Rajua juttua Ilta-Sanomat futisliitteessä:
Simo Valakari:
"Mixu valmentaa niin kuin Mixu pelasi. Kaikki pelissä joka treenissä."
Mixu Paatelainen:
"Kun olin pieni, isä sanoi minulle, että jos et treenaa yhtenä päivänä, niin et saa sitä menetettyä päivää koskaan takaisin. Sehän on just niin."
"Vaatimustaso on kova, koko ajan. Yhtään lepsuilua ei sallita", kokonut Simo Valakari kertoo. Muutos harjoittelussa on näkynyt kentällä. Talven aikana TPS:n esiintyminen oli väsyneen joukkueen pelaamista: virheitä, ajatuskatkoksia, takeltelua uuden pelitavan kanssa ja surkeita tuloksia.
-Mielestäni talven pelien tulokset olivat täysin odotettavissa. Niissä ei ollut mitään ihmeellistä tai yllättävää. Oli täysin odotettavaa, että meidän pelimme ei kulje, pelaajat ovat jumissa ja pakka sekaisin. Mutta tulee myhös hyviä pelejä ja hyviä aikoja.
Maaliskuun 17. päivänä tuli pohjakosketus. TPS hävisi liigacupissa paikalliskilpailija Ínterille. Heti ottelun jälkeen Paatelainen määräsi koko joukkueen koppiin videopalaveriin, joka kesti tunteja.
Välillä kopin oven läpi kului Paatelaisen ääni. "Itseluottamusta!", "Agressiivisesti!". Missään vaiheessa palaute ei ollut suoraa huutamista tai henkilökohtaisia loukkauksia.
- Se oli jätkille loistava palaute. Huutaminen ei ole pelaajista kivaa. Ei todellakaan, pelin jälkeen sitä on väsynyt, nälkäinen ja ottaa päähän, että peli on hävitty.
- Mutta he saivat suoran palautteen. Ei pelkästään minun suustani, jonka he voivat kyseenalaistaa vaan he näkivät sen telkkariruudusta.