FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.03.2024 klo 14:54:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 15 [16] 17 ... 23
 
Kirjoittaja Aihe: Vantaan fudis/TiPS  (Luettu 216633 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #375 : 20.11.2018 klo 15:01:14

Ongelma yhteistyössä on, että hommat pitäisi tehdä tipsin ehdoilla. Tämä Fc itä-vantaa tai vastaava on aina tasaisin väliajoin keskusteluissa, yleensä silloin kun tips tekee muutoksia. Kyseessähän on järjestely, jossa alueen ryhmät antaa huippunsa tipsille ja lähiöseurat hoitakoot harrastepuolen. Viimeisin veto taisi olla Koipsin 03 ikäryhmä, joka haluttiin tipsin siipien suojaan pari kautta sitten. Vähemmän yllättäen tämä järjestely ei saa tuulta alleen.

Tips on idässä itse monttunsa kaivanut mitä yhteistyöhön tulee. Samalla tavallahan Legirus rakenteli pohjoisessa yhteistyötä lähiseurojen kanssa samoilla tuloksilla...
miten saadaan  idän kilpailulliset pelurit samaan jengiin(ainakin B ja A) ja pelattua korkealla sarjatasolla? Vai jatketaanko Vantaalla idässä samalla tavalla syytellen joitakin tai toisia?
ElPaso

Poissa Poissa


Vastaus #376 : 20.11.2018 klo 18:27:38

miten saadaan  idän kilpailulliset pelurit samaan jengiin(ainakin B ja A) ja pelattua korkealla sarjatasolla? Vai jatketaanko Vantaalla idässä samalla tavalla syytellen joitakin tai toisia?
Tekemällä pohjat hyvin ja olemalla pitkäjänteinen. Nyt Tips perusti akatemian reilu vuosi sitten ilman, että se oli mitenkään loppuun asti mietitty -> Piti vaan saada jotain nopeasti = pikavoiton tavoittelu. Pitkäjänteisyys ja valmentajarekryt on erittäin tärkeitä Tipsin tulevaisuuden kannalta. Esim. akatemian alkuvaiheessa palkatut valmentajat olivat ihan syystä vapailla markkinoilla ja kukaan ei tarttunut -> Paitsi Tips paniikissa kun ei muita enää löytynyt.
Aikanaan Legirukseen kaksi ikäluokkaa kilpapelaajia mukanaan vienyt valmentaja palasi takaisin Tipsiin ja kahteen peräti kahteen ikäluokkaan.. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kyllä Tips ihan itse on sekavan maineensa rakentanut. Iso työ on edessä, että maine paranee, mutta mahdollista se on :)
futisjätkä

Poissa Poissa


Vastaus #377 : 20.11.2018 klo 20:40:35

Tekemällä pohjat hyvin ja olemalla pitkäjänteinen. Nyt Tips perusti akatemian reilu vuosi sitten ilman, että se oli mitenkään loppuun asti mietitty -> Piti vaan saada jotain nopeasti = pikavoiton tavoittelu. Pitkäjänteisyys ja valmentajarekryt on erittäin tärkeitä Tipsin tulevaisuuden kannalta. Esim. akatemian alkuvaiheessa palkatut valmentajat olivat ihan syystä vapailla markkinoilla ja kukaan ei tarttunut -> Paitsi Tips paniikissa kun ei muita enää löytynyt.
Aikanaan Legirukseen kaksi ikäluokkaa kilpapelaajia mukanaan vienyt valmentaja palasi takaisin Tipsiin ja kahteen peräti kahteen ikäluokkaan.. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kyllä Tips ihan itse on sekavan maineensa rakentanut. Iso työ on edessä, että maine paranee, mutta mahdollista se on :)
Toiminta vaikuttaa liikaa bisnekseltä ainakin ulospäin. Saa nähdä mennäänkö bisnes vai pelaajakehitys edellä.
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #378 : 20.11.2018 klo 21:42:25

miten saadaan  idän kilpailulliset pelurit samaan jengiin(ainakin B ja A) ja pelattua korkealla sarjatasolla? Vai jatketaanko Vantaalla idässä samalla tavalla syytellen joitakin tai toisia?

Tekemällä itse, eikä kiukuttelemalla muille, kun eivät suostu hyppäämään kun rumpu käy. Toki ne lasten ja nuorten rekrytoinnit kännykkätäkyllä eivät myöskään ole sitä itse tekemistä, vaikka siltä tuntuisikin.
Baggio_

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Arsenal


Vastaus #379 : 20.11.2018 klo 22:06:54

Tekemällä itse, eikä kiukuttelemalla muille, kun eivät suostu hyppäämään kun rumpu käy. Toki ne lasten ja nuorten rekrytoinnit kännykkätäkyllä eivät myöskään ole sitä itse tekemistä, vaikka siltä tuntuisikin.

Mikä kännykkätäky homma? Avaas asiaa tänne kehän ulkopuolellekin
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #380 : 21.11.2018 klo 07:02:34

Mikä kännykkätäky homma? Avaas asiaa tänne kehän ulkopuolellekin

Joissain kodeissa on puhelimet pirisyt ja lapsille on tarjottu palkkiota (mm matkapuhelimia ja muita halvempia kuukausimaksuja) että siirtyisivät toiseen seuraan.
Snoopy

Poissa Poissa


Vastaus #381 : 21.11.2018 klo 08:17:36

Tämä olisi varmaan hyvä saada oikeasti "mustaa valkoisella", koska oikeasti tuo hätyyttelee jo aika monen arvoja vastaan. Mikäli pikkujunnuille tai edes vanhemmille junnuille tarjotaan seurasiirrosta rahaa tai edes rahan arvoisia tavaroita, niin mennään jo aika helvetin pahasti metsään.

Mutta itse Tipsin toimintaa on kyllä muiden seurojen taholta hetki seurailtu ja ihmetelty...

-Snoopy-
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #382 : 21.11.2018 klo 08:26:42

Tämä olisi varmaan hyvä saada oikeasti "mustaa valkoisella", koska oikeasti tuo hätyyttelee jo aika monen arvoja vastaan. Mikäli pikkujunnuille tai edes vanhemmille junnuille tarjotaan seurasiirrosta rahaa tai edes rahan arvoisia tavaroita, niin mennään jo aika helvetin pahasti metsään.

Mutta itse Tipsin toimintaa on kyllä muiden seurojen taholta hetki seurailtu ja ihmetelty...

-Snoopy-

Koska asia ei itseäni kosketa (tiedän toki seurat), toivon että asiaa olisi tosiaan viety eteenpäin niiden toimesta, joiden jälkikasvuun tämä kohdistui.
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #383 : 21.11.2018 klo 09:15:03

Itse en tiedä mistään junnuille tarjotuista palkkioista mutta en usko että on seuran linja!
andyjack

Poissa Poissa


Vastaus #384 : 21.11.2018 klo 09:51:55

TiPSin ongelma ei ole se, että pelaajia ei ole riittävästi. Jokaisessa (ainakin alle U14) ikäluokassa on pelaajia runsaasti. Tällä hetkellä nuo joukkueet pelaavat piirin sarjojen ykkös- tai kakkostasolla. Pitkäjänteisyys on se mitä itse kaipaisin toimintaan. On suunnitelma, johon itse uskotaan ja toteutetaan sitä järjestelmällisesti. En ihan tarkkaan tunne, mitä on tehty ja mitä ollaan tekemässä, mutta näistä viesteistä päätellen omaan pelaajakehitykseen ei oikein uskota vaan ollaan hakemassa helppoa tietä ja rekrytoimassa pelaajat muualta.
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #385 : 21.11.2018 klo 11:18:47

TiPSin ongelma ei ole se, että pelaajia ei ole riittävästi. Jokaisessa (ainakin alle U14) ikäluokassa on pelaajia runsaasti. Tällä hetkellä nuo joukkueet pelaavat piirin sarjojen ykkös- tai kakkostasolla. Pitkäjänteisyys on se mitä itse kaipaisin toimintaan. On suunnitelma, johon itse uskotaan ja toteutetaan sitä järjestelmällisesti. En ihan tarkkaan tunne, mitä on tehty ja mitä ollaan tekemässä, mutta näistä viesteistä päätellen omaan pelaajakehitykseen ei oikein uskota vaan ollaan hakemassa helppoa tietä ja rekrytoimassa pelaajat muualta.
Itse näen taas asian näin että muut  seurat ovat rekrytoimassa kilpailulliset junnut Tipsistä ja muistakin Itä-vantaan jengeistä muualle tämä takalaudan vuotaminen pitääisi lopettaa. (Yhdessä)Eli järkevää pitää kotinsa lähellä olevat pelaajat alueellla. Uskon että teemme paremmin asioita ja tulokset näkyvät vuosien kuluttua ei huomenna vaikka sitä täälläkin vaaditaan.Ainakin alueelle tarvitaan aikuisjengejä joihin junnujen on hyvä siirtyä myös korkeammalle tasolle tai alueelta karkaa pelaajat. Ja nyt ei mielellään tähän että kun Tipsi sitä ja Tipsi tätä...itse junan tuomana ihmettelen välillä tätä touhua että pilataan huikea potenttiaali alueella.Virheitä on tehty ja tehdään mutta niihin jäädään rypemään koska kaikki alueen jengit tekevät hemmetin paljon enemmän hyvää kuin pahaa!
batong

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: KoiPS, West Ham United


Vastaus #386 : 21.11.2018 klo 11:37:08

Täällä juuri käyty keskustelu on oikeastaan mikrokosmos niistä ongelmista, miksi ainakaan tällä puolella Vantaata ei ole onnistuttu kehittämään toimintaa kovin korkealle tasolle.

