FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 20:00:18 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 38 [39] 40 ... 106
 
Kirjoittaja Aihe: A-maajoukkueen televisionti (V Sport & Viaplay)  (Luettu 426850 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sinettäj kaakkoissyvänne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Durden klo 01.15.45


Vastaus #950 : 15.11.2018 klo 21:19:34

Muistin tuossa tunti sitten, että hetkinen, jokos se on nyt maaottelutauko menossa. Äkkiä suihkis vain foorumille tsekkaamaan aikataulu, ja mitä näenkään: Suomen peli on tänään. Onneksi kävin katsomassa seitsemän maissa enkä esim. kymmenen jälkeen. En pysty oikein asettumaan tämän "Kyllä kaikki kumminkin näkee pelin" -puolueen riveihin. Ja onhan se nyt selvää, että medianäkyvyyden lasku on merkittävä juttu.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #951 : 15.11.2018 klo 21:20:59

No oma isäni käyttää ja itse asiassa kaikki 70vuotiaat joita tunnen käyttää myös Chromecastia. Jopa tätini joka katselee sillä Areenasta jotain helvetin kutomisdokkareita tmv.. Pointtina että on helvetin helppokäyttöinen ja kuka tahansa tuon oppii jos vain haluaa oppia.

Elätkö sinä digivalveutuneiden kuplassa vai minä jossain junttikuplassa, kun en tiedä suunnilleen ketään yli 50-vuotiasta, jolla olisi Chromecast saati käyttäisi sitä.

Ja kyllä, ongelma on nimenomaan tuossa, että aika iso osa porukasta ei halua oppia tällaisia asioita saadakseen Huuhkajien matsin näkymään kun telkkarista saa jotain suht kiinnostavaa sisältöä ihan opiskelemattakin.

Oma kokemukseni ”tavallisista ihmisistä” ja aateekoosta on, että halu oppia uutta on aika rajallista, koska elämässä nyt vaan on parempaakin tekemistä, eikä ole riittävästi tietoa tajuamaan kuinka helppoa jokin on. Voin yrittää kertoa mummolleni, että jokin on helppoa, ja hän olettaa lähtökohtaisesti, että se on helppoa minulle, mutta vaikeaa hänelle.

Pointtini ei ole siinä, ettäkö en itse saisi matsia näkymään eikä siinä, etteikö muut halukkaat saisi. Ongelma on siinä, että hommaa nimenomaan pitää haluta, jolloin satunnaiskatsojilta (eli niiltä, joista katsojamäärien kasvu saataisiin) jää homma näkemättä.

Minua harmittaa se, että suomipotkiksella olisi ollut hyvä tilaisuus nousta suuren yleisön huulille positiivisessa valossa ja kasvattaa suosiotaan, mutta nyt nämä matsit ovat kuin käännytetyille saarnaisi.
Clint Itäpuu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jokke ja suurseurat


Vastaus #952 : 15.11.2018 klo 21:25:27

Tosi hienoa hei, että "telkkarista" matsia "katsottaessa" kuvan laatu ei "päätä huimaa"... Köyhät v-u vaan valittaa. Nykyaikaa!
Niin, siis striimaan kännykän Viafree appista matsin telkkariin josta katsottaessa ei dataa liiku ihan hirveästi intterwepistä olohuoneen töllöön. Kuva on ihan katsottavaa mutta ei sille mitään ylistyslauluja aleta kirjoittamaan.
HerraHillo

Poissa Poissa


Vastaus #953 : 15.11.2018 klo 21:28:27

Elätkö sinä digivalveutuneiden kuplassa vai minä jossain junttikuplassa, kun en tiedä suunnilleen ketään yli 50-vuotiasta, jolla olisi Chromecast saati käyttäisi sitä.

