FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 10:04:37 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2
 
Kirjoittaja Aihe: Hodgsonin hirsipuu  (Luettu 7028 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elinajan trim

Poissa Poissa


: 25.08.2006 klo 10:58:39

Tässä otsikossa seuraamme Hodgsonia medialausuntojen valossa ja piirrämme tarpeen mukaan hirsipuuta.

IS 25.8.2006:

Suomen jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Roy Hodgson tyytyisi tasapeliin EM-karsintojen avausottelusta Puolaa vastaan.
- Olen ikionnellinen, jos saamme pisteen Puolasta.


Tilaisuuden luonne oli seuraava: Hodgson laukoi kylmiä tosiasioita suomalaisen jalkapallon nykytasosta ja siitä, mitä karsintojen avauspeleistä voi realistisesti odottaa.

- Kun kuulen vaatimuksia siitä, että meidän pitäisi voittaa Puola, en hetkeen muista minkä maan valmentaja olen. Tämä on Suomen maajoukkue, Hodgson muistutti.



Suomi kohtaa Puolan lauantaina 2. syyskuuta Bydgoszczissa. Tunnelma keskipuolalaisessa kaupungissa tulee varmasti olemaan huikea.

- Pohjois-Irlanti -ottelussa Olympiastadionilla viitisenkymmentä vieraskannattajaa piti kovempaa meteliä kuin 12000 suomalaista. Nyt tilanne on toinen. Menemme suoraan leijonan kitaan. Ilmapiiri tulee olemaan vihamielinen.

- Puolalaisille mikä tahansa muu tulos kuin voitto on katastrofi, Hodgson sanoi.


Jii

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 25.08.2006 klo 11:00:47

On alkanut ärsyttää kohtuuttoman paljon koko jätkä.
Vesku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United & Suomi


Vastaus #2 : 25.08.2006 klo 11:11:49

Uhh, luetaan vain sokeasti IS:n napsimat kohdat. Koko lehdistötilaisuuden anti taisi olla maikkarin sivuilla, niistä saa selkeämmän kuvan. Ja kuka oikeasti ei olisi vierastasapeliin puolasta tyytyväinen?

Lainaus
- Pohjois-Irlanti -ottelussa Olympiastadionilla viitisenkymmentä vieraskannattajaa piti kovempaa meteliä kuin 12000 suomalaista. Nyt tilanne on toinen. Menemme suoraan leijonan kitaan. Ilmapiiri tulee olemaan vihamielinen

Tuo kohta toki ärsyttää, mutta helvetin tottahan tuokin. Portugalipelissä toivottavasti saadaan jotain paremmin aikaan.
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money


Vastaus #3 : 25.08.2006 klo 11:12:59

Lainaus
Hodgson tiukoilla lehdistötilaisuudessa
24.08.2006 23:24
 
Toimittajat pitivät Suomen A-maajoukkueen valmentajaa Roy Hodgsonia tiukoilla, kun englantilainen julkisti joukkueensa EM-karsinnan avausotteluihin Puolaa ja Portugalia vastaan:

Hodgson: Nyt alkavat tietenkin tosipelit. Olen yrittänyt arvioida pelaajia parhaimpani mukaan tämän lyhyen ajanjakson aikana. Nyt syyskuussa alkavat haasteet. Karsintamme alkavat kahdella MM-kisoissa mukana olevalla joukkueella ja Portugali ylsi jopa neljänneksi.

Hodgson: Olen jättänyt muutaman pelaajan pois joukkueesta. Mutta toisaalta moni meidän pelaajista täyttää saman roolin ja meillä on 18 pelaajan rajoitus. Ei ole niin hyvä idea pitää joukkueessa kahdeksaa topparia, viittä keskikentän keskustan pelaajaa tai kolme vasenta laitahyökkääjää. Sen tähden muutama pelaaja on jätetty pois tästä joukkueesta. Täytyy kuitenkin todeta, että ne jotka eivät päässeet joukkueeseen ja tarkoitan tällä lähinnä viime kerralla mukana olleita Kopteffia, Porokaraa, Sjölundia ja Könöstä. He eivät ole kuitenkaan pois mielestäni vaan he voivat hyvinkin nousta vielä mukaan joukkueeseen, sillä meillä on vielä muutama kysymysmerkki joukkueessa.

Hodgson: Suurimmat muutokset edelliseen joukkueeseen ovat Teemu Tainion ja Markus Heikkisen paluu. He molemmat puuttuivat edellisestä ottelusta. Ikävä kyllä Peter Enckelman ei ole toipunut loukkaantumisestaan, ja myös Toni Kuivasto loukkasi polvensa ja hänet leikataan lähipäivinä, joten hän ei ole myöskään mukana. Se oli tietenkin isku joukkueelle.

Hodgson: Jari Litmasesta odotetaan informaatiota tänään. Hän yritti käsittääkseni eilen harjoitella, mutta se meni vähän epävarmasti. Hän yrittää tänään uudestaan ja paljon on kiinni siitä miten hän onnistuu tämän päivän harjoituksissa. Jos hän pystyy tänään harjoittelemaan, hän pystyy todennäköisesti myös pelaamaan viikonloppuna. On ongelma, kun pelaaja on ollut loukkaantuneena pitkän aikaa ja hänet otetaan heti maajoukkueeseen ilman, että olisi pelannut seurajoukkueessaan. Entisenä seuravalmentajana ymmärrän, että seuran valmentaja ei ole kovin iloinen, kun hänen pelaajansa ei ole pelannut muutamaan viikkoon ja liittyy sitten maajoukkueen matkaan. Toivon, että Jari ilmoittaa olevansa kunnossa, pelaa maanantain pelissä ja siten saisimme hänet normaalisti mukaamme.

Hodgson: Meillä on kolme maalivahtia, mutta se on tietenkin vain harjoitusleiriä varten. Meillä voi olla vain kaksi maalivahtia, kun matkustamme ja pelaamme. Ari Nymanin otin joukkueeseen, koska olen kiinnostunut pelaajista jotka voivat pelata puolustuksessa laidassa. Nyman pelasi oikeana pakkina ensimmäisissä maaotteluissani. Minua kiinnostaa nähdä miten hänen pärjää ainakin harjoituksissa, mutta kuten tiedetään, hän kuuluu myös alle 21-vuotiaitten maajoukkueeseen joten otan hänet mukaan Puolaan vain jos hän on tärkeässä roolissa joukkueessa. Muuten hän palaa Markku Kanervan joukkueeseen ja pelaa U21:n kanssa Venäjää vastaan.

Kysymys: Mitä opit Pohjois-Irlanti-ottelusta?

Hodgson: Opin tietenkin pelaajista enemmän. Pohjois-Irlanti-ottelu oli huono valmistautumisottelu, koska heidän pelityylinsä on sellainen. Tiesimme, että ottelusta tulee vaikea ja tiesimme, ettemme tule saamaan monia paikkoja. Hyvänä asiana näen, että viimeiset kaksikymmentä minuuttia pelasimme sellaista jalkapalloa mitä toivon, että pystymme pelaavan jatkossakin. Jos pystymme pelaamaan sellaista jalkapalloa, niin uskon että olemme kilpailukykyisiä. Ensimmäiset 60-70 minuuttia oli varsin mitään sanomatonta, koska silloin pelattiin lähinnä pitkää palloa maalivahdilta maalivahdille. Kaikki pelit kuitenkin opettavat ja kaikki pelit ovat hyödyllisiä. Tuloksen voi nähdä kahdelta kantilta: ei ole hyvä moraalin takia hävitä kotonaan, mutta toisaalta on parempi hävitä kotona ystävyysottelu kuin hävitä karsinnoissa. Huono kenraaliharjoitus voi olla hyvä enne. En kuitenkaan oppinut pelistä niin paljon kuin olisin halunnut, mutta se johtui pelin luonteesta. Pohjois-Irlanti-ottelu oli luonteeltaan hyvin erilainen kuin mitä ottelut Puolaa ja Portugalia vastaan tulevat olemaan.

Kysymys: Onko sinulla ollut mahdollisuuksia tutkia Puolan joukkuetta muuten kuin niitä otteluita joita he pelasivat MM-kisoissa? Minkä kuvan sait joukkueesta?

Hodgson: He pelasivat hyvin Tanskaa vastaan. Ottelu oli varsin avonainen ja hyvässä hengessä pelattu. Ei aivan yhtä kilpailullinen kuin meillä. He pelasivat 4-4-2 –systeemillä ja he olivat hyvin organisoituja. Pelaajat olivat pääosin samoja kuin ne jotka pelasivat MM-kisoissa. Puolaan alamme joukkueen kanssa keskittyä tarkemmin tiistaina. Olemme koonneet aika mielenkiintoisen videon Puolasta ja toivon, että pystymme hyödyntämään videota. Video on kuitenkin tehottomampi ja tylsempi kuin kentällä tehty työ. Me tiedämme mitä meillä on vastassa, mutta se mitä emme osaa arvioida, on tunnelma ja kannustus. Se kannattaa pitää mielessä. Kun me pelaamme täällä 50-60 pohjoisirlantilaista kannustavat enemmän kuin 12440 suomalaista. Puolassa menemme suoraan leijonan kitaan. Kun Puolaan menee, ottelu on aina vaikea. Tunnelma on vihamielinen ja heille kelpaa vain voitto. Mikä muu tahansa tulos on katastrofi, joten meidän on varauduttava myös siihen. Voimme aina analysoida pelaajia, mutta joskus sellainen kannustus ja tunnelma nostaa pelaajien tasoa aina hieman ja pelaajat antavat hieman enemmän.

Kysymys: Onko Jussi Jääskeläinen vielä ykkösvalintasi maaliin?

Hodgson: Kyllä on.

Kysymys: Olitko tyytyväinen hänen esitykseensä Pohjois-Irlantia vastaan?

Hodgson: Et kai väitä, että maalit olivat hänen vikansa? Se on aivan varma, että hän ei voinut maaleille mitään. Jos pitää sanoa yksi pelaaja kenen vika maalit eivät olleet, niin se oli kyllä Jääskeläinen. Vastasiko tämä sinun kysymykseesi?

Kysymys: Aloitit Pohjois-Irlantia vastaan puolustavilla keskikenttäpelaajilla, harkitsetko sitä vaihtoehtoa, että aloittaisit hieman hyökkäävämmällä taktiikalla?

Hodgson: Mielestäni Aki Riihilahti ei ole puolustava keskikenttäpelaaja. Riihilahti on tehnyt Litmasta lukuun ottamatta eniten maaleja keskikenttäpelaajista. Hän on hyökkäävä keskikenttäpelaaja. Ensimmäisellä jaksolla meillä oli Ilola joka ei välttämättä ole puolustava, mutta kuitenkin puolustavampi kuin Aki. Toisella jaksolla sisään tuli sitten Mika Väyrynen ja Jarkko Wiss. Minun mielestäni molemmilla jaksoilla oli samanlainen tasapaino. Ehkä sinä näet asian erilailla ja ehkä sinä olet nähnyt hänellä sellaisia puolustuspiirteitä mitä minä en ole nähnyt.

Kysymys: Mainitsit, että ottelu Puolaa vastaan on henkisesti kova. Uskotko, että Portugali-ottelussa on sama juttu?

Hodgson: Portugali-ottelussa on paljon yleisöä ja toivon, että yleisö seisoo joukkueen takana ja toivon, että se on meille samanlainen etu kuin meidän vastustajillemme heidän kotikentillään. Valmentajana toivon aina, että kotiottelussa olisi aina pieni etu, koska katsojat kannustavat joukkuetta, pistävät painetta tuomarille ja he puskevat pelaajia ja antavat heille lisää energiaa. Kohtaamme sellaisen yleisön Puolassa ja meidän täytyy valmistautua siihen ja toivon, että Portugali kohtaa samanlaisen yleisön tänne tullessaan.

Kysymys: Sanoit käyttäneesi Pohjois-Irlantia vastaan erilaisia muodostelmia ja erilaisia pelaajatyyppejä. Mitä odotat Puola peliltä? Tarvitsetko Riihilahden tyyppisen pelaajan keskikentälle vai Väyrysen? Mitkä ovat ensisijaiset odotuksesi pelistä?

Hodgson: Anteeksi, mutta en oikein ymmärtänyt kysymystäsi.

Kysymys: Siis tiedätkö miten Puola aikoo pelata? Mitä heidän hyökkäyksessään tapahtuu ja mitä sinä tarvitset valmentajana?

Hodgson: Puola pelaa 4-4-2-systeemillä. Heillä on kaksi laituria, kaksi keskustan keskikenttäpelaajaa joista toinen on vähän hyökkäävämpi ja toinen puolustavampi. En ole vielä päättänyt sitä miten meidän joukkueemme pelaa. Olen nähnyt Tainion pelaavan, mutta en ole nähnyt häntä maajoukkueessa. Heikkinen ei ole pelannut maajoukkueessa paljon. Minulla on paljon keskikenttäpelaajia tässä joukkueessa ja tehtävänäni on etsiä siihen oikea muodostelma. Pyrimme löytämään siihen sellaisen muodostelma, että se antaa puolustukselle tukea jotta he eivät jää aivan yksin ja totta kai odotamme, että pystyisimme aiheuttamaan harmia myös hyökkäyspäässä.

Hodgson: En tiedä oliko tämä hyvä vastaus, mutta joskus en vain ymmärrä teidän kysymyksiä. Niin kuin Jääskeläisen kohdalla. Sinä ilmeisesti näit jotain mitä minä en nähnyt ja siksi näytin yllättyneeltä kun kysyit onko hän edelleen ykkönen. Ehdotatko, että Bahnen pitäisi olla ykkönen ja Jääskeläinen pitäisi tiputtaa joukkueesta koska hän päästi kaksi maalia? En aina ymmärrä näitä kysymyksiä…Yritän toki vastata parhaimpani mukaan.

Kysymys: Aiotko muuttaa jotenkin puolustusta?

Hodgson: Tuskinpa.

Kysymys: Sanoit, että Puolalla kaikki paitsi tasapeli olisi katastrofi. Tarkoittaako se, että tyytyisit tasapeliin Puolassa?

Hodgson: Kyllä. Jos tasapeli on tyydyttävä Brasilialle, Englannille ja Saksalle kun he menevät Puolaan niin luulen, että meillekin tasapeli riittää. Joskus en tiedä minkä maajoukkueen valmentaja olen, kun näitä kysymyksiä tulee. Minun täytyy välillä muistuttaa itseäni, että olen Suomen maajoukkuevalmentaja. Jotkut taitavat luulla, että pelaamme keltasinisissä.

Kysymys: Näitkö Belgian pelin Kazakstania vastaan? Minkä kuvan ottelu antoi?

Hodgson: En ole vielä nähnyt sitä ottelua. Sain ottelusta raportin ja mitä siitä ymmärsin, niin Kazakstan teki mitä ns. pienet maat tekevät. He puolustivat hyvin vahvasti ja sumputtivat rangaistusalueelle ja tekivät vastustajan pelin vaikeaksi. Sitten he lähtevät vastahyökkäyksiin ja toivovat onnistuvansa. Näin he tulevat varmasti pelaamaan jokaisen ottelunsa ja toivovat saavansa siten pisteitä. He ovat jo ottaneet yhden ja he tulevat ottamaan vielä lisää. Sellaiset maat jotka sumputtavat puolustuksen ja ovat hyvin organisoituja aiheuttavat vaikeuksia maalinteossa myös isoille joukkueille.

Kysymys: Teemu Tainio teki paluun kentille pienen loukkaantumisen jälkeen. Näitkö hänen pelinsä Sheffield Unitedia vastaan ja miten hän mielestäsi pelasi.

Hodgson: Tainio pelasi hyvin. Mutta vaikka hän ei olisi pelannut hyvin, hän olisi silti maajoukkueessa. Vaikka hän olisi pelannut surkeasti ja olisi potkaissut joka kerta pallosta ohi, hän olisi silti joukkueessa. Minulla on käytettävissäni tietty määrä pelaajia ja jos he pelaavat hyvin, niin se on hieno asia. Jos he eivät pelaa hyvin, se on sääli. Jos Tainio pelaa huonon ottelun, niin se ei tarkoita sitä, että jättäisin hänet pois joukkueesta ja ottaisin jonkun tilalle Veikkausliigasta. Veikkausliigassa ei ole Tainion tasoisia pelaajia. Tai jos on, niin he ovat jo joukkueessa.

Kysymys: Harkitsetko nopeamman kärkipelaajan peluuttamista Puolaa vastaan? Esim. Shefki Kuqi pelasi aika hyvin tullessaan kentälle…tai harkitsetko heittäväsi kentälle vastahyökkäyspelaajia?

Hodgson: Onko hän nopea? En harkitse vielä tällä hetkellä mitään. En voi vastata kysymykseen, koska en ole vielä päättänyt. Meillä on viikko aikaa ja sen viikon aikana katson ketä pelaajista voisi parhaiten toteuttaa sitä mitä haluan heidän toteuttavan. Jokaisella pelaajalla on omat ominaisuutensa, ja se mitä haemme, on maksimoida heidän vahvuutensa, ja piilottaa heidän heikkoutensa.

Kysymys: Oletko ärsyyntynyt? Ärsyttävätkö kysymykset vai ärsyttääkö sinua palaute jonka sait edellisestä ottelusta?

