Itse en oikeen ymmärrä tätä hirveetä negailua.
Negatiivisuus ja huolestuneisuus ovat kaksi eri asiaa. Fanit voivat olla myös huolestuneita, joka saatetaan tulkita negatiivisuudeksi.
Itse olen huolestunut. Syyt ovat seuraavat:
1. Heikko 2017 loppukausi
2. Yleisön mielenkiinnon katoaminen
3. Pelaajabudjetin pienentyminen
4. Pelitapa
5. Uudet hankinnat
6. Ylipäätään talous
1. Loppukausi oli surkea. Numerot ovat numeroita ja ne muistetaan ja ovat lähestulkoon ainut mittari. Oliko viime kauden loppupuolen saldo Vepsun Veikkausliigahistorian heikoin..?
2. Sport ei kiinnostaa ketään tällä hetkellä. En halua Vepsulle samanlaista tilannetta ensi kaudella. Viime kaudella sellainen tilanne oli.
3. Veikkausliigan pelaajabudjetit kaudella 2017:
HJK 1 300 000
SJK 926 000
FC Inter 750 000
VPS 600 000
IFK Mariehamn 578 000
KuPS 575 000
Ilves 450 000
FC Lahti 425 000
HIFK 375 000
JJK 370 000
RoPS 370 000
PS Kemi 329 000
Missä ollaan tällä kaudella?
4. Jokainen jalkapalloa pelannut tietää, että oman 16-alueen ympärillä ei kannata pitää palloa. Niin ikään maalipaikkoja ja mielellään laadukkaita tulisi luoda enemmän kuin vastustaja. Jos valitulla pelitavalla pyöritään omassa päässä ja ei saada maalipaikkoja, on pelitapa heikko.
5. Yksikään hankinnoista ei ole Veikkausliigassa kannuksia kerännyt pelaaja.
6. Edelliskaudella tehtiin 294.000 euroa tappiota.
https://www.finder.fi/Urheiluseuroja/Vaasan+Palloseura+Oy+Toimisto/Vaasa/yhteystiedot/480077Sitä ennenkin on tehty tappiota. En tiedä toimiiko urheiluseura kuten yritys? Vai kuittaako omistajat aina tappiot omasta pussistaan. En usko Vepsun tapauksessa asian olevan näin.
Olen huolissani, että meille käy kuten niin monelle jalkapalloseuralle Suomessa on lähimenneisyydessä käynyt. JJK, AC Oulu, TPS, MYPA, Haka, Hifk...
Seuroja on varmasti näiden lisäksi vielä muitakin. Jokaista yhdistää talousvaikeudet ja niistä johtuva konkurssi tai putoaminen.
JA LUPAAN, että mikäli valittu pelitapa jatkuu, nuoret pienikokoiset pelaajat saavat pelin pyörimään vastustajan päädyssä, saamme reilusti maalipaikkoja ja voitamme otteluita, tulen tänne kertomaan, että olin väärässä.