Ilmeisesti elää tai elät ja minä elän, sillä tänään jouduin työpaikalla opastamaan useampaa 25-40-vuotiasta työkaveria, miten Suomen pelin tänään näkisi. Homma kaatui lopulta siihen, ettei kenelläkään ollut Chromecastia, eikä kukaan halunnut katsoa peliä tietokoneen näytöltä. Eli kyllä pelin katsomiseen kiinnostusta löytyisi, mutta harvaa kiinnostaa suttuiset striimit.
eratt

Poissa Poissa


Vastaus #954 : 15.11.2018 klo 21:53:21

Ilmeisesti elää tai elät ja minä elän, sillä tänään jouduin työpaikalla opastamaan useampaa 25-40-vuotiasta työkaveria, miten Suomen pelin tänään näkisi. Homma kaatui lopulta siihen, ettei kenelläkään ollut Chromecastia, eikä kukaan halunnut katsoa peliä tietokoneen näytöltä. Eli kyllä pelin katsomiseen kiinnostusta löytyisi, mutta harvaa kiinnostaa suttuiset striimit.

Eikö niillä edes HDMI-piuhaa ollut?
HerraHillo

Poissa Poissa


Vastaus #955 : 15.11.2018 klo 21:55:04

Eikö niillä edes HDMI-piuhaa ollut?

Edes mulla ei ole sellaista ja pidän itseäni jonkin sortin datanörttinä. ???

Lähinnä siis kommentit oli luokkaa "onpa vaikeeta", kun sanoin, että peli pitää pistää pyörimään tietokoneelta ja siirtää kuva telkkariin. Taidan kyllä elää siellä junttikuplassa, myönnettäköön.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2018 klo 21:57:06 kirjoittanut HerraHillo »
eratt

Poissa Poissa


Vastaus #956 : 15.11.2018 klo 21:57:13

Edes mulla ei ole sellaista ja pidän itseäni jonkin sortin datanörttinä. ???

Niin no et kai tarvikaan kun sulla on se Chromecast :)
O'Flynn

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass


Vastaus #957 : 15.11.2018 klo 21:58:48

Jos sitä kattois YLE Puheelta perkele.
Sheriffi8

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: \o/ _o_ HUUUUUU HUUUUUU _o_ \o/


Vastaus #958 : 15.11.2018 klo 22:03:06

Nää Yleen takertuneet muinausmuistot varmaan maksaa vielä laskunsakin pankin tiskillä ja tilaa Jallua.

Djortikkaeff

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Edgelordit


Vastaus #959 : 15.11.2018 klo 22:03:47

Pasilla komea kravatti Ylos
O'Flynn

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass


Vastaus #960 : 15.11.2018 klo 22:06:08

Nää Yleen takertuneet muinausmuistot varmaan maksaa vielä laskunsakin pankin tiskillä ja tilaa Jallua.

Jallua saa enää vaan baarista.
Etzo

Poissa Poissa


Vastaus #961 : 15.11.2018 klo 22:08:45

Ei vittu, soitin pomolle ja sekin tunsi neljä tyyppiä kenellä ei vielä oo Chromecastia...

Chromecast joku statussymboli ja AM? Striimaa vähe kännykkää tai iipaddia mjötä?
JiiPee

Poissa Poissa


Vastaus #962 : 15.11.2018 klo 22:12:30

Pasille taas kerran Ylos
Seitan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP


Vastaus #963 : 15.11.2018 klo 22:16:38

Chromecast puuttuu, mutta silti sain lähetyksen näkymään isosta televiisiosta. Kuva ja ääni tulee johtoja pitkin tiatokoneesta. Isälle en viitsinyt soittaa ohjeita, kun ei se ymmärrä. digidigi...
Lauantai-illan Nostalgia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mummolan puusauna ja Aulis Virtanen


Vastaus #964 : 15.11.2018 klo 22:19:15

Kyllähän tämäkin peli on aikalailla meidän pienehköjen jalkapallopiirien kiimailua. Tuossa just duunikaverille, joka seuraa kuitenkin urheilua suht taajaan (enimmäkseen kylläkin vedonlyönnin kautta), hehkuttelin että "ai shaatana mikä peli illalla!", niin vastaus oli vaan "Täh?!".

Miten ihmeessä kun Viasat, Viafree, Chromecast, internet, suttustriimit ja muut temput...

Ilman muuta YLE:n nämä matsit tulisi näyttää suuremman katsojamäärän tavoittamiseksi. Se että itse ja nörttikaverit sekä yksi nuorekas isovaari löytää nämä matsit ei poista YLE:n tavoittamaa ihmismäärää.
tonspa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuppaiset pseudoparadoksit


Vastaus #965 : 15.11.2018 klo 22:22:47

Hyvin toimii taas kerran(Chrome), laitoin suoratoistolähetyksen näkymään televisioruudusta liittämällä isokokoisen päätteeni siihen hdmi-liitintä hyödyntämällä. Tuon liitoksen olin jo suorittanut vuosia sitten.
johnnyboy

Poissa Poissa


Vastaus #966 : 15.11.2018 klo 22:31:04

Ei toimi Chromecast läppärin kautta. Tai toimii, mainosten ajan, sen jälkeen "Videota ei juuri nyt voida näyttää, yritä myöhemmin uudelleen".
target11

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: aco


Vastaus #967 : 15.11.2018 klo 22:33:12

Sama, red dead redemptionin mainos kyllä näkyy mutta lähteys ei :D vittu mitä paskaa. no katsotaan sitten tietokoneen ruudulta...
Heppu77

Poissa Poissa


Vastaus #968 : 15.11.2018 klo 22:34:31

Joku joka on viisampi kuin minä...
Miksi viafreen lähetys toimii täydellisesti puhelimella mutta tabletilla täys farssi. Molemmat ovat samassa verkossa ja molemmissa koitin katsoa netin kautta eli ei sovelluksien vika jne..

Apua kiitos!
kannatan

Poissa Poissa


Vastaus #969 : 15.11.2018 klo 22:38:21

Liki sama. Puhelimen kautta hienosti. Läppärin kautta hienosti. Sitten kun koittaa puhelimesta Appletv:hen jakaa niin toimii 5-30sek ennenkuin "ladattaessa sisältöä tapahtui virhe". Katsotaan sitten 15 tuumaiselta sadan tuuman sijaan..
BandW

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lena Oberdorf, Pedri


Vastaus #970 : 15.11.2018 klo 22:40:04

Mulla ei ole tullut yhdessäkään Suomen  matsissa Viafreellä mainoksia, vaikka tabletissa ei ole mitään mainoksen estoja.

Ihmettelinkin miksi näissä lähetyksissä ei ole mainoksia, mutta se onkin joku bugi meikäläisellä ja mainoksia ilmeisesti pitäisi olla yllä olevien viestien perusteella.
Ratsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Portan ja Pikkuveljen kultahammaspihdit.


Vastaus #971 : 15.11.2018 klo 22:42:23

Liki sama. Puhelimen kautta hienosti. Läppärin kautta hienosti. Sitten kun koittaa puhelimesta Appletv:hen jakaa niin toimii 5-30sek ennenkuin "ladattaessa sisältöä tapahtui virhe". Katsotaan sitten 15 tuumaiselta sadan tuuman sijaan..

Apple TV:lle on oma appi myös sille Viafreelle, eli ei pitäisi joutua Air Playta käyttämään. Tai jos se on vanhempi kuin 4 versio, niin sitten joutuu.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #972 : 15.11.2018 klo 22:43:47

Taas lähti toimimaan sukkana android + chromecast -kombolla. Ylos ensimmäisissä matseissa oli ongelmia, mutta nyt on näyttänyt toimivan tekniikka.
inalubaj

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46, Suomi


Vastaus #973 : 15.11.2018 klo 22:44:02

En ole Suomessa eikä Proxyjä löydy. Onko jollain tiedossa hyvää striimiä?
merihobu

Poissa Poissa


Vastaus #974 : 15.11.2018 klo 23:04:27

Onko muilla selostus häiritsevästi hivenen etuajassa? Synkka kuitenkin taustaäänissä kunnossa.

 
Sivuja: 1 ... 38 [39] 40 ... 106
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa