FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 16:05:21 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 17 [18] 19 ... 90
 
Kirjoittaja Aihe: Toni Koskela - Tekijä ja näkijä Kyproksella (AEL Limassol)  (Luettu 466189 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #425 : 20.09.2020 klo 19:42:13

Eli viisi vuotta sitten mestaruus (sivuhuomautuksena tuon kauden pistekeskiarvo selvästi alle mitä Klubilla nyt). Puhe oli kylläkin viime vuosista, jotka lienevät valmentajan tasoa arvioiden ne oleellisimmat.

edit: Lisätään nyt vielä, että lähinnä mun pointti on siinä, että näillä samoilla perusteilla millä Koskelaa huudetaan nyt ulos, tullaan huutamaan samojen kirjoittajien toimesta myös Valakaria tai ketä tahansa Klubin seuraavaa valmentajaa pihalle.
Itse olen viime vuosina alkanut taipumaan sille kannalle, että ongelma ei Klubin kohdalla ole niinkään valmentajassa tai yksittäisissä pelaajissa, vaan koko organisaation kulttuuri on vuoden 2014 jälkeen vedetty täysin vituiksi ja se ei enää tue mestaruuksien voittamista.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #426 : 20.09.2020 klo 19:45:05

Itse olen viime vuosina alkanut taipumaan sille kannalle, että ongelma ei Klubin kohdalla ole niinkään valmentajassa tai yksittäisissä pelaajissa, vaan koko organisaation kulttuuri on vuoden 2014 jälkeen vedetty täysin vituiksi ja se ei enää tue mestaruuksien voittamista.

Ehkä sitten kannattalsi lopettaa nämä itkemiset nykyisestä valmentajasta tai jonkun herra X:n pitäminen messiaana?
atletico1

Poissa Poissa


Vastaus #427 : 20.09.2020 klo 23:13:15

Eli viisi vuotta sitten mestaruus (sivuhuomautuksena tuon kauden pistekeskiarvo selvästi alle mitä Klubilla nyt). Puhe oli kylläkin viime vuosista, jotka lienevät valmentajan tasoa arvioiden ne oleellisimmat.

edit: Lisätään nyt vielä, että lähinnä mun pointti on siinä, että näillä samoilla perusteilla millä Koskelaa huudetaan nyt ulos, tullaan huutamaan samojen kirjoittajien toimesta myös Valakaria tai ketä tahansa Klubin seuraavaa valmentajaa pihalle.

Onhan nuo nyt kaikilla mittareilla tuoreita näyttöjä, varsinkin kun lähti nopeasti tuon jälkeen Suomesta pois.

En tiedä johtuuko valmentajasta vai mistä mutta kovin vaikeaa näyttää HJK:lle pelata suurseurajalkapalloa ja voittaa mestaruus selvällä piste-erolla. Resurssit pelaajabudjetissa on kuitenkin täysin ylivoimaiset Suomessa.
copa de kybä

Poissa Poissa


Vastaus #428 : 20.09.2020 klo 23:22:18

Kups pelaa tällä hetkellä 2,3:n pisteen pistekeskiarvolla. Jos tuohon pitäisi vielä tehdä selvä ero, niin aikasta realistinen on vaatimus...
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #429 : 20.09.2020 klo 23:35:07

En tiedä johtuuko valmentajasta vai mistä mutta kovin vaikeaa näyttää HJK:lle pelata suurseurajalkapalloa ja voittaa mestaruus selvällä piste-erolla. Resurssit pelaajabudjetissa on kuitenkin täysin ylivoimaiset Suomessa.

Se johtuu siitä, että suurseurajalkapallon pelaaminen ja mestaruuden voittaminen selvällä piste-erolla tai ylipäätään on todella vaikeaa. Oli resurssit mitä tahansa.
Mathews S

Poissa Poissa


Vastaus #430 : 21.09.2020 klo 02:01:48

Olisi jotenkin helpompaa seurata Klubin tekemistä, jos Ollis tai joku muu sanoisi suoraan mitä yritetään. Halutaanko olla skandinaavinen suurseura, jolle kansallinen mestaruus on vain suupala matkalla europeleihin, vai onko tarkoitus kerätä tähtiä ja käydä välillä kääntymässä Walesissa ja Färsaarilla? Jos tarkoitus on ensimmäinen, ymmärtäisi Banapallon - eli ajettaisiin sisään sellaista pelitapaa jolla pärjättäisi vahvempaakin vastustajaa vastaan. Mutta kun ongelma on se, että tällä Koskela-Bana-pimputtelulla ei pärjätä edes suomalaisia puoliammattilaisjoukkueita vastaan ja isot näytönpaikat jäävät saamatta.

Joten Ollis, jos olet kuulolla (ja sinulla koronasta huolimatta riittää massia futisharrastukseen): sano selkeästi mitä haluat! Nyt näyttää siltä, että Ägä käyttää HJK:ta omana platforminaan siirtyäkseen heti mahdollisuuden tultua suurempiin ympyröihin ja joukkueen urheilullinen identiteetti ja tavoitteen asettelu on täysin hakusessa.

Jos uskot Koskelaan, niin sano sille että saa niitä Veikkausliigamatsejakin voittaa. Ne eivät ole treenipelejä arsenaaleja ja leverkuseneita vastaan. Toinen pyyntö: älkää enää Riihilahden kanssa ostelko sille lisävahvistuksia, vaan vaatikaa tuloksia nyt jo ylivertaisella materiaalilla. Joku jo sanoi että olette kuin Neuvostoliitto lyömässä sitä yhdettätoista äijää pientä Suomea vastaan. Ellei se seuraava CL lohkopaikka ole ihan kulman takana, niin voi olla että se ei ole viisas taktiikka....
« Viimeksi muokattu: 21.09.2020 klo 02:43:15 kirjoittanut Mathews S »
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #431 : 21.09.2020 klo 08:48:02

Olisi jotenkin helpompaa seurata Klubin tekemistä, jos Ollis tai joku muu sanoisi suoraan mitä yritetään. Halutaanko olla skandinaavinen suurseura, jolle kansallinen mestaruus on vain suupala matkalla europeleihin, vai onko tarkoitus kerätä tähtiä ja käydä välillä kääntymässä Walesissa ja Färsaarilla? Jos tarkoitus on ensimmäinen, ymmärtäisi Banapallon - eli ajettaisiin sisään sellaista pelitapaa jolla pärjättäisi vahvempaakin vastustajaa vastaan. Mutta kun ongelma on se, että tällä Koskela-Bana-pimputtelulla ei pärjätä edes suomalaisia puoliammattilaisjoukkueita vastaan ja isot näytönpaikat jäävät saamatta.

Täh? Eikös Muurisen jälkeen keskitytty ensimmäiseen, mutta muutama vuosi sitten linjattiin, että ykkösprioriteetti on liigassa. Johan sen tämän kauden pelaajahankinnatkin kertovat, europelittömällä kaudella.
Mathews S

Poissa Poissa


Vastaus #432 : 21.09.2020 klo 09:50:06

Okei, no sitä suuremmalla syyllä ei voi käsittää Koskelan pelitapaa/-tapoja jos kerran tarkoituksena ei ole valmistautua kansainvälisten pubijengien kohtaamiseen. Nähty. Seuraava, kiitos
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #433 : 21.09.2020 klo 10:04:50

Täh? Eikös Muurisen jälkeen keskitytty ensimmäiseen, mutta muutama vuosi sitten linjattiin, että ykkösprioriteetti on liigassa. Johan sen tämän kauden pelaajahankinnatkin kertovat, europelittömällä kaudella.
Tuotanoin. Mursun 2011 pajatson tyhjennyksen jälkeen 2012 oli vaikea kausi, kun "odoteltiin" sikua. Sikulle annettiin aika paljon enemmän resursseja, Bana jatkoi isommilla resursseilla ja tämän jälkeen mutulla jossain 2018 muistaakseni yritettiin linjata ykkösprioriteetti liigaan, mutta ei oikein uskottavasti. Tällä kaudella prioriteetti ei voi olla muualla kuin liigassa, kun europelejä ei ole, mutta silti panostukset joukkueeseen ovat luultavasti suuremmat kuin koskaan. Mestaruuden menettäminen tulee olemaan pettymys.

Tällä kaudella puhuttiin kovasti kupsin kovasta fyysisestä treenistä, vaikkei se alkuun näyttänyt ehkä niin tuovan tulosta, niin ei siitä nyt näytä olevan ollut haittaakaan. Heillä on paljon kapeampi materiaali eikä edes yhtä laadukas muutenkaan, mutta silti tuo tapa millä he hoitivat edellisen europelin lyhyellä palautumisella (3pv lahti pelistä) ja jatko-ottelussa tappioasemassa laittoivat isompaa vaihdetta sisään. Siitä 3pv palautumisella rutiinilla rovaniemellä voitto. Väittäisin, että kovin moni liigajengi ei olisi pystynyt tuohon suoritukseen. Jos heillä nykylinja jatkuu, niin ensi kaudella tullee peruskunto olemaan vielä kovempi (ei sitä vuodessa rakenneta). Toivottavasti klubissa on tätä seurattu ja osataan vastata omalla vaatimustasolla ensikaudelle.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #434 : 21.09.2020 klo 10:06:29

Eikö ensi kaudella ala se uusi Ägän neuvottelema ja hehkuttama europelisysteemi, jolloin Suomesta pitäisi olla aiempaa helpompi päästä mukaan? Siksi viime vuoden piti olla se niin rohkea välivuosi kuin uskallettiin ja tälle vuodelle täysi panostus.
PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #435 : 21.09.2020 klo 10:38:05

Eikö ensi kaudella ala se uusi Ägän neuvottelema ja hehkuttama europelisysteemi, jolloin Suomesta pitäisi olla aiempaa helpompi päästä mukaan? Siksi viime vuoden piti olla se niin rohkea välivuosi kuin uskallettiin ja tälle vuodelle täysi panostus.

