FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 22:14:34 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Harjoitusten piirtäminen  (Luettu 26242 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
olavi13

Poissa Poissa


: 20.10.2017 klo 21:52:07

Millä on helpoin tapa suunnitella graafisia harjoituksia? Pareri ja kynä ei riitä vastaukseksi. Ehdotuksia!
Jortsukka

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 20.10.2017 klo 22:02:37

Jos on iPad, niin FA Coach App.
olavi13

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 21.10.2017 klo 10:51:45

Jos on iPad, niin FA Coach App.
Kiitos Jortsukka.
Löytyykö vielä muita jolla voi piirtää harjoituksia.
olavi13

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 22.10.2017 klo 14:09:14

...tulee mieleen, miten valmentajat suunnittelevat vai suunnittelevatko ollenkaan harjoituksia. Ehdotuksia on tullut yksi ja 400 on katsonut linkin; mitä se kertoo suunnittelusta?
Vikkelä vaihtomies

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 22.10.2017 klo 15:06:30

Kun se kynä ja paperi vaan on täysin ylivoimainen kombo, niin ei hirveästi linkit kiinnosta.

Lisäksi kyllä vierastan hirveän monimutkaisia juttuja. Ainoat, joita tarvitsee itselleen auki piirtää, on (futsalissa) avauskuviot ja erikoistilanteet, sekä mahdollisesti jotkut fysiikkatreenit.
"Juokset tuosta toltapalta tuohon ja sitten sitä ja tätä ja samaan aikaan näin"-drillit ovat eilispäivän juttuja. Mitä vähemmän tolpalta tolpalle juoksua, niin sitä parempi. Toki joskus se on välttämätöntä.
olavi13

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 25.10.2017 klo 15:47:54


Kyllä kynä ja paperi ovat hyvä yhdistelmä suunnitellussa, muttei täydellinen pari. Jos haluaan olla muitten valmentajien kanssa yhteistyössä, niin graafinen harjoitusten suunnittelu on nopeaa ja tehokasta. Lisäykset harjoituksiin voi tehdä valmentaja pari.

Ihme että porukka ei ole kiinnostunut tietokone avusteisesta suunnittelusta? Nähtävästi suurin osa vetää harjoituksia mutu tuntumalla. Voihan se olla tällä forumilla kysymys ei löydä harjoitusten tekijöitä.

Mikä on sinun tapa suunnitella harjoitukset (tietokone ohjelma)?
mata91

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #6 : 26.10.2017 klo 22:24:16

Kyllä kynä ja paperi ovat hyvä yhdistelmä suunnitellussa, muttei täydellinen pari. Jos haluaan olla muitten valmentajien kanssa yhteistyössä, niin graafinen harjoitusten suunnittelu on nopeaa ja tehokasta. Lisäykset harjoituksiin voi tehdä valmentaja pari.

Ihme että porukka ei ole kiinnostunut tietokone avusteisesta suunnittelusta? Nähtävästi suurin osa vetää harjoituksia mutu tuntumalla. Voihan se olla tällä forumilla kysymys ei löydä harjoitusten tekijöitä.
Mitä sinun mielestä tietokoneohjelma tuo lisää harjoitusten suunnitteluun? Tai mitä haluaisit sen tuovan?

Piirtämistä ajatellen kynä ja paperi on todella helppo ja näppärä. Jos tarvitsee jakaa muille valmentajille ennen treenejä, niin kännyllä kuva ja WhatsAppiin jakoon. Jos toisella valmentajalla on kommentoitavaa tai kysyttävää niin siinähän kommentoi. Ei minun mielestä ainakaan toisella valmentajalla tarvitse olla kykyä päästä suoraan muokkaamaan toisen valmentajan suunnitelmia. Yhdellä valmentajalla on kuitenkin yksissä harjoituksissa se vetovastuu.

Meillä on B-junnuissa kaksi valmentajaa ja ollaan harjoituksia suunniteltu noin puolet ja puolet. Yleensä paperille ja toinen sitten ennen harjoituksia lukee sen läpi ja sen jälkeen vedetään treenit enemmän tai vähemmän yhdessä. Ja kyllä, pojat on ihan nähneet kun ennen treenejä luetaan toisen piirtämää lappua.
Toinen valmentaja missaa treenejä työnsä puolesta jonkun verran, joten yleensä jos olen yksin niin suurimman osan harjoituksista suunnittelen ihan pään sisällä. Maalintekodrillit oikeastaan ainoa asia mitä tällöinkin hahmottelen paperille. Jos ei jotain oikein erikoista lähde aluepeleillä hakemaan niin niiden piirtelyt tuntuu todella turhalta.

Seuralla oli ainakin keväällä Socceracademy käytössä nuoremmilla ikäluokilla. En tiedä, mitä tuo oikeasti sisällään piti. Jaoston pj, joka vetää yhtä nuoremmista ikäluokista, sitä ainakin kehui. Ei ilmeisesti niinkään suunnitteluohjelma, mutta pitää käsittääkseni sisällään valmiita harjoitteita, joista pystyy ohjelman sisällä rakentamaan oman harjoituksen. Itse en tuohon tunnuksia saanut, enkä kyllä sen enempää peräänkään kysellyt, kun sen sanottiin olevan suunnattu selkeästi nuorempien junnujen valmennukseen.

Valmennuskurssilla tarjottiin tietokoneella suunnittelemista varten hieno PowerPoint-pohja. En kyllä tuota koskaan nähnyt edes tarpeelliseksi ladata sähköpostista omalle koneelle.
referee3000

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelainen jalkapallo & futsal


Vastaus #7 : 27.10.2017 klo 21:05:33

Itse olen käyttänyt vuosien aikana perinteisen paperin ja kynän lisäksi sellaista suhteellisen simppeliä PowerPoint-pohjaa, jossa oli vähän piirrettynä ajatuksia ja tekstiä tukena. Tosin jos tällaista harjoitusten dokumentointia mietitään ylipäätään, niin itse harjoitusten suunnittelun ja piirtämisen lisäksi kannattaa miettiä miten noita pystyy hyödyntämään tarvittaessa myöhemmin. Itse arkistoin alkuun näitä tuotoksiani aika puolivillaisesti ja ilman mitään "teemaa", jolloin näiden käyttäminen on vähän hankalaa. Eihän harjoitusten piirtämisen syvin tarkoitus ole siinä piirtämisessä, vaan ainakin itse koin niin, että suunnittelun (piirtämisen) ja testaamisen (harjoitteiden ja harjoitusten) jälkeen oppi mitkä toimivat missäkin ikävaiheessa. Jos noita olisi dokumentoinut paremmin, niin jatkossa voisi vetää vanhoilla piirrustuksilla ja suunnitelmilla tiettyjä ikäluokkia läpi. Silloin tarvitsisi vain kaivaa ne muistiinpanot esiin ja vetää harjoituksia vanhojen prujujen mukaan.
olavi13

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 08.11.2017 klo 22:24:46

Taitaa edelleen porukka tehdä kynä paperi menetelmällä.
Muutokset harjoituksiin on hankalampi tehdä ja niistä tulee suttuisia.
Dokumentoinnin on helppous tietokoneella, auttaa taas tulevaisuudessa, kun etsii valmennettaville sopivaa harjoitusta.
PowerPoint on minusta melko kömpelö ohjelma harjoitusten suunnittelussa.
Ehdottakaa muita ohjelmia, jolla voi suunnitella harjoituksia?
ogi77

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: no onhan niitä


Vastaus #9 : 09.11.2017 klo 10:07:21

Meitsi piirtelee Wordilla. Ei varmaan paras mahdollinen työkalu, mutta sellainen joka löytyy kuitenkin himasta, duunista, mummolasta jne. Siihen vaan kenttä kuvana pohjaksi ja pallokoita, kolmioita, nuolia jne sikin sokin.

Tämä siis siksi että jaan treenit noin viidelle kuudelle koutsille. Tämän teen PDF-muodossa. Google Drivelle kätevä tallentaa myöhempää käyttöä varten.

Käsin piirtäminen ei ole ratkaisu meikäläisen kohdalla, kuvaamataidon numero tais olla 6.
Herkku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat kannattajajäsen nro 61, JS Hercules


Vastaus #10 : 13.11.2017 klo 18:05:26

Me olemme Herculesissa keränneet meidän seuran yhteyteen sporttiteknologiaklusteria.

Yksi meidän partnerifirmoista ompi Coplays. Sopii tähän tarkoitukseen kuin naula päähän.

Tsekatkaa ja pistäkää downloadaukseen: www.coplays.io
Sun mutsis

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 14.11.2017 klo 09:48:52

https://www.soccertutor.com/tacticsmanager/

Kokeilulisenssi ilmainen.
Matthias Sindelar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jamo, Tuco, Jorma


Vastaus #12 : 16.12.2017 klo 21:09:33

https://www.palloliitto.fi/jalkapalloperhe/palvelut-valmentajille/hst-harjoitusten-suunnittelun-tyokalu
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #13 : 04.01.2018 klo 08:31:41

Me olemme Herculesissa keränneet meidän seuran yhteyteen sporttiteknologiaklusteria.

Yksi meidän partnerifirmoista ompi Coplays. Sopii tähän tarkoitukseen kuin naula päähän.

Tsekatkaa ja pistäkää downloadaukseen: www.coplays.io

Toimiikos tämä(kään) ollenkaan perus tietokoneella (Windows), jolla itse kuitenkin tykkää eniten touhuta näitä?
hansel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC


Vastaus #14 : 06.03.2018 klo 16:30:39

ohi aiheen menee mutta...
Onkos macille jotain muuta ilmaista ohjelmaa videoklippien tekoon kuin tuo imovie?
VLC iha jeppis mutta ei pyöritä kunnolla mun gopro tiedostoja :/
koera

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 15.03.2018 klo 15:19:47

ohi aiheen menee mutta...
Onkos macille jotain muuta ilmaista ohjelmaa videoklippien tekoon kuin tuo imovie?
VLC iha jeppis mutta ei pyöritä kunnolla mun gopro tiedostoja :/

Esim. tämä https://www.shotcutapp.com/. Jos VLC ei pyöritä videoita, niin voi johtua myös siitä että kovalevy/prosessori/muisti ei riitä. Videoeditointi vaatii aika paljon jerkkua koneelta, SSD-kovalevy on korvaamaton. 
Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.


Vastaus #16 : 15.03.2018 klo 15:33:22

ohi aiheen menee mutta...
Onkos macille jotain muuta ilmaista ohjelmaa videoklippien tekoon kuin tuo imovie?
VLC iha jeppis mutta ei pyöritä kunnolla mun gopro tiedostoja :/

Quicktime playerillä pystyy myös aika kätevästi.
kaosko

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 01.04.2018 klo 09:01:31

https://soccer.coachaide.com on ilmainen, toimii webissä ja offlinenä, sekä kosketusnäytöillä että hiirellä. Voi animoida, ja jakaa linkit apuvalkuille ja vaikka koko joukkueelle.
Nimimerkitön

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kontrollipallo. Kontrolloidut hankinnat.


Vastaus #18 : 15.06.2018 klo 13:30:35

Esim. tämä https://www.shotcutapp.com/. Jos VLC ei pyöritä videoita, niin voi johtua myös siitä että kovalevy/prosessori/muisti ei riitä. Videoeditointi vaatii aika paljon jerkkua koneelta, SSD-kovalevy on korvaamaton. 

Pystyykö tällä (tai jollain muulla vastaavalla softalla) lisäämään videoon animaatiota (esim. ympyröimään videolta jonkun tietyn pelaajan tai korostamaan tyhjän tilan "tuonne ois voinut juosta" -tyyliin)?
TopiAS2000

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 22.08.2020 klo 10:27:57

Millä on helpoin tapa suunnitella graafisia harjoituksia? Pareri ja kynä ei riitä vastaukseksi. Ehdotuksia!


Ehdottomasti DrillDraw https://drilldraw.com/fi/Home
Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.


Vastaus #20 : 05.09.2020 klo 09:13:27

ohi aiheen menee mutta...
Onkos macille jotain muuta ilmaista ohjelmaa videoklippien tekoon kuin tuo imovie?
VLC iha jeppis mutta ei pyöritä kunnolla mun gopro tiedostoja :/

Mulla ainaki VLC toimii moitteetta, vaikka kone on mid-2013 mb air. Ei mitään ongelmia gopro-filujen kans.

Edit. Olikin näköjään kohtalaisen vanha viesti :D

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa