MiestenK
Poissa
Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla
|
|
Vastaus #225 : 11.01.2018 klo 14:37:17 |
|
|
|
|
|
Ylempi Toppari
Paikalla
Suosikkijoukkue: Tampere United, Suomen Maajoukkueet
|
|
Vastaus #226 : 11.01.2018 klo 23:15:31 |
|
Laskeskelin vähän Palloliitolle kokonaiskilometrejä uuden tilanteen myötä. Vertailuna siis Tamperelaiset vs. JIPPO-KuFu98. Tamperelaisilla olis 1500km vähemmän per joukkue ja JIPPO:n kilometrit kasvaisivat noin 850km. JIPPO:n kilometrimäärä toki on merkittävä, mutta kokonaisuuden kannalta on vain yksi vaihtoehto ja se on tamperelaiset A-lohkoon. KuFu98:lla on noin 100km ero kokonaismatkassa, joten ei merkitsevää eroa.
|
|
|
|
bambino
Poissa
|
|
Vastaus #227 : 11.01.2018 klo 23:24:34 |
|
Laskeskelin vähän Palloliitolle kokonaiskilometrejä uuden tilanteen myötä. Vertailuna siis Tamperelaiset vs. JIPPO-KuFu98. Tamperelaisilla olis 1500km vähemmän per joukkue ja JIPPO:n kilometrit kasvaisivat noin 850km. JIPPO:n kilometrimäärä toki on merkittävä, mutta kokonaisuuden kannalta on vain yksi vaihtoehto ja se on tamperelaiset A-lohkoon. KuFu98:lla on noin 100km ero kokonaismatkassa, joten ei merkitsevää eroa. Eli toisin sanoen C-lohkolaisille (ilman Tamperetta) sysättäisiin suhteessa vielä enemmän matkustamista Eteläisen Suomen (ja varsinkin Tampereen) hyvinvoinnin kustannuksella. Toivottavasti siellä Liitossa edes tämä mietittäisiin jokseenkin tasapuolisesti. B-lohko toki joka tapauksessa nauraa partaansa.
|
|
|
|
Ylempi Toppari
Paikalla
Suosikkijoukkue: Tampere United, Suomen Maajoukkueet
|
|
Vastaus #228 : 12.01.2018 klo 00:06:35 |
|
Eli toisin sanoen C-lohkolaisille (ilman Tamperetta) sysättäisiin suhteessa vielä enemmän matkustamista Eteläisen Suomen (ja varsinkin Tampereen) hyvinvoinnin kustannuksella. Toivottavasti siellä Liitossa edes tämä mietittäisiin jokseenkin tasapuolisesti. B-lohko toki joka tapauksessa nauraa partaansa.
Eipä oikeastaan, koska ero kilometreissä on mitätön pohjoislohkon osalta(40km). Lähinnä fiksua lähes kaikkien kannalta, joka varmasti Palloliitossakin ymmärretään. Tamperelaisten siirtäminen A-lohkoon olisi myös ympäristöteko ja säästää vanhoja Scanioita ja Volvoja. EDIT: ja tuohan on vielä 40km vähemmän JIPPO:lla. Eli kaikki voittavat.
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.01.2018 klo 00:08:48 kirjoittanut Ylempi Toppari »
|
|
|
|
|
bambino
Poissa
|
|
Vastaus #229 : 12.01.2018 klo 10:33:38 |
|
Eipä oikeastaan, koska ero kilometreissä on mitätön pohjoislohkon osalta(40km). Lähinnä fiksua lähes kaikkien kannalta, joka varmasti Palloliitossakin ymmärretään. Tamperelaisten siirtäminen A-lohkoon olisi myös ympäristöteko ja säästää vanhoja Scanioita ja Volvoja.
EDIT: ja tuohan on vielä 40km vähemmän JIPPO:lla. Eli kaikki voittavat.
Puhuin suhteessa. Suhteessa muihin lohkoihin siis C matkustaa aina vaan enemmän ja kustannukset verrattuna suhteessa muihin lohkoihin kasvavat. Absoluuttisesti toki kilometrit eivät kasva, mutta suhteessa muihin lohkoihin pohjoisessa matkustetaan aina vaan enemmän. Eli painotetaan etelän hyvinvointia pohjoiseen verratuna. Kufu siirtäminen itään taas tasoittaisi suhteellista matkustamista paremmin läpi Suomen. Kysehän on loppupeleissä edelleen siitä, että mikäli Kufu siirretään A-lohkoon, tulee lähes 10 joukkueelle jonkin verran lisää matkustamista, mutta alkuperäisen lohkojaon mukaiseen tilanteeseen (matkustusbudjetti-mielessä) kyseessä on varsin maltillinen lisäys, joka ei tunnu järkyttävästi kenelläkään. Jos taas Tampere siirretään A-lohkoon, niin matkan lisäys (ja vähenemisen hyödyt) iskee vain muutamaan yksittäiseen joukkueeseen ja niihin sitten todella paljon. Eli tasapuolisuuden nimessä Kufu A-lohkoon on selkeästi parempi ratkaisu. Luulen silti, että liitto menee Etelä edellä tietäen Tampereen (joka tästä nyt eniten selkeästi hyötyy) vahvan aseman politiittisesti.
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.01.2018 klo 10:40:56 kirjoittanut bambino »
|
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #230 : 12.01.2018 klo 12:01:35 |
|
Puhuin suhteessa. Suhteessa muihin lohkoihin siis C matkustaa aina vaan enemmän ja kustannukset verrattuna suhteessa muihin lohkoihin kasvavat. Absoluuttisesti toki kilometrit eivät kasva, mutta suhteessa muihin lohkoihin pohjoisessa matkustetaan aina vaan enemmän. Eli painotetaan etelän hyvinvointia pohjoiseen verratuna. Kufu siirtäminen itään taas tasoittaisi suhteellista matkustamista paremmin läpi Suomen.
Kysehän on loppupeleissä edelleen siitä, että mikäli Kufu siirretään A-lohkoon, tulee lähes 10 joukkueelle jonkin verran lisää matkustamista, mutta alkuperäisen lohkojaon mukaiseen tilanteeseen (matkustusbudjetti-mielessä) kyseessä on varsin maltillinen lisäys, joka ei tunnu järkyttävästi kenelläkään. Jos taas Tampere siirretään A-lohkoon, niin matkan lisäys (ja vähenemisen hyödyt) iskee vain muutamaan yksittäiseen joukkueeseen ja niihin sitten todella paljon. Eli tasapuolisuuden nimessä Kufu A-lohkoon on selkeästi parempi ratkaisu.
Luulen silti, että liitto menee Etelä edellä tietäen Tampereen (joka tästä nyt eniten selkeästi hyötyy) vahvan aseman politiittisesti.
Tämä on kyllä hyvin outoa ajattelua, että pitää kasvattaa kaikkien kilometrejä, että eniten matkustavat matkustaisivat suhteessa vähemmän kuin muut, vaikka lopputulos on se, että matkustetaan joka lohkossa enemmän. Eihän tässä pohjoisen hyvinvointi laske yhtään sillä, että yhteenlaskettua matkamääriä vähennetään. Pohjoisen matkat ovat pitkiä, koska alueella asutaan harvassa ja joukkueita on vähän. En ymmärrä miten tilannetta parantaa se, että porilaiset, tamperelaiset tai muut etelän joukkueet laitetaan matkustamaan enemmän.
|
|
|
|
bambino
Poissa
|
|
Vastaus #231 : 12.01.2018 klo 12:09:15 |
|
Tämä on kyllä hyvin outoa ajattelua, että pitää kasvattaa kaikkien kilometrejä, että eniten matkustavat matkustaisivat suhteessa vähemmän kuin muut, vaikka lopputulos on se, että matkustetaan joka lohkossa enemmän.
Eihän tässä pohjoisen hyvinvointi laske yhtään sillä, että yhteenlaskettua matkamääriä vähennetään. Pohjoisen matkat ovat pitkiä, koska alueella asutaan harvassa ja joukkueita on vähän. En ymmärrä miten tilannetta parantaa se, että porilaiset, tamperelaiset tai muut etelän joukkueet laitetaan matkustamaan enemmän.
Mutta yksittäisen joukkueen hyvinvointi laskee merkittävästi (Jippo noin 1500km lisää) vs. jo suunniteltuun hyvinvointiin ei tule juuri mitään merkittäviä muutoksia muiden joukkueiden osalta. Eiköhän ne budjetit ole laskettu jo alkuperäisen lohkojaon mukaan tässä vaiheessa ja toimenpiteet on tehty sen mukaan? Miksi yksittäiselle joukkueille pitäisi antaa jälkivero, joka jaetaan käytännössä kahden joukkueen kesken lottovoittona? Tämä on se Tamperelainen näkökulma - heti-mulle-kaikki-tänne riippumatta miten muiden käy. Kokonaiskilometreillä on helppo jeesustella ja häivyttää makro-tason vaikutuksen yksittäisille seuroille sen taakse.
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
|
Vastaus #232 : 12.01.2018 klo 12:52:56 |
|
Mutta yksittäisen joukkueen hyvinvointi laskee merkittävästi (Jippo noin 1500km lisää) vs. jo suunniteltuun hyvinvointiin ei tule juuri mitään merkittäviä muutoksia muiden joukkueiden osalta. Eiköhän ne budjetit ole laskettu jo alkuperäisen lohkojaon mukaan tässä vaiheessa ja toimenpiteet on tehty sen mukaan? Miksi yksittäiselle joukkueille pitäisi antaa jälkivero, joka jaetaan käytännössä kahden joukkueen kesken lottovoittona? Tämä on se Tamperelainen näkökulma - heti-mulle-kaikki-tänne riippumatta miten muiden käy. Kokonaiskilometreillä on helppo jeesustella ja häivyttää makro-tason vaikutuksen yksittäisille seuroille sen taakse.
Edelleenkin aina joku kärsii ja joku voittaa. Kun on enemmän kuin 2 joukkuetta ja muutoksia pitää tehdä, niin ei niitä vaan aivan tasapuolisiksi saa.
|
|
|
|
bambino
Poissa
|
|
Vastaus #233 : 12.01.2018 klo 13:00:02 |
|
Edelleenkin aina joku kärsii ja joku voittaa.
Kun on enemmän kuin 2 joukkuetta ja muutoksia pitää tehdä, niin ei niitä vaan aivan tasapuolisiksi saa.
Totta kai. Kysymyshän on vaan siitä, että kärsiikö yksi joukkue merkittävästi, vai useampi joukkue vähän.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
|
Vastaus #234 : 12.01.2018 klo 13:12:14 |
|
Totta kai. Kysymyshän on vaan siitä, että kärsiikö yksi joukkue merkittävästi, vai useampi joukkue vähän.
Alkup. lohkojaoissa kaksi joukkuetta "kärsi" merkittävästi. Toki se oli silloin enemmän ok koska jonkun oli/on useimmiten pakko "kärsiä". Muuttuneen tilanteen myötä tämä ns. "kärsimys" on suhteellisempaa, koska verrataan edelliseen lohkojakoon...
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #235 : 12.01.2018 klo 13:17:27 |
|
Mutta yksittäisen joukkueen hyvinvointi laskee merkittävästi (Jippo noin 1500km lisää) vs. jo suunniteltuun hyvinvointiin ei tule juuri mitään merkittäviä muutoksia muiden joukkueiden osalta. Eiköhän ne budjetit ole laskettu jo alkuperäisen lohkojaon mukaan tässä vaiheessa ja toimenpiteet on tehty sen mukaan? Miksi yksittäiselle joukkueille pitäisi antaa jälkivero, joka jaetaan käytännössä kahden joukkueen kesken lottovoittona? Tämä on se Tamperelainen näkökulma - heti-mulle-kaikki-tänne riippumatta miten muiden käy. Kokonaiskilometreillä on helppo jeesustella ja häivyttää makro-tason vaikutuksen yksittäisille seuroille sen taakse.
Kun Tampereen porukoille laitettiin kohtuuttomat matkat sijaintiin nähden, niin tuloksena oli lähinnä vittuilua. Tosiaan tätä voi perustella kohtuuttomana muutoksena JIPPO:lle, mutta muita seikkoja ei kannata sotkea perusteluihin, jos ne eivät ole kestävällä pohjalla.
|
|
|
|
bambino
Poissa
|
|
Vastaus #236 : 12.01.2018 klo 14:59:12 |
|
Kun Tampereen porukoille laitettiin kohtuuttomat matkat sijaintiin nähden, niin tuloksena oli lähinnä vittuilua.
Tosiaan tätä voi perustella kohtuuttomana muutoksena JIPPO:lle, mutta muita seikkoja ei kannata sotkea perusteluihin, jos ne eivät ole kestävällä pohjalla.
En ole koskaan väittänytkään, etteikö Tampereelle alkuperäinen lohkojako olisi ollut epäedullinen. Mutta nyt puhutaan muutoksesta 2 kuukautta lohkojakojen jälkeen, jolloin iso osa budjetoinnista, varainhankinnasta yms. on (pitäisi olla) tehty ja kovassa vauhdissa. Jos tämä olisi ollut Marraskuun alussa tiedossa, niin ilman muuta kaikki lohkot tulisi näyttää uudelta ja Tampere B-lohkoon. Mutta tässä tapauksessa, kaksi kuukautta alkuperäisten lohkojakojen jälkeen, yhdelle joukkueelle suurehkon lastin lisääminen on melkoinen rätti vasten kasvoja kun vaihtoehtona on, että kukaan ei kärsi paljoa alkuperäiseen tilanteeseen verrattuna.
|
|
|
|
Coulijoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland
|
|
Vastaus #237 : 12.01.2018 klo 15:15:29 |
|
Mukavaa nillitystä vuodesta toiseen, mutku kilometrit yhyy . Helpoin ratkaisu on sijoittaa Tampere minne haluaa ja antaa pohjoislohkon voittajalle suora nousu ykköseen muut lohkot pelatkoon yhdestä paikasta.
|
|
|
|
Börje II
Poissa
|
|
Vastaus #238 : 12.01.2018 klo 15:20:10 |
|
Älkää nyt vielä painiko näistä lohkoista. Voi mennä uusiksi, jos / kun OPS ei saa lisenssiä Ykköseen ja sen jälkeen lyö pillit pussiin. Lohkojen täyttö menee siltä osin uusiksi.
|
|
|
|
bambino
Poissa
|
|
Vastaus #239 : 12.01.2018 klo 15:23:58 |
|
Älkää nyt vielä painiko näistä lohkoista. Voi mennä uusiksi, jos / kun OPS ei saa lisenssiä Ykköseen ja sen jälkeen lyö pillit pussiin. Lohkojen täyttö menee siltä osin uusiksi.
Siitä lohkojen uudelleen jakamisesta OPS:n kakkoseen pudottamisen johdosta tässä nimenomaan painitaan - toki mikäli OPS lyö pillit kokonaan pussiin niin tämä keskustelu on täysin turhaa, koska siinä tapauksessa FCV pistetään vain KTP:n tilalle A-lohkoon. Mikäli FCV hyväksyy paikan...
|
|
|
|
Ylempi Toppari
Paikalla
Suosikkijoukkue: Tampere United, Suomen Maajoukkueet
|
|
Vastaus #240 : 12.01.2018 klo 15:52:45 |
|
Mutta yksittäisen joukkueen hyvinvointi laskee merkittävästi (Jippo noin 1500km lisää) vs. jo suunniteltuun hyvinvointiin ei tule juuri mitään merkittäviä muutoksia muiden joukkueiden osalta. Eiköhän ne budjetit ole laskettu jo alkuperäisen lohkojaon mukaan tässä vaiheessa ja toimenpiteet on tehty sen mukaan? Miksi yksittäiselle joukkueille pitäisi antaa jälkivero, joka jaetaan käytännössä kahden joukkueen kesken lottovoittona? Tämä on se Tamperelainen näkökulma - heti-mulle-kaikki-tänne riippumatta miten muiden käy. Kokonaiskilometreillä on helppo jeesustella ja häivyttää makro-tason vaikutuksen yksittäisille seuroille sen taakse.
Mistä tuo 1500km tulee lisää Jipolle? Oikea määrä joku 700-800km.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
|
Vastaus #241 : 12.01.2018 klo 15:58:03 |
|
Mistä tuo 1500km tulee lisää Jipolle? Oikea määrä joku 700-800km.
Mää laskin 1500. (Tai oikeastaan 1300, yllättäen jotkut trollit alkaa heti liioitella). Ensin laskin 700 km kunnes tajusin että pelireissuilta pitää tulla myös takas.
|
|
|
|
totu81
Poissa
|
|
Vastaus #242 : 17.01.2018 klo 14:30:43 |
|
|
|
|
|
MiestenK
Poissa
Suosikkijoukkue: Espoolaisseurat ja suomalaiset ulkomailla
|
|
Vastaus #243 : 17.01.2018 klo 14:50:44 |
|
|
|
|
|
Jack the Ripper
Paikalla
Suosikkijoukkue: IF Gnistan, sympatiat AFCW, SAFC
|
|
Vastaus #244 : 17.01.2018 klo 14:59:06 |
|
Nimimerkki Ferrarolle tervetuloa hulinoimaan Ogeliin
|
|
|
|
laitakoira
Poissa
|
|
Vastaus #245 : 17.01.2018 klo 16:13:28 |
|
Onhan se vähän kumma nyt että FC Vaajakoski ja JIPPO pelaa A-lohkossa ja TPV ja TamU sitten C-lohkossa. Olisin kyllä itse siirtänyt nämä vielä. Myös senkin takia että esimerkiksi A-lohkossa on nyt 5 nousijaa ja C-lohkossa ainoastaan 2 nousijaa
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.01.2018 klo 16:18:34 kirjoittanut laitakoira »
|
|
|
|
|
Ferraro
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Vaajakoski, Morecambe FC
|
|
Vastaus #246 : 17.01.2018 klo 16:14:52 |
|
Nimimerkki Ferrarolle tervetuloa hulinoimaan Ogeliin Kiitän! Hulinoinnit saattaa tosin jäädä vähemmälle tänä vuonna, sillä olen aika pitkälti siirtynyt täysipäiväisesti kameran taakse vieraspeleissäkin. Mutta laadukasta videomateriaalia uskallan alustavasti lupailla! Tänäkin vuonna 25.9. lienee siis päivämäärä, jolloin FCV:n sarjapaikka Kakkosessa ratkeaa Gnistanin tuloksesta riippuen, kuten 2015 ja 2016.
|
|
|
|
ex-adriano
Poissa
Suosikkijoukkue: JIPPO, Karnevalistinen kannattajatyyli
|
|
Vastaus #247 : 18.01.2018 klo 16:01:04 |
|
Onhan se vähän kumma nyt että FC Vaajakoski ja JIPPO pelaa A-lohkossa ja TPV ja TamU sitten C-lohkossa. Olisin kyllä itse siirtänyt nämä vielä. Myös senkin takia että esimerkiksi A-lohkossa on nyt 5 nousijaa ja C-lohkossa ainoastaan 2 nousijaa
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #248 : 18.01.2018 klo 20:50:17 |
|
Vähän oli erilaista itkua JIPPOn kannattajilta viime viikolla. Tuo viisi nousijaa yhdessä lohkossa on kyllä melkoinen veto. Heikkotasoisin lohko selkeällä marginaalilla?
|
|
|
|
Buffy la Cazavampiros
Poissa
Suosikkijoukkue: MiPK
|
|
Vastaus #249 : 18.01.2018 klo 21:01:29 |
|
Ennen FC KTP:n kabinettinousuahan A:ssa olisi ollut kaksi viime kauden lohkovoittajaa ja yksi Ykkösen putoaja. Ei nyt lähdetä näihin tasovertailuihin, etenkin pre-seasonilla kyse on puhtaasti mielikuvista ja/tai turhasta provoilusta.
|
|
|
|
|
|