FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.04.2024 klo 12:02:47 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 57 [58] 59
 
Kirjoittaja Aihe: Kalinat, kierros 2  (Luettu 49852 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Charly Kolbe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hadoken!


Vastaus #1425 : 22.08.2017 klo 00:16:28

Koemanille ja muille tuloksesta pelaaville aina Ylos

Ennakoltahan 1-1 tasapeli oli todella hyvä tulos. Onko sitä enää, kun pääsee pelaamaan suurimman osan toisesta puoliajasta miehen ylivoimalla, eikä saa luotua yhtään laatupaikkaa 2-0 maalin tekemiseksi. Ei kovin kaukana ollut, että City olisi jopa kääntänyt pelin. Silloin voisi huoletta sanoa Koemanin sössineen pahemman kerran. Koemanina kiittäisin enemmän Rouva Fortunaa pisteestä, kuin ylistäisin oman joukkueen esitystä.

Siitä voidaan toki keskustella, kumpi petti enemmän: Q-manin taktiikka vai ennen kaikkea Gylfi ja Klaassen, joiden piti tuoda sitä pallollista osaamista toisella puoliajalla kentälle.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017 klo 00:20:20 kirjoittanut Charly Kolbe »
Sheedy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Everton FC


Vastaus #1426 : 22.08.2017 klo 00:19:03

Jotenkin huvittavaa jollain tasolla että Evertonkin käytti kesällä kohtuu paljon ilmeisesti rahaa hankintoihin ja sitten miljoonamiehiä peluutetaan tällä taktiikalla. Samat sanat ja vielä osuvammin toki menee sitten Manchesterin punaisen ja Chelsean suuntaan.

Niin siis oliko Pickfordin ja Keanen esityksessä jotain heikkoa tänään? Klaassen nyt on ollut aika floppi ja Gylfi missasi harjoituskauden, mutta parantanee tuosta kunhan saa muutaman pelin alle. Hyökkääjä pitää kyllä hankkia.
Heiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: REMOULADE


Vastaus #1427 : 22.08.2017 klo 00:19:09

Ennakoltahan 1-1 tasapeli oli todella hyvä tulos. Onko sitä enää, kun pääsee pelaamaan suurimman osan toisesta puoliajasta miehen ylivoimalla, eikä saa luotua yhtään laatupaikkaa 2-0 maalin tekemiseksi. Ei kovin kaukana ollut, että City olisi jopa kääntänyt pelin. Silloin voisi huoletta sanoa Koemanin sössineen pahemman kerran. Koemanina kiittäisin enemmän Rouva Fortunaa pisteestä, kuin ylistäisin oman joukkueen esitystä.

Keskustelu nyt lähti liikkeelle siitä, pitäisikö Koemanin alkaa pelata miljoonahankintojen takia jotain sexyfootball-tiki-takaa.

Cityä vastaan hollantilainen teki virheitä, eikä sitä ole kukaan kiistänyt.
Louhikkokoskettaja
Vastaus #1428 : 22.08.2017 klo 00:19:16

Evertonin kohtuupaljon rahankäyttöä on kuitenkin ollut nettona suunnilleen vain pari miljoonaa enemmän kuin mitä Liverpoolilla. Kai tuo jonkun mielestä on paljon, mutta se ei kait kuitenkaan yleinen mielipide ole.

Toki Evertonin liike on ollut voimallisempaa, kun on myyty isolla rahalla ja ostettu isolla rahalla, mutta ei tuossa nyt lopulta mitään hirveän suurta investointia ole kuitenkaan tapahtunut. Toki paljon on vielä kesää jäljellä, Barkley lihoiksi ilman lisähankintoja ja Evertonin nettohankintasumma on aika vähäinen, jopa lähellä nollaa... Mutta kaipa sentään joku pelaaja sisäänpäinkin on vielä tulossa.
DiggerDaggerDog

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku, Arsenal, (Atlético, Dag&Red. Lazio)


Vastaus #1429 : 22.08.2017 klo 00:19:23

Kiitos kuitenkin mielikuvasta Pep bussittamassa; paloi joko käämit kiinni tai syntyi uusia yhteyksiä aivolohkojen välille...

Viihdyttävä ottelu.

Kai sitä Pepin ajan Barcan pelityyliä voi eräänlaiseksi bussittamiseseksi kutsua. Pallo bussiin ja sit vähe hitaasti brömistellään ympäri kenttää yrittämättä maalintekoa.

Tylsempää ainakin, kun yksikään yleisesti tunnettu bussi mitä on nähnyt.. Onneksi Bana löysi tuohon taktiikkaan lääkkeet ja jalkapallo muuttui takaisin parempaan suuntaan Gijonin ihmeen jälkeen...
Del Atletico
Vastaus #1430 : 22.08.2017 klo 00:20:12

Mitä vikaa Unitedin taktiikassa on?

Isoissa peleissä bussi nähty Mourinhon aikana useaan otteeseen. Normipäivinä ei pelityylissä omaan silmään mitään vikaa olekaan.

Eikä tässä mitään sexy footballia kaivata sinänsä kunhan jengit uskaltaisivat olla pallollisina hitusen rohkeampia. Aika harvoin varsinkaan näiden stokejen ja evertoneiden ajanpeluut kestävät loppuun saakka, joten miettii miksi ei voisi kokeilla olla edes pikkaisen aloitteellisempi, varsinkin noissa tilanteissa kun saadaan pelata miesylivoimalla. Mutta, makuasioitahan nämä tietty ovat mikä on "oikea" tapa pelata jalkapalloa. Joskus vaan miettii miten se ketään pelaaja kehittää jos suurin osa pelistä seistään omalla puolustusalueella ja heitellään purkupalloja yksinäisille kärkipelaajille? Mutta tuskinpa tällä tasolla valmentajia kiinnostaa pelaajien kehittäminen, tulos edellä mennään.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017 klo 00:29:43 kirjoittanut Del Atletico »
Phil Dunphy

Poissa Poissa


Vastaus #1431 : 22.08.2017 klo 00:28:32

Sterling jos olisi viimeisissä ratkaisuissa vähemmän salahmainen niin olisi pelipaikkansa ehdotonta aatelia jopa koko maailmassa, saa nähdä kuinka paljon pystyy kehittymään tuolla osastolla.

Danilolta positiivinen, lupauksia herättävä esitys. KdB pettymys taas.

Rooneyn dominoinnille sinisessä nutussa iso Ylos
Gylfi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man United, Bristol City, FC Inter & Three Lions


Vastaus #1432 : 22.08.2017 klo 00:31:22

Isoissa peleissä bussi nähty Mourinhon aikana useaan otteeseen. Normipäivinä ei pelityylissä omaan silmään mitään vikaa olekaan.
Itse en ainakaan näe että Unitedilla olisi sellaista pelaaja materiaalia jolla voisi lähteä pelaamaan jotain seksivau futista johonkin Etihadille. Vaan puolustavampi lähestymistapa ja vastaiskut antaa paremmat mahdollisuudet voittoon.
aceman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ETH:n sirkus & Getafe


Vastaus #1433 : 22.08.2017 klo 00:33:19

4 years later. Wayne Rooney still pissing these two City fans off #mufc



Huomioikaa myös alemmassa kuvassa hymyilevä pikkupoika punaisessa hupparissa :D
Thouni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #1434 : 22.08.2017 klo 01:22:50

Nyt on muuten huikea kuva kaiken tämän muovisuuden ja turistilippujen aikakaudella :) Ylos
kaukaasiantuntija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa, ManU


Vastaus #1435 : 22.08.2017 klo 04:09:50

Katselin koosteen. Tuomari ollut taas vaihteeksi aivan naurettava. Ei vittu mitä pelleilyä. Kai tuommoiset punaiset voidaan kumota jälkikäteen.
chandlerbing

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Wu-Tang Clan


Vastaus #1436 : 22.08.2017 klo 07:21:06

http://news.sky.com/story/harry-arter-confuses-nathaniel-chalobah-by-pretending-to-be-one-of-his-watford-team-mates-10996972

En tiedä oliko jo, mutta tuossa Bournemouth-Watford pelissä sattui tilanne, jossa Arter huusi Chalobahille että "leave it" ja Chalobah antoi pallon vieriä ohitseen suoraan Arterille.

Tuli puheeksi kaverini kanssa joka sanoi tenpun olevan mielestään epäurheilijamainen. Musta taas oikeinkin nokkela veto ja kuuluu futikseen, että osataan käyttää myös älyä ja oveluutta pelissä. Rinnastamatta filmaamiseen, joka on enemmän tuomarin linssiin viilaamista kuin vastustajan.

Mitä mieltä arvon kanssafoorumistit?
DobiDa

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: MyPa, Chelsea FC


Vastaus #1437 : 22.08.2017 klo 07:24:54

Ainakin 100% epäurheilijamaista käytöstä, rangaistavuus onkin sitten eri asia.
chandlerbing

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Wu-Tang Clan


Vastaus #1438 : 22.08.2017 klo 07:29:11

Ainakin 100% epäurheilijamaista käytöstä, rangaistavuus onkin sitten eri asia.

No eihän tuosta nyt ikimaailmassa mitään rangaistusta pidä antaa :D
Chalobah meni vähän helppoon vaan.
DobiDa

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: MyPa, Chelsea FC


Vastaus #1439 : 22.08.2017 klo 07:31:55

No eihän tuosta nyt ikimaailmassa mitään rangaistusta pidä antaa :D
Niinhän mä juuri kirjoitin
chandlerbing

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Wu-Tang Clan


Vastaus #1440 : 22.08.2017 klo 07:36:07

Niinhän mä juuri kirjoitin

Niinhän sä teit. Aikasen aamun piikkiin, mulle Alas
Bwana

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis-talebanit


Vastaus #1441 : 22.08.2017 klo 07:42:29

http://news.sky.com/story/harry-arter-confuses-nathaniel-chalobah-by-pretending-to-be-one-of-his-watford-team-mates-10996972

En tiedä oliko jo, mutta tuossa Bournemouth-Watford pelissä sattui tilanne, jossa Arter huusi Chalobahille että "leave it" ja Chalobah antoi pallon vieriä ohitseen suoraan Arterille.

Tuli puheeksi kaverini kanssa joka sanoi tenpun olevan mielestään epäurheilijamainen. Musta taas oikeinkin nokkela veto ja kuuluu futikseen, että osataan käyttää myös älyä ja oveluutta pelissä. Rinnastamatta filmaamiseen, joka on enemmän tuomarin linssiin viilaamista kuin vastustajan.

Mitä mieltä arvon kanssafoorumistit?

Pari kertaa olen noista nähnyt keltaisen nousevan eli tuomarin moraalinkehityksen tasosta tuo on kiinni. Itse antaisin lappua junnumatsissa, Valioliigassa en. Se on pelaajan oma asia jos haluaa kusipään kirjoihin.
Molo Toure

Poissa Poissa


Vastaus #1442 : 22.08.2017 klo 08:12:51

No ei tuosta nyt mitään lappua minun mielestäni kuulu antaa, jossain junnupeleissä tuomari voisi ehkä huomauttaa asiasta kun tuo ei välttämättä nyt ihan moraalisesti oikein ole. Kentällä tulee kuitenkin välillä käyttää miltei kaikki mahdolliset keinot voittaakseen, vaikka ne vähän härskejä olisivatkin. Esimerkiksi taktiset rikkeet jne. Siinä mielessä Arterilta kyllä ovela temppu kun mahdollisesti pelasti joukkueensa takaiskumaalilta. Chalobahin hölmöyttä tuo enemmän oli, ja itse olisin ainakin tehnyt ihan saman tempun kuin Arter jos olisi sattunut juolahtamaan mieleen pelin tiimellyksessä. Tuntuu, että nämä jotka tästä tapauksesta jeesustelevat eivät itse omaa juurikaan kokemusta jalkapallon pelaamisesta.
J.H.Kläbo

Poissa Poissa


Vastaus #1443 : 22.08.2017 klo 08:23:17

Jotenkin huvittavaa jollain tasolla että Evertonkin käytti kesällä kohtuu paljon ilmeisesti rahaa hankintoihin ja sitten miljoonamiehiä peluutetaan tällä taktiikalla.

Tämä! Klaassen vittuun kentältä ainakin ihan ensimmäisenä. Gylfin ja Rooneyn pelatessa yläoksalla kannattaisi kolmas pelaaja olla ns. laituri tyyliin Mirallas. Muuten on liian monta samantyylistä pelaajaa samoilla pelipaikoilla. Huomasi pelin puuroutuvan samantien kun Gylfi, Klaassen ja Rooney pelasi 4-2-3-1 Calvin Kleinin alapuolella.
chandlerbing

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Wu-Tang Clan


Vastaus #1444 : 22.08.2017 klo 08:29:21

No ei tuosta nyt mitään lappua minun mielestäni kuulu antaa, jossain junnupeleissä tuomari voisi ehkä huomauttaa asiasta kun tuo ei välttämättä nyt ihan moraalisesti oikein ole. Kentällä tulee kuitenkin välillä käyttää miltei kaikki mahdolliset keinot voittaakseen, vaikka ne vähän härskejä olisivatkin. Esimerkiksi taktiset rikkeet jne. Siinä mielessä Arterilta kyllä ovela temppu kun mahdollisesti pelasti joukkueensa takaiskumaalilta. Chalobahin hölmöyttä tuo enemmän oli, ja itse olisin ainakin tehnyt ihan saman tempun kuin Arter jos olisi sattunut juolahtamaan mieleen pelin tiimellyksessä. Tuntuu, että nämä jotka tästä tapauksesta jeesustelevat eivät itse omaa juurikaan kokemusta jalkapallon pelaamisesta.
[/b]

Jep, kyllä siellä kentällä tehdään aikalailla kaikkea mahdollista. Nipistellään kulmatilanteissa, tönitään, revitään, vittuillaan ja härnätään kaikin mahdollisin tavoin. Itselle tullut vastaan ihan kaikkea edellämainittua, ja itse olen antanut takaisinkin. Pelin jälkeen lyödään kättä päälle ja mennään eteenpäin. Ei niistä sen suurempaa henkilökohtaista tragediaa kannata rakentaa, ja jokainen joka futista missään määrin kilpailullisella tasolla on pelannut tietää tämän.
Fin_Gooner

Poissa Poissa


Vastaus #1445 : 22.08.2017 klo 08:40:34

Koko jalkapallo on nykyään jo niin lapsellista teatteria, että ei kai tuollainen "huijaaminen" enää tunnu missään. Tässä pari epäkohtaa, johon tuomarit eivät halua puuttua:

-pallon nappaaminen kainaloon vastustajan nopean vaparin/heiton estämiseksi
-pallon potkaiseminen kauemmas ed. kaltaisessa tilanteessa
-keltaisen kortin vaatiminen ja tuomarin piirittäminen
-heiton antaminen 10-15 metriä väärästä paikasta
-muurin "sijoittuminen" vapaapotkuissa n. 5 metriä liian lähelle, jonka jälkeen tuomari joutuu hitaaaasti taluttamaan spedet edes lähelle oikeaa paikkaa

Ja sitten samaan aikaan itketään, että peliä pitäisi saada nopeammaksi ja viihdyttävämmäksi.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017 klo 08:43:32 kirjoittanut Fin_Gooner »
hidas ja kankea

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, entisaikojen Arsenal


Vastaus #1446 : 22.08.2017 klo 09:02:46

Hohhoijaa, äänellä vastustajan huijaaminen syntiä ja pelikieltoa päälle, täältäkö luin? Käsittääkseni lajissa keskeinen taito on vastustajan kusetus, tapahtui sitten stepoverilla tai puheella. Englantilaiset junnuvalmentajat jopa opettivat tätä treeneissä ja itse otin saman harjoitteen käyttöön omille junnuille. Itse toisaalta pelatessa vähemmän tätä käyttänyt.
DobiDa

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: MyPa, Chelsea FC


Vastaus #1447 : 22.08.2017 klo 09:21:15

Hohhoijaa, äänellä vastustajan huijaaminen syntiä ja pelikieltoa päälle, täältäkö luin?
Jos täältä sellaista luit niin suosittelen lukemaan uudestaan. Kaikkihan tässä on tainnut olla sitä mieltä että mulkkua toimintaa ja siinä se.
Niistaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kusitauko!


Vastaus #1448 : 22.08.2017 klo 09:28:23

[/b]

Jep, kyllä siellä kentällä tehdään aikalailla kaikkea mahdollista. Nipistellään kulmatilanteissa, tönitään, revitään, vittuillaan ja härnätään kaikin mahdollisin tavoin. Itselle tullut vastaan ihan kaikkea edellämainittua, ja itse olen antanut takaisinkin. Pelin jälkeen lyödään kättä päälle ja mennään eteenpäin. Ei niistä sen suurempaa henkilökohtaista tragediaa kannata rakentaa, ja jokainen joka futista missään määrin kilpailullisella tasolla on pelannut tietää tämän.


Sama.

Filmaaminen, kusettaminen jne kaikki on Ok kun haetaan voittoa itkijät itkee kolme pistettä katselee uus peli tulee kohta ja tälle huutonaurahdus joka kyselee jotain lässynlässyn onhan sitä tossa Skyn jutussakin onko epäurkkaa tms mitä väliä toi oli siistijuttu tulosurheilua
KIPEE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #meilläonunelma


Vastaus #1449 : 22.08.2017 klo 09:35:00

Mitä mieltä arvon kanssafoorumistit?

Mielestäni kuuluu ehdottomasti futikseen tuollaiset pienet koijaukset, vaikka nyt epäurheilijamaista olisikin. Hieman naivia ajatella, ettei hyvin monia keinoja käytetä, että voitetaan tärkeitä matseja.

Kun itse joskus nuorena pelasin jalkapalloa ja sai ruveta antamaan kortteja niin tuomareille oli tullut ohjeistus, että tuollaisista tempuista nostetaan keltainen. Kerran tuli ja ei sen jälkeen tullut enää käytettyä "hyväksi osoittautunutta" kikkaa

 
Sivuja: 1 ... 57 [58] 59
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa