FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.04.2024 klo 23:29:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 12 [13]
 
Kirjoittaja Aihe: E-lohko: Pe 22.6. klo 21:00 Serbia - Sveitsi @ Kaliningrad Stadium, Kaliningrad  (Luettu 22918 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mr.Löysä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC, KPV


Vastaus #300 : 23.06.2018 klo 13:27:55

Hienoa että Albanian kotkat vituttaa näköjään niin monia muita serbialaisten lisäksi, lisää näitä. Kielitieteilijöiden mukaan albanian kieli ei ole mitään sukua italialle,vaan se on ihan oma kieliryhmänsä.
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkoposkihanhet & merimetsot


Vastaus #301 : 23.06.2018 klo 13:37:20

Albania ja italia ovat toki molemmat indoeurooppalaisia kieliä, mutta albania muodostaa oman sukuhaaransa eikä ole geneettisesti minkään kielen "sisar". Se tosin kuuluu Balkanin sprachbundiin ja jakaa monia kieliopillisia elementtejä naapurikielten kanssa.
Masalkki

Poissa Poissa


Vastaus #302 : 23.06.2018 klo 13:41:31

Kai ihmisellä voi olla suhde useampaan maahan?

Toki, mutta mietin sitä ihan oikeutettua älämölöä, jonka oman maajoukkueemme suomenvenäläinen pelaaja saisi osakseen jos vaikka Ukrainaa vastaan maalin tehtyään alkaisi harrastaa nationalistista uhoa.
HÄI

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkoposkihanhet & merimetsot


Vastaus #303 : 23.06.2018 klo 13:43:53

Toki, mutta mietin sitä ihan oikeutettua älämölöä, jonka oman maajoukkueemme suomenvenäläinen pelaaja saisi osakseen jos vaikka Ukrainaa vastaan maalin tehtyään alkaisi harrastaa nationalistista uhoa.

Näen näissä tapauksissa aika isonkin sävyeron.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Armas Paskiainen päätykatsomossa


Vastaus #304 : 23.06.2018 klo 13:47:49

Suurimman paheksunnan suomalainen maajoukkuepelaaja Suomessa tai ainakin forumilla aiheuttaisi suomalaiskansallisella uholla esim. Suomen leijonan (vrt. Albanian kotka tässä puheena olevassa tapauksessa) kanssa. :)
Sansibarin suurvisiiri

Poissa Poissa


Vastaus #305 : 23.06.2018 klo 14:57:49

Missä vaiheessa ja miksi kansallisylpeydestä leivottiin yksiselitteisesti negatiivinen juttu? Kai nyt ihminen jumalauta saa kotiväestään iloinen olla?
Olsen

Poissa Poissa


Vastaus #306 : 23.06.2018 klo 15:33:18

Missä vaiheessa ja miksi kansallisylpeydestä leivottiin yksiselitteisesti negatiivinen juttu? Kai nyt ihminen jumalauta saa kotiväestään iloinen olla?

Ei niissä maissa joihin NATO ruiskii pommejaan.
sundelin

Poissa Poissa


Vastaus #307 : 23.06.2018 klo 16:28:51

Monilla Sveitsiläisillä on vaikeaa samaistua nykyiseen joukkueeseen. He sanovat heitä ei FC KOSOVAN tekemiset kiinnosta pätkääkään. Kyselin eräältä kaveriltani ,mitä hän miettii maajoukkueen tekemisistä. Vastaus: minua ei balkanilainen muukalaislegioona kiinnosta. Kannatan nykyisin Nigeriaa.
Clocker

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Feyenoord, AC Milan


Vastaus #308 : 23.06.2018 klo 17:13:52

Monilla Sveitsiläisillä on vaikeaa samaistua nykyiseen joukkueeseen. He sanovat heitä ei FC KOSOVAN tekemiset kiinnosta pätkääkään. Kyselin eräältä kaveriltani ,mitä hän miettii maajoukkueen tekemisistä. Vastaus: minua ei balkanilainen muukalaislegioona kiinnosta. Kannatan nykyisin Nigeriaa.

Olisko jotain anekdoottia tukevampaa perustetta tarjota? Ei sillä, että pitäisin mahdottomana, mutta mun sveitsiläiset kaverini, joita on aika monta, eivät ole mitään samansuuntaista ilmaisseet, vaan seuraavat maajoukkuetta innolla.
Kiitaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #309 : 23.06.2018 klo 17:34:33

Missä vaiheessa ja miksi kansallisylpeydestä leivottiin yksiselitteisesti negatiivinen juttu? Kai nyt ihminen jumalauta saa kotiväestään iloinen olla?

Se nyt on vain vähän eri asia kun vastassa on Serbia.
haabla123

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Viisaampi kuin Tuomas Enbuske


Vastaus #310 : 23.06.2018 klo 18:18:05

https://www.iltalehti.fi/jalkapallon-mm-2018/201806232201031596_ly.shtml

Huomasitko tämän? Pelaajat muistuttivat tuuletuksellaan kansanmurhasta - päävalmentaja tyrmäsi tempun, sveitsiläismedia antoi täyslaidallisen: ”Se oli typerää”


Keskikentän tähtikaksikko pääsi myös itse kertomaan näkemyksensä. Molemmat kiistivät yhteyden Serbian kannattajien suuntaan.

- Tämä oli todella erityinen päivä minulle. Voitto oli perheelleni, Sveitsille, Albanialle ja Kosovolle. Kotkasymboli oli tarkoitettu ihmisille, jotka ovat tukeneet minua aina, eikä vastustajalle. Se oli tunteikas ottelu, Xhaka perusteli sveitsiläisen 20 Minuten -sivuston mukaan.

Sveitsin päävalmentaja Vladimir Petkovic ei kuitenkaan ollut samaa mieltä pelaajiensa kanssa heti ottelun jälkeen.

- Jalkapalloa ja politiikkaa ei saisi sekoittaa. On tärkeää osoittaa kunnioitusta, luotsi tuumi.
« Viimeksi muokattu: 23.06.2018 klo 18:21:07 kirjoittanut haabla123 »
Edmundo

Paikalla Paikalla


Vastaus #311 : 23.06.2018 klo 18:23:55

Helvetti mitä selittelyä :D Kyllä kaikki tietävät miksi kaksi kosovolaispelajaa tekee kotkamerkin Serbiaa vastaan, vaikka eivät moista tuuletusta ole koskaan (?) ennen tehneet.
Ari Ratanen

Poissa Poissa


Vastaus #312 : 23.06.2018 klo 18:30:16

Vähän kun suomalainen. Sortoa vastaan.
Joo, nuhteettomat albaanit. Oot kyllä niin daiju jätkä muutenkin, että en yllättyny.
Sansibarin suurvisiiri

Poissa Poissa


Vastaus #313 : 23.06.2018 klo 18:44:57

Olisko jotain anekdoottia tukevampaa perustetta tarjota?

Täälläkään ei ole empiiristä kummempaa tarjolla, mutta ihan oikea (ei mielikuvitus-) kaveri Sveitsissä on viestitimyt samaa eli Sveitsissä ei Sveitsin maajoukkue laajemmin kiinnosta, koska siinä ei sveitsiläisiä juuri pelaa. Oman kokemuksen mukaan taas Kosovossa arvotaan Sveitsin ja Albanian maajengien välillä. Tämä tieto tosin siltä ajalta jolloin Kosovon oma maajoukkue oli vain pilke Martti Ahtisaaren silmäkulmassa. Näitäkään keskusteluita ei ole nauhalla ja translitteroituna. Sitä en tiedä kannattavatko Albaniassa Albaania vai Tahitia, mene ja tiedä:
Jinete

Poissa Poissa


Vastaus #314 : 23.06.2018 klo 18:59:15

Se nyt on vain vähän eri asia kun vastassa on Serbia.

Serbian valmentajaa lainaten: "Harmi, että VAR:lla tuomitaan valikoidusti vain serbit. Ensin oli kirottu Haagin tuomioistuin ja nyt VAR." Sympaattista ajatusmaailmaa.
sundelin

Poissa Poissa


Vastaus #315 : 23.06.2018 klo 20:54:02

Seuraan eri foorumeita ja ainakin niissä on enemmistöllä hyvinkin varautunut suhde nykyiseen joukkueeseen.Tietysti nyt joukkueen menestyessä kiinnostus lisäntyy.Pieni anekdootti eilis illalta> menimme poikani kanssa katsomaan peliä erääseen ravintolaan.Biergarten oli täynnä väkeä jotka huutelivat ilkkuen:menettekö Kosovon peliä katsomaan.Asun maaseudulla, ehkä isoissa kaupungeissa asia on toisin. P.S.10-20 vuotta sitten maajoukkuetta rakastettiin, tänään ehkä arvostetaan ei enenpää.
Oscar Blaketon

Poissa Poissa


Vastaus #316 : 23.06.2018 klo 23:54:48

Ei niissä maissa joihin NATO ruiskii pommejaan.

Eikö tuo toimi nimenomaan päinvastoin, NATO:n kaltainen paskalafka kun roiskii maahasi pommeja niin siinä kenen tahansa kansallistunne voimistuu.
Jakartan

Poissa Poissa


Vastaus #317 : 24.06.2018 klo 00:47:53

Suurimman paheksunnan suomalainen maajoukkuepelaaja Suomessa tai ainakin forumilla aiheuttaisi suomalaiskansallisella uholla esim. Suomen leijonan (vrt. Albanian kotka tässä puheena olevassa tapauksessa) kanssa. :)
Sepäs olisikin, jos jollain Suomen maajoukkueen kulttipelaajalla olisi Albanian kotkaan viittaava vakiotuuletus :o
Mr.Löysä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC, KPV


Vastaus #318 : 24.06.2018 klo 15:06:19

Serbian päävalmentajan Krstajicin mukaan ottelun tuomari tulisi viedä Haagiin tuomittavaksi niin kuin kuulemma heidätkin siellä epäoikeuden mukaisesti tuomittiin.

 -En antaisi hänelle (Brych) keltaista tai punaista korttia, lähettäisin hänet Haagiin (kansainväliseen tuomioistuimeen). Siellä hänet voitaisiin laittaa oikeuteen, kuten meille tehtiin, päävalmentaja sanoi viitaten serbien sotarikollisten oikeudenkäynteihin.

Krstajic lisäsi ottelun jälkeen Instagram-tililleen kuvia, joissa oli mukana toinen tiukka kommentti serbiaksi.

- Epäonneksemme näyttää siltä, että ainoastaan serbit tuomitaan epäoikeudenmukaisesti. Kerran se oli hemmetin Haag ja nykypäivän jalkapallossa VAR.


Kertakaikkiaan vastenmielistä poruukkaa nuo serbit.
Bootlegger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.


Vastaus #319 : 26.06.2018 klo 01:35:11

http://www.balkaninsight.com/en/article/serbs-rage-at-albanians-football-celebration-is-hypocritical-06-25-2018

Tuossa hyvä kirjoitus aiheesta.
El Domingo

Poissa Poissa


Vastaus #320 : 02.07.2018 klo 00:15:59

Serbien nationalismi vei kansanmurhiin Serbien toimesta. Se on se joka on johtanut Serbien tuomitsemiseen. Tutustu faktoihin.
Ari Ratanen

Poissa Poissa


Vastaus #321 : 02.07.2018 klo 11:21:22

Nyt kyllä hajosi junnulla täysin kasetti Espanjan tappiosta :D Ylos Voimia!

Kerro minulle mistä kaikki tää
Kerro minulle mikä tekee niin kipeää
Että saa sinut itkemään
Ja kääntymään luotani pois
Tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu
Et halua sanoa sanaakaan minulle
Kun murjotat vaan ja odotat
Että menisin pois
Mutta olen tässä jos etsit ymmärrystä
Olen tässä jos etsit olkapäätä
Tässä olen
Pyyhi kyyneleet
Koska tunnet olevasi kovin yksinäinen
Koska luulet ettei kukaan voisi koskaan välittää sinusta
Et huomaakaan, kuinka lähellä
On tosi ystävä
Koska luulet, ettei kukaan voisi ymmärtää
Niin tunnet olevasi liian väsynyt etsimään ystävää
Joka välittää ja tuntee niin
Kuin pitääkin
Siksi olen tässä jos etsit ymmärrystä
Olen tässä jos etsit olkapäätä
Tässä olen
Pyyhi kyyneleet
« Viimeksi muokattu: 02.07.2018 klo 11:31:59 kirjoittanut Ari Ratanen »

 
Sivuja: 1 ... 12 [13]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa