FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 16:53:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä videotarkistuksesta?
Ei toimi, vastustan - 35 (56.5%)
Ei toimi, mutta kannatan - 7 (11.3%)
Toimii, mutta vastustan - 4 (6.5%)
Toimii, kannatan - 16 (25.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 62

Sivuja: 1 ... 35 [36] 37 ... 115
 
Kirjoittaja Aihe: VAR - Video Assistant Referee  (Luettu 287645 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #875 : 11.05.2018 klo 21:03:02




Mä en ole sitä mieltä, että yhden tilanteen takia pitäisi mitään tehdä eikä tässä ole ollut yhdestä tilanteesta asia kiinni. Näitä on ollut alusta asti ja on näköjään edelleen.

Toisessa kysymyksessä mun kanta olisi tullut jo selväksi jos täältä olisi jaksanut koko topikin kahlata läpi. Sen olen yrittänyt vajavaisilla kirjallisilla taidoillani kertoa minä, sekä myös moni minua fiksumpi ja lahjakkaampi kirjoittelija. Minä en hae enkä halua jalkapalloon mitään absolutismia. Minä pärjäisin ihan hyvin, jos maaliviivateknologiaakaan ei olisi. (Ja eiköhän tuo muuten saada joku päivä vielä koskemaan ihan koko kenttää...) Jalkapallossa on kuitenkin monessakin tilanteessa paljon tulkinnanvaraa, missä tuomari on se tirehtööri kuka sanelee päivän tyylin - esimerkiksi kuinka rajusti saadaan mennä tilanteisiin ja miten herkästi erillaisiin asioihin puututaan. Ei ole edes mahdollista koodata mitään tietokoneohjelmaa ilmoittamaan sekunnissa, että milloin oli rike ja milloin ei.

Kolmannessa kyse ei ole siitä koenko minä sen positiivisena vai en, mutta jos haluat joko tai vastauksen niin en. En näe positiivisena, että niitä varmistuksia tuomioihin haetaan jostain rajan tuntumasta videoilta - tai että sen tuomion tekisi vielä joku kasvoton hahmo jossain piilossa. Tähän(kin) osaa minun hakemani pointin varmasti joku tyhjentävämmin ja patemmin artikuloida. Varmasti - tai ainakin toivottavasti - Italiassakaan ei paeta sitä ratkaisun tekemistä enää yli tuhatta kertaa puolessa vuodessa kentän rajalle videolta katsomaan.

Voin vakavalla naamalla väittää, että noihin jokaiseen olisi tuomarit joutunut tekemään ratkaisun ja vaikka se ratkaisu tulisi Liverpoolia vastaan CL finaalissa, minä en haluaisi VARia futikseen. Se tappaa tämän pelin ja sen mistä siinä on kyse. VAR on vain jälleen yksi askel siihen, että futis on rikkaiden pelikenttä missä haetaan enemmän ja enemmän sisältöä tapahtumaan futiksen ulkopuolelta.
Kapteeni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: JJK, Hibernian


Vastaus #876 : 11.05.2018 klo 21:10:47

Mielenkiintoinen aihe ja asi ja keskus telu aiheesta kiinnostaisi näin kisojen alla ja aikana, mutta heikolta näyttää. Jotain pitäisi topicille tehdä.

e. Vähe alusta, mutta onko jossain ollut ytimekkäästi koottuna, miten järjestelmää/toimintaohjeita on mahdollisesti muutettu sitten Confederations Cupin? Siellähän homma oli kyllä aika kusista paikka paikoin.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2018 klo 21:12:55 kirjoittanut Kapteeni »
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #877 : 11.05.2018 klo 21:12:18

Mielenkiintoinen aihe ja asi ja keskus telu aiheesta kiinnostaisi näin kisojen alla ja aikana, mutta heikolta näyttää. Jotain pitäisi topicille tehdä.

No laita oma lusikkasi soppaan, lupaan että minä en ota kantaa jos se siis häiritsee.
Kapteeni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: JJK, Hibernian


Vastaus #878 : 11.05.2018 klo 21:16:00

No laita oma lusikkasi soppaan, lupaan että minä en ota kantaa jos se siis häiritsee.
Ei kun mua nyt kiinnostaisi ehkä vähän teknisluontoisempi keskustelu aiheesta, tämän yleisen puolesta/vastaan-hengen sijasta (tai siis olen luen-en-kirjoita-linjoillal kun mistään en mitään tiedä).

Itsekin olin viime kesänä hyvin turhautunut touhuun, mutta toisaalta osa näistä kauden aikaisista kokemuksista ja statistiikasta vaikutti aika rohkaisevalta. En itse juurikaan seuraa €-sarjoja, niin ei ole tarttumapintaa.
The Missionary

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riven Suomi ja joku vitun Piolismo


Vastaus #879 : 11.05.2018 klo 21:47:35


Kolmannessa kyse ei ole siitä koenko minä sen positiivisena vai en, mutta jos haluat joko tai vastauksen niin en. En näe positiivisena, että niitä varmistuksia tuomioihin haetaan jostain rajan tuntumasta videoilta - tai että sen tuomion tekisi vielä joku kasvoton hahmo jossain piilossa. Tähän(kin) osaa minun hakemani pointin varmasti joku tyhjentävämmin ja patemmin artikuloida. Varmasti - tai ainakin toivottavasti - Italiassakaan ei paeta sitä ratkaisun tekemistä enää yli tuhatta kertaa puolessa vuodessa kentän rajalle videolta katsomaan.

Voin vakavalla naamalla väittää, että noihin jokaiseen olisi tuomarit joutunut tekemään ratkaisun ja vaikka se ratkaisu tulisi Liverpoolia vastaan CL finaalissa, minä en haluaisi VARia futikseen. Se tappaa tämän pelin ja sen mistä siinä on kyse. VAR on vain jälleen yksi askel siihen, että futis on rikkaiden pelikenttä missä haetaan enemmän ja enemmän sisältöä tapahtumaan futiksen ulkopuolelta.

Kuten jo useita kertoja tässäkin topicissa on todettu, kaikki nuo 1000 VAR-tarkastusta eivät ole tapahtuneet niin, että tuomari on jolkotellut vaihtopenkeille katselemaan. Valtaosa tarkistuksista on edelleen sellaisia, että niissä videotuomarin roolissa toimiva ammattituomari tarkistaa esim. maalin syntyessä hieman epäselvissä olosuhteissa sen, menikö alkuperäinen tuomio oikein. Tämä tapahtuu tiettävästi joskus tuomarin pyynnöstä ja joskus oma-aloitteisesti. Sitten sellaisissa tilanteissa, joissa joko tilanne oli tulkinnanvarainen ja päätuomari sekä videotuomari yhdessä päättävät, että kannattaa käydä katsomassa itse, käy päätuomari katsomassa vielä videoita.

Järjestelmän käyttäminen on tottumuskysymys tuomareille ja tämän on huomannut vaikkapa Confederations Cupissa viime kesänä sekä ihan Serie A:ssakin. Mieleeni muistuu mm. yksi Milanin ottelu (mahdollisesti Bolognaa vastaan talvella), jossa tuomarina toimi pääosin Serie B:tä viheltävä kaiffari. Tämä kaveri kävi vielä viimeisen vartin aikana muutamankin kerran katselemassa näyttöpäätteeltä jotain keskialueen liukuja aiheuttaen pelaajistonkin keskuudessa lähinnä naureskelua. Samaan aikaan toisaalla italialaiset UEFA-tason tuomarit järjestelmään tottuneina kylmästi ilmoittivat pelaajan tehdessä maalin paitsion rajamailla, että tehdään pikkutsekkaus ja alle 20 sekuntia myöhemmin jännityksestä jäykkänä odottanut joukkue sekä yleisö pääsi jatkamaan maalijuhliaan.


E: Ja täältä voi käydä lukemassa ja katselemassa VARin käytännön toteutusta kesän MM-kisoissa. Poimintana vaikka ihan viimeisenä oleva osio tarkastuksen ja päätösten viestimisestä. Selkeästi nyt on pohdittu esiintyneitä ongelmia ja identifioitu juuri potentiaalinen pelaajien ja tv- sekä stadionkatsojien hämmennys yhdeksi suurimmista.

https://football-technology.fifa.com/en/innovations/var-at-the-world-cup/
« Viimeksi muokattu: 11.05.2018 klo 21:58:59 kirjoittanut The Missionary »
Kapteeni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: JJK, Hibernian


Vastaus #880 : 11.05.2018 klo 22:43:47

Kuten jo useita kertoja tässäkin topicissa on todettu, kaikki nuo 1000 VAR-tarkastusta eivät ole tapahtuneet niin, että tuomari on jolkotellut vaihtopenkeille katselemaan. Valtaosa tarkistuksista on edelleen sellaisia, että niissä videotuomarin roolissa toimiva ammattituomari tarkistaa esim. maalin syntyessä hieman epäselvissä olosuhteissa sen, menikö alkuperäinen tuomio oikein. Tämä tapahtuu tiettävästi joskus tuomarin pyynnöstä ja joskus oma-aloitteisesti. Sitten sellaisissa tilanteissa, joissa joko tilanne oli tulkinnanvarainen ja päätuomari sekä videotuomari yhdessä päättävät, että kannattaa käydä katsomassa itse, käy päätuomari katsomassa vielä videoita.
Onkohan mitään dataa siitä, kuinka suuri osuus tarkastuksista on näitä?
The Missionary

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Riven Suomi ja joku vitun Piolismo


Vastaus #881 : 11.05.2018 klo 23:13:42

Onkohan mitään dataa siitä, kuinka suuri osuus tarkastuksista on näitä?

Tästä löytyi jonkinlaista, joskin puhe ainoastaan tilanteista, joissa tuomari muutti alkuperäistä päätöstään. Voisin kuitenkin kuvitella, että harvemmassa määrässä tapauksia, joissa tuomio on säilynyt ennallaan, on käyty katselemassa ruutua. Valtaosassa niistä tilanteista kuitenkin sekä päätuomari että videotuomarit ovat samaa mieltä, joten syytä ylimääräiseen tarkistamiseen ei ole. Voisi siis arvioida, että sellaiset 2-3 kertaa yhden ottelukierroksen aikana on päädytty siihen, että tuomari käy katselemassa videota erikseen. Tämä kyllä vastaa myös omia mutuilujani katselemieni Serie A -matsien osalta.

Uutinen
But so far, 1566 individual controlled episodes have be analysed by VAR. Of those, there were 94 cases where the decision was changed. That averages to once every 3.12 matches. And of those 94 cases, 75 times did referees decide to refer to the video review.


https://www.si.com/soccer/2018/04/09/former-referee-says-var-has-made-16-18-errors-serie-insists-technology-improving

Jutussa siis äänessä eläköitynyt huipputuomari Nicola Rizzoli, joka toimii nykyään Italiassa tuomarien esimiehenä. Rizzolihan piti tammikuussa myös palaverin kaikkien Serie A -jengien valmentajien kanssa, jossa keskusteltiin VARin toiminnasta ja sen tekemistä virheistä syksyn aikana. 
Louhikkokoskettaja
Vastaus #882 : 12.05.2018 klo 00:12:19

Serie A:n jutuista on tullut lähinnä vain luettua, mutta sanoisin, että kyseessä on tällä hetkellä se malliesimerkki VAR:n puolesta.

MLS:ssä ainakin tuntuu, että päätuomari ramppaa tihrustamaan videoita kentän laidalle harva se ottelu. Liian usein vielä niin, että ensin yritetään ratkaista tilanne päätuomarin ja videotuomarin keskustelulla, mikä ottaa sen melkein minuutin ja vähintään minuutti sitten siihen, että päätuomari käy katselemassa videopätkän.

On toki tilanteita, mitkä ratkeavat suoraan keskustelemalla, mutta luultavasti MLS:ssä tuota pystyttäisiin vielä lisämään.

Sitä FIFA saa toivoa, että laitteet toimivat MM-kisoissa, on tuo Australian laitteiston hetkellinen kaatuminen, MLS:ssä on ottelu, missä kuulokelinja päätuomarin ja videotuomareiden kanssa ei toiminut, joten vetivät vaihtoehtoisella yhteydellä, minkä toteuttaminen sitten toi sellainen kymmenen minuutin lisäajan avausjaksolle...

Teknologiassa on riskinsä, kusahtihan maaliviivateknologiakin Ligue 1:ssä jonkun kerran, mutta toistaiseksi ollut tarpeeksi merkityksettömiä otteluita, missä tekniikka on pettänyt.

Isoja riskejä FIFA tässä ottaa, kun kuitenkin hyvin vähän valmistellusta teknologiasta kyse. Ja kuinka hyvin on sitten valmistauduttu siihen, että tekniikka ei toimi optimaalisesti, tuomio kestää ja pelaajat, yleisö sekä tv-katsojat ovat ihmeissään. Tuohon tilanteen välittämiseen kentälle ja muualle pitäisi keskittyä paremmin.

Se toki helpottaa VAR:n käyttöä, että iso osa jalkapallon säännöistä on jo saatu niin tulkinnanvaraisiksi. Ihan sama miten jonkun pallon osumiseen käteen tuomitsee, oli oikea ja väärä tuomio samalla, katsottiin videoita tai ei.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2018 klo 00:14:20 kirjoittanut Louhikkokoskettaja »
Tommi13

Poissa Poissa


Vastaus #883 : 17.05.2018 klo 08:11:41

"Brittiläinen tuomarisuuruus innoissaan VAR:sta – ”Meillä ei ole enää varaa…”"

https://www.suomifutis.com/2018/05/brittilainen-tuomarisuuruus-innoissaan-varsta-meilla-ei-ole-enaa-varaa/
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #884 : 17.05.2018 klo 21:40:41

Aika hyvin sanottu Clattenburgilta kaikin puolin. Ylos

Uutinen
Clattenburg on uudistuksesta innoissaan.

– Rakastan sitä. Uskon, että MM-kisat tulevat menemään hienosti, ja VAR näyttelee siinä omaa osaansa.

– Ihmiset eivät ajattele VAR:n ennaltaehkäisevää vaikutusta. VAR estää pelaajia huijaamasta ja teeskentelemästä loukkaantumisia, koska teknologian ansiosta he jäisivät siitä kiinni, Clattenburg muistuttaa.

– Totta kai se tulee synnyttämään keskustelua. Siksi jalkapallo onkin niin ainutlaatuista. Mutta jos VAR estää räikeän käsivirheen, räikeän filmauksen tai räikeän maalin, jota ei olisi pitänyt hyväksyä, niin mahtavaa. Meillä ei ole varaa uuteen Frank Lampardin tilanteeseen tai uuteen Thierry Henryn kädellä pelaamiseen. Emme voi sallia sitä, että sellaiset päätökset pilaisivat MM-kisat.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #885 : 17.05.2018 klo 23:30:22

Uutinen
Meillä ei ole varaa uuteen Frank Lampardin tilanteeseen tai uuteen Thierry Henryn kädellä pelaamiseen.

Siis mitä..?
fukkone

Poissa Poissa


Vastaus #886 : 17.05.2018 klo 23:57:19

Uutinen
Meillä ei ole varaa uuteen Frank Lampardin tilanteeseen tai uuteen Thierry Henryn kädellä pelaamiseen.

Siis mitä..?

Siis mitä mitä ???

Ihan selvä lause ja oikeassahan äijä tuossa kerrankin on. Noh, Lampard-keissi on ehkäisty jo GLT:llä ja Henryltä olisi vältytty päätytuomareilla, joten VARin kanssa tällä havainnolla ei toki ole mitään tekemistä.
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #887 : 17.05.2018 klo 23:59:52

"Meillä ei ole varaa". Anglismi toki, mutta miten niin "ei ole varaa"? Mitä tapahtuu, jos jalkapallon arvokisoissa nähdään vielä yksi pelottava TUOMARIVIRHE?
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #888 : 18.05.2018 klo 09:42:24

"Meillä ei ole varaa". Anglismi toki, mutta miten niin "ei ole varaa"? Mitä tapahtuu, jos jalkapallon arvokisoissa nähdään vielä yksi pelottava TUOMARIVIRHE?
Päästään lopputurnaukseen (TH) tai voitetaan maailmanmestaruus (DM). Kyllä aurinko on noussut noidenkin jälkeen, mutta muutama tuomari olisi päässyt helpommalla kuran suhteen.

On hiustenhalkomista ajatella, että maailma on jo pelastettu maaliviivateknologialla kun pihvi on, että teknologian avulla voidaa auttaa lisää tuomareiden työskentyä ja oikeiden tuomioiden saamista. TH ja DM tapauksissa VARilla maali hylätty ja VARin avulla olisi voitu tutkia varoitusten antamista. Ainakin DM osalta lappua annettu.

PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #889 : 18.05.2018 klo 10:05:19

Tuossa on isossa roolissa uskottavuus. FIFAlla ei ole viime vuosina niin kovin hienosti pyyhkinyt, että heillä "olisi varaa" perseillä maailman suurinta tapahtumaakin.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #890 : 18.05.2018 klo 11:48:30

"Meillä ei ole varaa". Anglismi toki, mutta miten niin "ei ole varaa"? Mitä tapahtuu, jos jalkapallon arvokisoissa nähdään vielä yksi pelottava TUOMARIVIRHE?

Internet kertoo, että Irlannille maksettiin korvauksia siitä, että tippuivat kisoista Henryn käsimaalin takia. Tuo on aika Fifan kallanta aika pelottava ennakkotapaus, joten ymmärrän, että nämä halutaan minimoida.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #891 : 18.05.2018 klo 12:03:22

Nuo on oikeasti niin isoja juttuja, että en nää kuin pelkästään positiivisena asiana noiden eliminoimisen. Etenkin kun juuri taas joku saudikyrpä jäi kiinni korruptiosta ja tarkoituksena on/oli että viheltäisi MM-kisoissakin.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #892 : 18.05.2018 klo 12:09:33

Tuossa on isossa roolissa uskottavuus. FIFAlla ei ole viime vuosina niin kovin hienosti pyyhkinyt, että heillä "olisi varaa" perseillä maailman suurinta tapahtumaakin.

Mitä VAHINKOA maailman suurimmalle lajille ja tapahtumalle on koitunut Mussolinin tuomaripelistä, Englannin maailmanmestaruudesta, Argentiinan kisoista, Maradonasta ja jo mainituista Lampardista tai Henrysta vain muutamia mainitakseni? Menikö joku sponssisopimus sivu suun?

Tää britti vaikuttaa aika pässiltä tai sitten siteeraus on sinne päin.

Internet kertoo, että Irlannille maksettiin korvauksia siitä, että tippuivat kisoista Henryn käsimaalin takia. Tuo on aika Fifan kallanta aika pelottava ennakkotapaus, joten ymmärrän, että nämä halutaan minimoida.

No nyt on foliohatut kohdillaan.

KOLMESEISKOILLE YNNÄ MUILLE
Näköjään ainoa, joka jaksoi koko ajan argumentoida perinteisen pelin puolesta, on bännätty. Rinkirunkkaus on siis keskustelun sijasta kivaa vai?
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #893 : 18.05.2018 klo 12:55:40

....
KOLMESEISKOILLE YNNÄ MUILLE
Näköjään ainoa, joka jaksoi koko ajan argumentoida perinteisen pelin puolesta, on bännätty. Rinkirunkkaus on siis keskustelun sijasta kivaa vai?
Kohtahan se viikon kakku on lusittu. Modet on natseja ja jankkaus on jankkausta.

Netti on netti, mutta ihan oikeasti VAR on siis tarpeeton, koska meillä on varaa tuomarivirheisiin?

Suomenkielisessä artikkelissa "Meillä ei ole varaa" voi tietysti kukin ymmärtää omalla tavallaan, mutta itse ymmärsin "meillä" jalkapalloa ja ehkä tuomareita, kun MC nyt sattuu olemaan tuomari.

Alkuperäistekstissä on hieman eri vivahde ja kukin voi miettiä, muuttaako se syväanalyysiä ja mikä on FIFAn rooli tässä lausunnossa.

"What do you think of VAR and its use in the World Cup?

I love it. I think the World Cup will be a big success and VAR will be part of that. What VAR does that people don’t understand is that it’s a deterrent. It’ll stop players cheating, feigning injury and trying to do bad things because they know that technology will find them out.

There will be some talking points, of course, and I know that makes football unique. But if it stops the blatant handball, the blatant cheating, the blatant goal that should have been given, then that’s great. We can’t have another Frank Lampard situation; another Thierry Henry handball. We can’t have huge decisions ruining the World Cup.
"


Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #894 : 18.05.2018 klo 14:38:11

KOLMESEISKOILLE YNNÄ MUILLE
Näköjään ainoa, joka jaksoi koko ajan jankata kuinka kaikki on paskaa, vittuilla muille kirjoittajille ilman minkäänlaista järkevää sanottavaa, on bännätty. Rinkirunkkaus on siis keskustelun sijasta kivaa vai?

Pitikö tulla näin?

Mähän nimenomaan oon sanonut, että asiasta olisi mukava keskustella ja että arvostan myös em. kirjoittajan näkemystä asiasta mutta keskustelun ja vielä vähemmän argumentoinnin kanssa ei ollut niillä jutuilla mitään tekemistä. Onhan täällä useampikin ihan fiksuja puhunut VARia vastaan eikä siitä tällaista haloota ole syntynyt. Tuntuu muutenkin, että anti-VAReilla on tärkeämpää haukkua toisen puolen jutut fanipoikien rinkirunkuksi kuin tuottaa itse minkäänlaista järkevää sisältöä ketjuun. Tapansa tietysti kullakin.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #895 : 18.05.2018 klo 15:14:57

Mähän nimenomaan oon sanonut, että asiasta olisi mukava keskustella ja että arvostan myös em. kirjoittajan näkemystä asiasta

Käsityksemme keskustelusta ja arvostamisesta ovat melkoisen erilaiset, sillä

http://futisforum2.org/index.php?action=profile;u=3479

Erittäin harvoin jos koskaan oon banneja täällä huutelemassa, mutta nyt on pakko. Useampaan kertaan olen yrittänyt pyytää ko. nimimerkkiä viime päivinä keskittymään ketjun aiheeseen, mutta minkäänlaista edistymistä ei ole tapahtunut. Sama monotoninen jankkaaminen, pään aukominen ja hymiötulva jatkuu.

Muuten en jaksaisi eikä kiinnostaisi, mutta kun kyseessä on ketju joka käsittelee isointa yksittäistä muutosta jalkapallossa vuosikymmeniin niin olisi ihan mukava jos siitä voitaisiin keskustella ilman että yksi valopää on sabotoimassa sitä koko ajan. Etenkin kun MM-kisat on tulossa niin keskusteltavaa varmasti riittäisi enemmänkin.

Kiitos jo etukäteen.
gv39

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomarit ja kyläjoukkueet ml. Kups


Vastaus #896 : 18.05.2018 klo 15:42:06

.....

Tää britti vaikuttaa aika pässiltä tai sitten siteeraus on sinne päin.

Sanompahan vaan, että kyllähän nuo tuhat turhaa tarkistusta on vienyt aikaa ja ärsyttänyt oikeita faneja.By AndyLove muutama sivu sitten

Jopa epäaito fani kuten minä tunnistaa, kuka on tuo brittipässi. Ainakin itse tunnustan, että MC tietää jotakin jalkapallotuomaroinnista, jopa enemmän kuin minä.

Perusteletko miksi MC on pässi/vaikuttaa pässiltä?
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #897 : 18.05.2018 klo 17:04:42

Käsityksemme keskustelusta ja arvostamisesta ovat melkoisen erilaiset, sillä

Niin tuossa aika hyvin kerrottu, että miksi se keskustelu ei ole keskustelua. Lue ne Andyn viestit läpi niin varmaan ymmärrät.

Huutonaurua sen sijaan tolle ”fanipoika” kommentille. Sähän et itse missään nimessä ole syyllistynyt sen anti-VAR osaston fanipoikailuun. Sullahan ei ollut edes vähää alusta mitään lisättävää tähän keskusteluun, tyydyt vain toistamaan samaa mantraa eri sanoilla kuinka kaikki on perseestä.

Mä kyllä pystyn ymmärtämään sun ajatusmaailman, jossa mm. oikeusmurhat ja huijaamalla saatu etu kuuluu lajiin vaikken samaa mieltä olekaan. Yrittäisit kuitenkin tuoda jotain lisäarvoa tähän keskusteluun tai vaihtoehtoisesti jätä kommentointi muille. Niin kuin aiemmin totesin niin yksitoikkoinen itkeminen kuinka kaikki on paskaa ei luo kovin hedelmällistä alustaa keskustelulle. Sun mielipide VAR:sta on varmasti jo kaikkien tiedossa.

Olisi myöskin erittäin hyvä jos tuollaisten irrallisten letkautuksien sijaan perustelisit jotenkin näkemyksiäsi. Ylläolevan lainauksen viestiin olisit esimerkiksi voinut nostaa esille, että miksi se teknologia ei ole ollut onnistunut ja miksi sillä on ollut (ilmeisesti) olematon vaikutus ja onko tuomiot olleet mielestäsi vääriä jne.

Yritä miettiä hetken aikaa, että onko sulla jotain oikeaa annettavaa tälle keskustelulle vai oletko täällä vain ja ainoastaan aukomassa päätä muille kirjoittajille ja VAR-järjestelmälle. En haluaisi vittuilla, mutta ihan oikeasti sun kirjotuksilla on hyvin vähän jos ollenkaan informaatioarvoa tällä hetkellä. Ja usko pois, mä kyllä arvostan sun mielipidettä järjestelmän toimivuudesta ja ennen kaikkea tarpeellisuudesta, mutta se on jo käynyt kaikille selväksi niin skarppaa hieman.

Eli edelleen, voitaisiinko jo vihdoin keskittyä kirjoittamaan ja keskustelemaan ketjun aiheesta ilman että pitää vittuilla vastapuolelle ja dumata jokainen mielipide? Ties kuinka monetta kertaa sanon, että asiasta on varmasti paljon keskusteltavaa, mutta viime sivut se on ollut luokkaa ”höhöhöö vitun teknologiapelle mee vittuun runkkaamaan”
13ergkamp

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Slavia Sofia


Vastaus #898 : 18.05.2018 klo 21:34:34

Mitä VAHINKOA maailman suurimmalle lajille ja tapahtumalle on koitunut Mussolinin tuomaripelistä, Englannin maailmanmestaruudesta, Argentiinan kisoista, Maradonasta ja jo mainituista Lampardista tai Henrysta vain muutamia mainitakseni? Menikö joku sponssisopimus sivu suun?

Tämä..., väitän että lajille on ollut helvetisti paljon enemmän globaalia hyötyä kuin haittaa vaikka "Jumalan kädestä", joka jäi vuosikymmenksi, ehkä vuosisadoiksi, elämään tarinana, käsitteenä, legendana globaaliin tietoisuuteen. Meemi ennen internetiä.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #899 : 18.05.2018 klo 22:32:42

Sanompahan vaan, että kyllähän nuo tuhat turhaa tarkistusta on vienyt aikaa ja ärsyttänyt oikeita faneja.By AndyLove muutama sivu sitten

Jopa epäaito fani kuten minä tunnistaa, kuka on tuo brittipässi. Ainakin itse tunnustan, että MC tietää jotakin jalkapallotuomaroinnista, jopa enemmän kuin minä.

Perusteletko miksi MC on pässi/vaikuttaa pässiltä?


Ehkä viestini lukeminen ennen kommentointia olisi auttanut? Joten ole hyvä

Mitä VAHINKOA maailman suurimmalle lajille ja tapahtumalle on koitunut Mussolinin tuomaripelistä, Englannin maailmanmestaruudesta, Argentiinan kisoista, Maradonasta ja jo mainituista Lampardista tai Henrysta vain muutamia mainitakseni? Menikö joku sponssisopimus sivu suun?

 
Sivuja: 1 ... 35 [36] 37 ... 115
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa