FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.10.2017 klo 12:30:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä videotarkistuksesta?
Ei toimi, vastustan - 169 (39.4%)
Ei toimi, mutta kannatan - 81 (18.9%)
Toimii, mutta vastustan - 59 (13.8%)
Toimii, kannatan - 120 (28%)
Äänestäjiä yhteensä: 429

Sivuja: 1 ... 14 [15]

Kirjoittaja Aihe: Videotarkistus - puolesta vai vastaan?  (Luettu 24452 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool

Vastaus #350 : 01.10.2017 klo 21:35:16

No helvetti, mitä jos aletaan kutsua divareita vitosesta seiskaan "harrastesarjaksi" (joiden voittajat nousee neloseen). Olisko sitten parempi mieli? Miksi pitää pelata jotain mutadivareita jos motivaatio on kilpatasoa?

No joo, aika ot.

Mä pelaan mutadivareita siitä syystä, etten enää oikeilla säännöillä pelaaviin sarjoihin kelpaa. Kyllä se mulle kelpais, että motivoituneella jengillä voisi vain ilmottautua neloseen pelaamaan oikeilla säännöillä, mutta mistä lähtien harrasteesta on noustu kutoseen / seiskaan voittanalla se harrastesarja? ??? Jos tälle löytyy parempi topikki niin jatkot siellä, itseä kiinnostaisi jatkaa keskustelua varsinkin jos löytyy fiksummkn artikuloivia oman näkemyksen jakavia kavereita.
Hossam Ramsu

Poissa Poissa

Vastaus #351 : 13.10.2017 klo 07:01:09

Yllättävän vähän asiasta on keskusteltu, mutta Panaman maali Costa Ricaa sähköistänee videokeskustelua.
asdas

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Arsenal, klubi

Vastaus #352 : 13.10.2017 klo 08:33:53

Yllättävän vähän asiasta on keskusteltu, mutta Panaman maali Costa Ricaa sähköistänee videokeskustelua.
Hauska esimerkki siinä mielessä, että maalilinjakamera olisi hylännyt maalin ja sitten valittettaisiin videotuomarin puutetta, kun ei tullut rankkua.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Mikkelin Pallo-Kissat

Vastaus #353 : 13.10.2017 klo 08:46:00

Oli kyllä tuomareilta surkuhupainen tapahtumasarja, pallo ei ole edes lähellä maalia ja rike oli luokkaa kerran kerrasta pilkku.
Ulos T.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kaikki hyvät

Vastaus #354 : 13.10.2017 klo 09:21:50

Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että "ei kameroita, inhimilliset virheet sopivat jalkapalloon ja aiheuttaa tunnekuohuja ja lisää tilanteista syntyvää keskustelua". Nythän kävi just näin, pieni inhimillinen virhe, tunnekuohuja ja keskustelua "Ylos" Mun mielestä tuomareiden pitäisi olla likinäköisiä, tunteella tuomitsevia ja säännöistä välittämättömiä kavereita niin saatais enemmän tunnekuohuja ja keskustelua :D
asdas

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Arsenal, klubi

Vastaus #355 : 13.10.2017 klo 09:29:10

Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että "ei kameroita, inhimilliset virheet sopivat jalkapalloon ja aiheuttaa tunnekuohuja ja lisää tilanteista syntyvää keskustelua". Nythän kävi just näin, pieni inhimillinen virhe, tunnekuohuja ja keskustelua "Ylos" Mun mielestä tuomareiden pitäisi olla likinäköisiä, tunteella tuomitsevia ja säännöistä välittämättömiä kavereita niin saatais enemmän tunnekuohuja ja keskustelua :D
Muistaakseni tällälailla suhtauduttiin täällä Forkallakin siihen Henryn käsivirheeseen Irlantia vastaan aikanaan. "Kyllä nämä tasaantuvat pitkällä aikavälillä" näissä kerran neljässä vuodessa pelattavissa karsinnoissa.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool

Vastaus #356 : 13.10.2017 klo 11:29:39

Miksi keskusteluissa pitää aina vetää ihan vituiksi? Kaikki haluaa mahdollisimman hyviä tuomareita, jotka tekevät mahdollisimman paljon oikeita tuomioita. Nytkin tuolla tärkeimmissä peleissä tuomitsee ne parhaat, lähes täydelliset, yksilöt tekemään tekemään tuota hommaa. Minä en toden totta halua tästä lajista jääkiekon tai baseballin kaltaista video-tarkistus lajia, ehkä vielä jopa tehokkaalla peliajalla kuten jotkut hupsuttelijat ovat ehdotellet, vaan haluan sen olevan ihmisten pelaama ja tuomitseva laji ihmisille, missä teknologiaa käytetään mahdollisimman vähän, jotta (kuten minä olen jo moneen kertaan sanonut) "peli olisi mahdollisimman sama mm-kisojen finaalista aina Tampereen Seiskaan."
Thalian

Poissa Poissa

Vastaus #357 : 13.10.2017 klo 11:46:23

vaan haluan sen olevan ihmisten pelaama ja tuomitseva laji ihmisille, missä teknologiaa käytetään mahdollisimman vähän, jotta (kuten minä olen jo moneen kertaan sanonut) "peli olisi mahdollisimman sama mm-kisojen finaalista aina Tampereen Seiskaan."

Tää ei kyllä ole mikään oikea syy, sillä jo nyt mm-finaalilla ja Tampereen seiskan pelillä on aivan älyttömästi eroja, ja monet näistä eroista ovat paljon fundamentaalisempia kuin mitä joku videotarkastu olisi.
Jääpoiju

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Würzburger Kickers

Vastaus #358 : 13.10.2017 klo 21:32:46

Muistaakseni tällälailla suhtauduttiin täällä Forkallakin siihen Henryn käsivirheeseen Irlantia vastaan aikanaan. "Kyllä nämä tasaantuvat pitkällä aikavälillä" näissä kerran neljässä vuodessa pelattavissa karsinnoissa.

Samalla tavalla taas ei suhtauduttu Suomen kokemaan oikeusmurhaan Islannissa.

Mitä jos videotuomioilla Suomi olisikin kaapinut voiton, tai edes tasurin Islannista.
idänihme

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: suurseura

Vastaus #359 : 14.10.2017 klo 01:23:25

Tuossa maalissa kuitenkin se absurdimpi virhe olisi korjaantunut jo ilman videosessioita maaliviivateknologialla.

Sinänsä näen videoissa potentiaalia halvemmaksi vaihtoehdoksi maaliviivateknologialle (tai päätytuomareille) alasarjapeleihin. Yksi järkevästi sijoitettu kamera per pääty  ratkaisisi 99% niistä tilanteista mohin maaliviivasysteemi kytetään, mutta pienellä aikatappiolla.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2017 klo 09:31:47 kirjoittanut idänihme »
Jääpoiju

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Würzburger Kickers

Vastaus #360 : 14.10.2017 klo 09:35:26

Eilisessä Stuttgart-Köln -pelissä pelin loppuvaiheilla tuomari vihelsi rankkarin, mutta pyysi videoapua ja katsoi lopulta itse ja perui rankkarin. Vasta toisesta hidastuksesta näki, että pakki ehti ensin palloon. Hyvä tuomio, positiivinen tuomio, ja näin.

Sivuja: 1 ... 14 [15]

Siirry: