Härkönen toki ihan omassa kastissa mutta Haapalaa symppaan, hoitaa selostuksen todella hyvin ja parantanut hurjasti koko ajan. Kottonen ja Leinonen siedettäviä mutta Suopuro ja Kainulainen aivan järkyttävän huonoja. En käsitä miten Kainulaista täällä ylistetään, karmeaa näsäviisastelua ja ei tunnu missään vaiheessa pääsevän itse selostukseen kun jatkuvasti on tarinoimassa jostakin tilanteeseen liittymättömästä asiasta. Ja se ääni...
Näkemyseroja totta kai löytyy, mutta mielestäni Kainulainen on selostuksessaan pelissä kiinni. Uskoisin, että jokainen selostaja tekee ennen peliä sen verran hyvin taustatyönsä, että "tarinoita" jää kerrottavaksi, jos pelissä ei juuri tietyllä hetkellä tapahdu oikein mitään ihmeellisempää. "Tarinointiin" suhtautumisessa ihmiset eroavat paljon, mutta ei minua sellainen häiritse. Näkisin, että Kainulainen osaa kyllä pitää tämän ihan hyvin tasapainossa.
Muuten olen sitä mieltä, että selostajakeskustelu lähtee ajoittain pahasti lapasesta. En ole tähän ikään mennessä vielä kokenut tilannetta, että selostaja olisi pilannut katselukokemuksen. Hyvä ja onnistunut selostus on kiva lisämauste, mutta välillä tuntuu, että suuri yleisö keskittyy epäolennaisuuksien metsästykseen. Jossakin tilanteessa väärin sanottu fakta tai ajattelematon sanavalinta on melko pieni murhe ja ymmärrettävää, kun futispelikin kestää vähintään sen 90 minuuttia.
Olen kokeillut muutamia kertoja selostajan roolia vapaamuotoisemmissa tilanteissa ja on sen verran haastava laji, että arvostan kyllä selostajien ammattitaitoa. Itsestäni ei kyllä tuohon hommaan olisi.