Che
Mainio kiinnitys heti silly seasonin alkuun. Ennustelen, että Guevaralle tuodaan toinen kolumbiaano kaveriksi. Pelitaitoja saisi olla kyllä enemmän kuin Zealla ja Salazarilla, vaikka ihan sympaattisia veijareita ovatkin.
Kyllähän Kemin olisi hyvä löytää jonkinlainen linja pelaajapolitiikkaansa. Niin kuin RoPSilla tällä hetkellä on tai niin kuin Jarolla oli 2000-luvun liigavuosinaan.
Varmaankin tämän kauden joukkueesta Omar Jama ja Juuso Laitinen ovat hyviä esimerkkejä minkälaisia pelaajia Kemin pitäisi yrittää hankkia. Ensimmäinen on nuori talentti, joka ei saanut mahdollisuuttaan liigassa missään muualla - toinen hieman varttuneempi, mutta läpimurto liigaan tekemättä. Pelaajia mallia jama on markkinoilla jonkin verran, esimerkiksi Henrik Ölander HJK:n organisaatiosta tai Tuukka Andberg HIFK:sta. Laitisina menisivät esimerkiksi Hakan Kalle Multanen tai RoPSin Sakari Tukiainen.
Lisätietoja RoPS:n linjasta? Kemissähän on varsin selvät sävelet. Vähänkään tasokkaammat suomalaiset eivät edes harkitse tulevansa, joten seitsemisen ulkkaria on pakko tuoda. Kotimaiset nimet saadaan kerättyä Ykkösestä ja Kakkosesta, hyvällä tuurilla muutama paikallinen penkille ja jopa rotaatioon. Talvellahan saatiin hyvä taidonnäyte uudesta pelaajapoliittisesta linjanvedosta. Toinen kahdesta seurapomosta paalutti, että nyt hommataan nuoria ja lahjakkaita suomalaisia. Noh, linjan mukaisesti kiinnitetyistä pelaajista iso osa ulostettiin kesken kauden kun taso oli luokkaa huumori. Lienee siis parempi vaan yrittää saada skouttaus (ja ulkkarilotto) osumaan mahdollisimman hyvin ilman mitään sen suurempia julistuksia suuntaan tai toiseen.
Itse toivon ensi kauden pelaajistoon eniten jämäkkää toppari(pari)a ja sitä maagista kaksilukuisen maalimäärän nakuttavaa kärkeä. Loka-Laitisen lähtö ei juuri harmittaisi, vaan ennemmin näkisin keskuspuolustajan tontilla jonkun pitkän siilitukkabodarin, joka purkaa pallon vaikka koriskentän päädystä uimahallin katolle ettei omissa soi. Jos ei osaa jalalla avata peliä niin sitten ei edes yritä, mutta ei siitäkään perkele tule mitään, että pääpalloissa ollaan aivan nössyköitä ja pienenkään paineen alla lauotaan omaan maaliin. Tämä nyt on amatöörin ja paskan futiksen ystävän puhetta, mutta kyllä minä pidän esimerkiksi Felixiä edelleen parempana topparina kuin vaikkapa juuri Laitista. Kärkimiehestä olen jankuttanut aikaisemminkin, mutta kyllähän sinne kaivattaisiin melko erilaista kaveria kuin Momoa. Gambian keisarilla kun ei liike riittänyt edes yhtä nelivitosta kerralla, eikä työmoraalillakaan ansiomerkkejä kerää. Pelimies toki ja sitä kuuluisaa
näkymätöntä työtä teki, mutta jos seuraavaksi joku näkyvää työtä tekevä
Ei sinne tietenkään tuosta vaan mitään maaliruiskua saada, kyllä minä sen ymmärrän. Yllä mainittu Ykkösen jokavuotinen maalikunkku Multanenkin saattaisi olla toisaalta vielä huonompi kuin Ceesay, kun muistelee vähän samanhenkisen Eisselen painajaismaista kautta 2016. Eli varmaan sitten ennemmin jättiläistarget, kuin peliin osallistumaton maalipaikkojen haistelija.
Edit. Jaaritteluksi meni, joten todettakoon vielä loppuun että Siekkisen Tommi olisi ilman sopimusta