Hodgson: En ole ollenkaan ärsyyntynyt. Jos annan sellaisen kuvan, niin se on valitettavaa. En ole ärsyyntynyt. Odotan innolla tulevaa ottelua. Saan kysymyksiä ja yritän vastata niihin niin rehellisesti kuin pystyn. Yritän sanoa mitä mietin ja yritän vastata jokaiseen kysymykseen. Jos pidät brutaalia rehellisyyttä ärsyttävyytenä, niin ihan vapaasti. Minä yritän vain vastata kysymyksiisi. Sinun työ on kysyä kysymyksiä ja minun työni on vastata niihin ja vastaan niihin parhaimpani mukaan. Kysyt minulta ketä peluutan hyökkäyksessä ja haluaisinko lisää nopeutta; totta kai haluaisin Thierry Henryn. Valitsen joukkueen ja yritän tehdä töitä niiden pelaajien kanssa mitä meillä on, kannustan heitä ja toivottavasti he kannustavat minua ja pyrimme tekemään parhaamme. Kaikella kunnioituksella, mutta teidänkin on elettävä sen kanssa. Unelmointi on ihanaa, mutta emme ole satumaassa vaan tämä on realismia. Meillä on kaksi kovaa ottelua edessämme. Jos minulta kysytään, että olenko iloinen tasapelistä. En ole iloinen tasapelistä, mutta se tyydyttää minua ja mielestäni myös teidän pitäisi olla myös. Jos ette ole, niin sitten asetatte joukkueelle sellaisia esteitä joita se ei pysty ylittämään ja kun ihmisille asettaa rajoja joita he eivät voi ylittää, niin he menettävät kiinnostuksensa. Tämä on minun kokemuksen kolmestakymmenestä vuodesta, ehkä sinulla on eri kokemukset.

Kysymys: Uskotko liigassa olevan pelaajia jotka olisivat maajoukkueessa parin vuoden päästä?

Hodgson: Aivan varmasti on. Markun valitsemassa joukkueessa on hyvin paljon mielenkiintoisia nimiä. Sitten on muutamia jotka ovat juuri vanhenneet siitä joukkueesta. Tässä tapauksessa puhumme 18 parhaasta pelaajasta mitä tästä maasta löytyy. Niitä minä yritän valita ja se on minun työni. Totta kai pitää olla jonkinlainen tasapaino eikä joukkueeseen voi valita viittä maalivahtia vaikka he kuuluisivat parhaimpien pelaajien joukkoon koska vain yksi saa pelata. Minun tehtäväni on valita 18-20 parasta pelaajaa. Tainio, Väyrynen, Litmanen, Forssell ovat jollain tavalla valinneet jo itsensä otteluun ja sitten minun on elettävä sillä missä kunnossa he ovat. Minä en pääse työskentelemään heidän kanssaan joka päivä. Joskus pelaajat pelaavat maajoukkueessa eri pelipaikalla kuin seurajoukkueessaan. Maajoukkuevalmentajan on vain elettävä sen kanssa ja mentävä eteenpäin. Valmentajan ei ole varaa jättää parhaita pelaajiaan pois maajoukkueesta: a) siksi että he pelanneet huonon ottelun seurajoukkueessaan, tai b) siksi, että he sattumoisin pelaavat eri paikkaa seurajoukkueessa kuin mitä itse olet ajatellut heidän pelaavan maajoukkueessa.

Hodgson: Meillä on vajaa viikko valmistautua Puola-otteluun. Olen varma, että menemme kentälle hyvin valmistautuneina, hyvin motivoituneina ja olen varma, että pelaajat antavat kaikkensa Suomelle. Sitä en tiedä miten pelissä käy.

(MTV3)
Laitetaan koko haastattelu ja jokainen VOI ITSE analysoida kuka tässä ärsyttää  :keskari:
Kiima-Aho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura


Vastaus #4 : 25.08.2006 klo 11:14:18

Tämä vähättely on vaan Hodgsonin luomaa mediapeliä.

Jotenkin uskomatonta, että osa porukasta on jo suunnilleen antamassa Hodgsonille kenkää, vaikka karsinnat vielä edes alkaneetkaan. Katsotaan nyt ensin muutama ottelu, ja piirretään hirsipuita vasta sitten.
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money


Vastaus #5 : 25.08.2006 klo 11:21:38

Tämä vähättely on vaan Hodgsonin luomaa mediapeliä.

Jotenkin uskomatonta, että osa porukasta on jo suunnilleen antamassa Hodgsonille kenkää, vaikka karsinnat vielä edes alkaneetkaan. Katsotaan nyt ensin muutama ottelu, ja piirretään hirsipuita vasta sitten.
Sama ja mies puhuu asiaa todellakin... Puola pelasi MM-karsinnoissa 5 kertaa kotonaan 4 voittoa ja vain Englanti onnistui voittamaan 1-2 tiukan väännön jälkeen.

Niin en ymmärrä miten tasapeli sieltä ei tyydytä!? 6 pistettä kahdesta ensimmäisestä on utopiaa, 3-4 hyvin mennyt, 2 pistettä realismia... Jos tulee 0-1 pistettä, silloin Suomi on epäonnistunut karsintojen aloituksessa
« Viimeksi muokattu: 25.08.2006 klo 11:22:48 kirjoittanut misteri »
sornari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #6 : 25.08.2006 klo 11:24:23

Lainaus
- Pohjois-Irlanti -ottelussa Olympiastadionilla viitisenkymmentä vieraskannattajaa piti kovempaa meteliä kuin 12000 suomalaista. Nyt tilanne on toinen. Menemme suoraan leijonan kitaan. Ilmapiiri tulee olemaan vihamielinen

Olisiko tuossa jopa pieni provo kannattajille  ::)

..ja noin muuten.
Ihan hyvää kuittailua realismin puutteesta. Foorumeilla haihattelu vielä menee, mutta kyllähän noi meidän isot mediat voisi edes yrittää pysyä maan pinnalla.
Tää  on ihan sama juttu, kun se itku P-Irlanti tappiosta.
On totta et jos niiltä tulee dunkkuun, niin se ei ole paras lähtökohta karsintoihin, mutta ei ne oikeesti oo meitä huonompia lähtökohdiltaan.
orvell

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 25.08.2006 klo 11:24:39

Mukavampihan se olisi kuunnella suhteellisuudentajua omaamattoman suomikoutsin hehkuttavan Portugali ja Puola matseja "kaikkien aikojen mahdollisuutena" aloittaa karsinta positiivisessa hengessä. Sitten kun näiden pelien jälkeen olisi piste plakkarissa niin joukkue, media ja suuri yleisö hautaisi toiveita edes mahdollisuudesta päästä kisoihin.

Edessä on pitkä karsinta, eikä Hodgsonin Suomi ole lähellekään valmis. Kuten Roy sanoi, piste Puolasta tyydyttäisiä - se ei tekisi häntä ikionnelliseksi, kuten paska-sanomat väittää. Mutta kun edes foorumeiden mölyapinat eivät jaksa lukea kuin vähän alusta niin tietää ettei tuulipuvut jaksa edes tämän vertaa. Ei tämä kansa taida edes ansaita Hodgsonin tasoista valmentajaa.



ensijokolmas

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 25.08.2006 klo 13:03:08

On alkanut ärsyttää kohtuuttoman paljon koko jätkä.

Sama..
Evil genius

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hulliksen Herkkuhinkit


Vastaus #9 : 25.08.2006 klo 13:22:13

Vauhdilla kohonnut skeptisyys Hodgsonia kohtaan kaivattuna sateentekijänä ei johdu yksin mahdollisuuksia vähättelevistä ja hämäristä mediaesiintymisistä ("P-Irlanti on kovempi kuin Puola") vaan myös siitä tosiasiasta, että mikään muukaan ei tunnu olennaisesti muuttuneen Mursun ja Sähköjäniksen ajoista. Pelaajisto on käytännössä sama ja jos ei mennä hiuksia halkomaan niin myös pelitapa.

Puolijalka-Pallosilmä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Arto 92 @ http://soccer.kiekko.tk


Vastaus #10 : 25.08.2006 klo 13:26:04

Mut eikös juuri Hodgson sanonu, että valmentajien puheisiin ei kannata luottaa? Eli noi mitä se puheli o vaan puolalaisia varten väännettyjä lausahduksia. Nyt puolalaiset tosissaan luulee, et Suomi o paska, ja ei hyökkää ollenkaan. Ei noista puheista ny kannata ottaa hernettä nenään, vasta jos Suomi o sysipaska ja kilpikonnapuolustuksen kanssa Puolassa, niin kannattaa kritisoida.
Evil genius

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hulliksen Herkkuhinkit


Vastaus #11 : 25.08.2006 klo 13:27:51

Mut eikös juuri Hodgson sanonu, että valmentajien puheisiin ei kannata luottaa? Eli noi mitä se puheli o vaan puolalaisia varten väännettyjä lausahduksia.
Entä uskovatko puolalaiset vastustajan valmentajan puheita?  ::)
Puolijalka-Pallosilmä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Arto 92 @ http://soccer.kiekko.tk


Vastaus #12 : 25.08.2006 klo 13:32:09

Jos suomalaiset uskoo, niin miksei puolalaisetkin?  ???
Alarcon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Horst Lüning


Vastaus #13 : 25.08.2006 klo 14:35:08

Lainaus
Hodgson: En tiedä oliko tämä hyvä vastaus, mutta joskus en vain ymmärrä teidän kysymyksiä.

Suomalaiset toimittajat kirjoittakoot vain kendosta ja brömbrömistä, amatöörit.  :-[ :keskari:
braveheart

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 25.08.2006 klo 14:37:19

Suomalaiset toimittajat kirjoittakoot vain kendosta ja brömbrömistä, amatöörit.  :-[ :keskari:
Sama.  :-[
dusanbasek

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 25.08.2006 klo 14:38:33

- Nyt alkavat kovat pelit. Puola pelasi erittäin hyvin harjoitusottelussa Tanskaa vastaan, eikä joukkueen kokoonpano ole muuttunut oikeastaan yhtään MM-kisojen jälkeen. He tulevat olemaan kova vastus, varsinkin vieraissa. Tavoitteemme on voittaa, mutta olen toki tyytyväinen tasapeliin, Hodgson totesi.

http://www.yle.fi/urheilu/looppi/kainalojutut2/id49360.html
pint

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, suomalaiset maailmalla


Vastaus #16 : 25.08.2006 klo 16:20:31

Sama ja mies puhuu asiaa todellakin... Puola pelasi MM-karsinnoissa 5 kertaa kotonaan 4 voittoa ja vain Englanti onnistui voittamaan 1-2 tiukan väännön jälkeen.

Niin en ymmärrä miten tasapeli sieltä ei tyydytä!? 6 pistettä kahdesta ensimmäisestä on utopiaa, 3-4 hyvin mennyt, 2 pistettä realismia... Jos tulee 0-1 pistettä, silloin Suomi on epäonnistunut karsintojen aloituksessa

Hieman peliteoriaa ja matematiikkaa realismin tueksi...

Heitetään aluksi hatusta suuntaa antavat todennäköisyydet 1x2:
Puola-Suomi 60-25-15
-Puolan perustaso parempi ja kotietu huomattava
Suomi-Portugali 20-30-50
-Portugalin selvä materiaalietu ja Suomen heikohko kotietu

Tuosta voidaan laskea pisteodotusarvo noiden pelien jälkeen:
Puolalta: 0.25*1 + 0.15*3 = 0.7
Portugalilta: 0.20*3 + 0.3*1 = 0.9
Eli yhteensä pisteodotusarvo on 1.6.

Todennäköisyydet eri pistemäärille:
0: 0.60*0.50 = 0.30 (30%)
1: 0.25*0.50 + 0.30*0.60 = 0.305 (30.5%)
2: 0.25*0.30 = 0.075 (7.5%)
3: 0.15*0.50 + 0.20*0.60 = 0.195 (19.5%)
4: 0.25*0.20 + 0.15*0.30 = 0.095 (9.5%)
6: 0.15*0.20 = 0.03 (3%)

Siispä 60% todennäköisyydellä pisteitä on 0 tai 1 ja pisteodotusarvo on 1.6, eli 2 pistettä olisi myös matemaattiselta kannalta normaalia parempi alku...
Alarcon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Horst Lüning


Vastaus #17 : 25.08.2006 klo 16:27:56

Hieman peliteoriaa ja matematiikkaa realismin tueksi...

Jyväskylän yliopiston syöttöprosenttilaskurit.   ;D Ylos
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #18 : 25.08.2006 klo 16:34:57

->Etsi nyt hyvä mies jonkun toimiston kertoimet noiden laskujesi perustaksi, äläkä hatusta heittele.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #19 : 25.08.2006 klo 16:35:05

Suomi-Portugali 20-30-50
-Portugalin selvä materiaalietu ja Suomen heikohko kotietu

En nyt ota kantaa näihin prosentteihin, mutta Suomen kotietu oli ainakin Muurisen aikaan oikeastaan todella hyvä. Etenkin olympiastadion oli jossain vaiheessa paikka, jossa Suomi ei tainnut hävitä vuosiin. Jyrä tosin tuhosi lopun kotimatsit, joilla Muurinen olisi vienyt joukkueen MM-kisoihin.
Benny Pronssijalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina


Vastaus #20 : 25.08.2006 klo 16:58:47

Aika sinällään hassua. Aina kun olen Olympiastadionilla ollut katsomassa Mursun aikana, aina tullut takkiin.
pint

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, suomalaiset maailmalla


Vastaus #21 : 25.08.2006 klo 18:09:55

->Etsi nyt hyvä mies jonkun toimiston kertoimet noiden laskujesi perustaksi, äläkä hatusta heittele.
Eiköhän toimistojen kertoimia vastaan ole tarkoitus pelata omilla arvioilla, eikä katsoa niistä prosentteja? Enkä nyt löytänyt yhdenkään toimiston kertoimia noihin peleihin, että olisi nähnyt onko pelattavaa...

En nyt ota kantaa näihin prosentteihin, mutta Suomen kotietu oli ainakin Muurisen aikaan oikeastaan todella hyvä. Etenkin olympiastadion oli jossain vaiheessa paikka, jossa Suomi ei tainnut hävitä vuosiin. Jyrä tosin tuhosi lopun kotimatsit, joilla Muurinen olisi vienyt joukkueen MM-kisoihin.
No jos katsotaan suunnilleen Portugalin tasoisia maita vastaan Muurisen aikakauden karsintakotipelit
2000: Englanti 0-0
2001: Saksa 2-2
2003: Italia 0-2
2005: Hollanti 0-4
...niin saldo on 0-2-2. Voitto siis jäi puuttumaan, mutta neljä peliä ei ole tilastollisena otantana mitään...
« Viimeksi muokattu: 25.08.2006 klo 18:17:06 kirjoittanut pint »
Evil genius

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hulliksen Herkkuhinkit


Vastaus #22 : 25.08.2006 klo 18:22:39

Kysymys ei ole todennäköisyyslaskelmista vaan siitä viestistä, jota valmennusjohto pelaajille lähettää.
Ei Suomi ole Brasilia eikä Italia (Espanjasta puhumattakaan!  8)), mutta kyllä tällä materiaalilla pitäisi kotona Pohjois-Irlanti voittaa. Mitkään selitykset eivät auta. Pohjois-Irlanti ei ole kovempi kuin Puola. Eikä Puola ole niin valovuosien päässä, että tappiota kannattaisi ainakaan kovin julkisesti selitellä jo etukäteen.

Parasta toivotaan, mutta mitkään merkit (Royn kärttyiset ja seniilit höpinät, harjoitusotteluiden tulokset ja ennenkaikkea sekavat esitykset, konservatiiviset ja epäluovat pelaajavalinnat jne.) eivät kerro mistään muusta kuin siitä, että seniili vanhus on palkannut seniilin vanhuksen korvaajaksi edellistä kalliimman seniilin vanhuksen...

Enempää en voisi iloita jos olisin nöyryyttävällä tavalla väärässä.

 
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #23 : 25.08.2006 klo 18:28:45

Eiköhän toimistojen kertoimia vastaan ole tarkoitus pelata omilla arvioilla, eikä katsoa niistä prosentteja? Enkä nyt löytänyt yhdenkään toimiston kertoimia noihin peleihin, että olisi nähnyt onko pelattavaa...

Mutta sä et ole nyt pelaamassa, vaan perustelemassa meille näkemyksiäsi - sitä, että Hodgsonin realismi on oikeutettua ja sitä mikä on todennäköinen pistesaalis kahdesta ensimmäisestä ottelusta. Tämän vuoksi toimistojen laskemien todennäköisyyksien käyttäminen olisi uskottavampaa kuin omien hatusta vedettyjen.

VAi mitä?
pint

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, suomalaiset maailmalla


Vastaus #24 : 25.08.2006 klo 18:42:05

Mutta sä et ole nyt pelaamassa, vaan perustelemassa meille näkemyksiäsi - sitä, että Hodgsonin realismi on oikeutettua ja sitä mikä on todennäköinen pistesaalis kahdesta ensimmäisestä ottelusta. Tämän vuoksi toimistojen laskemien todennäköisyyksien käyttäminen olisi uskottavampaa kuin omien hatusta vedettyjen.

VAi mitä?
Ehkä, mutta en nyt löytänyt yhdeltäkään vedonvälittäjältä kertoimia noihin peleihin. Siispä niitä odotellessa piti heittää suuntaa-antavat arviot. Yleensä Suomea on saanut pelata jokaisessa pelissä, jossa on altavastaajana. Ja luulen, että nytkin toimistojen Suomelle antamat kertoimet ovat pelattavissa. Eli toimistot arvioinevat Suomen mahdollisuudet vieläkin pienemmiksi...
Tosin nuo ovat vasta alustavat hattuarviot ja saattavat muuttua 5-10 prosenttiyksikön verran suuntaan tai toiseen. Silloinkaan pisteodotusarvoksi ei tule maksimissaan kuin 2,1. Oliko sinulla kovinkin eri näkemys arvioista ja pystytkö vääntämään niitä numeeriseen muotoon?

 
Sivuja: [1] 2
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa