FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2018 klo 00:42:04 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

FF2-futisturnaus 2018, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 21

Kirjoittaja Aihe: Newcastle United 2017-18: In Rafa We Trust!  (Luettu 80206 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Zip-it

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: NuPS

Vastaus #275 : 08.11.2017 klo 12:48:01

Ainoat isot miinukset toki on jääräpäisyys pelaajavalinnoissa ja vaihdot.

Lainattuun sama! Viime pelissä aivan käsittämätön ratkaisu jättää Mitro penkille. Ehdottomasti ois Joselu pitänyt vaihtaa Mitroon eikä kahta teletappia kärkeen. Äärijääräpää Wengerkin muutti pelisysteemiään 3 topparin linjaan, joten onhan se mahdollista, että Benitezkin luopuu kokonaan jossain vaiheessa ehkä jo vanhentuneesta 4-2-3-1 systeemistä modernimpaan tapaan pelata. Toki tuolla pelaajamateriaalilla neljän puolustuslinja on ihan hyvä, mutta ehkä jotain pitäis muuttaa, että hyökkäyspeli ois vähän vaarallisempaa. Maalipaikat tulee nykymuodostelmalla keskityksillä yksinäiselle kärkimiehelle boxiin tai Ritchie - Atsu parivaljakon laukauksilla boxin ulkopuolelta tai siitä rajoilta.

Viime pelissä taisi olla harvinainen kahden kärjen kokeilu, mutta eiköhän Rafa palaa taas seuraavassa pelissä tuttuun ja turvalliseen yhden kärjen taktiikkaan ja luotetaan, että kolmesta maalipaikasta yks menee sisään tuurilla. Eipä tuossa joukkueessa muuta hälyyttävää ongelmaa ole nykymuodostelmalla, kuin 9- ja 10 paikan pelaajat. Puolustus, keskikenttä ja laiturit ovat ihan kelvollisesti pelanneet taitotasoonsa nähden, mutta keskushyökkäys on tällä hetkellä aivan kuraa. Mitro painaa maajoukkueessa maaleja joka pelissä, mutta ei saa näyttöpaikkoja. Myönnettäköön, että on tuhlaillut viime kausina aivan järkyttävän määrän avopaikkoja mustavalkoraitapaita päällä, mutta ainakin pääsee joka pelissä maalipaikoille. Valjussa on pääsääntöisesti topparilinjassa vähän enemmän liikkuvuutta ja aavistuksen vähemmän fyysisyyttä verrattuna Pimppi-liigaan, jolloin käytännössä Gayle jää ihan aseettomaksi, kun ei pääsekään niin helposti juoksemalla karkuun puolustuslinjaa.

Toki crediittiä täytyy antaa Joselulle siitä, että on aivan erinomainen voittaan pääpelikamppailuja ja jatkaan niitä omille, mutta jalalla pelaaminen ei vakuuta yhtään ja on ihan järkyttävän hidas! Kaikki maalitkin on tainnut tehdä niin, että joku on potkassut pallon sen jalkaan ja kimmonnut siitä maaliin. Perez saa mun puolesta huseerata kymppipaikalla, jos kärkeen saadaan sellanen kaveri, joka edes näyttää siltä, että vois pelissä maalin tai pari tehdä. Perez kuitenkin liikkuu tosi aktiivisesti kentällä ja tekee hyvin muille tilaa juoksuillaan.
Proudfoot

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: NUFC

Vastaus #276 : 09.11.2017 klo 10:43:02

Ihan ensiksi painotan, että siitä olen siitä samaa mieltä, että olisin itsekin antanut Mitrovicille mahdollisuuden viime pelissä, vaikka hyvin luultavasti kulissien takana jotain on tapahtunutkin. Viime matsissa Perez ei tuonut mitään kentälle ja Joselun myötä hävisi pääpelivoima kokonaan hyökkäyksestä.

Minä olen todella tyytyväinen, että 11 kierroksen jälkeen majaillaan mukavasti 11 sijalla, etenkin kun kausi alkoi parilla tappiolla ja kesällä joukkuetta ei vahvistettu. Millä tavalla 4-2-3-1 on nyt yhtäkkiä vanhentunut muodostelma josta pitää luopua? Toki, kolmen puolustajan linja on valioliigassa lisääntynyt viime aikoina (huippujengien osalta), mutta tosi moni pelaa myös 4-2-3-1 pelitavalla tai sen läheisillä varianteilla ja on ehdottomasti osoittautunut toimivaksi Newcastlessa. Mä olen siis täysin eri mieltä tästä asiasta ja mun päässä tämä kääntyy niin päin, että pelitavan ansiosta emme ole putoamistaistelussa. Ongelmia hyökkäyksessä ja sen vaarallisuudessa on, sen myöntää varmasti kaikki, mutta syy ei minusta ole ”vanhentuneessa” pelityylissä vaan materiaalissa. Viime matsissa kokeiltiin kahta kärkeä ja nollille jäätiin ja tappio tuli. Ehkäpä tuosta matsista olisi ainakin piste plakkarissa yhden kärjen taktiikalla. Rautalangasta väännettynä: Pelitapa tukee sitä pelaajamateriaalia, joka meillä on. Newcastlea on erittäin vaikea murtaa – koska ennen Beniteziä tuollaista lausetta on voitu esittää ilman että se on ollut täyttä huumoria?

Mitä tuohon hyökkäyksen kaksikkoon tulee niin olen tätäkin katsonut aika eri tavalla. Perez on ehdottomasti se pelaaja, joka täytyy saada vaihdettua parempaan. On niin pehmeä, että tekee oikein pahaa katsoa. Itse kuvailisin Pereziä flegmaattiseksi, enkä oikein osaa selittää mihin se sähäkkyys on pelaajasta kadonnut. Joselu saa tällä hetkellä osakseen lähes pyhää vihaa, joten tiedän liikkuvani vaarallisille vesille, mutta pakko vähän puolustaa kaveria. On hieman erikoista lukea viestiä, jossa ensin pyydetään Mitrovicia kentälle ja sitten haukutaan Joselun jalalla pelaamista. Spanski on yllättävän tekninen pelaaja, enkä näe että nopeudessakaan häviää Serbille. Yli neljä voitettua pääpalloa matsissa on selvästi eniten harakkalaumasta ja kestää vertailua jopa liigatasolla (kahdeksas). Mä myönnän, että viimeistelyssä on isoja ongelmia ja pallo olisi pitänyt saada pussiin nykyistä useammin, mutta nähdäkseni ei ole mikään klassinen viimeistelijä. Jos kymppinä/valeysinä olisi minkäänlainen pelote niin näistä monista voitetuista pääpalloista voisi syntyä jotain.

Puolustuspuheenvuoronkin jälkeen myönnän, että uusi hyökkääjä pitää olla ostoslistan kärkipäässä ja toivottavasti molemmat hyökkäyksen keskustan pelaajat saadaan jo tammikuussa vaihdettua parempiin. Joselulle näkisin jatkossa käyttöä rotaatiopelaajana / erikoispelaajana kun halutaan pääpelivoimaa. Mä en henkilökohtaisesti odottanutkaan Stokesta 5 miljoonalla ostetusta hyökkääjästä sateentekijää. Kaikkein eniten ärsyttää, että Gayleä ei myyty Fulhamiin viidellätoista (vai nousiko se 18m) miljoonalla, kun ei hyökkääjästä ole mitään iloa ollut koko syksynä. Hyvä jos kymppi saadaan tämän syksyn jälkeen tammikuussa.

Seuran myynnistä ei ole kuulunut mitään hetkeen, mutta täytyy toivoa että siellä edelleen hierotaan kauppaa. Jos uusi omistaja saadaan niin mun mielestä olisi parasta, että joukkueeseen pumpattaiisin rahaa asteittain. Olen nähnyt nettispekuloinneissa hurjia kolminumeroisia summia, mutta viisikymppiä per ikkuna olisi mun mielestä paljon fiksumpi tapa kun kerralla koko potti. Vanhoista pelaajista täytyy päästä eroonkin ja kerralla ei kannata koko joukkuetta uudistaa. Ensin kymppipaikka ja hyökkääjä, sitten vasen pakki ja maalivahti. Näillä päästäisiin jo pitkälle.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #277 : 16.11.2017 klo 18:17:14

Lepuutetaankohan Mitroa pitkän maju-kiertueen jälkeen?
Uusilinna

Poissa Poissa

Vastaus #278 : 18.11.2017 klo 03:59:56

Viimeisistä kolmesta pelistä on tullut niukasti turpaan. Seuraavista kolmesta pelistä yksi tasuri on todennäköistä.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #279 : 18.11.2017 klo 23:02:40

Kellä muulla jäi sellainen fiilis, ettei Mitroa kiinnostanu vittujakaan? Melkosta löntystelyä eikä toisaalta tarvitse ihmetellä...
Toisaalta, joskus kai sitä pitäisi yrittää ne kyntensä näyttää vaikka edes tammikuun siirtoikkunaa ajatellen?
Phil Dunphy

Poissa Poissa

Vastaus #280 : 19.11.2017 klo 01:00:15

Kellä muulla jäi sellainen fiilis, ettei Mitroa kiinnostanu vittujakaan? Melkosta löntystelyä eikä toisaalta tarvitse ihmetellä...
Toisaalta, joskus kai sitä pitäisi yrittää ne kyntensä näyttää vaikka edes tammikuun siirtoikkunaa ajatellen?
No joo, menee ehkä vähän Mitron puolusteluksi mutta 4-1 tilanteessa kentälle? Kiinnostaisko suakaan suakaan ihan vittuakaan, mua ei. Vähän alibivaihto Rafalta, voi vedota siihen että Mitro sai mahdollisuuden mutta ei sitä käyttänyt.
Proudfoot

Poissa Poissa

Vastaus #281 : 22.11.2017 klo 08:53:44

Jos samassa tilanteessa olisi kentälle vaihdettu joku muu ja vetänyt sillä asenteella niin ristillä roikkuisi. Ei tämä Serbin romantisointi taida loppua koskaan. Valitetaan kun ei saa peliaikaa ja sitten kun pääsee kentälle ja on suoraan sanottuna hävettävän huono niin sitten sekin on valmentajan vika.

Staveleyn (ensimmäinen) virallinen tarjous on 300 miljoonaa. On tiettävästi alle Ashleyn hintapyynnön ja sisältää klausuuleita eikä Ashley sellaisenaan tarjoukseen tarttune. Hyvä merkki kuitenkin, ettei tätä asiaa ole ainakaan vielä kuopattu. En oikein näe Rafalla mitään tulevaisuutta joukkueessa, ellei seurassa ole uusia omistajia tammikuuhun mennessä.
powderfinger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jämsänkosken Ilves, Huuhkajat, Newcastle United

Vastaus #282 : 25.11.2017 klo 21:52:21

Mitäs helvettiä tänään tapahtui? Olen reissussa, ja en nähnyt sekuntiakaan peliä.
Louhikkokoskettaja

Poissa Poissa

Vastaus #283 : 25.11.2017 klo 21:57:57

Periaatteessa pelitapahtumiltaan tasaisella avausjaksolla Watford hyödynsi Newcastlen kapean puolustusmuodostelman, mikä tarjosi paikkoja keskityksiin laidalta. Molemmat maalit Watfordin vasemman laitapelaajan keskityksistä. Toisella jaksolla Newcastle yritti nostaa peliään, saamatta juuri mitään aikaiseksi, ja Watford iski vastahyökkäyksestä lopullisen niitin, olisi voinut tehdä enemmänkin maaleja tarjoutuneista vastahyökkäyspaikoista.

Taktisesti Newcastle oli huono, ja aika moni pelaaja myös yksilötasolla huono. Niissä aika harvoissa luoduissa paikoissakin sitten Joselulta ja Mitrovicilta puuttui terävyyttä. Mikä toki sekin oli paljon enemmän kuin Gaylen täysin mitätön hiihtely kentällä.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #284 : 26.11.2017 klo 09:37:55

En nähnyt itsekään matsia.
Kapun ja Merinon poissaolo näkyy vissiin aika paljon puolustuspelaamisessa?

Tulokset alkaa olla sitä tasoa joka oli jossain vaiheessa odotettavissa. Ihmeellisiä muutoksia tuskin kannattaa odottaa koska rinki on mitä on. Toivottavasti joukkue rimpuilee tammikuulle sitkeästi ja seura saataisi myytyä. Parilla täsmähankinnalla uskon että paikka säilyy helpostikin. Tuolla ringillä en ole enää niinkään varma. Hyökkääjäarsenaalin täytyy olla yksi valioliigahistorian huonoimpia.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #285 : 26.11.2017 klo 21:17:52

Periaatteessa pelitapahtumiltaan tasaisella avausjaksolla Watford hyödynsi Newcastlen kapean puolustusmuodostelman, mikä tarjosi paikkoja keskityksiin laidalta. Molemmat maalit Watfordin vasemman laitapelaajan keskityksistä.

Joo nyt kattelin noi maalit niin sama homma jatku kun Manua vastaan. Vastustaja saa viljellä keskityksiä boksiin ihan rauhassa eikä niissä pärjätä alkuunkaan. Jossain vaiheessa pärjättiin noissa pääpalloissa ihan jees, mutta nyt on mennyt vituiksi ihn huolella.
wahis

Poissa Poissa

Vastaus #286 : 27.11.2017 klo 08:57:47

Kapun ja Merinon poissaolo näkyy vissiin aika paljon puolustuspelaamisessa?
Erityisesti Lascellesin poissaolo näkyy. Nyt kahdessa pelissä päästetty 7 maalia kun edellisissä 11 pelissä ainoastaan 10 maalia. Lejeune ei tunnu vakuuttavan ollenkaan. Mbembaa voisi kokeilla taas toppariksi jos Lascelles ei ole seuraavaan peliin jo pelikunnossa.

Jos avainpelaajat pysyisivät kunnossa ja joukkueessa olisi pelaaja, joka tekisi maaleja, niin pisteitä voisi odottaa tasaiseen tahtiin. Nyt tilanne näyttää jokseenkin huolestuttavalta.
powderfinger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jämsänkosken Ilves, Huuhkajat, Newcastle United

Vastaus #287 : 28.11.2017 klo 23:28:58

Jää taas peli näkemättä, mutta näemmä Karl Darlow maalilla tänään. En sano että olisi välttämättä eteenpäin menoa Elliottiin nähden, mutta ihan hyvä haku ehkä kuitenkin. Darlowta ei voi syyttää putoamisesta toissa kaudella, päinvastoin hän oli loppukaudesta ainoa Lascellesin ohella joka pelasi omalla tasollaan. Lisäksi viimeksi kaudella ihan ok kausi Harakoiden maalilla pimpissä. Elliott on mielestäni jo nähty.
Harakkakeisari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: A feast for magpies

Vastaus #288 : 28.11.2017 klo 23:52:45

Kolmas peli putkeen kun vastustaja tekee maalin ekan puoliajan lopussa? Great..
Narttu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Newcastle & TPS

Vastaus #289 : 29.11.2017 klo 00:55:34

Aikamoinen taistelu, ja lopussa oltaisiin voitu voittaakin. Tammikuu ei tule yhtään liian aikaisin.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #290 : 29.11.2017 klo 08:04:57

Kyllähän jossain vaiheessa Rafan suuntaan täytyy aika vakaviakin kysymyksiä esittää jos Joselun, Murphyn ja Perezin peluutukset jatkuvat. Anteeksi antamatonta räpellystä oli taas eka jakso minkä jaksoin katsoa. Mitro oli vissiin nyt ollut pirteä? Kuinkas aarons pelasi?
Clark oli vuorostaan nyt kuutamolla keskityspalloissa. Varsin epävarmaa on puolustuksen organisointi. Kapua on todellakin ikävä. Hyvä että Darlow sentään sai mahdollisuuden.
Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #291 : 29.11.2017 klo 09:23:29

Kyllähän jossain vaiheessa Rafan suuntaan täytyy aika vakaviakin kysymyksiä esittää jos Joselun, Murphyn ja Perezin peluutukset jatkuvat. Anteeksi antamatonta räpellystä oli taas eka jakso minkä jaksoin katsoa. Mitro oli vissiin nyt ollut pirteä? Kuinkas aarons pelasi?
Clark oli vuorostaan nyt kuutamolla keskityspalloissa. Varsin epävarmaa on puolustuksen organisointi. Kapua on todellakin ikävä. Hyvä että Darlow sentään sai mahdollisuuden.

Murphy on kyllä parantanut peli peliltä.

ja mitä Pereziin tulee, niin kun kokoonpanoa katsoo niin yksinkertaisesti ei ole vaihtoehtoja. Diame? Shelvey kymppinä? Tammikuussa tarvitaan oikeita vahvistuksia, muuten divari kutsuu.
Proudfoot

Poissa Poissa

Vastaus #292 : 29.11.2017 klo 09:56:18

Jatkan näitä puolustuspuheenvuorojani, mutta kuten Narttu sanoi niin yksinkertaisesti materiaalissa ei ole mistä ottaa. Joselu/Mitrovic keskustelua on käyty ja sen mä ihan ymmärränkin, vaikka itse en Serbiä näekään sateentekijänä. Hyvä jos pelasi pirteämmin ja lisää vaan minuutteja loppuvuodelle, ihan ok mulle. Mutta ihan oikeasti, kuka Perezin tilalle? Diame näyttänyt tällä kaudella täysin divaripelaajalta ja sitä se taitaa ollakin. Sitten heitellään näitä Shelvey/Ritchie ideoita, mutta eiköhän Benitezkin ole asioita tuumaillut ja todennut ettei toimi. EHKÄ jos Merino olisi pelikunnossa niin Shelveytä voisi kokeillakin johonkin muualle. Nähdäkseni kahden kärjen kokeilut olivat nimenomaan reaktio Ayozen formiin ja mä olin näkeväni ainakin hetkittäin, että Gayle olisi pelannutkin alempana, eli sekin kortti on katsottu. Myös Murphyn kritisointi on erikoista, kun nuorukainen pääsi eilen peräti neljättä kerran avaukseen.

Loppuvuosi tulee olemaan vähintäänkin mielenkiintoinen. Staveleyn eka tarjous tiettävästi hylätty ja huhuja on muistakin kiinnostuneista. Jos seura saadaan myytyä niin uskon, että rahaa annetaan tammikuussa siirtoihin. Uusi kärki ja kymppi lienee ne ykköstargetit. Itse ottaisin myös uuden vasemman pakin jo tammikuun aikana. Näillä hankinnoilla Rafa hinaisi Newcastlen vähintään viidentoista sakkiin.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #293 : 29.11.2017 klo 10:23:38

En tiedä mitä Murphy teki eilen toisella jaksolla ennen penkitystä, mutta ekalla jaksolla hyvät suoritukset oli vähissä. Miehen ainoa ase on nopeat jalat eikä niitäkään uskalla käyttää ylöspäin pelatessa. Silmiini osui monta tilannetta jossa olisi pitänyt olla röyhkeyttä ja viedä vain yksinkertaisesti palloa hyökkäysalueelle mutta ei ole uskallusta. Atsun loppuratkaisut on usein kehnoja, mutta hän ainakin uskaltaa kulettaa palloa. Lisäksi Murphy menettää pallon usein heikkouttaan, aivan kuten Ayoze. Atsu oli eilen loukkaantunut, mutta Aaronsia voisi välillä kokeilla ihan siitäkin syystä, että oletetuista neljästä tehomiehestä (hyökkääjät ja laidat) vain Ritchie tuntuu olevan se joka jotain voi saada aikaan.

Perustan muutostarvetta jo aiemmin esitettämiini ajatuksiin siitä, että hyökkäyksen totaalinen surkeus heijastuu koko joukkueen pelaamiseen. Ei se voi olla 8/10 tilanteesta niin, ettei hyökkääjät pysty pitämään palloa hallussaan tai viemään peliä eteenpäin. Se syö koko pohjan hyökkäämiseltä. On fakta, että vaihtoehtoja ei paljoa ole, mutta voisiko kokeilla näennäistä yhden kärjen taktiikkaa Mitrovicilla ja hänen alapuolellaan Shelvey/Merino ja Hayden. Merinolla ja Shelveyllä riittää kykyä nousta tilanteen mukaan tukemaan Mitrovicia. Näin saataisi myös laitapelaajia paremmin maalintekoseltoreille koska keskelle jäisi siltikin miehiä vastahyökkäysten varalle.

Aiemmin syksyllä tulosten ollessa hyviä ja taktiikan ollessa sama, tehoja tuli keskikentältä. Nyt minun silmään yksinkertaisesti näyttää siltä, että keskikentältä ei uskalleta hyökätä tarpeeksi koska puolustusvelvoitteet on niin kurilliset. Sitä paitsi Joselu ja Ayoze itsekään eivät ole itseluottamuksensa kukkuloilla. Penkitys saattaisi tehdä vain ja ainoastaan hyvää. Allekirjoitan Rafan puolustusvoittoisen taktiikan edelleen ja kuten mainittua, tuloksia sillä on tullut ja uskon edelleen tulevan. Joukkueella pitää vain yksinkertaisesti olla myös hyökkäyspelotetta tai kykyä pitää pallo hyökkäysalueella jotta muutakin joukkuetta saadaan mukaan ja vastustaja epätasapainoon. Jokainen futista vaikka pihapeleissä pelannut tietää sen miten kurja on pelata jos pelikaveri on paska. Kaikkien osa-alueiden huonoja pelaajia voidaan paikata eri tavoin. Hyökkääjien absoluuttinen huonous vain merkitsee sitä, että voittaminen on entistä epätodennäköisempää kuin vaikka silloin kuin puolustaja olisi huono. Ymmärrän jos Mitrovicia ei pidetä sateentekijänä, enkä pidä sitä itsekään maalien muodossa. Nyt pitäisi vaan saada ylös sellainen pelaaja jota ei tuupita joka tilanteessa kumoon, joka pystyisi pitämään palloa ne kriittiset sekunnit, että oma joukkue voisi orientoitua hyökkäämään ja vastustajalle tulisi kiire puolustamaan. Sama koskee vasenta laitaa.
Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #294 : 29.11.2017 klo 14:10:12

Ehdottomasti samaa mieltä Mitron peluuttamisesta. Jo kyky pitää palloa hallussaan ja tuoda muut mukaan on ominaisuus mitä tarvitaan.

Shelvey ja Merino eivät missään nimessä sovi kympeiksi. Molemmat ovat parhaimmillaan kun peli on heidän edessään, Merino vähän alempana purkamassa prässiä ja Shelvey antamassa vapauttavia syöttöjä, mitä tarjoili muuten eilenkin pari melkoisen maukasta.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #295 : 29.11.2017 klo 14:23:18

En tarkoittanutkaan varsinaiseksi kympiksi vaan kolmen keskikentää josta hyökkäyksien tukemiseksi voisi joku nousta. Näin laidat saataisi aktiivisemmin häärimään hyökkäyslinjaan ja pystyjuoksuihin.

Noh, nää on näitä turhanpäiväsiä ajatuspyörittelyjä. Toivottavasti serbi saisi muutakin näytönpaikkaa kun yksittäisiä avauspaikkoja tai 20min lopusta.
Proudfoot

Poissa Poissa

Vastaus #296 : 29.11.2017 klo 14:45:50

Niin siis tarkoitus ei ollut sinänsä puolustaa Murphyn otteita, paskastihan se on pelannut. Mutta nyt puhutaan kesän kalleimmasta hankinnasta, joka on saanut tyytyä kouralliseen minuutteja ja kun Atsu on poissa kuvioista, olisi nyt mielestäni oiva tilaisuus antaa Murphylle niitä minuutteja näyttää mihin pystyy. Okei, toistaiseksi ei ole oikein kyennyt tilaisuuttaan käyttämään, mutta liian usein tässä(kin) seurassa pelaajien mahdollisuudet ovat jääneet liian vähiin. Valioliigan vauhti tuntuu olevan ainakin tällä hetkellä liikaa Murphylle, mutta pakko se on sinne syvään päähän jossain vaiheessa kuitenkin pudottaa. Toinen vaihtoehto toki on, että antaa Murphyn ja Aaronsin tapella peliajasta, sekin on mulle toki ihan ok. Atsu on vetänyt syyskauden tasolla mihin en itse suoraan sanottuna uskonut viime kauden perusteella. Mutta pyytäisin katsomaan totuutta silmiin ja myöntämään, ettei hänkään ole sillä tasolla että viikosta toiseen pitäisi pelata valioliigaa. Puolet matseista aivan unessa ja tosiaan ne viimeiset ratkaisut usein vääriä. Vasen laita on tällä hetkellä isoimpia ongelmia, vaikka vaihtoehtoja periaatteessa kolme onkin. Kyse on enimmäkseen siitä, että mikä kakka haisee vähiten pahalta.

.. voisiko kokeilla näennäistä yhden kärjen taktiikkaa Mitrovicilla ja hänen alapuolellaan Shelvey/Merino ja Hayden. Merinolla ja Shelveyllä riittää kykyä nousta tilanteen mukaan tukemaan Mitrovicia. Näin saataisi myös laitapelaajia paremmin maalintekoseltoreille koska keskelle jäisi siltikin miehiä vastahyökkäysten varalle.
Tottakai voisi ja haluan uskoa, että Benitez on tätäkin vaihtoehtoa tuumannut ja ehkä jopa treeneissä kokeillut. Mutta luultavasti päädytty siihen mihin itse ihan mutuna päädyn: ei toimi. Tarkennatko Merinon ja Shelveyn ”kykyä nousta tukemaan Mitrovicia”? Mun mielestä molemmat ovat nimenomaan sellaisia pelaajia, jotka eivät pärjäisi tuossa toppareiden edessä = puolustavana keskikentän ”hellässä huomassa”. Liian hitaita, eikä mun nähdäkseni muutkaan ominaisuudet tue sitä. En toki sano, että Ayozekaan on tuossa onnistunut, mutta tuntuisi itsemurhalta uhrata parhaat pelintekijät pelipaikalle, missä ei tarkoituksena ole jaella syöttöjä. Ja muistuttelen toki sitäkin, että Merino on edelleen poissa pelistä ja veikkaanpa, että se näkyy enemmän kuin tajutaankaan.

Mutta siis, eikö tässä voi olla kyse yksinkertaisesti siitä, että pelaajamateriaali ei vain ole riittävän hyvä ja vastustajat on parempia? Tavallaanhan sen myönsit itsekin. Alan toivoa itsekin, että Mitrolle rutkasti peliaikaa, jotta voidaan sitten tämänkin herran kohdalla todeta se todellinen taso, vaikka sittenhän se puhe kääntyy taas huonoihin taktiikoihin ja kanssapelaajiin. Toki toivon olevani väärässä, mutta en vaan ole koskaan nähnyt Mitrolta mitään muutamaa väläytystä enempää.

Tammikuuuta odotellessa.
Narttu

Poissa Poissa

Vastaus #297 : 29.11.2017 klo 14:48:28

Itseä ärsytti eniten eilen se, että kun Joselu prässäsi, niin varsinkin laiturit valuivat todella alas. Ritchie oli monesti 30-40m alempana eikä tullut ottamaan laitapakkia. Okei, puolustettiin tiiviisti jne, mutta olisi voinut tilaisuuden tullen koittaa rohkeamminkin prässätä kun vastus oli noin heikko.
Nallipyssy

Poissa Poissa

Vastaus #298 : 29.11.2017 klo 15:08:40

Ja muistuttelen toki sitäkin, että Merino on edelleen poissa pelistä ja veikkaanpa, että se näkyy enemmän kuin tajutaankaan.

Millä tavalla poissa pelistä? Pelasi eilen 90 minuuttia.
Tino Asprilla

Poissa Poissa

Vastaus #299 : 29.11.2017 klo 17:03:46

Tarkennatko Merinon ja Shelveyn ”kykyä nousta tukemaan Mitrovicia”? Mun mielestä molemmat ovat nimenomaan sellaisia pelaajia, jotka eivät pärjäisi tuossa toppareiden edessä = puolustavana keskikentän ”hellässä huomassa”. 

Nythän harakat viljelee aika paljon pitkiä syöttöjä hyökkääjille. Hyökkääjiä on kaksi vaikkakin toinen pelaa alempana. Tämä pakottaa laitapelaajat puolustamaan myös tiiviisti ja alhaalta. Omissa ajatuksissa mietin, että voisi kokeilla siten, että Mitrovic olisi piikissä ja laitapelaajat pystyisi pelaamaan puolustustilanteessa hieman ylempänä, tai ainakin vastakkaisen laidan pelaaja jolla pelin painopiste ei puolustettaessa ole. Pallon riiston tapahtuessa Mitrovic olisi se pelaaja joka pystyisi ottamaan syötön vastaan menettämättä sitä ainakaan yhtä usein kuin espanjaliset. Tässä kohtaa toinen keskikentän syöttelijöistä voisi nousta hanakammin Mitrovicilta odottamaan tiputuksia josta voisi heittää seinää kolmannelle laitapelaajille jotka olisivat valmiita juoksemaan nopeasti pystyyn. Peliä saataisi puolustuslinjan selän taakse. Nopeuttahan harakoilta kuitenkin löytyy. Mahdolliseen keskitykseen kerkeäisi vielä mukaan keskikenttämiehiä niin sanottuun toiseen aaltoon. Ratkaisukykyä Shelveylla, Haydenilla ja Merinolla on tykitellä kauempaa. Nykyisellä pelillä tuokin ase jää todella vähälle käytölle.
Periaatteessa käytännön asiat ei kauheasti muuttuisi hyökätessä. Ajattelen niin, että eri pelaajien hyökkäysvahvuuksia saataisi hyödynnettyä paremmin ja sitä kautta vastustajan peliä varovaisemmaksi. Nythän hyökkäykseen laitetaan palloja eikä kaksi pelaajaa näytä saavan mitään niillä aikaiseksi. Nimenomaan meidän pekka ja pätkä on liian heiveröisiä toppareiden ja keskikentän hellään syleilyyn. Puolustuspelaamista ja nykyistä hyökkääjien "aktiivista" prässiä muutos muuttaisi mutta viime aikaisten päästettyjen maalien valossa tuo hyökkääjien liiallinen puolustusvelvoite ei ainakaan näyttäisi tuottavan tulosta.

Elin itse muutamia kierroksia siinä illuusiossa, että noilla miehillä ja tolla taktiikalla saadaan taas ajan mittaan tulosta koska sitä tuli alku syksystäkin. Pelirasitukseen toi homma ei ainakaan kaadu, vaan syyn täytyy olla siinä että vastustaja on osannut tehdä oikeat peliliikkeet ehkäistäkseen harakoiden heikot hyökkäykseen lähdöt. Lisäksi  viime peleissä toki näkyy Lascellesin poissaolo koska alkukaudesta hyvin hoidetut keskityspallot on nyt olleet myrkkyä. Vastustaja viljelee tyhjäksi jääneiltä laidoilta ilolla keskityksiä.
Joselu on tehnyt kaksi maalia. Maalipörssin kärkisijaa miehittävät jaetulla ykköspaikalla kaksi topparia neljällä kulmapotkumaalillaan. Kertoo aika karua kieltä minun mielestä. Eikä noita paikkoja muilla niin paljoa ole että tyhlaavaisuudesta ketään voisi alkaa syyttää. Mitrovicia on haukuttu tuhlaavaisuudesta ja varmasti syystäkin. Nyt ollaan ikävä kyllä siinä tilanteessa ettei joukkueelle tule edes kovinkaan paljon niitä paikkoja.

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 21

Siirry: