FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.06.2017 klo 09:54:30 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

FF2-futisturnaus!, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: EIF - FF Jaro | lö 6.5 kl. 17:00 | Centrumplan  (Luettu 2472 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

: 03.05.2017 klo 10:18:45

FF Jaro kommer på besök

Så var det snart dags för hemmapremiär och kanske denna gång får lagen spela hela matchen. Motståndarna har gjort en stark försäsong och vann bl.a. deras Finska Cup grupp, men fick ge sig mot FC Honka.

FF Jaro har ännu inte öppnat serien, teoretiskt sett så har ju inte EIF heller då den första matchen blev avbruten. Senaste helg spelade de en träningsmatch mot OPS (Ettan) som ej heller började serien förra helgen. I Finska Cupen avancerade laget vidare från gruppen som etta före bl.a. VPS (VL) och SJK (VL). Därmed gick de direkt till kvartsfinal och men där föll de mot FC Honka (Ettan) som denna gång segrade med ett sent segermål 0-1 (0-0).

- Jo det har varit en längre försäsong än vad vi är vana vid i England, men jag är nöjd med vår. Träningar och värvningar har lyckats bra och jag är nöjd med var laget är nu. Skulle vi ha gått längre i cupen skulle det varit ännu bättre! Det var en tung förlust, så allt har inte gått vår väg, sade FF Jaros huvudtränare Kristian Heames.

- Både min och lagets försäsong har varit positiv. Vi gjorde bra ifrån oss spelmässigt och resultatmässigt i cupen och har lyckats skapa en bra laganda inom truppen, sade FF Jaros målvakt Emil Öhberg.

FF Jaro har gått genom en tung period då de först degraderades till Ettan och sedan löpte spelet inte alls i början av säsongen ifjol. EIF besegrade dem i första matchen i Ekenäs med 1-0 (0-0) efter ett mål av Boubacar Kinda, det blev också förre tränaren Aleksej Jerjomenko Sr. sista match med laget. Efter det tog Kristian Heames över och laget lyckades väldigt bra efter det.

- Vi har försökt hålla saker klara och professionella, och försökt bygga upp en stark laganda. Tillsammans andan var bra ifjol och förhoppningsvis är den ännu bättre denna säsong. Också att vi spelat med spelarnas styckor har hjälp, sade Kristian.

Inte fråga om vad målsättning är för i år, det finns bara en plats som duger för FF Jaro och det är högst upp.

- Enda målet både individuellt och för laget inför säsongen är avancemang. Vi har lyckats behålla viktiga nyckelspelare från ifjol samt fått in goda förstärkningar. Om det vill sig så tror jag att vi har en trupp som kan gå hela vägen iår, sade Emil.

- Jag hoppas så, vi har jobbat hårt för att lägga ihop laget och förbereda dem för den kommande säsongen. Vår framgång i cupen var bra för självförtroendet och tror vi har kanske 30% mera självförtroende nu efter kvartsfinalen. Men du måste förtjäna varje poäng i Ettan eftersom det är en väldigt tuff serie, sade Kristian.

Snöig premiär för EIF i Åbo

EIF borde ha en match undan i serien vid det här laget men vädret ville annat och ett kraftigt snöfall senaste lördag gjorde det osäkert att fortsätta spela matchen i Åbo mot TPS (Ettan). Inte riktigt vad den kanadensiska försvararen Jems Geffrard förväntade sig och huvudtränare Jens Mattfolk hittade inte så mycket att ta med från en halvlek.

- Jag förväntade mig att Finland skulle vara kallt men inte som det var på söndag med alla snö i slutet av april. Om vi bortser från snön så var det en riktigt bra första erfarenhet att börja sönong på. Publiken och speciellt våra anhängare Eklöven stöttade oss väl. Själva matchen var väldigt hög intensiv och TPS är ett mycket bra lag, sade Jems.

- Haha, nej. Vad ska man säga, det blev som det blev. Nå åtminstone tycker jag att man kan säga att premiärnerverna är avskakade. I matchen hade vi både bra och mindre bra detaljer vilket väl är ganska typiskt för en premiärmatch, sade Jens.

I skrivande stund är det väldigt märkligt att föreställa sig att det var snö på marken för några dagar sedan då det nu är sol och varmt. Vädret är säkert liknande i Kanade och det torde inte ge så mycket bekymmer för Jems Geffrard som säger sig blivit väl mottagen.

- Jag gillar verkligen att Ekenäs är en lugn stad så att jag kan koncentrera mig fullt ut på fotboll. Lagledningen, lagkamraterna och anhängarna Eklöven har tagit mig väldigt bra och fått mig att kännas som hemma, sade Jems.

En match som många sett fram emot

I FF Jaro vet de att ingenting kommer gratis och det gäller även i Ekenäs. De tror dock på sina chanser och hoppas på en fin match för publiken.

- EIF är ett lag som inte bör underskattas. Vi hade en del problem med dem förra året och tappade 3p i första mötet. EIF visade också under första halvleken mot TPS att de inte ger något gratis åt motståndaren iår heller. Vi har en så gott som hel och skadefri trupp med oss till Ekenäs och hela laget ser framemot att äntligen köra igång säsongen på allvar. Förhoppningsvis så lyckas vi bjuda publiken på en underhållande fotbollsmatch på lördag, sade Emil.

- Det skall bli intressant, speciellt när EIF spelar med 3 - 4 - 3 systemet. De har också några nya spelare så det är svårt att ha en klar bild av hur de kommer att spela. Det är tillika vår första seriematch så det är tacksamt att får börja spela matcher, det har varit en lång väntan. Och hoppas att snön håller sig borta, sade Kristian.

Samma gäller i EIF:s läger, där vet tränare och spelare att FF Jaro helt klart är att räkna med iår. Men matchen spelas p åcentrumplan i Ekenäs och därifrån skall ingen få poäng gratis och EIF tror också på sina chanser.

- Jag förväntar mig en bra prestation av laget. Att hålla rent hemåt och bärga tre poäng är våra mål. Vi vill ge en vinst åt våra anhängare speciellt hemma, sade Jems.

- Det blir en svår match, men vi går för seger förstås. För att slå FF Jaro måste vi göra en toppinsats. Vi ska försöka vara modiga med bollen och verkligen bjuda upp till kamp på hemmaplan. Försvarsspelet måste vara hundraprocentigt, om detta lyckas har vi chans att vinna. Det är FF Jaros första match, kanske de lider av lite premiärnerver, vi får se. Jag hoppas på ett stort publikstöd redan i första hemmamatchen, sade Jens.

Så nu är det bara att boka lördagen den 6.5 för fotbollen, matchen börjar kl. 17:00 men portarna är öppna redan åtminstone en timme tidigare. Och kl. 12:00 spelar EIF:s pojkar födda -03 mot Maski på samma plan.
tengman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro, chelsea,winnipeg jets

Vastaus #1 : 03.05.2017 klo 23:24:06

Meneekö bussia Tammisaareen?
lennaart

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 04.05.2017 klo 21:39:17

Meneekö bussia Tammisaareen?
Menee. Lisätietoja yv:llä, jos kiinnostaa.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 05.05.2017 klo 08:50:28

Intervju med Ville Sevón och Jens Mattfolk.
Andreas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro, BVB09 ja Chelsea FC

Vastaus #4 : 06.05.2017 klo 00:00:45

Jaron ennakko.

http://www.ffjaro.fi/fi/uutiset/ennakko-ekenas-if-ff-jaro-0

Kohta mennään. Tuoppi
tommiman

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 06.05.2017 klo 17:29:24

Siellä vissiin hajoilee useampikin Jaron pelaaja ???
tommiman

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 06.05.2017 klo 18:56:42

Ai ai, kyllä maistuu Ylos ja heittämällä sarja kakkoseks :)
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 07.05.2017 klo 08:08:04

EIF:s matchrapport om matchen mot FF Jaro.
Philip J. Fry

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro JS

Vastaus #8 : 07.05.2017 klo 17:03:01

Tack Ekenäs! Skön stad, trevliga funktionärer, bra ordningsmän och imponerande hejjarklack.
Mindre imponerande domare och inte heller EIFs fasoner på planen uppskattas. Vi har inte råd med två skador per match om vi skall vinna denhär serien.
Jag väldigt nöjd med jaros presentation. Efter en spelmässigt svag första halvlek klarade man av att samla sig och visade att det är klasskillnad mellan lagen. Inte heller lät de sig provoseras av EIFs tuffa spel eller de mystiska domsluten, den biten överlät de åt fansen.
Bra jobbat jaro. Lycka till framöver EIF. Vi kommer gärna å hälsar på igen.

Sivuja: [1]

Siirry: