FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 06:03:54 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2
 
Kirjoittaja Aihe: Potkuun voimaa  (Luettu 24590 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Never Walk Alone

Poissa Poissa


: 29.10.2017 klo 23:26:49

Minkälaisia liikkeitä kuntosalilla pitäisi tehdä, jotta potkuun tulee lisää voimaa?
Itse tykkään tehdä salilla jalkaliikkeet ja siitä suoraan kentälle potkuja harjoittelemaan, niin mitä liikkeitä salilla pitäisi tehdä, jotta saisi muutettua ne potkuun?
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.


Vastaus #1 : 29.10.2017 klo 23:59:16

Reisiä. T. Roberto Carlos
Julss

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Los Merengues, Spurs


Vastaus #2 : 30.10.2017 klo 00:05:43

Ja tehokasta potkutekniikkaa.
Vikkelä vaihtomies

Paikalla Paikalla


Vastaus #3 : 30.10.2017 klo 00:09:00

Ja tehokasta potkutekniikkaa.

Tämähän se on. Huonolla tekniikalla ei juurikaan auta, vaikka saisi triplavoimat, kun ei se voima sinne palloon kuitenkaan siirtyisi.
Mutta siis räjähtävää voimaa reisiin ja pakaroihin sitä tarvitaan, jonka lisäksi onnistunut potku vaatii aina myös keskivartaloa mukaan.
Zabala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #4 : 30.10.2017 klo 11:47:46

Juuri näin. Ei siinä auta vaikka olisi Ronnie Coleman jos potkutekniikka on pielessä. Salin sijasta kentälle ja laukauksia eri asennoista sekä paikallaan olevaan että liikkuvaan palloon ja aina puhtaaseen osumaan keskittyen. Kun tekniikka on kunnossa voi sitten miettiä miten lisää ruutia reisiin saisi kehitettyä.
mehico5

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 30.10.2017 klo 11:55:50

Juuri näin. Ei siinä auta vaikka olisi Ronnie Coleman jos potkutekniikka on pielessä. Salin sijasta kentälle ja laukauksia eri asennoista sekä paikallaan olevaan että liikkuvaan palloon ja aina puhtaaseen osumaan keskittyen. Kun tekniikka on kunnossa voi sitten miettiä miten lisää ruutia reisiin saisi kehitettyä.
Olen potkinut 20v. eri asennoista ja paljo mutta ei lähe niin ei. Vieläkö pitää kuinka kauan?
Zabala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #6 : 30.10.2017 klo 12:19:54

Olen potkinut 20v. eri asennoista ja paljo mutta ei lähe niin ei. Vieläkö pitää kuinka kauan?

En tiedä minkä ikäinen ketjun aloittaja on, mutta kyllä useimmat tekniikkavirheet ovat jo ihan junnuiän peruja. Jos ei ole nuorempana opittu niin vaikea paikata vanhemmalla iällä. Pointtini oli se, että kyykkääminen salilla ei ole suoraan verrannollinen potkun voiman kanssa, vaan paremminkin yksi osatekijä.
TWQ15

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HUHUUUUUUUUU


Vastaus #7 : 30.10.2017 klo 12:28:22

Olen potkinut 20v. eri asennoista ja paljo mutta ei lähe niin ei. Vieläkö pitää kuinka kauan?

Niin kauan kunnes opit :-)

Lenko

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 30.10.2017 klo 12:54:20

-
« Viimeksi muokattu: 03.04.2019 klo 19:41:22 kirjoittanut Lenko »
Never Walk Alone

Poissa Poissa


Vastaus #9 : 30.10.2017 klo 15:48:07

Olen 15-vuotias junnu ja potkaisen tutkaan 118 km/h
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 30.10.2017 klo 15:59:29

Olen 15-vuotias junnu ja potkaisen tutkaan 118 km/h

Miten heikommalla jalalla?
Never Walk Alone

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 30.10.2017 klo 16:12:10

98 km/h, että parannettavaa riittää vasemmassa jalassa.
Vikkelä vaihtomies

Paikalla Paikalla


Vastaus #12 : 30.10.2017 klo 18:05:31

Noi on ihan tarpeeksi kovia potkuja, JOS pystyy potkaisemaan liikkuvaan palloon ja epätäydellisestä asennosta samoille tietämille ja tarkasti. Sitten jos ei noihin pysty, niin ei sillä ole mitään väliä, kuinka kovaa se pallo lähtee jalasta, koska ohi menevät laukaukset eivät mene maaliin.

Vasen jalka huomattavasti tärkeämpi kehityskohteena vedon kannalta kuin maksimaalisen kova pommi.
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 30.10.2017 klo 18:12:31

Kyllä 118 km/h mielestäni riittää, heikompi jalka kaipaa vielä treeniä (jalkojen eron ei tulisi olla noin suuri). Tekniikka on nähtävästi hallussa, niin sitä voimaa ehtii tulla jalkoihin, kun lihasmassaa alkaa tulla ihan luontaisesti. On sitten ihan eri asia, että saatko juoksusta sitä satasta rikki ja varsinkin suoralla vauhdilla. Kuolleeseen palloon lauotaan kuitenkin perin harvoin, jos ei satu olemaan maalivahti.
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 30.10.2017 klo 19:38:12

http://www.suomentaekwondoliitto.fi/harrastajille/juniorit/taekwondo-jalkapallon-oheislajin/

Tuosta muuten vielä joitain vinkkejä. Parin kamppailulajivalmentajan kanssa keskusteltiin paljonkin noista yhteneväisyyksistä ja hyödyistä etenkin liikkuvuuteen.
KVilho

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 31.10.2017 klo 09:43:40

http://www.suomentaekwondoliitto.fi/harrastajille/juniorit/taekwondo-jalkapallon-oheislajin/

Tuosta muuten vielä joitain vinkkejä. Parin kamppailulajivalmentajan kanssa keskusteltiin paljonkin noista yhteneväisyyksistä ja hyödyistä etenkin liikkuvuut een.
Kiitoksia kiinnostavasta linkistä. Nuorempi poikkaa nauttii tämmöisistä jutuista ja taitaa Zlaattanin fanituskin siihen vähän vaikuttaa :) Viime kesän pelasivat trampoliinilla ´potkista´ (ehkä joku poikien itse keksimä "peli"), eli ilmasta potkimalla ja puskemalla estivät palloa tippumasta trampoliinin pohjalle. Vaikka onkin vaan tollanen 'leikki' niin väittäisin että kehittänyt 3-ulotteisen pelin hahmottamista sekä jalan ja silmän koordinaatiota. Eihän valmentajat kauheesti tykkää tommosista yrityksistä treeneissä kun pitäisi pitää touhu vielä 2-ulotteisena.

Offiksihan tämä taas meni, mutta pojan kanssa puhuttu että voitaisiin nyt talven tullessa käydä taekwondon junnutreenejä katsomassa ja linkki vahvisti näkemystä että voisi olla hyväkin tukevana lajina.
Ehis

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 06.01.2018 klo 00:51:20

Eija Feodoroffin metodit kannattaa ainakin tsekata. Pelkkää tekniikkaa ja nopeutta itse suoritukseen.
pallojalassa

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 06.01.2018 klo 01:27:21

Eija Feodoroffin metodit kannattaa ainakin tsekata. Pelkkää tekniikkaa ja nopeutta itse suoritukseen.
Onko joku kurssittanut itseään tässä.
Itse törmäsin tähän ruotsin jalkapallopäiville joskus 8 vuotta sitten....
Ehis

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 06.01.2018 klo 16:24:27

Käväisin toissapäivänä puolen päivän kurssilla. Paljon ajateltavaa ja pääpiirteettäin positiivinen vaikutelma. Teoriassa olin tietoinen annista, mutta oli ihan hyvä käydä se omin silmin näkemässä.
testi2

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pentinkulman päivät


Vastaus #19 : 16.09.2018 klo 23:21:04

Tähän liittyen: Onko teillä kokemusta pallon nopeutta mittaavista tutkista? Eli mitä maksaa laite, jonka lukuihin on luottaminen?

Kysyn, koska osui silmään XXL:ssä tarjouksessa oleva tutka. Onkohan tuo hintansa väärti? Tavoitteena on skabailla vain kaveripiirissä.
https://www.xxl.fi/goalz-football-radar/p/1146561_1_style
Jorrma

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 11.12.2022 klo 14:58:43

Eija Feodoroffin metodit kannattaa ainakin tsekata. Pelkkää tekniikkaa ja nopeutta itse suoritukseen.

https://junior.ffjaro.fi/uutiset/132161/tillslag-potkutekniikka-eija-feodoroff
Hurten

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 11.12.2022 klo 15:52:56

Jos täällä jotain junnuja on lukemassa, niin itse kävin junnuna kesäisin potkimassa nurmikentällä verkkoaitaa vasten paljain jaloin. Omasta kokemuksesta sanoisin, että tuo kyllä kehitti sitä valtavasti ja kehityin yhdestä huonoimmista sinne joukkueeni jos en parhaaksi niin ainakin lähelle parhaaksi potkaisijaksi. Liikaa ei voi korostaa: toistoja, toistoja ja toistoja erilaisilla potkutekniikoilla.
Jortsukka

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 12.12.2022 klo 12:02:28

Jos täällä jotain junnuja on lukemassa, niin itse kävin junnuna kesäisin potkimassa nurmikentällä verkkoaitaa vasten paljain jaloin. Omasta kokemuksesta sanoisin, että tuo kyllä kehitti sitä valtavasti ja kehityin yhdestä huonoimmista sinne joukkueeni jos en parhaaksi niin ainakin lähelle parhaaksi potkaisijaksi. Liikaa ei voi korostaa: toistoja, toistoja ja toistoja erilaisilla potkutekniikoilla.

Toistot ovat hyväksi, mutta olisi myös hyvä tehdä toistot suht. oikealla tekniikalla.

Isoimmat ongelmat(eivät järjestyksessä):

- tukijalan paikka(yleensä liian kaukana)
- kropan asento (yleensä joko takakenossa tai lytyssä pallon päällä)
- liike pysähtyy palloon
- osumakohta palloon
Nuorenanätti

Poissa Poissa


Vastaus #23 : 12.12.2022 klo 12:42:34

Hyvä lista. Lisään vielä tuohon yllä olevaan, että moni junnu koettaa vetää niin, että tukijalka pysyy maassa. Voi onnistua paikalla olevaan palloon hitaalla vauhdilla, mutta muulinpotku liikkeessä menee hankalaksi. Katsokaa huviksenne isojen poikien potkuja vaikka meneillään olevista boikottikisoista. Siellä leijutaan laukoessa puoli metriä ilmassa. Ja ei, se ei johdu siitä, että kisat ovat Qatarissa, työläisiä kuoli ja nurmikkoa maalataan vihreämmäksi kuin se onkaan.

*

Toinen seikka parantamaan paremman jalan laukausta on potkia heikommalla jalalla. En tiedä syytä, mutta heikomman puolen kehittäminen parantaa ymmärtääkseni motoriikkaa koko koko kehoon. Liittyisikö tasapainoon tai lihastasapainoon tai johonkin sellaiseen. Joku viisaampi saa kertoa.
Jortsukka

Poissa Poissa


Vastaus #24 : 12.12.2022 klo 23:15:00

Toinen seikka parantamaan paremman jalan laukausta on potkia heikommalla jalalla. En tiedä syytä, mutta heikomman puolen kehittäminen parantaa ymmärtääkseni motoriikkaa koko koko kehoon. Liittyisikö tasapainoon tai lihastasapainoon tai johonkin sellaiseen. Joku viisaampi saa kertoa.

Liittyy neurologiaan.

 
Sivuja: [1] 2
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa