FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.04.2024 klo 17:32:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Kapteenit  (Luettu 3547 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Metsän poika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, TPV


: 26.08.2017 klo 21:50:44

 Miten kapteeneja on eri paikoissa roolitettu ja minkä ikäisistä junnuista niitä on valittu?

 Superjunnun F8:ssa kapteenit valitaan erikseen peleihin ja tehtävä on lähinnä kätellä ennen peliä ja huudattaa pelin jälkeen.

 Mutta olen miettinyt, että yrittäisin ajaa kapteeniasiaa vähän pitemmälle. Tai siis ajatuksena, että kapteeni kertoisi pelaajiston huolet/toiveet/mielipiteet valmentajalle. Kun nykyään homma menee niin, että kaikki käsi pystyssä esim. kinuavat tiettyjä pelipaikkoja, mihin valmentajalla luonnollisesti menee hermo alle aikayksikön ja seuraa suora palaute siitä kuka pelipaikat määrää. Tämän pojat toki ymmärtävät.

 Kuitenkin esim tässä yksi kerta pojat olivat selvästi jotain miettineet. Yksi sitten yritti asiaa kertoa, mutta valmentaja keskeytti hänet. No, koska asia ei ollut se normaali "minä, minä", minkä kysyjä olisi ymmärtänyt olla uudelleen kysymättä, niin hän yritti vielä sen selittää. No valmentajalla oli huono päivä ja saanut tarpeekseen kysymyksistä, joten keskeytti vielä tylymmin tyyliin "minä kerron pelipaikat ja te olette nyt hiljaa". Poika alahuuli väpättäen sitten vaikeni. Toinen poika joka tiesi, ettei tapauksessa ollut kyse siitä mitä valmentaja kuvitteli, yritti selittää sen valmentajalle, mutta joutui keskeytetyksi. Yrittipä vielä rohkeana siitä huolimatta, mutta lopputuloksena oli kaksi poikaa alahuuli väpättäen. Ei mitään tietoa mikä se asia jonka nuo olivat miettineet ja halunneet sanoa.
 Mutta edellä mainitun tapaisissa asioissa voisi olla hyvä, että olisi se kapteeni, jolla olisi oikeus kertoa pelaajien ajatukset. Toisaalta ajatukset kuunneltaisiin ja toisaalta valmentaja voisi saman tien keskeyttää nuo "minä minä"-jankkaukset sanomalla, että kapteenin(/ston) kautta, jos on jotain asiaa.

 Onko tällaisesta kokemuksia noiden pienempien (tai isompien) kanssa? Tyyliin halukkaista vaikka kuukaudeksi kerrallaan alkuun valittaisiin.
 Mitä muita hommia kapteenille tämän ikäisissä voisi antaa harjoiteltavaksi?
koera

Paikalla Paikalla


Vastaus #1 : 26.08.2017 klo 21:59:09

Yllämainitussa tapauksessa olisi hyvä, jos valmentaja ei olisi kuuntelukyvytön pösilö.
Metsän poika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, TPV


Vastaus #2 : 26.08.2017 klo 22:47:00

Yllämainitussa tapauksessa olisi hyvä, jos valmentaja ei olisi kuuntelukyvytön pösilö.
Meni tuossa keississä huonon päivän piikkiin. Pystyn kyllä ymmärtämään valmentajankin käytöksen inhimillisyyden. Yleensä kyllä pidemmällä pinnalla kuuntelee. Mutta osalla valmentajista pinnakin on lyhyempi.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa