattu 2006 MM-kisoja varten? Että sinälläänkin Red Bull taisi päädä valmiiksi katettuun pöytän, saatanat! Itse vierailin juuri tuossa 2004 korvilla Leipzigissa ja ajettiinkin tuon stadikan ohi. 
Catweazle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stabil bleiben, Oppa! Mach's gut, Erich!


Vastaus #13 : 24.01.2017 klo 14:04:27


Ei se hyvää kuvaa anna, vaan kielii lähinnä tuottajansa vähäisestä ymmärryksestä ja olemattomasta kokemuspohjasta saksalaisen futis- sekä kannatuskulttuurin saralla. Sopii tietysti sirkus- ja yleisurheilukansalle, mikä kuvastaa erinomaisesti myös paikallista yleisöä.
FCSP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC St. Pauli ja sympatiat lutuuriseuroille.


Vastaus #14 : 24.01.2017 klo 15:45:23

Edit. Sormet ja näppäimistö ei pelaa yhteen, koska energiajuomatölkki.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2017 klo 15:53:51 kirjoittanut FCSP »
FCSP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC St. Pauli ja sympatiat lutuuriseuroille.


Vastaus #15 : 24.01.2017 klo 15:49:49


Ei se hyvää kuvaa anna, vaan kielii lähinnä tuottajansa vähäisestä ymmärryksestä ja olemattomasta kokemuspohjasta saksalaisen futis- sekä kannatuskulttuurin saralla. Sopii tietysti sirkus- ja yleisurheilukansalle, mikä kuvastaa erinomaisesti myös paikallista yleisöä.

Heh, kiitos upeasta palautteesta ja taustatietojen tarkasta penkomisesta.
Kulttuurilasagne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Endnu ukendt


Vastaus #16 : 24.01.2017 klo 17:11:58

Heh, kiitos upeasta palautteesta ja taustatietojen tarkasta penkomisesta.

Meni ehkä lainaukset pieleen, eli ihan kuin minä oisin kirjoittanut tuon urpoilun.
FCSP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC St. Pauli ja sympatiat lutuuriseuroille.


Vastaus #17 : 24.01.2017 klo 18:20:19

Meni ehkä lainaukset pieleen, eli ihan kuin minä oisin kirjoittanut tuon urpoilun.

Joo ei mennyt kuin Leipzigissä nuo. Ylläpito voinee muokata tai poistaa oikeaksi.
Catweazle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stabil bleiben, Oppa! Mach's gut, Erich!


Vastaus #18 : 25.01.2017 klo 01:32:25

Heh, kiitos upeasta palautteesta ja taustatietojen tarkasta penkomisesta.

Nichts zu danken. Yksikään asia sinun raporteissasi, sysipaskojen veikkausvihjesivustojen tai minkä lie mainostamisessa teksteissä - en todellakaan klikannut - tai futiksella oman matkatoimiston kautta rahastamisella haaveilussa ei anna kuvaa siitä, että sieltä näppäimistön takaa löytyisi minkäänsorttista 'lutuuri-ihmistä'. Päinvastoin, taas yksi ilmiön haistanut viihdeturisti, joka haluaisi mieluusti tuoda itseään esiin asian varjolla ja samalla täyttää taskunsa. Näitä on nykyinen futisympäristö valitettavasti tupaten täynnä. En arvosta lainkaan.

"Tunnelma ottelussa oli hyvä ja se kestää vertailun minkä tahansa muun Bundesligan stadionin kanssa. Mistään ei olisi tiennyt, että RB Leipzig on seurana alle kymmenenvuotias ellei tietäisi seuran taustoja. Ainoastaan vanhan liiton farkkutakkimiehet kangasmerkkeineen puuttuivat. Red Bull oli toki esillä kaikkialla. Stadionin nimessä, fanituotteiden logoissa sekä myös kioskivalikoimassa. Toisaalta ne eivät kuitenkaan hypänneet silmille niin paljon kuin olisi voinut kuvitella. Matsi Leipzigissa oli ehdottomasti näkemisen arvoinen kokemus ja ei harmita tippaakaan, että sinne suunnistimme -- Yhä useamman seuran takana on nykyään yksittäinen miljardööri tai iso konserni. Tämä on se suunta johon nykyjalkapallo kehittyy, halusit sitä tai et. RB Leipzig on tullut Bundesligaan jäädäkseen. Tai ainakin niin kauaksi aikaan, kun Red Bullin energiajuomat menevät kaupaksi."

... vai haluatko tällaista tekstiä kirjoitettuasi väittää yhä ymmärtäväsi edes vähää alusta saksalaisesta futiskulttuurista? Ei saksalaiseen futikseen aavistuksenkaan enemmän tutustunut, stadioneilla enemmän käynyt ja kulttuurin nyansseista vähänkään ymmärtävä sekä niiden analysointiin kykenevä päätyisi ikinä raapimaan kasaan tällaista. Itävaltalaiset lataa tiskiin sataprosenttisen Copy+Paste-pläjäyksen ilman ainuttakaan omaa, originellia elementtiä, ja sankarimme nielee syötin koukkuineen, ilmoittaen kaiken lisäksi muilta stadioneilta tutusta elämyksestä uupuvan vain [luultavasti hassunhauskana vitsinä koetut] Kuttet. Ikään kuin 'lutuuri' tarkoittaisi vain huolella koreografioitua inorgaanista näytöstä, missä tärkeintä on vain ympätä pari keskeiseksi koettua elementtiä yhteen pakettiin ja voilà!
« Viimeksi muokattu: 25.01.2017 klo 02:29:59 kirjoittanut Catweazle »
leeremick26

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riley Star, Hannah Hayes


Vastaus #19 : 25.01.2017 klo 13:40:45

:D

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa