FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 11:47:47 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9
 
Kirjoittaja Aihe: Kiffen 2018 - Juhlavuoden humua  (Luettu 79728 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Juustoinen Makkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Harry Kane


Vastaus #175 : 09.09.2018 klo 18:55:52

Hitto, tämä olisi pitänyt klaarata. Vaikeata on kun 19 pelissä ainoastaan 10 tehtyä maalia. Noh mutta kaikki on edelleen mahdollista. Kahdesta viimeisestä pelistä kun tulee 6p niin eiköhän se riitä sarjapaikkaan.
Hygge

Poissa Poissa


Vastaus #176 : 09.09.2018 klo 20:32:13

Itse ensimmäistä kertaa tällä kaudella Kiffenin ja samalla HIFK/2 nähneenä voisin todeta, että pelistä näkyi selkeästi pisteiden tarve juhlaotteluun kuuluvan derbyhegemonian lisäksi. Pelaaminen ja rakentelut  oli mielestäni oikein hyvää kakkosen tasoa , kunnes 16' sisällä sitten viimeistely ontui kummallakin joukkueella, kobtroversiaali rankkari HIFK:lle, jonka Kiffenin veskari loistavasti torjui , oli tämän pelin kliimaksi piste, jonka jälkeen kumpikaan joukkue ei saanut mainittavia maalintekopaikkoja hyvästä yrittämisestä ja tsemistä huolimatta. Kiffenin nuori Abaas Ismail oli lopussa vaihdossa tullessaan oikein hyvällä jalalla ja lopussa antoi vasemmalta laidalta pari oikein maukasta syöttöä boksiin. Tilaisuus oli viihdyttävä ja Onnittelut 110vuotiaalle Kiffenille samalla !

 
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #177 : 09.09.2018 klo 20:36:07

Toisella jaksolla olisi pitänyt se maali tehdä. Erityisesti Abaasin avopaikka tulee kummittelemaan päässäni tästä eteenpäin monta päivää. Oli siellä toki HIFK:llakin avausjaksolla pilkku, vaikka tulikin mielestäni todella helposti. Molemmille huono tulos, varsinkin kun HJS voitti tänään ja paineli kummankin ohi.

Itse tapahtuma oli sentään hieno. Bollis täyttyi mukavasti ja tämän kauden aiempi yleisöennätys 110 lensi romukoppaan. Ottaa vain päähän se, että tuonne Palloliiton sivuille onnistuttiin jotenkin käsittämättömästi pieraisemaan viralliseksi luvuksi 150, kun joukkueenjohtajan mukaan tarkan laskennan jälkeen määrä oli 201, ja tästä virheestä myös Kiffen itse mainitsi FB-julkaisussaan. Olin tätä ennen jo vuosia ihmetellyt Kiffenin usein mielestäni alakanttiin ilmoitettuja yleisömääriä.

e. Väärä hälytys, luku on myöhemmin korjattu muotoon 200. Joukkueenjohtaja kertoi minulle, ettei enää voi korjata, mutta näköjään onnistuikin. Hyvä!
« Viimeksi muokattu: 09.09.2018 klo 20:40:58 kirjoittanut Maneesi »
Zlatan69

Poissa Poissa


Vastaus #178 : 09.09.2018 klo 21:03:14

Maneesin positiivisen tekstin johdosta ja koska Kiffenin juhlapeli, olin lähdössä matsiin mukaan. Katsoin kuitenkin varmuudeksi kokoonpanon Palloliiton sivuilta ennen lähtöä ja jäin kotiin. Perhosten keräilykin olisi mielenkiintoisempaa kun koko kauden jatkunut tehottomuus ja ratkaisu oli oikea.

Kuinka yksinkertainen voi valmentaja olla? Honka-peli vihkoon. Kärjessä pelaa Nelosen maalitykki, joka on tehnyt kai viimeksi maalin siellä nelosessa? Sama hidastettu läpsyttely, vaihdosta kolme hyökkäävää pelaajaa kentälle aivan liian myöhään, kaksi viimeisellä minuutilla ja joukkue tarvitsee pisteitä.

Ajattelin, että tämä ei voi toistua. Live-seurannan mukaan aivan sama juttu tänään, mutta vaihdot vielä myöhemmin. Hifk kokoonpanon mukaan täysin lyötävissä, voitto tarvittiin ehdottomasti ja HJS-pelin tulos oli tiedossa, mutta mitä tekee tämä nero? Kuten Honka-pelin jälkeen kirjoitin, viimeinen sammuttaa valot.

Pahoillani olen hienon seuran ja pyyteetöntä duunia seuran takana olevien henkilöiden puolesta! Liian kova hinta idioottimaisesta valmennuksesta ja muutamasta ylimielisestä neppailijasta, kun kuitenkin joukkue suurelta osin täynnä hienoja pelimiehiä.
Zlatan vaikenee ja siirtyy perhosjuttuihin.
Roy Race

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Melchester Rovers


Vastaus #179 : 09.09.2018 klo 21:25:06

Maneesin positiivisen tekstin johdosta ja koska Kiffenin juhlapeli, olin lähdössä matsiin mukaan. Katsoin kuitenkin varmuudeksi kokoonpanon Palloliiton sivuilta ennen lähtöä ja jäin kotiin.

Taidan Zlatan sinäkin olla hieman hajamielinen, kun tuolla lailla höpsöttelet:). Unohdit, että kuitenkin lähdit matsiin ja katsoit paikan päällä koko ottelun. Tai sitten itse olen hajamielinen, kun minusta ihan selvästi siltä näytti. Eikä silloin ollut vielä pimeäkään.
Zlatan69

Poissa Poissa


Vastaus #180 : 09.09.2018 klo 21:38:15

Taidan Zlatan sinäkin olla hieman hajamielinen, kun tuolla lailla höpsöttelet:). Unohdit, että kuitenkin lähdit matsiin ja katsoit paikan päällä koko ottelun. Tai sitten itse olen hajamielinen, kun minusta ihan selvästi siltä näytti. Eikä silloin ollut vielä pimeäkään.

Pimeää ei ollut matsin aikana ollenkaan, mutta matsi oli toinen. Futis on parasta paikan päällä, mutta yllä mainituista syistä tämä peli ei ollut se, jota seurasin. Tosin, seuraamassani matsissa kävi vielä huonommin, mutta sitä en valitettavasti pysty kommentoimaan missään. Hyvä yritys kuitenkin.
Zlatan69

Poissa Poissa


Vastaus #181 : 09.09.2018 klo 22:48:12

Lupasin vaieta ja sen teen, mutta tämä vielä. On ollut jännä nähdä, kuinka kipeää tekee se, että puuttuu epäkohtiin. Olen kommentoinut Liigaa, Divaria, Kakkosta, jne. Itselläni ei ole yhdessäkään sarjassa omaa lehmää ojassa. Sama, onko kommentoinnin kohteena ollut mikä tahansa seura, kommentointi ollut positiivista tai negatiivista. Olen ollut katkera entinen pelaaja, jonkun pelaajan äiti tai isä, joku pelaaja, ( paras veikkaus Mikael Soisalo ), jne. Mutta aina tärkein pointti on se arvailu, kuka olen, ei ne joukkueiden epäkohdat tai hyvät jutut.

Kertoo paljon meidän futiskulttuuristamme. Kaikki voi mennä päin helvettiä, mutta koskaan sitä ei saa sanoa ääneen. Sekö kehittää?

Roy Race, kerro oma mielipiteesi pelistä. Minä en sitä nähnyt, joten kaikki tulospalvelun varassa. Kerro kuka onnistui ja kuka ei. Miksei Kiffen voittanut? Mitä olisi pitänyt tehdä? Onko kausi sujunut suunnitelmien mukaan? Faktoja!

Olen sanonut aikaisemminkin, että tällaisen futiksesta kiinnostuneen, mutta mitään tietämättömän on hyvä huudella, mutta olisi hauska saada faktoja pelistä.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #182 : 09.09.2018 klo 22:58:52

Kiffen pelasi preseasonilla(ainakin näkemässäni kahdessa matsissa) todella aktiivista ja nopeaa fudista. Joukkue prässäsi hyvin ja iski nopeasti vastaan pallonriistoista. Kaudella meno on ollut täysin erinäköistä. Tiedä sitten mistä johtuu.
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #183 : 10.09.2018 klo 12:58:23

Kiffen pelasi preseasonilla(ainakin näkemässäni kahdessa matsissa) todella aktiivista ja nopeaa fudista. Joukkue prässäsi hyvin ja iski nopeasti vastaan pallonriistoista. Kaudella meno on ollut täysin erinäköistä. Tiedä sitten mistä johtuu.

Tämä muutos on kyllä ollut ihan käsittämätön. Joukkueesta katosivat jalat kuin nappia painamalla heti, kun sarjakausi alkoi. Aluksi se ei niin haitannut, koska kausi kuitenkin alkoi neljällä tappiottomalla ottelulla ilman päästettyjä maaleja. Hieman ihmetytti toki. Ensimmäisten ottelujen tulokset kertoivat heti muutoksesta: 0-0, 1-0, 0-0 ja 1-0.
valmennustiimi

Poissa Poissa


Vastaus #184 : 11.09.2018 klo 10:38:41

Tasaista on lohkossanne. Ja myöhäiset onnittelut!
Toon Army

Poissa Poissa


Vastaus #185 : 11.09.2018 klo 10:42:21

Lupasin vaieta ja sen teen, mutta tämä vielä. On ollut jännä nähdä, kuinka kipeää tekee se, että puuttuu epäkohtiin. Olen kommentoinut Liigaa, Divaria, Kakkosta, jne. Itselläni ei ole yhdessäkään sarjassa omaa lehmää ojassa. Sama, onko kommentoinnin kohteena ollut mikä tahansa seura, kommentointi ollut positiivista tai negatiivista. Olen ollut katkera entinen pelaaja, jonkun pelaajan äiti tai isä, joku pelaaja, ( paras veikkaus Mikael Soisalo ), jne. Mutta aina tärkein pointti on se arvailu, kuka olen, ei ne joukkueiden epäkohdat tai hyvät jutut.

Kertoo paljon meidän futiskulttuuristamme. Kaikki voi mennä päin helvettiä, mutta koskaan sitä ei saa sanoa ääneen. Sekö kehittää?


Kertoo lähinnä siitä, että viestit suuntautuu aina sen joukkueen ketjuun, jossa eräs pelaaja istuu penkillä tai katsomossa. Ja kaikki kyseisen pelipaikan kentällä olevat pelaajat pitäisi aina potkia helvettiin.

Vaikea noin läpinäkyvää hommaa on kovin vakavasti ottaa.
Zlatan69

Poissa Poissa


Vastaus #186 : 11.09.2018 klo 13:27:11

Kertoo lähinnä siitä, että viestit suuntautuu aina sen joukkueen ketjuun, jossa eräs pelaaja istuu penkillä tai katsomossa. Ja kaikki kyseisen pelipaikan kentällä olevat pelaajat pitäisi aina potkia helvettiin.

Vaikea noin läpinäkyvää hommaa on kovin vakavasti ottaa.

Tätä juuri tarkoitan! Kovin vaikeata tuntuu olevan ymmärtää, että kaikilla vaan ei ole omaa lehmää ojassa näissä asioissa! Toki, eihän se hassumpi juttu olisi, jos olisi oma lapsi Liigassa, Divarissa, Kakkosessa, Belgiassa, Naisten liigassa, Tyttö- ja poikajunnuissa ja vielä useammalla paikkakunnalla. Mutta kun ei ole! Mutta arvostan teitä kaikkia, joita tunteet vie näin paljon. On vaan helvetin hienoa seurata ja kommentoida suomalaista futista ja huomata, kuinka "väärin" se on.

Toon Army, kerro sinä, miten Kiffenin kausi on mennyt. Kuka onnistunut, kuka ei. Mistä ongelmat johtuu? Miten korjaisit kurssin? Pystyt arvostelemaan minun kommenttejani, mutta pystytkö kertomaan edellä olevat asiat, vai keskitytkö edelleen kommentteihini? Ai niin, eihän se ole pointti, että hieno seura menee hölmöilyjen vuoksi Kolmoseen, vaan se, että minä kritisoin sitä. Ihan sama minulle kuka istuu minkäkin joukkueen penkillä tai pelaa kentällä, kun homma toimii. Jos ei toimi, niin paskaa tulee. Pahoittelen, jos arvostelemieni pelaajien tai valmentajan joukossa on tuttujasi! Tulos kertoo kuitenkin missä mennään, eikö?
Toon Army

Poissa Poissa


Vastaus #187 : 11.09.2018 klo 14:40:15

Tätä juuri tarkoitan! Kovin vaikeata tuntuu olevan ymmärtää, että kaikilla vaan ei ole omaa lehmää ojassa näissä asioissa! Toki, eihän se hassumpi juttu olisi, jos olisi oma lapsi Liigassa, Divarissa, Kakkosessa, Belgiassa, Naisten liigassa, Tyttö- ja poikajunnuissa ja vielä useammalla paikkakunnalla. Mutta kun ei ole! Mutta arvostan teitä kaikkia, joita tunteet vie näin paljon. On vaan helvetin hienoa seurata ja kommentoida suomalaista futista ja huomata, kuinka "väärin" se on.

Toon Army, kerro sinä, miten Kiffenin kausi on mennyt. Kuka onnistunut, kuka ei. Mistä ongelmat johtuu? Miten korjaisit kurssin? Pystyt arvostelemaan minun kommenttejani, mutta pystytkö kertomaan edellä olevat asiat, vai keskitytkö edelleen kommentteihini? Ai niin, eihän se ole pointti, että hieno seura menee hölmöilyjen vuoksi Kolmoseen, vaan se, että minä kritisoin sitä. Ihan sama minulle kuka istuu minkäkin joukkueen penkillä tai pelaa kentällä, kun homma toimii. Jos ei toimi, niin paskaa tulee. Pahoittelen, jos arvostelemieni pelaajien tai valmentajan joukossa on tuttujasi! Tulos kertoo kuitenkin missä mennään, eikö?

:D Lopeta jo. Kerro vaikka mielummin mikä Kiffenistä teki tällä kaudella niin kiinnostavan, että ketju alkoi ensimmäistä kertaa forumhistoriasi aikana kiinnostaa.

Tai aiemmin Gnistan, jossa talven treenipeleissä viestisisältö oli muotoa "ompas lahjakkaita junnuja, hyvä meininki". Parin kuukauden päästä meno oli muuttunut tästäkin ketjusta tuttuun mantraan "valmennuksella pitäisi olla nyt rohkeutta ottaa reservistä uusia vaihtoehtoja kentälle", "peli ei hääviä ollut" tai "nämä ja nämä ei kuulu avaukseen, penkillä on parempia". Nousuhan sieltä kyseisellä kaudella tuli. Miten sen sanoitkaan "jos ei toimi, niin paskaa tulee"?

Hauska hahmo olet ja arvostan kyllä tinkimätöntä yritystä.

Zlatan69

Poissa Poissa


Vastaus #188 : 11.09.2018 klo 15:25:30

Mietin vastaanko enää, koska et selvästikään pysty puhumaan jalkapallosta, vaan keskityt muiden kommentteihin ja niiden kommentointiin. Mutta jokainen tekee sillä mitä on annettu!

Miksi kiinnostuin aikanaan G:stä ja nyt Kiffenistä? Seurailin männä vuosina muutamaa junnuikäluokkaa melkoisen tarkasti useamman vuoden. Aika moni pelaaja herätti silloin huomioni ja olen jatkanut satunnaisesti heidän seuraamistaan. Nimet: Jalkanen, Innala, Virmakari, Nyberg, Oustimenko, Soisalo, Källman, Lingman, ja moni muu. Osa on ulkomailla, osa Liigassa, osa Kakkosessa, mutta kiinnostus elää.

Näistä osa siirtyi aikanaan Gnistaniin ja sitä myötä aloin kiinnostumaan joukkueesta. G:n kausi päättyi nousuun, mikä oli todella hieno juttu. Itse olisin toivonut junnuille enemmän vastuuta, mutta selkeästi eivät olleet valmiita siihen. Viime vuonna kai jokainen oli jossain muualla. Tähän vuoteen palasivat yhteen todennäköisesti tutun koutsin houkuttelemana? Faktaa ei ole oliko näin, vai oliko sattumaa.

Pari vuotta ikää lisää jokaisella, hyvä valmennus ja pohjalla hyvä runko. Odotukset olivat kovat. Homma lähti kauden alusta alkaen väärään suuntaan. Oustimenko hävisi johonkin jo ennen kauden alkua, vai onko loukkaantuneena? Olisi varmasti ollut huikea apu. Jalkanen ja Innala pelanneet jonkin verran, mutta miten, sitä en pysty sanomaan. Ne harvat pelit, jotka olen nähnyt eivät anna täyttä kuvaa heidän pelaamisestaan. Siksi olen täällä monesti huudellut syvempää analyysia pelistä. Missä ovat Nyberg ja Virmakari?

Nyt kun tilanne ja tulos ovat mitä ovat, on kai selvää, että jotain olisi pitänyt tehdä ja muuttaa? Miten se yleensä tässä tilanteessa menee? On kai luonnollista muuallakin kuin Kiffenissä, että ensin haetaan muutoksia kentällä ja jos ei toimi, niin penkin päähän? Joukkue on esimerkiksi tehnyt vähemmän maaleja kuin ikinä historiansa aikana! On ihan helvetin sama, kuka niitä maaleja tekee, tai kuka siellä pelaa, kun joukkue pystyy maalin tekoon ja voittamaan otteluita. Toon Army, sinä olet ilmeisesti nähnyt näitä pelejä enemmän kuin minä, joten olet varmasti oikea henkilö kommentoimaan, miksi on näin ja mitä pitäisi tai olisi pitänyt tehdä, että homma ei olisi näin?

Haluatko vielä tarkemman selvityksen siitä, mistä kiinnostukseni johtuu? Voin selvittää myös sen, miksi olen kiinnostunut myös naisfutiksesta, lätkästä, yleisurheilusta, jne. Ei kaikki ole kiinnostuneita asioista siksi, että tyttö, poika, äiti, isä tai mummo pelaa, tai on tuttuja joukkueessa. Voi olla vaan aidosti kiinnostunut siitä, miksi tämä suomifutis on tällä tasolla.

Kerro sinä nyt analyysisi siitä, mitä edellisessä viestissäni kysyin!
Toon Army

Poissa Poissa


Vastaus #189 : 11.09.2018 klo 15:45:51

En minä ole väittänyt tietäväni paremmin Kiffenin otteista, huvittaa vaan tuo joukkueesta toiseen vaihtuva valitus siitä kuinka vaihtopelaajat pitäisi laittaa kentälle ja sattumalta ovat aina niitä samoja tyyppejä. Voi hyvin olla, että olet tällä kertaa oikeassa. Gnistanin tai Hakan kohdalla ei osunut, mutta ehkä nyt löytyi joukkue, jossa valituksilla on perää ja taso riittäisi.

Noh, lopetan offtopikin tähän, ennen kuin tulee bänniä  Ylos
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #190 : 12.09.2018 klo 12:36:05

Valokuvia juhlaottelusta FC Kiffen - HIFK/2:

https://www.flickr.com/photos/111821744@N05/sets/72157700861797694
Roy Race

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Melchester Rovers


Vastaus #191 : 12.09.2018 klo 20:54:30

Valokuvia juhlaottelusta FC Kiffen - HIFK/2:

https://www.flickr.com/photos/111821744@N05/sets/72157700861797694

Kiitos Maneesi! Tämän päivän mustat hurmurit taistelevat vauhdikkaissa tilannekuvissa ja katsomon tunnelmasta nauttii ja kioskin toimivuudesta huolehtii moni tavalla tai toisella vuosikymmenten aikana merkittävän panoksensa seuran eteen antanut.

Vähän kyllä odotin, että Kiffenillä olisi juhlaottelussaan ollut retro-meininki, eli alkuperäiset peliasut. Seuran historiikkia tutkiskelin ja tuumailin, ettei 110 vuoden takainen ilmestys olisi tainnut läpäistä suvaitsevaisintakaan muotiseulaa. Asu oli nimittäin punavihreäraitainen paita, siniset housut ja tummanruskeat sukat punavihreillä raidoilla. Saattaa olla,  että täytyisi maksaa pelaajille aika hyvin, jos suostuisivat siihen sonnustautumaan. Tosin, ainakin erottuisi:)

Onnittelut vielä  Kiffenille ja kuusi pinnaa himaan kahdesta vikasta matsista!
Erikeeper20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Malmi + Akatemia


Vastaus #192 : 12.09.2018 klo 23:22:56

Asu oli nimittäin punavihreäraitainen paita, siniset housut ja tummanruskeat sukat punavihreillä raidoilla. Saattaa olla,  että täytyisi maksaa pelaajille aika hyvin, jos suostuisivat siihen sonnustautumaan.

Huh mikä pläjäys lienee ollut! Voi olla, että joutuisi maksamaan katsojillekin :D
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #193 : 13.09.2018 klo 12:40:13

Parastahan noissa paidoissa oli ehdottomasti se, että seuran neljästä mestaruudesta kaikkiaan kolme tuli niiden aikakaudella. Ylos
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #194 : 22.09.2018 klo 18:11:51

Komea 4-1-vierasvoitto FC Espoosta, Kiffen teki ensimmäistä kertaa tällä kaudella enemmän kuin yhden maalin per ottelu. Lisäksi Zinelle, Stevensille ja Forsenille tärkeään paikkaan kauden avausmaalit. Hyvä!

Tiukaksi kuitenkin menee. HJS, HIFK/2 ja Jazz voittivat omat ottelunsa, ja Kiffen löytyy huonomman maalieron turvin edelleen viivan alapuolelta. Päätöskierroksella on vastassa kotona BK-46, ja siitä pelistä tarvitaan siis ehdottomasti enemmän tai vähemmän pisteitä. Toisaalta jos HJS ja KäPa molemmat voittavat, niin se on siinä sitten.

Panosta riittää. Tästähän tulee ihan viime kauden päätös mieleen.
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #195 : 30.09.2018 klo 01:29:32

Huomenna kuokkaan, ni Kolmonen alkaa olemaan lähellä.

Viimeinen sammuttaa valot.

Kuten Honka-pelin jälkeen kirjoitin, viimeinen sammuttaa valot.

Joko nostellaan?

Upea taistelu BK-46:sta ja voitto 3-2! Tasapelikin olisi toki riittänyt. Avausjakson jälkeen näytti pahalta, kun BK johti 0-1, mutta niin vain sieltä noustiin kovalla sisulla väkisin rinnalle ja ohi. Lämmittää erityisesti se, että maaleista vastasivat sylkykupit Zine ja Jalkanen. Stadin Mustat jatkavat Kakkosessa jälleen kaudella 2019, viidettä kautta putkeen.

On tämä vaan ihme seura. Viime kaudella selkä seinää vasten kahdesta viimeisestä pelistä voitot ja tänä vuonna täysin sama juttu. Ei ollut kummallakaan kerralla vikassa pelissä omissa käsissä. Kokonaisuutena kausi toki oli itselleni odotuksiin nähden pettymys, mutta se ei tämänhetkisen euforian keskellä kiinnosta. Katastrofi onnistuttiin välttämään hienon esityksen jälkeen ja se riemastuttaa ja helpottaa juuri nyt.

110-vuotisjuhlasta palauduttu juuri. Syötiin, juotiin, pidettiin puheita ja jaettiin palkintoja mahtavassa hengessä yhdessä Kiffen-perheen kanssa. Sen verran onnistuin tietoa kaapimaan, että ensi kauden pelaaja- ja valmentajakuviot ovat täysin auki. Nyt viisastutaan tämän kauden allikoista ja tullaan entistä vahvempina takaisin.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2018 klo 01:38:50 kirjoittanut Maneesi »
Zlatan69

Poissa Poissa


Vastaus #196 : 30.09.2018 klo 10:52:58

Ihan loistava juttu että olin väärässä! Upea homma seuran ja pelaajien kannalta, että Kakkosessa pysyivät! Kolmosesta ei olisi äkkiä takaisin tultu.  Mutta miksi, miksi koko kausi täydellistä kuraa ja sitten köysi kaulassa, kahteen viimeiseen matsiin löytyy se futiskin sieltä?

Toivottavasti tästä kaudesta on opittu ja samanlaista farssia ei enää ensi kauteen rakenneta. Tällä kaudella ja tällä materiaalilla kausi on ollut täydellinen pettymys, johon seurajohto toivottavasti reagoi.

Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #197 : 30.09.2018 klo 19:15:14

Mutta miksi, miksi koko kausi täydellistä kuraa ja sitten köysi kaulassa, kahteen viimeiseen matsiin löytyy se futiskin sieltä?

Kausi alkoi neljällä tappiottomalla ottelulla ilman päästettyjä maaleja, mutta kesä oli kamala. Pohjakosketus nähtiin 19.8, kun KaaPo murjoi Kiffenin Kaarinassa 5-0. Seuraavan Jazz-kotiottelun aattona Kron Rexhepi lähti omasta aloitteestaan JäPSiin, koska kuulemani mukaan suuttui penkkikomennuksesta seuraavan päivän matsiin, joka käsittääkseni olisi vieläpä ollut koko kauden ensimmäinen. Hyökkäykseen tuli paperilla valtava aukko, sillä Rexhepi oli tehnyt Kiffenille kaikkiaan 5 häkkiä, kun yksikään muu pelaaja ei ollut onnistunut edes kahdesti. Tämän pelättiin olevan lopullinen kuolinisku Kiffenille, mutta Jazz-kaatuikin ennennäkemättömällä taistelulla 1-0.

En nyt missään nimessä sano, että kaikki tai välttämättä edes kovin iso osa oli tuosta kiinni, mutta kyllähän joukkueessa heti tuon jälkeen tapahtui jotain. Kiffen oli kauden viimeisellä neljänneksellä paljon yhtenäisempi joukkue, joka pelasi ihan toisenlaisella ilmeellä. Sitä ennen nähtiin vähän väliä asennevammaista, aneemista neppailua. Jazz-pelistä lähtien kauden viisi viimeistä ottelua kulkivat saldolla 3 voittoa, 1 tasapeli, 1 tappio, joilla koko sarjan kuntopuntarin kakkossija ja maaliero 9-5. Toisaalta kauden alku oli myös hyvä, joskin nähdäkseni pitkälti vain tuloksellisesti.
Maneesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kiffen


Vastaus #198 : 03.10.2018 klo 23:29:57

Kiffenin sivuilta pari linkkiä kehiin.

Mustien lasien takaa nähty kuvaus kauden päätösottelusta:
https://www.fckiffen.fi/?x118281=18113158

Erkki Alajan puhe 110-vuotisjuhlassa. Erityisesti ideat seuran uuteen kukoistukseen nostamisesta olivat mielenkiintoisia:
https://www.fckiffen.fi/?x118281=18112631

Lainaus
Voisimmeko me ottaa mallia HPS:stä ja löytää oman jäsenistömme vaikka Kalasatamasta tai Keski-Pasilasta tai Herttoniemestä tai Töyrynummelta? Voisimmeko me luoda juniorityölle ihan oman mallin, jota voisi kutsua ”yhteiskuntavastuulliseksi juniorityöksi”, jossa ei pyritäkään, ainakaan alkuun, kasvattamaan huippuja vaan terveitä nuoria tyttöjä ja poikia. Maahanmuuttajat mukaan, syrjäytyneet mukaan, olemmehan aina olleet vapaamielinen seura. Huippujalkapallon puolella voitaisiin tehdä yhteistyötä eri seurojen kanssa, vaikkapa juuri HPS:n, Pallo-Poikien ja muiden stadilaisten seurojen kanssa.

Hienoa, että jollain riittää uskoa sekä uskallusta puhua ideoistaan ääneen. Työtä tarvitaan, jotta vältetään Ponnistuksen tai Kullervon kaltainen kohtalo, tosin noilla seuroilla on sentään juniorit tuomassa jatkuvuutta edes jollain tasolla. Seuraavat vuodet ovat todella kriittisiä, kun nykyisten veteraanien tilalle seuran johtoon on pakko saada uutta verta nykyisen tasoisen toiminnan jatkamiseksi. Valitettavasti iso liuta Kiffenin lajijaostoja on jo mennyt nurin, kun uusia vetäjiä ei ole ilmaantunut. Esimerkiksi käsipallossa Kiffen on sekä miehissä että naisissa historialtaan samanlainen jättiläinen kuin jalkapallossa, mutta nykyisin on jäljellä enää yksi joukkue, 04-pojat, jotka nekin Alajan mukaan siirtyvät ensi kaudeksi HIFK:n leipiin.
Roy Race

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Melchester Rovers


Vastaus #199 : 04.10.2018 klo 10:57:35

Kiitos taas Maneesi. Erkki Alajan puhe oli kiinnostava, avartava, osoitti rakkautta seuraan ja taustoitti syitä  rakkaudelle. Tulkintani on, että nuori mies on oikeassa elämänvaiheessaan osunut samanhenkisten futaajien porukkaan, jossa kaverit on otettu kavereina, kaveria ei jätetty ja taustatyötä tekivät sanansa pitävät pyyteettömät toimijat. Sopivalla tavalla rento, mutta ei löysä meininki. Silloin varmaan tärkeintä oli pelaaminen ja mahtava yhteishenki, mutta jälkeenpäin tulkitsen vielä tärkeämmäksi seuraan sitovaksi tunteeksi yhteisöllisyyden. Upeaa!

Ja noin se on. Pitkässä juoksussa yhteisöllisyys on kaikkein tärkein seuroja (montaa muutakin asiaa) koossa pitävä voima. Parhaimmillaan puhumme perhesiteisiin verrattavista tunteista, joita ei sen kummemmin edes mietitä, seura vaan on osa elämää. Toinen juttu on tietysti se, että Kiffen yhteisö, kuten Alaja lausui, on katoamassa - todellisia mustia hurmureita ja toiminnan mahdollistajia on kovin vähän. Edustusjoukkuekin kootaan vuosittain aina uudestaan, toivoen että joku pelimieskin meille eksyisi tai edellisestä kaudesta jäisi. Myöskään yleisö ei peleihimme löydä.

Haluan onnitella Kiffeniä juhlavuotenaan ja kiittää kaudesta toiminnan mahdollistajia. Esityksiä kentällä tuli hieman kritisoitua, mutta aktiivitoimijoita en kritisoi. Olisi kovin helppoa kysyä miksi meillä noin, miksei näin ja miksi ei hankita varoja noin tai näin? Toki voimme, kuten Alaja toivoo, itse tarjoutua apuun, mutta sitä odotellessa ablodit niille,  jotka vuodesta toiseen jotain tekevät.

Palataan tuohon  yhteisöllisyyteen. Pidän loistavana ideana ja mahdollisuutena, kuten myös seuran tärkeimpänä tehtävänä Alajan esityksen mukaan koota ihmisiä yhteisen harrastuksen pariin esim. uusissa kaupunginosissa. Ja nimenomaan taustoista ja kotimaasta riippumatta liikkumaan yhdessä reippaasta lapsuudesta terveeseen aikuisuuteen. Kuuluuko sellaisen seuran tavoitteisiin kilpa junnujoukkueita ja minkä verran, ei ole kiireellinen aihe.

Seuraavaalle 110 vuodelle, Go Kiffen Go!


 
Sivuja: 1 ... 7 [8] 9
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa