FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.11.2017 klo 12:46:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook, Google+ & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Potkuun voimaa  (Luettu 2185 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Never Walk Alone

Poissa Poissa


: 29.10.2017 klo 22:26:49

Minkälaisia liikkeitä kuntosalilla pitäisi tehdä, jotta potkuun tulee lisää voimaa?
Itse tykkään tehdä salilla jalkaliikkeet ja siitä suoraan kentälle potkuja harjoittelemaan, niin mitä liikkeitä salilla pitäisi tehdä, jotta saisi muutettua ne potkuun?
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal ja Irakli Sirbiladze.


Vastaus #1 : 29.10.2017 klo 22:59:16

Reisiä. T. Roberto Carlos
Julss

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Los Merengues, Spurs


Vastaus #2 : 29.10.2017 klo 23:05:43

Ja tehokasta potkutekniikkaa.
Vikkelä vaihtomies

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 29.10.2017 klo 23:09:00

Ja tehokasta potkutekniikkaa.

Tämähän se on. Huonolla tekniikalla ei juurikaan auta, vaikka saisi triplavoimat, kun ei se voima sinne palloon kuitenkaan siirtyisi.
Mutta siis räjähtävää voimaa reisiin ja pakaroihin sitä tarvitaan, jonka lisäksi onnistunut potku vaatii aina myös keskivartaloa mukaan.
Zabala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #4 : 30.10.2017 klo 10:47:46

Juuri näin. Ei siinä auta vaikka olisi Ronnie Coleman jos potkutekniikka on pielessä. Salin sijasta kentälle ja laukauksia eri asennoista sekä paikallaan olevaan että liikkuvaan palloon ja aina puhtaaseen osumaan keskittyen. Kun tekniikka on kunnossa voi sitten miettiä miten lisää ruutia reisiin saisi kehitettyä.
mehico5

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 30.10.2017 klo 10:55:50

Juuri näin. Ei siinä auta vaikka olisi Ronnie Coleman jos potkutekniikka on pielessä. Salin sijasta kentälle ja laukauksia eri asennoista sekä paikallaan olevaan että liikkuvaan palloon ja aina puhtaaseen osumaan keskittyen. Kun tekniikka on kunnossa voi sitten miettiä miten lisää ruutia reisiin saisi kehitettyä.
Olen potkinut 20v. eri asennoista ja paljo mutta ei lähe niin ei. Vieläkö pitää kuinka kauan?
Zabala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #6 : 30.10.2017 klo 11:19:54

Olen potkinut 20v. eri asennoista ja paljo mutta ei lähe niin ei. Vieläkö pitää kuinka kauan?

En tiedä minkä ikäinen ketjun aloittaja on, mutta kyllä useimmat tekniikkavirheet ovat jo ihan junnuiän peruja. Jos ei ole nuorempana opittu niin vaikea paikata vanhemmalla iällä. Pointtini oli se, että kyykkääminen salilla ei ole suoraan verrannollinen potkun voiman kanssa, vaan paremminkin yksi osatekijä.
TWQ15

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 30.10.2017 klo 11:28:22

Olen potkinut 20v. eri asennoista ja paljo mutta ei lähe niin ei. Vieläkö pitää kuinka kauan?

Niin kauan kunnes opit :-)

Lenko

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 30.10.2017 klo 11:54:20

Parhaat 12-vuotiaat tööttäävät pallon tutkaan 100 km/h nopeudella. Jos voimaa on jaloissa saman verran kuin 12-vuotiailla eikä tutka näytä yli 100km/h, on kyse enemmän tekniikasta kuin voimasta. Tietysti räjähtävä voima potkulihaksissa auttaa asiaan, mutta ensisijaisesti kyse on tekniikasta.
Never Walk Alone

Poissa Poissa


Vastaus #9 : 30.10.2017 klo 14:48:07

Olen 15-vuotias junnu ja potkaisen tutkaan 118 km/h
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 30.10.2017 klo 14:59:29

Olen 15-vuotias junnu ja potkaisen tutkaan 118 km/h

Miten heikommalla jalalla?
Never Walk Alone

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 30.10.2017 klo 15:12:10

98 km/h, että parannettavaa riittää vasemmassa jalassa.
Vikkelä vaihtomies

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 30.10.2017 klo 17:05:31

Noi on ihan tarpeeksi kovia potkuja, JOS pystyy potkaisemaan liikkuvaan palloon ja epätäydellisestä asennosta samoille tietämille ja tarkasti. Sitten jos ei noihin pysty, niin ei sillä ole mitään väliä, kuinka kovaa se pallo lähtee jalasta, koska ohi menevät laukaukset eivät mene maaliin.

Vasen jalka huomattavasti tärkeämpi kehityskohteena vedon kannalta kuin maksimaalisen kova pommi.
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 30.10.2017 klo 17:12:31

Kyllä 118 km/h mielestäni riittää, heikompi jalka kaipaa vielä treeniä (jalkojen eron ei tulisi olla noin suuri). Tekniikka on nähtävästi hallussa, niin sitä voimaa ehtii tulla jalkoihin, kun lihasmassaa alkaa tulla ihan luontaisesti. On sitten ihan eri asia, että saatko juoksusta sitä satasta rikki ja varsinkin suoralla vauhdilla. Kuolleeseen palloon lauotaan kuitenkin perin harvoin, jos ei satu olemaan maalivahti.
Linkki

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 30.10.2017 klo 18:38:12

http://www.suomentaekwondoliitto.fi/harrastajille/juniorit/taekwondo-jalkapallon-oheislajin/

Tuosta muuten vielä joitain vinkkejä. Parin kamppailulajivalmentajan kanssa keskusteltiin paljonkin noista yhteneväisyyksistä ja hyödyistä etenkin liikkuvuuteen.
KVilho

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 31.10.2017 klo 08:43:40

http://www.suomentaekwondoliitto.fi/harrastajille/juniorit/taekwondo-jalkapallon-oheislajin/

Tuosta muuten vielä joitain vinkkejä. Parin kamppailulajivalmentajan kanssa keskusteltiin paljonkin noista yhteneväisyyksistä ja hyödyistä etenkin liikkuvuut een.
Kiitoksia kiinnostavasta linkistä. Nuorempi poikkaa nauttii tämmöisistä jutuista ja taitaa Zlaattanin fanituskin siihen vähän vaikuttaa :) Viime kesän pelasivat trampoliinilla ´potkista´ (ehkä joku poikien itse keksimä "peli"), eli ilmasta potkimalla ja puskemalla estivät palloa tippumasta trampoliinin pohjalle. Vaikka onkin vaan tollanen 'leikki' niin väittäisin että kehittänyt 3-ulotteisen pelin hahmottamista sekä jalan ja silmän koordinaatiota. Eihän valmentajat kauheesti tykkää tommosista yrityksistä treeneissä kun pitäisi pitää touhu vielä 2-ulotteisena.

Offiksihan tämä taas meni, mutta pojan kanssa puhuttu että voitaisiin nyt talven tullessa käydä taekwondon junnutreenejä katsomassa ja linkki vahvisti näkemystä että voisi olla hyväkin tukevana lajina.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines