FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 12:39:37 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 22 [23]
 
Kirjoittaja Aihe: Jallu. Ulos.  (Luettu 205631 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Julkea bulbul

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)


Vastaus #550 : 15.11.2023 klo 12:05:12

Käsi on nyt nostettu ylös reideltä, pulinat pois! Jos se toinenkin takertuva käsi haittaa, niin sitten voi pyytää lakimiehen kautta anteeksi sitä, jos toinen kokee sen haittaavaksi.

Edit. HUOM! Tämä viesti ei perustu tositapahtumiin vaan setämieslogiikkaan tässä alalti setämiesraasujen kannalta vaikeutuvassa maailmassa.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2023 klo 12:11:10 kirjoittanut Julkea bulbul »
Lasso

Poissa Poissa


Vastaus #551 : 15.11.2023 klo 12:22:07

Anteeksipyytämällä pääsisi monesta tilanteesta helpommalla pois, vaikka joidenkin setämiesten mielestä mitään ei tarvitse pyytää anteeksi. Se ei ole anteeksipyyntö, jos pahoittelee sitä, että jollekin ihmiselle on tullut omasta toiminnasta paha mieli.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #552 : 15.11.2023 klo 13:23:59

Kun nyt ei äänenpainoja kuule, niin kai voi analysoida, miten pitkiä taukoja on minkäkin sanan perässä?

Wissillä ei ole mitään anteeksipyydettävää yleisöltä ja tuo tiedote siksi täysin yhdentekevä. Parempi olisi olla lähettämättä näitä, mutta kun ei sekään nykyisin kelpaa. Ikävä ilmiö tämä.
Rikkiviisas

Poissa Poissa


Vastaus #553 : 15.11.2023 klo 13:38:19

Onhan tuo ihan hyvä tiedote.
Myöntää tehneensä virheen ja hyväksyy seuraukset.

Ei sitä sen kummempaa tarvitse.

Toki Janne Lindberg pyysi kai oikeaoppisesti anteeksi:
Uutinen
– Olen todella pahoillani epäasiallisista kommenteistani ja siitä mitä olen toiminnallani aiheuttanut. Ymmärrän, että sanoilla, myös kirjoitettuna, voi satuttaa ihmisiä, eikä tällainen ole hyväksyttävää missään muodossa. Keväällä saamani varoitus oli itselleni iso herätyksen paikka. Pyydän anteeksi toimintaani asianosaisilta ja koko seurayhteisöltä.


Sen jälkeen paljastuikin vähän enemmän.

Wissillä ei ole mitään anteeksipyydettävää yleisöltä ja tuo tiedote siksi täysin yhdentekevä. Parempi olisi olla lähettämättä näitä, mutta kun ei sekään nykyisin kelpaa. Ikävä ilmiö tämä.

No ei ole.
Ei sitä tarvitse anteeksi pyytää, vaan aika pitkälti riittää, kun edes sanoo tehneensä väärin.

Mielellään myös kertoo kaiken oleellisen.
Vihreän veran rupushakki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #554 : 15.11.2023 klo 16:59:57

Onhan tuo "käsi pystyyn" tahattoman koominen. Koripallossahan käden nostamista käytetään siksi, että toimitsijat ja oma penkki pysyvät perillä siitä, miten paljon virheitä pelaajalle on kertynyt.

Nyt tiedotteesta tulee mieleen, että naisten ahdistelu on Wissille yhtä toistuvaa ja arkipäiväistä touhua kuin sääntörikkeet koripalloilijalle. "Ok, mähän se olin. Merkatkaa tilastoihin, niin pysyy kirjanpito kunnossa. Näitä sattuu, mutta onneksi viidennestä vasta joutuu suihkuun."

Eihän tuo varmasti ole Wissin itsensä keksimä muotoilu eikä sen pohjalta pidä vetää johtopäätöksiä, miten mies itse suhtautuu tekoonsa ja kuinka vilpitön hänen anteeksipyyntönsä ahdistelun kohteelle joutuneelle naiselle on ollut. Mutta kuka tuon tiedotteen onkin kirjoittanut, en ostaisi häneltä mitään palvelua, johon liittyy julkista viestintää.
Ben

Poissa Poissa


Vastaus #555 : 15.11.2023 klo 17:04:13

Suuri osa näistä "käsi pystyyn virheen merkiksi" -janareista tosin ei edes tajua, että tuo sanonta tulee koripallosta, eli ei sieltä ehkä kannata yhtäläisyyksiä hakea näihin tapauksiin. Tyhmä tapa pyytää anteeksi silti ja tietysti erityisesti silloin, jos ei tiedä tätä taustaa.

Vielä tyhmentynyt entisestään kun totaalinen pässi A.Valavuori käyttää sitä usein.
Minä itse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Minä itse ja muut altavastaajat.


Vastaus #556 : 15.11.2023 klo 17:34:53

Kuten esim. 13ergamp, rikkiviisas ja muumi pohdiskelivat, niin julkiset anteeksipyynnöt teennäisillä korostuksilla ovat ahdistavia. Selkeä viesti, jossa tunnustaa yksiselitteisesti mokanneensa on paras. Julkisuus ei oikeasti voi pahastua.
Asialliset anteeksipyynnöt niille, joille ne kuuluvat. Esim. seurayhteisöltä voi halutessaan toki julkisesti anteeksi pyytää.
Anteeksi, että kirjoitin mielipiteeni.
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pyssyt ja F/A-18 Hornetit Helsingin yössä


Vastaus #557 : 15.11.2023 klo 17:36:14

Kyllähän tuo tyhmältä anteeksipyynnöltä kuulostaa, eikä hirveän vilpittömältä. Se saattaa vaikuttaa asiaan, että vihaan tuota ”käsi pystyyn virheen merkiksi” -sanontaa, koska se on ylipäänsä niin typerä.

Omien kokemusteni perusteella tuota käyttävät lähinnä sellaiset vanhemmat herrasmiehet, jotka vetävät koko ajan kaiken vituiksi ja sen jälkeen sanovat vain, että ”käsi pystyyn virheen merkiksi” ja jatkavat samalla tavalla. Vittu eihän tuo edes tarkoita mitään, eikä ole mikään anteeksipyyntö, vaan maailman paskin heitto, joka ei tarkoita mitään.

Ja näin. Täysin samat mielikuvat minulla.

 
Sivuja: 1 ... 22 [23]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa