FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.11.2017 klo 06:03:58 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 2 [3]

Kirjoittaja Aihe: C14 ELL 2017  (Luettu 21450 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
KVilho

Poissa Poissa

Vastaus #50 : 31.10.2017 klo 15:25:56

Ei niitä toivottavasti tehdä sijoitusten perusteella tai ylipäänsä joukkueen menestyksen perusteella, vaan sen mukaan kuinka hyvä tai potentiaalinen pelaaja on. Sinähän se rupesit tekemään pelaajavalintoja joukkueen paremmuuden perusteella. Itse pidän oikeana sellaista linjaa, että aluesarjastakin pyritään löytämään potentiaalisia pelaajia.

Itse nostin esiin HJK:sta valitut 13 pelaajaa sen vuoksi, että pidän HJK:ta joukkueena suunnilleen saman tasoisena kuin Honka, TPS ja Inter. Päivän kunnosta riippuen näiden joukkueiden väliset ottelut voivat päättyä kumman tahansa voittoon. Näistä lähtökohdista on vähän yllättävää että HJK:sta löytyy yhtä paljon tähtitarhapelaajia kuin Hongasta, TPS:stä ja Interistä yhteensä. Voi valinnat olla oikeitakin, sen arviointiin ei omat kyvyt riitä, mutta yllättävä tämä lopputulos kyllä on.

Kuinka muuten näissä kuvioissa valinnat yleensä tehdään? Itsellä ei mitään hajua ja siksi kiinnostaa. Onko niistä yritettykään tehdä puolueettomia? Tämän tyyppisen toiminnan laatuahan voisi joskus mitata vaikka niin että joku täysin ulkopuolinen asiantuntija kävisi tekemässä omat listansa ja sitten mietittäisiin miksi lahjakkaan futarin yksi ominaisuus on pieni postinumero :)
Vin Diesel

Poissa Poissa

Vastaus #51 : 31.10.2017 klo 15:34:01

Ei niitä toivottavasti tehdä sijoitusten perusteella tai ylipäänsä joukkueen menestyksen perusteella, vaan sen mukaan kuinka hyvä tai potentiaalinen pelaaja on. Sinähän se rupesit tekemään pelaajavalintoja joukkueen paremmuuden perusteella. Itse pidän oikeana sellaista linjaa, että aluesarjastakin pyritään löytämään potentiaalisia pelaajia.

Itse nostin esiin HJK:sta valitut 13 pelaajaa sen vuoksi, että pidän HJK:ta joukkueena suunnilleen saman tasoisena kuin Honka, TPS ja Inter. Päivän kunnosta riippuen näiden joukkueiden väliset ottelut voivat päättyä kumman tahansa voittoon. Näistä lähtökohdista on vähän yllättävää että HJK:sta löytyy yhtä paljon tähtitarhapelaajia kuin Hongasta, TPS:stä ja Interistä yhteensä. Voi valinnat olla oikeitakin, sen arviointiin ei omat kyvyt riitä, mutta yllättävä tämä lopputulos kyllä on.

Vai olisiko kuitenkin ilmaistava asia niin, että joukkueiden ottelukohtaisesta kokoonpanosta ja peluutuksesta ym. riippuen ottelut ovat voineet päättyä kumman tahansa voittoon. Ovatko kaikki mainitut joukkueet hakeneet jokaisessa peleissä poikkeuksetta voittoja? Pelaajatarkkailua tehtäneen useammassa yhteydessä, otteluiden lisäksi ainakin alueleireillä ja treeneissä? - näin ainakin luulisi.
nozick

Poissa Poissa

Vastaus #52 : 31.10.2017 klo 15:40:59

Vai olisiko kuitenkin ilmaistava asia niin, että joukkueiden ottelukohtaisesta kokoonpanosta ja peluutuksesta ym. riippuen ottelut ovat voineet päättyä kumman tahansa voittoon. Ovatko kaikki mainitut joukkueet hakeneet jokaisessa peleissä poikkeuksetta voittoja?
Olen nähnyt useita näistä keskinäisistä otteluista ja pöytäkirjoja ja ottelua seuraamalla vaikutulma on ollut, että voitosta on pelattu ja todella kovaa. Näissä näyttäisi olevan sen verran hegemonia-arvoa pelissä, että sekä valmennuksella että pelaajilla on kaikki pelissä.
korpivaara

Poissa Poissa

Vastaus #53 : 31.10.2017 klo 17:16:56

Noista nyt valituista HJK pelaajista on tosi moni ns. uusia tulokkaita, jotka ovat olleet HJK:ssa vasta vähän aikaa, eli tulleet muista seuroista. Eli HJK:hon on siirtynyt paljon hyviä potentiaalisia pelaajia.

Ja jos katsoo vähänkään pidemmällä perspektiivillä, niin ovathan HJK ja Honka olleet aivan ylivoimaisia tässä 03 ikäluokassa jo pidemmän aikaa.. varsinkin maalimäärissä on hirveä ero muihin.

Jones55

Poissa Poissa

Vastaus #54 : 31.10.2017 klo 19:35:54

Eikös Käpalta löydy 04 ikäluokastakin "parempia poikia"

Yksi 04-ikäinen KäPan poika pelasi ratkaisevassa ottelussa Pkku:ta vastaan. Tämä poika on 04 peleissä todella hyvä, ehkä jopa Suomen paras. 03 puolella fyysisesti vuoden jäljessä, ja sen takia ns. rivipelaaja. Kysymykseesi vastaus siis: ei löydy.

Sivuja: 1 2 [3]

Siirry: