FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 01:59:23 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä videotarkistuksesta?
Ei toimi, vastustan - 35 (56.5%)
Ei toimi, mutta kannatan - 7 (11.3%)
Toimii, mutta vastustan - 4 (6.5%)
Toimii, kannatan - 16 (25.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 62

Sivuja: 1 ... 18 [19] 20 ... 115
 
Kirjoittaja Aihe: VAR - Video Assistant Referee  (Luettu 287633 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #450 : 23.02.2018 klo 18:43:24

Hiotaan vähe kehittyvää tekniikkaa maailman huipulla ja toivotaan, että se joskus toimii saumattomasti. Ja sitä odotellessa, muutetaan lajia teknologian ja tv-lähetysten vuoksi nyt vaikka muuttamalla peliaikaa. :D Ylos mitäs tosiaan seuraavaksi? Lentävät edestakaiset vaihdot ja pelaajille mailat?
XTB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Harrison Butkerin ryhti


Vastaus #451 : 23.02.2018 klo 19:10:36

...mitäs tosiaan seuraavaksi?

Jalkapalloilun tulevaisuuden pelastavan VAR:n kaveriksi ehdottomasti haastamiset mukaan. Valmentaja heittää lipun kentälle tilanteen haaston merkiksi, ja jos haastaminen on aiheeton, niin joukkue joutuu 9 minuutiksi vajaamiehiseksi. Sitten lisäksi on saatava tehokas peliaika koripallon tyyliin - 25 minuuttia/jakso - niin että kello käy vain kun pallo on pelissä. Samalla loppuu ainaiset lässytykset lisäajan pituudesta.

Koripallosta voisi apinoida myös ns. vapaat vapaapotkut: joka viidennestä rikkeestä 25 metriin tehdyltä pisteeltä 3 vapaapotkua, niin ettei vastassa ole kuin maalivahti.

Samaten hyökkäysaika on saatava futikseen - eihän kukaan jaksa katsoa Barkan ainaista hinkkausta - 90 sekuntia ja jos laukausta ei tule, niin pallo vastustajalle. Tästäpä tuli mieleen, että entisestään suoraviivaistamaan peliä, koripallon tyyliin voisi ottaa vielä sen säännön, että omalle puoliskolle ei syöttää.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2018 klo 19:29:44 kirjoittanut XTB »
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #452 : 23.02.2018 klo 19:21:57

:D Ylos

Kuulosti itse asiassa aika hauskalta.
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen


Vastaus #453 : 23.02.2018 klo 19:42:31

Täällähän on heittäydytty hassuiksi.

mitäs tosiaan seuraavaksi? Lentävät edestakaiset vaihdot ja pelaajille mailat?
Näihin ei ole mitään järkevää syytä takana, joten turha tuohon on lähteä. VARin taustalla on sentään järkisyitä, mutta hei pelin on oltava samanlaista niin huipulla kuin tampereen seiskassakin. Ylos

Kannattaa lukea edelliselle sivulle linkkaamani artikkeli VARin vaikutuksesta Italiassa. Mielestäni ihan positiivisia vaikutuksia saanut aikaiseksi ja tuohon suuntaan toivoisin pelin kehittyvänkin. Data ei toki ole kovin kattava, mutta tässä tilanteessa, kun videotuomarointia ei ole juurikaan käytetty, parempaakaan ei ole saatavilla.

E. Tärkeä korjaus
« Viimeksi muokattu: 23.02.2018 klo 20:10:54 kirjoittanut Mombasa »
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #454 : 23.02.2018 klo 20:05:20

Ihan samaa dataa saataisiin kun vaan jälkikäteen lätkittäisiin pelikieltoja filmaajile ja sikailijoille. Mutta hei ku tää on nyt nykyaikaa. "Ylos"

Jännä tuokin asenne, että mulla ei saisi olla omaa jalkapalloromanttista näkemystä siitä millaista jalkapalloa mä haluaisin maailmassa nähtävän (eli mahdollisimman samanlaista mm-finaalista Tampereen seiskaan). Omat mielipiteet saallittu vain oikeinajattelijoille.

Mieti miten erillainen maailma olisi jos "Jumalan Kättä" ei olisi tapahtunut, koska VAR olisi sen hylännyt? Tai jos ei vieläkin kiisteltäisiin siitä, oliko se pallo maaliviivan yli vai ei? Se on maailma, missä mä en haluaisi ainakaan asua.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2018 klo 20:10:32 kirjoittanut AndyLove »
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #455 : 23.02.2018 klo 20:38:10

Jännä tuokin asenne, että mulla ei saisi olla omaa jalkapalloromanttista näkemystä siitä millaista jalkapalloa mä haluaisin maailmassa nähtävän (eli mahdollisimman samanlaista mm-finaalista Tampereen seiskaan). Omat mielipiteet saallittu vain oikeinajattelijoille.

Totta kai sulla saa olla oma mielipide, mutta kun olet totaalisen epälooginen vaatimuksiesi kanssa, niin sitä on vaikea ottaa tosissaan. Tampereen seiskassa pelataan yhdellä tuomarilla ja edestakaisilla vaihdoilla. Ne ovat paljon suurempia eroja kuin VAR on, joten mielipiteesi siitä, että VAR tuhoaa pelin, on täydellistä hassuttelua.

Lainaus
Mieti miten erillainen maailma olisi jos "Jumalan Kättä" ei olisi tapahtunut, koska VAR olisi sen hylännyt? Tai jos ei vieläkin kiisteltäisiin siitä, oliko se pallo maaliviivan yli vai ei? Se on maailma, missä mä en haluaisi ainakaan asua.

No maailmassa ei olisi paljon eroa, mutta peli olisi parempi, jos tuollaisia ei tapahtuisi. Minä en ainakaan halua futiksesta lottoa, jonka voittaja tulee siitä, että miten tuomari sattuu näkemään asioita.
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen


Vastaus #456 : 23.02.2018 klo 20:47:48

Thalian vastasikin hyvin. Jos "Jumalan kädet" ovat haluttuja, miksi sitten ylipäätään tuomareita koulutetaan ja tuomareista parhaat päästetään suuriin peleihin. Koko maailmaa kuohuttavia virheitä tapahtuisi enemmän, jos tuomarit olisivat paskempia.

VARin tuottama pelin flown katkeaminen on se tämän hetkinen suurin ongelmakohta ja ymmärrän, että se hiertää suurta osaa jalkapallon seuraajista.

Ja ei täällä kukaan ole Andyltä mielipiteiden esittämistä kieltänyt. Jotkut mielipiteet ovat vain huonoja ja jotkut parempia, mutta kaikki niitä saa esittää. Keskusteluahan täällä onkin tarkoitus käydä.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #457 : 24.02.2018 klo 00:22:28

Totta kai sulla saa olla oma mielipide, mutta kun olet totaalisen epälooginen vaatimuksiesi kanssa, niin sitä on vaikea ottaa tosissaan. Tampereen seiskassa pelataan yhdellä tuomarilla ja edestakaisilla vaihdoilla. Ne ovat paljon suurempia eroja kuin VAR on, joten mielipiteesi siitä, että VAR tuhoaa pelin, on täydellistä hassuttelua.

No maailmassa ei olisi paljon eroa, mutta peli olisi parempi, jos tuollaisia ei tapahtuisi. Minä en ainakaan halua futiksesta lottoa, jonka voittaja tulee siitä, että miten tuomari sattuu näkemään asioita.

Missä kohtaa minä olen ilmaissut tyytyväisyyteni siihen, että Tampereen seiskassa vedetään yhdellä dumarilla? Se siitä sinun epäloogisuudestasi.

Futis ei tähän astikkaan ole ollut mitään lottoa, eikä se tähän asti ole sitä lottoamistä näyttänyt yhtään vähentävän, mutta helvetisti enemmän peliä tappavia taukoja on tullut. Itse olen todistanut nyt paljon enemmän negatiivista kuin positiivista VARin toimesta. Ei jatkoon, toivottavasti kuopataan mahdollisimman pian ja Suomessa kilpasarjoissa vaaditaan kolme tuomaria jatkossa.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #458 : 24.02.2018 klo 00:23:34

Thalian vastasikin hyvin. Jos "Jumalan kädet" ovat haluttuja, miksi sitten ylipäätään tuomareita koulutetaan ja tuomareista parhaat päästetään suuriin peleihin. Koko maailmaa kuohuttavia virheitä tapahtuisi enemmän, jos tuomarit olisivat paskempia.

Jos olisit muiden tekstejä täällä lukenut, niin tähänkin tietäisit jo vastauksen.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #459 : 24.02.2018 klo 00:29:04

Thalian vastasikin hyvin. Jos "Jumalan kädet" ovat haluttuja, miksi sitten ylipäätään tuomareita koulutetaan ja tuomareista parhaat päästetään suuriin peleihin. Koko maailmaa kuohuttavia virheitä tapahtuisi enemmän, jos tuomarit olisivat paskempia.

Tämäkö sitten on sitä "loogista ajattelua"...

Miksi maaleja ei suurenneta, koska maalit ovat jalkapallossa "haluttuja"..?
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #460 : 24.02.2018 klo 00:48:26

Jännä tuokin asenne, että mulla ei saisi olla omaa jalkapalloromanttista näkemystä siitä millaista jalkapalloa mä haluaisin maailmassa nähtävän (eli mahdollisimman samanlaista mm-finaalista Tampereen seiskaan). Omat mielipiteet saallittu vain oikeinajattelijoille.

Mieti miten erillainen maailma olisi jos "Jumalan Kättä" ei olisi tapahtunut, koska VAR olisi sen hylännyt?

Tuossa. Loogista olisi, jos keskustelisit suuremmalla innolla siitä, että Tampereen seiskaan pitää saada samat säännöt kuin mm-finaaliin. Se on kuitenkin VARia isompi epäkohta suhteessa ihanteeseesi. Mutta jostain syystä juuri VAR vaikuttaa hiertävän erityisesti. Vai missä topikissa sinä tätä toista keskustelua käyt?

Mietin. Se olisi maailma, jossa on yksi vääryys vähemmän.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #461 : 24.02.2018 klo 01:24:47

Tuossa. Loogista olisi, jos keskustelisit suuremmalla innolla siitä, että Tampereen seiskaan pitää saada samat säännöt kuin mm-finaaliin. Se on kuitenkin VARia isompi epäkohta suhteessa ihanteeseesi. Mutta jostain syystä juuri VAR vaikuttaa hiertävän erityisesti. Vai missä topikissa sinä tätä toista keskustelua käyt?

Mietin. Se olisi maailma, jossa on yksi vääryys vähemmän.

Olen siitä joskus täällä keskustellut alasarja topikeissa, silloin vielä kutosen ollessa alin sarja. En ymmärrä pitäisikö siitäkin tässä topikissa jauhaa, että vaikuttaisin loogiselta vai mitä ajat takaa?

Itse haluaisin seiskassakin pelata 2 x 90 min, kolmella tuomarilla ja oikeilla jalkapallosäännöillä (yhdensuuntaiset vaihdot). Se miksi näin ei kilpasarjassa ole, eikä niitä ilmeksesti vallitseva enemmistä haluakkaan, sitä sinun täytyy kysyä joltain viisaammalta.
Keijo K. Kojootti

Poissa Poissa


Vastaus #462 : 24.02.2018 klo 03:19:30

Olen siitä joskus täällä keskustellut alasarja topikeissa, silloin vielä kutosen ollessa alin sarja. En ymmärrä pitäisikö siitäkin tässä topikissa jauhaa, että vaikuttaisin loogiselta vai mitä ajat takaa?

Itse haluaisin seiskassakin pelata 2 x 90 min, kolmella tuomarilla ja oikeilla jalkapallosäännöillä (yhdensuuntaiset vaihdot). Se miksi näin ei kilpasarjassa ole, eikä niitä ilmeksesti vallitseva enemmistä haluakkaan, sitä sinun täytyy kysyä joltain viisaammalta.

Puhutko seiskasta kilpasarjana?
-Auvo-

Poissa Poissa


Vastaus #463 : 24.02.2018 klo 08:52:12

Itse haluaisin seiskassakin pelata 2 x 90 min,

Miksi ihmeessä?
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #464 : 24.02.2018 klo 09:46:06

Olen siitä joskus täällä keskustellut alasarja topikeissa, silloin vielä kutosen ollessa alin sarja. En ymmärrä pitäisikö siitäkin tässä topikissa jauhaa, että vaikuttaisin loogiselta vai mitä ajat takaa?

Itse haluaisin seiskassakin pelata 2 x 90 min, kolmella tuomarilla ja oikeilla jalkapallosäännöillä (yhdensuuntaiset vaihdot). Se miksi näin ei kilpasarjassa ole, eikä niitä ilmeksesti vallitseva enemmistä haluakkaan, sitä sinun täytyy kysyä joltain viisaammalta.

Asia vilpitön. Sitten argumenttisi ovat varsin johdonmukaisia, ja mielipide-eromme on niin periaatteellinen, että vääntäminen on oikeastaan turhaa, koska samoilla faktoilla päädytään eri lopputulokseen. Sääli että rakas laji ollaan pilaamassa sinulta.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #465 : 24.02.2018 klo 12:14:09

Miksi ihmeessä?

:D

Siis tietysti 2 x 45....

Puhutko seiskasta kilpasarjana?

Itse olen mieltänyt kaikki divarit kilpasarjoiksi, joista noustaan ja tiputaan, paitsi tietysti viimeisestä tasosta ei tiputa. Ja ennen kuin kysyt, niin siksi en pelaa korkeammalla missä noilla säännöillä pelataan, koska ei kukaan enää huoli. Alan olemaan jo huolissani mahtumisesta edes seiskadivarin ryhmään. :( Mutta ei tästä enempää täällä.

Asia vilpitön. Sitten argumenttisi ovat varsin johdonmukaisia, ja mielipide-eromme on niin periaatteellinen, että vääntäminen on oikeastaan turhaa, koska samoilla faktoilla päädytään eri lopputulokseen. Sääli että rakas laji ollaan pilaamassa sinulta.

En tiedä voidaanko vielä puhua pilaamisesta, mutta (minun mielestä) surulliseen suuntaan ollaan menossa ja nyt jo (ainakin täällä) alkaa olemaan ensimmäisiä puheita sitten peliaikojen muuttamisista ja muistakin muutoksista "tv-ystävällisempään suuntaan" ja se on se alue, missä vaiheessa minun ja jalkapallon tiet alkavat erota, jos joku valopää alkaa niitä asioita viemään läpi. Se naurattaa vielä, mutta kun tuo sama ajatus heitetään ilmoille jonkun sekopään toimesta, jolla onkin jotain valtaa, niin ei naurata enää silloin.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2018 klo 12:19:59 kirjoittanut AndyLove »
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #466 : 24.02.2018 klo 13:13:13

En tiedä voidaanko vielä puhua pilaamisesta, mutta (minun mielestä) surulliseen suuntaan ollaan menossa ja nyt jo (ainakin täällä) alkaa olemaan ensimmäisiä puheita sitten peliaikojen muuttamisista ja muistakin muutoksista "tv-ystävällisempään suuntaan" ja se on se alue, missä vaiheessa minun ja jalkapallon tiet alkavat erota, jos joku valopää alkaa niitä asioita viemään läpi. Se naurattaa vielä, mutta kun tuo sama ajatus heitetään ilmoille jonkun sekopään toimesta, jolla onkin jotain valtaa, niin ei naurata enää silloin.

Niinhän se on että jalkapallokin oli parhaimmillaan silloin kun itse olin nuori. Samoin kuin musiikki, politiikka, elokuvat ja koulutusjärjestelmä. Mikään ei ole pysyvää, ja jalkapallo on muuttunut monet kerrat ennenkin tullakseen siksi romanttiseksi lajiksi, jonka sinä haluat säilyttää. Tämä ei siis ole vittuilua, vaan ymmärrän hyvin fiilarit.
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #467 : 26.02.2018 klo 11:38:57

Niinhän se on että jalkapallokin oli parhaimmillaan silloin kun itse olin nuori. Samoin kuin musiikki, politiikka, elokuvat ja koulutusjärjestelmä. Mikään ei ole pysyvää, ja jalkapallo on muuttunut monet kerrat ennenkin tullakseen siksi romanttiseksi lajiksi, jonka sinä haluat säilyttää. Tämä ei siis ole vittuilua, vaan ymmärrän hyvin fiilarit.
Toistoa, mutta VAR kehittyy kun sitä aletaan käyttämään kaikissa suurissa sarjoissa. Tuomarit saavat kokemusta ja kun alkaa tulla dataa ja tietoa eri asioista, niin koulutusta kipupisteiden ylittämiseksi.

Setäosasto voi muistella, kuinka monta vuotta meni, että linjamiehistä kasvoi täysiverisiä avustamia erotuomareita aikoinaan.

Minusta "uuden" passiivisen paitsion ylitörkeä (=ammattimainen) hyödyntäminen on täysin perseestä, mutta katson lajia edelleen.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #468 : 26.02.2018 klo 11:50:19

Eilen olin katsomassa Slavia-Bohemians, jossa Slavian avausmaali hylättiin parin minuutin videoarpomisen jälkeen. Kuuluttaja huudatti stadionia ja tilanne vaikutti normaalilta maalilta juhlasoihtuineen päivineen, mutta tuomari ei saanut lupaa laittaa peliä uudelleen käyntiin. Oli kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen tilanne, kun pelaajat yksi toisensa jälkeen kyselivät ihmeissään miksi heitä seisotetaan napakassa pakkasessa.

Varsin pienellä protestoimisella ottelua jatkettiin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Derbystä huolimatta vaikutti siltä, että yleisön mielestä ratkaisu oli oikea koska tilanne oli sekavan oloinen paitsio. Ehdottomasti jatkoon tuollainen toimintatapa, ja jos siihen on varaa tšekeillä, niin ei luulisi olevan liian kallista muillekaan.

Suhtauduin videopelleilyyn itse pitkään negatiivisesti, mutta viimeisten parin vuoden aikana olen muuttanut mieltäni. Onhan tuo ainoa oikea tapa toimia, jos nykytekniikka mahdollistaa sääntöjen noudattamisenkin.
KDB

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 93:20


Vastaus #469 : 26.02.2018 klo 12:02:30

Englannin Carabao Cupin finaalista VARille jälleen 10/10 arvosana. Hyvä lisäys tuo stadionin screenillä näytettävä info milloin VARia käytetään, kun yksi ongelmista on ollut tuo ettei yleisössä tiedetä mitä siellä kentällä ihmetellään.

Pumba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Therese Johaug


Vastaus #470 : 27.02.2018 klo 00:02:01

UEFA oli niin kiimassa videoiden suhteen, ettei niitä nähdä UCL:ssä ensi kaudellakaan.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #471 : 27.02.2018 klo 00:02:49

Vaikka ne on parasta sitten minihameiden? ??? Onko ne ihan tyhmiä??
The Goat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, MCFC


Vastaus #472 : 27.02.2018 klo 01:03:30

UEFA oli niin kiimassa videoiden suhteen, ettei niitä nähdä UCL:ssä ensi kaudellakaan.

Hieno päätös. Harmi, ettei FIFA:lla taida olla munaa tehdä samaa päätöstä ja tämä keskonen tulee pilaamaan MM-kisojen katselunautinnon täysin.
Vikkelä vaihtomies

Poissa Poissa


Vastaus #473 : 27.02.2018 klo 02:55:42

Vaikka ne on parasta sitten minihameiden? ??? Onko ne ihan tyhmiä??

Taitaapi olla sellainen ongelma, että mitäs sitten, jos vaikka joku HJK tai vastaava pääsee vahingossa Chämppäriin mukaan ja pitäisi parissa kuukaudessa asentaa joku saatanan kallis systeemi ja sen pitäisi toimia, vaikka tulee räntää vaakatasossa...
Eiköhän ne 19-20 kaudelle oteta käyttöön tuollakin puolella.
The Goat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, MCFC


Vastaus #474 : 27.02.2018 klo 03:28:58

Taitaapi olla sellainen ongelma, että mitäs sitten, jos vaikka joku HJK tai vastaava pääsee vahingossa Chämppäriin mukaan ja pitäisi parissa kuukaudessa asentaa joku saatanan kallis systeemi ja sen pitäisi toimia, vaikka tulee räntää vaakatasossa...
Eiköhän ne 19-20 kaudelle oteta käyttöön tuollakin puolella.

Kyllä se ongelma on, että VAR:in toiminta on keskimäärin aivan liian hidasta ja sekavaa, sarjasta riippumatta. UEFA:n perustelut asian tiimoilta on helppo lukea. Vaikka toimintaa on tässäkin ketjussa sanottu "sujuvaksi", niin sitä se ei ole missään vaiheessa ollut. Silti tämä ollaan ottamassa MM-kisoihin mukaan, vaikka järjestelmä on täysin kehitysvaiheessa. Futismaailman tärkeimmässä/suurimmassa turnauksessa vähe testaillaan menemään.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018 klo 03:45:21 kirjoittanut The Goat »

 
Sivuja: 1 ... 18 [19] 20 ... 115
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa