Vet någon överhuvudtaget någonting om EIF:s nästa säsong?
- Får vi licens?
- Tränare?
- Spelare?
- Haglunds roll?
-Det enda säkra man hört är att Santeri Aaltonen, Riku Heinonen och Olli Jalli (liksom 2016-EIFarn Keaton Isaksson) skrivit på för andra klubbar och att Zacke Ekström tränar/spelar med Inter, Felix de Bona har varit aktuell för VPS...
Utan tränare och spelare är det förstås svårt att ens träna, så jag antar att man inte börjat träna ännu?!
Om nån hört eller sett något där borta i Ekenäs, så hör av er.
Det är dystert att fira jul utan att veta någonting alls!
Inga nyheter sedan Forsström och Moutacim blev klara för ett par veckor sedan. Det brukar å andra sidan inte hända så värst mycket före jul.
Jag hoppas att vi får ett positivt licensbeslut före jul (dvs att EIF får licens utan krav på att redovisa mera ingående hur man klarar ekonomin). Ligalagens licensbeslut kom förra onsdagen, så kanske man kan vänta sig något imorgon? (Ifjol kom väl licensbesluten först i januari om jag minns rätt)
Det är ju nog lite oroväckande att man inte lyckats få klart med tränare för nästa säsong. Vad är det månne som gör att Mattfolk inte ännu har skrivit på för en säsong till?
Spelarkontrakt har ju EIF i dagsläget flera än ifjol vid samma tidpunkt (då: Jäntti, Aaltonen, Lindqvist, Estlander, Akouokou och Kinda / nu: Jäntti, Moutacim, Lindqvist, Estlander, Akouokou (utlånad med köpoption), Kinda, Akpini, Camara, Doumbia och Kouame), så jag förstår inte riktigt paniken där.
När Haglund fick jobbet i Sjundeå, så sade han att han troligtvis kommer att koncentrera sig enbart på herrlaget. Han kommer inte att fortsätta som ordförande i föreningen.