Michael Mensah, pidätettynä. Eikä kukaan tiedä miksi. Haettu kesken treenien.
TFF-stjärna anhållen Av Håkan Malmström
Först publicerad: 20 november 2008 21:39
Senast uppdaterad: 20 november 2008 22:14
Trelleborgs FF:s anfallare Michael Mensah greps på torsdagseftermiddagen av polis i Trelleborg och blev senare anhållen. Bakgrunden till gripandet har man dock inte blivit informerade om i TFF.
TRELLEBORG. – Vi vet bara att han hämtades av polis strax innan vi skulle börja vår träning, säger TFF:s assisterande tränare Alf Westerberg. Polisen berättade ingenting om orsaken.
En poliskälla bekräftar också för Sydsvenskan att Mensah har gripits och anhållits.
TFF:s ordförande Per-Anders Abrahamsson visste ingenting förrän Sydsvenskan ringde.
– För mig är det en nyhet, men det kan bero på att jag befinner mig utomlands och inte varit anträffbar under hela dagen, säger Per-Anders Abrahamsson.
TFF-ordföranden hade heller ingen aning om vad som kan vara den bakomliggande orsaken.
– Det enda jag kan säga är, att det inte kan ha med hans verksamhet i TFF att göra, säger Per-Anders Abrahamsson. Och jag hoppas bara, att polis och åklagare har tillräckligt med underlag för att utföra något så drastiskt som att gripa en person i samband med fotbollsträning.
Michael Mensah har bara en vecka kvar på sitt kontrakt med TFF. Och det har mer eller mindre varit klart en tid, att det inte skulle förlängas.
Under den gångna allsvenska säsongen har Michael Mensah bara varit med i startuppställningen vid fyra tillfällen. Under hösten har han enbart agerat inhoppare.
Ursprungligen kommer Michael Mensah från Ghana, men han spelade för Rakuunat i Finland när TFF värvade honom inför säsongen 2006.
http://sydsvenskan.se/sport/tff/article391473/TFF-stjarna-anhallen.html