Ongelma yhteistyössä on, että hommat pitäisi tehdä tipsin ehdoilla.

TiPS:
miten saadaan  idän kilpailulliset pelurit samaan jengiin(ainakin B ja A) ja pelattua korkealla sarjatasolla? Vai jatketaanko Vantaalla idässä samalla tavalla syytellen joitakin tai toisia?

Muut:
Tekemällä itse, eikä kiukuttelemalla muille, kun eivät suostu hyppäämään kun rumpu käy.
Pitkäjänteisyys on se mitä itse kaipaisin toimintaan. On suunnitelma, johon itse uskotaan ja toteutetaan sitä järjestelmällisesti. En ihan tarkkaan tunne, mitä on tehty ja mitä ollaan tekemässä, mutta näistä viesteistä päätellen omaan pelaajakehitykseen ei oikein uskota vaan ollaan hakemassa helppoa tietä ja rekrytoimassa pelaajat muualta.

TiPS:
Itse näen taas asian näin että muut  seurat ovat rekrytoimassa kilpailulliset junnut Tipsistä ja muistakin Itä-vantaan jengeistä muualle tämä takalaudan vuotaminen pitääisi lopettaa. (...) Uskon että teemme paremmin asioita...

Jos keskustelu foorumilla on tätä tasoa, en voi kuvitella mitä se on ollut seurojen yhteisen neuvottelupöydän ääressä. Jokainen voisi niellä ylpeytensä ja yrittää miettiä kaikkia eikä vain omaa joukkuetta miellyttäviä vaihtoehtoja, jotta Itä-Vantaalla pelattaisiin joskus kovan tason jalkapalloa. Se Korson, Koivukylän, Tikkurilan ja Hakunilan alueet - tai edes osan niistä - yhdistävä joukkue ei ole mahdoton ajatus, mutta käytännössä ollaan kyllä todella kaukana toteutuksesta, kun keskusteluyhteyksiä ei ole, eikä suurta kiinnostusta edes ajaa asiaa eteenpäin muuten kuin omilla ehdoilla.

Kyllähän se jotain toiminnan tasosta kertoo, jos pelaajavirta on ollut sekä sisään- että ulospäin Tikkurilasta. Joissain ikäluokissa työ varmaan on hyvää, mutta ei TiPS ole todellakaan mikään yksiselitteinen ykköskorin vaihtoehto junioreille tällä hetkellä, mitä sen varmasti pitäisi olla, jos tavoite on mennä eteenpäin. Ei pelaajaltakaan voi vaatia siirtymistä "parempaan ympäristöön" jos lupaukset tuloksista ovat "silloin joskus". Jos TiPS ei ole selkeä kärkiseura alueella, niin millä rahkeilla ja motivaattoreilla niitä pelaajia oikeasti houkutellaan Tikkurilaan? Tuntuu että puheet ovat tällä hetkellä todella kaukana käytännöstä.
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #387 : 21.11.2018 klo 14:23:35

Itse en tiedä mistään junnuille tarjotuista palkkioista mutta en usko että on seuran linja!

Ei tietenkään ole seuran linja, koska se on vastoin sääntöjä. :D

Samaahan teki Legirus, kun soitteli pk-seudun 00-ikäluokkien edaripelaajille kotiin.
Nyysteeni

Poissa Poissa


Vastaus #388 : 21.11.2018 klo 18:41:05

Täällä annetaan (myös kolmosdivarin palstalla) usein ymmärtää, että TiPS pyrkii alueen suurseuraksi ja,  että sillä on rahaa.
On aikanaan ollut koko Vantaan kiistaton ykkönen, mutta nyt taistelee Koipsin kanssa idän herruudesta. Muutama vuosi sitten seuran toimistoväen palkkakustannukset nousivat tuloja suuremmiksi, jolloin maksuja jouduttiin nostamaan ja siirtämään etupainotteisiksi. Tuskin siis fyrkkaa yli kulujen nytkään, toivottavasti tasapaino saavutettu.
Mitä tulee pelaajien vanhemmille soittelemiseen, se lienee paras tapa lähestyä kiinnostavia pelaajia. Savumerkein tai perinteisellä kirjepostilla viestiminen on hankalaa ja hidasta.
Levante Utd

Poissa Poissa


Vastaus #389 : 21.11.2018 klo 18:53:29

Täällä annetaan (myös kolmosdivarin palstalla) usein ymmärtää, että TiPS pyrkii alueen suurseuraksi ja,  että sillä on rahaa.
Kun 10 v junnujen valmentajan palkka kuussa on 800 euroa...silloin on jonkun verran rahaa...tai vanhemmathan tuon maksaa.
Nyysteeni

Poissa Poissa


Vastaus #390 : 21.11.2018 klo 20:35:09

Kun 10 v junnujen valmentajan palkka kuussa on 800 euroa...silloin on jonkun verran rahaa...tai vanhemmathan tuon maksaa.

Näin juuri 👍
Snoopy

Poissa Poissa


Vastaus #391 : 21.11.2018 klo 21:03:50

Itse näen taas asian näin että muut seurat ovat rekrytoimassa kilpailulliset junnut Tipsistä ja muistakin Itä-vantaan jengeistä muualle tämä takalaudan vuotaminen pitääisi lopettaa.

Siis hetkinen... Millä perusteilla joukkueet ovat nyt lähteneet rekrytoimaan Tipsin tai muidenkaan Itä-Vantaan joukkueiden pelaajia? Seuraan aika tiiviisti useamman seuran toimintaa, enkä kyllä tiedä yhtään ikäluokkaa valtaseuroissa jossa tällaista tapahtuisi. Itse asiassa taitaa olla päinvastoin, kun katsoo aikaisempia mitaliseuroja, niin pelaajia itseasiassa lähtee niistä pois useissa ikäluokissa, mutta eivät ne kyllä Tipsiin mene eikä kyllä Tipsistä ole liikettä näihin seuroihin. Kyllä tällä hetkellä vaikuttaa Espoon seurat saavan petrattua enemmän ja ihan aiheesta, Honka on varmasti yksi viimevuoden / viimevuosien voittajia jos katsotaan pelaajien sekä valmennuksen liikkumista, mutta ei sinne mennä juurikaan Tipsin suunnalta. Koips on itseasiassa vienyt enemmän huomiota siellä päin ja myös ihan aiheesta. Muutamissa ikäluokissa erittäin hyvää toimintaa enkä ole kuullut mitään negatiivistä sieltä suunnasta. Tips ja Legirus menee itselläni samaan koriin, nyt tuntuu, että Trump tyylinen "muut ovat meitä vastaan" jankutuksella koetetaan saada asiat näyttämään paremmalta kuin mitä ne oikeasti ovat.

Mutta korjaa jos olen väärässä.

-Snoopy-
Snoopy

Poissa Poissa


Vastaus #392 : 21.11.2018 klo 21:17:40

... Ja täydennetään vielä, että olen seurannut monet avoimet tänä syksynä, useammassa ikäluokassa eikä yhdessäkään tapauksessa ole kukaan valmentaja pyytänyt ketään pelaajaa tulemaan avoimiin vaan kaikki pelaajat ovat itse ottaneet yhteyttä. Omassa joukkueessani ei ole ollut yhtään Tips pelaajaa, mutta meidän seurasta on pelaajia Itä-Vantaan suuntaan kyllä lähtenyt useampi, ei tosin Tipsiin. Omaan joukkueeseeni on otettu näytöille paljon pelaajia aivan ympäri pääkaupunkiseutua, joten varsinkin vanhemmissa junnuissa pelaajat liikkuvat paljon, kun vanhat ryhmät loppuvat ja kilpailu kovenee, monelta on tosin mennyt joukkueet pahasti alta, kun toiminta on pitkälti loppunut.

Mutta yleensäkkään en kyllä tunnista tilannetta, että missään seurassa kukaan oikeasti rekrytoisi ketään.

-Snoopy-
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #393 : 21.11.2018 klo 21:47:43

Itä-Vantaan alueella PKKU taitaa olla se johon eniten on imua, mikä käsiittäkseni Tikkurilassa hatuttaa. Nyt 06 (vai 07) ikäryhmästä taisi taas jokunen pelaaja vaihtaa punaisiin ja osa yrittäjistä jäi rannalle.

 Jokseenkin koomista, että joillekin Tipsin toimihenkilöistä PKKU on jotain saatanaa suurempaa.
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #394 : 21.11.2018 klo 22:49:39

Itä-vantaan alueella ei tehdä riittävän hyvää työtä että voitaisiin pitää varsinkin vanhimmat ikäluokat! Joten pitää tehdä parempaa työtä sen eteen jolloin saataisiin pidettyä nämä parhaimmisto alueella myös silloin on helpompi pitää houkuttelijoilta tai ihan omasta takaa lähtijätkin. Tähän lajiin kun kuuluu houkuttelu varsinkin kun haetaan SM paikkoja ja tai jopa mitalleja. En ala täällä vatvomaan ja syyttelemään tästä ketään jengejä kun lajille haluan positiivista mielummin.

Joka jengistä löytyy paskaa jos aletaan lapioimaan kun eletään tunteiden lajissa ja pyörii tuhansia toimijoita ja junnujen vanhempia.(juu tiedän että tämän jälkeen tulee juttua miks Tipsissä enemmän kun muissa sitä en osaa sanoa onko enemmän ja miksi)

Myös edarit idässä pitää olla korkeammalla tasolla että vanhemmat junnut ei karkaa joten silläkin saralla pitää tehdä jengien kanssa parempaa työtä. Enkä erittele mitään jengiä tässä vaan koskee koko itä-Vantaan jengejä.

Jos jotkut toimijat pitävät jotakin saatanana tai vastaavasti niin tällaiset henkilöt on tuotava esille ei välttämättä julkisesti mutta pyllyt penkkiin ja asiat selviksi! Itse en pitäisi missään seurassa saatanoita!

Niinkuin olen monta kertaa sanonut että idän jengeissä on satoja toimijoita jotka tekevät helvetin hyvää työtä futiksen eteen ja paskaakaa tietävät täällä jauhavista jutuista...tehdään tätä homnaa lajin hyväksi ja koitetaan edes puhdistaa kilpailu reiluksi! Täältä ei voittajaa tuu löytymään!
huckerby

Poissa Poissa


Vastaus #395 : 22.11.2018 klo 11:33:17

Mikä itseisarvo on pelaajien pitäminen omissa riveissä mahdollisimman pitkään?

Miksi Tipsin (tai jonkun muun itä-vantaalaisen seuran) olisi erityisen tärkeää voittaa SM-mitaleja? Miksi erityisesti, jos se vaatii pelaajien houkuttelua muualta, ja jos siihen päästään niin mitä se noilla keinoilla kertoo seuran toiminnan laadusta?
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #396 : 22.11.2018 klo 18:26:00

Mikä itseisarvo on pelaajien pitäminen omissa riveissä mahdollisimman pitkään?

Miksi Tipsin (tai jonkun muun itä-vantaalaisen seuran) olisi erityisen tärkeää voittaa SM-mitaleja? Miksi erityisesti, jos se vaatii pelaajien houkuttelua muualta, ja jos siihen päästään niin mitä se noilla keinoilla kertoo seuran toiminnan laadusta?

Aika monesti täällä tuonnut esille että joutuvat  lähtemään muualle kun ei ole monille kilpailullisesti riittävän tasoista joukkuetta! Ja tottakai edarit hyötyisivät vanhemmista ikäluokista! En ole puhunut kyllä mitaleista mutta riittävän tasoiset A ja B junnut tarvitaan muuten katoavat muualle. Eli normaalit tavoitteet seuroilla näin!
sukkamehu

Poissa Poissa


Vastaus #397 : 24.11.2018 klo 16:26:20

Pihis hyvä haku koutsiks.
Nousujunalla luotettava veturi.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018 klo 16:33:00 kirjoittanut sukkamehu »
Manageeri

Poissa Poissa


Vastaus #398 : 25.11.2018 klo 11:18:16

Pihis hyvä haku koutsiks.
Nousujunalla luotettava veturi.
juu koko valmennustiimi kova on! Eiköhän joukkuekkin tule olemaan
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #399 : 02.01.2019 klo 07:52:09

Kylillä kiertää huhu, että B-pojat (pl edari) olisi laitettu osaksi A-poikia, koska a:ssa ei ole tarpeeksi pelaajia?

Ainakin omat havainnot talvikauden harkkahöntsistä kertoo, että B:n reservipelaajat eivät ole viime kauden b:n jätkiä vaan 03-04 puuhasteluosastoa. Mieluusti näkisin taas kovia pelejä Tipsiä vastaan, enkä 10-1 ajanhaaskausta ja toivoisin huhun olevan ankka.

 
Sivuja: 1 ... 15 [16] 17 ... 23
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa