Iskee vaikeisiin syöttöihin
Opettele lukemaan pelitilanteita "ennakkoon" siten, että pystyt jo vastustajan syötön lähtiessä päättelemään, onko siihen hyvä iskeä. Onko syötön vastaanottaja selkä menosuuntaan (tai muuten siten asemoitunut, ettei pysty hyvin havainnoimaan liikkeitäsi), onko hyvä vai huono tasapaino, onko todennäköistä että haltuunotosta tulee louhikkoinen? Kun tunnistat tällaiset mahdollisuudet, voit paremmalla itseluottamuksella yrittää riistoa. Ja vaikka tilanne olisikin ihanteellinen ja tekisit itse kaiken "oikein", saattaa riisto silti epäonnistua.
Siksi kun arvioit itse, miten olet riistoissa onnistunut, keskity niihin asioihin, joihin voit itse vaikuttaa. Eli arvioi sitä, teitkö itse kaiken niin hyvin kuin piti. Jos teit ja vastustaja silti onnistui välttämään riistoyrityksesi, et ole pelannut tilannetta huonosti. Vastaavasti joskus riisto voi onnistua ilman omaa ansiota vastustajan perseillessä täysin. Pelkästä riiston tuloksesta ei siis kannata sokaistua, vaan yrittää aina analysoida tuloksen taakse. Näin pystyt suuntaamaan harjoittelua paremmin sinne, missä kehitystä tarvitaan eniten.