FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.11.2017 klo 14:23:51 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook, Google+ & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 ... 4 [5]

Kirjoittaja Aihe: Kehityskeskustelu SMJK:n uudesta noususta  (Luettu 12962 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ifota

Poissa Poissa

Vastaus #100 : 06.09.2017 klo 12:26:59

Mielenkiintoinen keskustelu. Ymmärrän hyvin mihin SMJK:n hallitus pyrkii strategiamietinnällään, toivon pystyväni antamaan rakentavaa palautetta.

Ensinnä, ketä strategia mielestänne käytännössä palvelee? Kuinka moni ihminen hallituksen ulkopuolelta lukee, tulee lukemaan tai sisäistää lukemansa? Mitä strategia käytännössä tuo jäsenistölle?

Toiseksi, osittain liittyen edelliseen, SMJK on vuosien varrella mielestäni muuttunut enemmän ja enemmän korporaatioksi. Olen lukenut usein täältäkin "Hallituksen kokouksiin kaivataan uusia kasvoja" - en oikein jaksa uskoa yhdistyslainsäädännön mukaisten kokousten houkuttelevan luovaa hulluutta. Mielestäni SMJK on muutaman vuoden ollut virkamiestyvällä tiellä.

Lääkkeitä on vaikea määrittää - enemmän spontaaniutta ja vähemmän (pyrkimystä) hallintaan, mutta mitä tuo tarkoittaa käytännössä? Mitä esimerkiksi Tartan Army tekee oikein?
ALPPIK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jonne Jantunen, Pelicans

Vastaus #101 : 19.10.2017 klo 18:34:59

Täällä esillä ollutta strategiaa ollaan nyt kirjoittamassa valmiiksi ja jos jollain on jotain annettavaa siihen, niin pyydän kommentteja lähipäivinä. Se, tarvitaanko mitään kirjallista dokumenttia puhtaaksikirjoitettuna, ei ole enää mikään kysymys. Strategia tullaan joka tapauksessa kirjoittamaan niin, että sitä voidaan käydä läpi 15-vuotisjuhlien ja vuosikokouksen yhteydessä. Eli jos jollain on mitään sanottavaa aiheesta, niin mahdollisimman pian. Kiitos.
hokkaspena

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC StPauli, munaravi, Paltsarit

Vastaus #102 : 23.10.2017 klo 18:50:42

Kun joukkue voittaa ja katsomossa on kivaa silloin tulee kaarteeseenkin lisää porukkaa. Kaikki muu on poppakonsteja jotka ei toimi.

Onko näin? Olisi todella tarpeellista nähdä tilastollinen analyysi smäjkän myymistä lipuista ja ottelutuloksista. Toki pitää huomioida pelipaikan vaikutus; stadiin tullee helpommin porukkaa.

Kun fanikatsomosta puhutaan, niin menestys on lähestulkoon toissijaista. Näkisin ainakin itse, että hyvä meininki voidaan saada aikaiseksi ilman menestystäkin. Esim Kroatia-peli tappiosta ja Hassesta huolimatta oli minulle mielekäs tapahtuma. Lasketaan päälle kohtuu vittumaiset kelit, niin silti jäädään plussalle.

Näkisin myös smäjkällä tärkeän roolin koko suomalaisen jalkapallokulttuurin äänitorvena, joten olen ihan sikäli kakkosdivarikannattajana kiinnostunut smäjkän toiminnasta. Mitä parempi meininki majun massatapahtumaan saadaan, sen paremmalla fiiliksellä jengi voisi lähteä nostamaan suomalaista sarjajalkapalloilua eteenpäin. Television vaikutuskin syytä huomioida.

Sivuja: 1 ... 4 [5]

Siirry: