No, nyt alkaa olla Puola-peliin kertoimia tarjolla. Tip-ex.comin kerroinvertailussa n.40 vedonvälittäjän keskiarvo 1x2:lle on 61-25-14. Alkuperäinen hattuarvioini oli 60-25-15, johon piirun verran korjausta -> 58-27-15. Siispä Suomea saa pelata ylikertoimin n. 7 pinnassa, itse sain kiinni Centren 7.50 toissapäivänä 10 eurolla...
Lisäksi Suomi-Portgali arvio tarkentunut lukemiin 18-27-55 ja Betfairilta sain kiinni kertoimen 6.80 miinus komissio. Muilla vedonvälittäjillä kohde ei ole vielä auki, mutta arvellen että Suomelle saa panostaa lisää ottelun lähestyessä...
Mulla ei ole mitään näkemystä arvioista. Satunnainen vedonlyöntini perustuu eri toimistojen kerrointen vertailuun, ei omatoimiseen laskemiseen. Näin siitä yksinkertaisesta syystä, että mä en lähde kilpailemaan harrastajana ammattilaisten kanssa. Tuskin nuo kertoimenlaskijatkaan tekisivät paremmin sitä, mistä mulle maksetaan toisinaan palkkaa - vaikka laskemisesta siinäkin on kyse.
Eiköhän vedonvälittäjä aseta kertoimensa oletetun panostussuhteen perusteella eikä laskettujen arvioden perusteella? Eli suursuosikit saavat voittotodennäköisyyttään pienempiä kertoimia, koska suuret massat pelaavat niitä "varmoina" ja suurilla panoksilla. Tällöin altavastaajan kertoimet ovat ylikertoimia ja siihenhän voittava vedonlyönti perustuu...
Joko siis alkaa olla RH:n realismille perusteita, kun julkaistuin kertoimin lasketut todennäköisyydet ja pisteodotusarviot kahden pelin jälkeen ovat alussa laskemani luokkaa? Siis 60% todennäköisyydellä pisteitä on 0 tai 1 ja pisteodotusarvo on 1.6. Siispä 2 pistettä olisi jo normaalia parempi saavutus!