Ägän sanoin tämä on Klubin historian tärkein kausi mestaruuden kannalta. Hyvältä näyttää :D
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #436 : 21.09.2020 klo 10:41:51

Ägän sanoin tämä on Klubin historian tärkein kausi mestaruuden kannalta. Hyvältä näyttää :D

Ägä toki liioittelee, koska seuraavalla kaudella on ihan sama tilanne edessä eikä mestaria mitenkään lukita vuosikausiksi (tietääkseni, en minä uuden systeemin pienellä kirjoitettuja ole lukenut...).

Mutta:

Uutinen
#   Joukkue   Ottelut   Voitot   Tasapelit   Häviöt   Maalit    Maalit    Maaliero   Pisteet
1   HJK   16   10   4   2   36   13   23   34


ei se nyt niin hirveän huonolta näytä? Kups on perässä, koska vetävät harvinaisen hyvää kautta.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2020 klo 10:48:53 kirjoittanut muumi »
PG

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #437 : 21.09.2020 klo 10:48:55

Ägä toki liioittelee, koska seuraavalla kaudella on ihan sama tilanne edessä eikä mestaria (tietääkseni, en minä uuden systeemin pienellä kirjoitettuja ole lukenut...) mitenkään lukita vuosikausiksi.

Sijoitetun paikka putoaa Klubilta herkästi uudessakin systeemissä, jos sinne ei pääse mestarien polkua. Sen jälkeen tuohon uuteen hassutteluliigaankin pääseminen muuttuu huomattavasti vaikeammaksi, eikä sijoittamattomana ole niin helppoa saada voittoja sijoitetuista. Tämä viisi vuotta jatkunut paska korpivaellus, mestaruuksien menettäminen ja europuppelointi maksaa kirjaimellisesti miljoonia.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #438 : 21.09.2020 klo 10:50:27

Sijoitetun paikka putoaa Klubilta herkästi uudessakin systeemissä, jos sinne ei pääse mestarien polkua. Sen jälkeen tuohon uuteen hassutteluliigaankin pääseminen muuttuu huomattavasti vaikeammaksi, eikä sijoittamattomana ole niin helppoa saada voittoja sijoitetuista. Tämä viisi vuotta jatkunut paska korpivaellus, mestaruuksien menettäminen ja europuppelointi maksaa kirjaimellisesti miljoonia.

Joo, vaikeutuu kyllä, mutta Ägän sanavalinnat viittaa lopullisuuteen. Mestaruus tulee tänä vuonna.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2020 klo 10:55:59 kirjoittanut muumi »
Jema Pelle

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #439 : 21.09.2020 klo 10:56:16

Ägä toki liioittelee, koska seuraavalla kaudella on ihan sama tilanne edessä eikä mestaria (tietääkseni, en minä uuden systeemin pienellä kirjoitettuja ole lukenut...) mitenkään lukita vuosikausiksi. Mutta:
Uutinen
#   Joukkue   Ottelut   Voitot   Tasapelit   Häviöt   Maalit    Maalit    Maaliero   Pisteet
1   HJK   16   10   4   2   36   13   23   34


ei se nyt niin hirveän huonolta näytä? Kups on perässä, koska vetävät harvinaisen hyvää kautta.

Uusi järjestelmä nostanee mestarien joukkuepisteitä automaattisesti, joten kyytiin pitäisi päästä heti. Euroopassa ei-mestarina lähdetään lauluun yhdestä putoamisesta ja joukkuepisteet eivät nouse eli lyllerretään sijoittamattomana ja toivotaan seuraavat viisi vuotta arpaonnea. Siksi tämä vuosi panostettiin massiivisesti. Toki ollaan jo nyt kusessa, kun 5,5 pistettä ei riitä oikein mihinkään.

OT, mutta nämä rynnivät ohi:

Lainaus
Flora Tallinn   Est   0.50   0.25   1.50   1.50   2.00   5.750
FK Ventspils   Lat   0.50   0.25   1.50   2.00   1.50   5.750
Lincoln RedImps Gib   1.00   0.25   1.50   1.50   1.50   5.750

Klubin tämän kauden panostuksella pitäisi suorittaa paremmin. No, mestaruussarja näyttää, mihin pystytään. Toivottavasti se pelataan.

MESTARUUS TAI ULOS.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2020 klo 11:06:43 kirjoittanut Jema Pelle »
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)


Vastaus #440 : 21.09.2020 klo 11:05:27

ei se nyt niin hirveän huonolta näytä? Kups on perässä, koska vetävät harvinaisen hyvää kautta.
Kups pärjää kapeammalla ja heikommalla joukkueella paremmin. Ehkä se Aarnen kova rääkki on toiminut, kun ei otteluruuhkakaan näytä haittaavan (toki veikkausliigan otteluohjelma oli klubin kannalta vähän huono, mutta ei sen taakse pitäisi mennä, kun nyt seuraavan europelin jälkeen kups on samalla viivalla). Klubi on liian usein antanut vastustajan määrätä tempon. Tulosten valossa kausi on ollut hyvä, mutta se on silti minimitaso mihin tällä joukkueella pitäisi päästä.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #441 : 21.09.2020 klo 11:26:06

Kups pärjää kapeammalla ja heikommalla joukkueella paremmin. Ehkä se Aarnen kova rääkki on toiminut, kun ei otteluruuhkakaan näytä haittaavan (toki veikkausliigan otteluohjelma oli klubin kannalta vähän huono, mutta ei sen taakse pitäisi mennä, kun nyt seuraavan europelin jälkeen kups on samalla viivalla). Klubi on liian usein antanut vastustajan määrätä tempon. Tulosten valossa kausi on ollut hyvä, mutta se on silti minimitaso mihin tällä joukkueella pitäisi päästä.

Kyllä minä tilanteen tiedän ja tiedän senkin, että Kups ja SJK oli ensimmäisen kierroksen jälkeen karussa HJK:lta. Kausi on pitkä ja tällaiset yhden hetken irrottamiset on aina vain yhden hetken tilanteita, joissa jollain on hyvä putki menossa ja jollain huonompi. En hetkeäkään usko, että Kups välttyy joko eurokrapulalta tai väsymykseltä/ajatusten harhailulta tänä syksynä. Vastaavasti Klubilla riittää kiimaa ja kokemusta pelata loppuun.
Hunaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #442 : 21.09.2020 klo 14:29:39

Kyllä minä tilanteen tiedän ja tiedän senkin, että Kups ja SJK oli ensimmäisen kierroksen jälkeen karussa HJK:lta. Kausi on pitkä ja tällaiset yhden hetken irrottamiset on aina vain yhden hetken tilanteita, joissa jollain on hyvä putki menossa ja jollain huonompi. En hetkeäkään usko, että Kups välttyy joko eurokrapulalta tai väsymykseltä/ajatusten harhailulta tänä syksynä. Vastaavasti Klubilla riittää kiimaa ja kokemusta pelata loppuun.

HJK voitti avauskierroksella FC Lahden vieraissa 0-4.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #443 : 21.09.2020 klo 14:59:08

HJK voitti avauskierroksella FC Lahden vieraissa 0-4.

:D
No ehkä näin, jos tylsästi katsoo miten todellisuudessa tapahtui. Jos sen sijaan katsoo veikkausliiga.fin tilastoista ja ymmärtää ne täysin väärin, niin minä olen oikeassa. Minä noudatin jälkimmäistä metodia.
Sauron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Tsingis Khan


Vastaus #444 : 24.09.2020 klo 20:24:55

Hei hei.
JaJaJe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1998, 2014, 2021, 2022, 2023


Vastaus #445 : 24.09.2020 klo 20:26:33

Painu nyt oikeasti jo vittuun.

Seuraavaksi joku muu kuin Bana tai Banan oppipoika puikkoihin? Joku, joka edes yrittää muutakin kuin pimputella.
Härison

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #446 : 24.09.2020 klo 20:26:46

Kaikki juhlii, kaikki juhlii! Tuoppi

Ensi kaudelle pari maajoukkuemiestä lisää ja uutta yritystä putkeen?
Gunvald Larsson

Poissa Poissa


Vastaus #447 : 24.09.2020 klo 20:26:51

Nyt se videomies luiskaan!
VesaLa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Glubi, GBK, Rangers Fc


Vastaus #448 : 24.09.2020 klo 20:26:57

Koskela Ulos!
Dohle

Poissa Poissa


Vastaus #449 : 24.09.2020 klo 20:29:06

Ei oo menny Tonilla ihan nappiin, mutta en kyllä ymmärrä miten voi miestä TPS-matsista syyttää. Kavereilla paikat laittaa sellaiset 10 maalia, mutta ei maistu. Jossain muualla vika.

 
Sivuja: 1 ... 17 [18] 19 ... 90
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa