FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.08.2017 klo 15:26:05 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook, Google+ & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Nopeammaksi  (Luettu 1219 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Futari20

Poissa Poissa


: 09.08.2017 klo 16:17:48

Minulta meni eilen kantapää paskaksi ottelussa,  joten en pysty nyt kahteen viikkoon juoksemaan.
Haluaisin silti lisätä nopeuttani lyhyille matkoille, siis 60m tai lyhyemmälle matkalle, sillä jalkapallossa ei sen pitempiä spurtteja oteta.
Yleensä olen tehnyt sprintti treenin juosten, mutta onko sama asia, jos teen sen kuntopyörällä?
Tekisin 5*10s vetoja kuntopyörällä, olisiko tämä hyvä treeni nopeuden lisäämiseen?

Vai minkälaista treeniä pitäisi tehdä nopeuden lisäämiseen, jos ei pysty juoksemaan tai hyppäämään?
« Viimeksi muokattu: 09.08.2017 klo 16:23:14 kirjoittanut Futari20 »
nozick

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 11.08.2017 klo 11:46:03

Voima on nopeutta. En tiedä kuinka paljon vamma rajoittaa voimaharjoittelua, mutta tekisin sen mitä pystyy. Ylävarartalovoimakin on tärkeää juoksunopeuden kannalta, joten sitä nyt ainakin voi tehdä, jos jalassa on vamma.
quantum

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 11.08.2017 klo 16:18:52

Rinnalle vedollahan se räjähtävä nopeus tehdään.
Vikkelä vaihtomies

Paikalla Paikalla


Vastaus #3 : 11.08.2017 klo 17:22:30

Rinnalle vedollahan se räjähtävä nopeus tehdään.

Tässä puhutaan tuon yhden toisen topikin mukaan 14 v pelaajasta, että en lähtisi painoja tarjoamaan vielä oikeastaan yhtään... Parin vuoden päästä nämä aikaisintaan. Osa toki vannoo sen nimeen, ettei puntilla käytäisi lainkaan, mutta tämä on IMO jokaisen pelaajan kohdalla arvioitava erikseen.
Sportacus

Paikalla Paikalla


Vastaus #4 : 11.08.2017 klo 23:30:31

Kuntopyörällä on ihan turha yrittää tehdä nopeusharjoituksia, ei toimi.

Jos ei pysty juoksemaan ja hyppimään, niin ainoa mitä nopeuden hyväksi voi tehdä on voimaharjoittelu. Jalkoihin ja keskivartaloon lisää jerkkua, niin alkaa liike terävöitymään.

Toki kahdessa viikossa ei tehdä ketään nopeaksi. Kannattaa suunnitella harjoittelua pidemmällä aikavälillä. Ja jos kysymyksessä on junioripelaaja, niin harjoittelun ohjelmointi pitäisi tulla valmentajalta.
quantum

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 12.08.2017 klo 00:17:35

Tässä puhutaan tuon yhden toisen topikin mukaan 14 v pelaajasta, että en lähtisi painoja tarjoamaan vielä oikeastaan yhtään... Parin vuoden päästä nämä aikaisintaan. Osa toki vannoo sen nimeen, ettei puntilla käytäisi lainkaan, mutta tämä on IMO jokaisen pelaajan kohdalla arvioitava erikseen.
Nimenomaan tossa iässähän se tekniikka pitäisi opetella. Seurasin tossa taannoin 12v painonnosto junnujen rive harjoittelua. Perkele ku joku olisi mullekkin sellaista opettanut niin voisi olla nopeusominaisuudet hieman eriluokkaa kuin "20 vatsaa, 20 punnerrusta ja 20 selkää" taktiikalla. Painonnostajathan (tai voimannostajat, mitä ikinä ovatkaan) ovat valokennojuoksuissa 10/30m todella kovia, sellaisia ihan hyviä ominaisuuksia jalkapalloilijallekkin. Mutta se treeni vaatii oikeasti osaavan valmentajan, joka käytännössä tarkoittaa hakeutumista painonnoston/yleisurheilun pariin.
Futari20

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 12.08.2017 klo 00:22:26

Kirjoitin, ehkä vähän väärin, mutta haluaisin ylläpitää ja vähän ehkä tulla nopeammaksi.
Alla on siis herkkyys kausi, jolloin on tehty aita hyppyjä ja sprinttejä pääosin.
Futari20

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 12.08.2017 klo 00:27:31

Ja vielä semmoinen juttu tuli mieleen, että kannattaako tehdä yhden jalan pituus, Boxi ja aita hyppyjä?
 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines