FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2024 klo 03:58:09 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Seuraava pysyvä manageri?
OGS jatkaa - 394 (61.1%)
Pochettino - 82 (12.7%)
Zidane - 36 (5.6%)
Simeone - 19 (2.9%)
Southgate - 51 (7.9%)
Joku muu? - 63 (9.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 643

Sivuja: 1 ... 168 [169] 170 ... 188
 
Kirjoittaja Aihe: Manchester United 2018-2019 - Valmentaja hymyilee, milloin hymyilee kannattajat?  (Luettu 908846 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Van de Pol

Poissa Poissa


Vastaus #4200 : 26.06.2019 klo 21:20:53

Pitää olla tyytyväinen että saadaan vihdoin sinne oik. laitaan nyt Velencian tilalle sellainen kaveri joka ominaisuuksiltaan on hyvä korvaaja, mutta kentällä nähdään se totuus sitten. Young nyt mielestäni stunttaamaan Shawta vasemmalle ja Dalot kirittämään AWB:ta oikealle. Nyt oikeastaan se toppari Lindelöffin pariksi niin puolustuslinja on valmis. Olen itse liputtanut Maguirea, mutta olen kallistumassa että Napolin mies olisi sittenkin parempi haku siihen johtamaan puolustusta (voi kyllä kaatua siirto jäätävään hintaan). Tossa oli aikasemmin puhetta AWB kovasta hinnasta, mutta markkinat on vaan hullut tällä hetkellä. Real hankki Mendyn lähes samalla summalla niin ei voi valittaa hirveästi.
kelavirkailija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Manchester United


Vastaus #4201 : 26.06.2019 klo 22:01:22

Seuraavaksi sitten vaikka se Bruno ja toppari ja kausi voi minun puolesta alkaa. Tuskin tulee yli neljä pelaajaa hankittua.

Itse toivoisin kovasti oikealle laidalle hyökkäyspään vahvistusta - miellellään joku joka kykenee haastoihin 1v1-tilanteissa.
JohnDeere

Poissa Poissa


Vastaus #4202 : 26.06.2019 klo 22:56:32

Itse toivoisin kovasti oikealle laidalle hyökkäyspään vahvistusta - miellellään joku joka kykenee haastoihin 1v1-tilanteissa.

Kyllä kelpaisi tietysti, mutta yhden kauden saadaan vielä odottaa ja ensi kesänä raahataan se yksi lädi sieltä Dortmundista.

Mitään varteenotettavia huhuja ei ole myöskään ilmaantunut keskusteluissa. Mata, Lingard ja James täyttänee tämän paikan ensi kaudella. Mielelläni olen väärässä.
Paska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Malmi, Atletico Akatemia


Vastaus #4203 : 26.06.2019 klo 23:56:40

Kyllä kelpaisi tietysti, mutta yhden kauden saadaan vielä odottaa ja ensi kesänä raahataan se yksi lädi sieltä Dortmundista.

Mitään varteenotettavia huhuja ei ole myöskään ilmaantunut keskusteluissa. Mata, Lingard ja James täyttänee tämän paikan ensi kaudella. Mielelläni olen väärässä.

Ei kannata unohtaa myöskään Rashfordia, Sanchezia, Dalotia ja Chongia. Rashford on pelannut viime aikoina lähinnä piikissä ja vasemmalla, mutta noustessaan edariin mies viihtyi myös oikealla laidalla. Sanchez taas on pelannut valtaosan aikuisurastaan oikealla laidalla ja näkisin, että häntä kannattaisi kokeilla myös "omimmalle paikalleen". Dalot taas on edelleen liian heikko puolustussuuntaan, mutta tarjoaa nopeutta ja keskitystaitoa oikealla jalallaan, joten varsinkin jos AWB tulee tappelemaan oikean pakin paikasta Youngin kanssa, pelannee Dalot usein myös ylempänä. Chong puolestaan on vielä raakile, mutta erittäin potentiaalinen sellainen. Toivon kovasti, että mies nousisi rotaatiorooliin jo tämän kauden aikana. Muussa tapauksessa laina lienee paikallaan.

Tuossa seitsikossa on nähdäkseni riittävästi variaatioita oikealle ja mikä parasta, hyvin erilaisia pelaajia. Kärkikolmikon laitureiden ei pidä, eikä välttämättä kannatakaan, pelata täysin samanlaisilla sapluunoilla. Esim. Matan rooli voimakkaasti sisäänpäin kaventavana, laiturin ja kymppipelaajan välissä olevaan taskuun hakeutuvana "advanced playmakerina" loi viime kaudella useita maalipaikkoja. Tämä tarjoilee myös alempaa nousevalle laitapakille (Young tai tulevaisuudessa ehkä myös AWB) aivan erilaisen mahdollisuuden ravata päädystä toiseen ja vaikeuttaa epäsymmetrisyydellään vastustajan merkkauspeliä.
Beth

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4204 : 27.06.2019 klo 02:56:00

Miten tässä keskustelussa nyt tuppaa unohtumaan monelta tuo keskikenttä kokonaan? Itse näen tuon olleen Unitedin suurin ongelmakohta jo vuosia, eikä sitä ole kukaan osannut laittaa kuntoon. Nytkö se jätetään nykyisten miesten varaan? Herrera poistui, Matic oli viime kaudella liian verkkainen ja Pogba haluaa pois. Sitten on vielä Fred, McTominay ja Pereira. Jos minä nyt saisin Wan-Bissakan lisäksi hankkia vielä kolme pelaajaa niin johtava toppari ja kaksi ukkoa keskikentän keskelle. Maticia paremmin liikkuva ankkuri ja Herreran jättämään ruutun joku nopeasti itseään ja pelivälinettä liikuttava box-to-box jannu. Oikean laitahyökkääjän tilanne ei ole paras mahdollinen, mutta ihanko oikeasti moni hankkisi mielummin sinne pelaajan kuin edes yhden ukon keskikentälle, eli sinne missä jalkapallo-ottelut käytännössä ratkotaan?

3-4 hankintaa on tähän hätään riittävä, jos Jamesia ei lasketa tai jos lasketaan, niin sitten se lukema on tasan 4. Silloinkin keskikenttä jää edelleen hieman retuperälle ja tuohan tarkoittaisi sitä ettei Lukaku, Pogba tai de Gea nosta kytkintä.

433

                         Rashford
                          Lukaku
  Martial                                     Lingard
  James                                 Mata/Sanchez

                Pogba
                                    Hankinta
                              McTominay/Fred
           Hankinta/Matic
         Matic/Fred/Pereira

Shaw      Hankinta      Lindelöf     Wan-Bissaka
Young     Smalling    Bailly/Jones      Dalot

                       de Gea
                       Romero
          
CCh

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jude Bellingham, Perpa, Klubi, Mousa Dembélé


Vastaus #4205 : 27.06.2019 klo 03:32:14

ja tuohan tarkoittaisi sitä ettei Lukaku, Pogba tai de Gea nosta kytkintä.
Väitetään, että Inter on nyt avannut pelin tarjoamalla £62.8 miljuunaa Lukakusta.
Optimus Prime

Poissa Poissa


Vastaus #4206 : 27.06.2019 klo 05:15:04

Lainaus
BBC Sport

Varmennettu tili
 
@BBCSport

Manchester United are believed to have pulled out of the running to sign Leicester and England defender Harry Maguire after being told the 26-year-old will cost £100m.

:D
Mogitus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Internazionale


Vastaus #4207 : 27.06.2019 klo 07:10:47

Väitetään, että Inter on nyt avannut pelin tarjoamalla £62.8 miljuunaa Lukakusta.

Tarkalleen väitetään, että Interin tarjous on 10m€ KAHDEN vuoden lainasta + 60m€ sen jälkeen (ei optio). :D Italia-lainatarjoukset eivät ota loppuakseen
Erkki J
Vastaus #4208 : 27.06.2019 klo 08:59:36

Miten tässä keskustelussa nyt tuppaa unohtumaan monelta tuo keskikenttä kokonaan? Itse näen tuon olleen Unitedin suurin ongelmakohta jo vuosia, eikä sitä ole kukaan osannut laittaa kuntoon. Nytkö se jätetään nykyisten miesten varaan? Herrera poistui, Matic oli viime kaudella liian verkkainen ja Pogba haluaa pois. Sitten on vielä Fred, McTominay ja Pereira. Jos minä nyt saisin Wan-Bissakan lisäksi hankkia vielä kolme pelaajaa niin johtava toppari ja kaksi ukkoa keskikentän keskelle. Maticia paremmin liikkuva ankkuri ja Herreran jättämään ruutun joku nopeasti itseään ja pelivälinettä liikuttava box-to-box jannu. Oikean laitahyökkääjän tilanne ei ole paras mahdollinen, mutta ihanko oikeasti moni hankkisi mielummin sinne pelaajan kuin edes yhden ukon keskikentälle, eli sinne missä jalkapallo-ottelut käytännössä ratkotaan?

          

Kaikkeen sama. Yksi toppari, joka johtaa puolustuslinjaa ja keskikentän keskustaan kaksi pelaajaa. Toinen voi pelata ylempänä. Wan-Bissaka tietysti tervetullut, mutta ei omasta mielestäni prioriteettilistalla mitenkään kolmen joukossa.
Valonheitin

Poissa Poissa


Vastaus #4209 : 27.06.2019 klo 09:19:45

Vaikka ManU:lla ei ole puhtaita hyökkääjiä kovin paljon, niin tuota Italian businessmiesten tarjousta kannattaisi harkita. Jos motivoitunut Lukaku on jo valmiiksi onnettoman löysä, niin avoimesti siirtohaluista puhuvan pelaajan pitäminen voisi olla puhdas katastrofi. Koko ukko on vähän kuin velliä pussissa, enkä usko asenteen tästä parantuvan.

Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.


Vastaus #4210 : 27.06.2019 klo 10:06:07

koko keskikaista on iso ongelma. Smallingin tilalle toppari, Maticin tilalle nykyaikaisempi keskikentän pohja (Jos ei Pogba), Pogban tilalle sitten toki myös joku. Lukaku ja Rasse voisi selvitä kärjessä, mikäli muut paikat ovat laadukkaammin täytettyjä.
JohanL

Poissa Poissa


Vastaus #4211 : 27.06.2019 klo 11:56:41

Lukaku piikissä on ongelma niin kauan, kun meillä ei ole erinomaista kymppiä. Pogba tätä parhaimmillaan on, mutta kun ei tuollaisen roolin pelaaja varsinaisesti ole niin eksyy useissa peleissä muihin hommiin.

Lukaku on huono tekemään itselleen paikkoja, mutta hyvä ratkaisemaan kun hänelle pystytään paikka tai paikantynkä luomaan. Mikäli tällainen pelaaja saadaan esimerkiksi Maddison tai Fernandes, niin Lukakulla on taas ihan toisenlaiset eväät onnistua. Tässä tapauksessa myös miehen pitäisin, muuten vuokraisin ja katsoisin pidemmälle miten tilanne kehittyy. Kyseessä kuitenkin erinomaista tasoa pitempään näyttänyt nuori edelleen potentiaalinen pelaaja.
Charly Kolbe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hadoken!


Vastaus #4212 : 27.06.2019 klo 12:00:43

Oikean laitahyökkääjän tilanne ei ole paras mahdollinen, mutta ihanko oikeasti moni hankkisi mielummin sinne pelaajan kuin edes yhden ukon keskikentälle, eli sinne missä jalkapallo-ottelut käytännössä ratkotaan?

Modernissa futiksessa linja pelaa pallollisena ylhäällä ja topparit kantavat hyvin paljon vastuuta pelinavaamisesta ja -tekemisestä. Sen vuoksi nostan pallollisen (oikean) topparin selvästi keskikentän keskustan pelaajan edelle. Ei se tilanne mitenkään optimaalinen ole kk:n keskustassa, mutta Fred viime kaudesta huolimatta paljon potentiaalisempi pelaaja sinne kuin kukaan oikealle laidalle.

OGS on kaikissa haastalleluissa korostanut hyökkäyspelissä nopeutta, vastaiskuja ja myös laitapelaamista. Joku "nicolaspepe" olisi realistinen kohde, ei mielettömän kallis ja myös hyvin OGS:n kaavailemaan pelitapaan sopiva. Riski joka ainakin omasta mielestä kannattaisi ottaa, sen sijaan että joku toinen ottaa sen riskin ja United kiinnostuu vuoden päästä hinnan ollessa kolminkertainen.

Mutta edeleen pelaajia enemmän korostaisin sitä lajiosaamisen lisäämistä niin hankinta- kuin valmennuspuolellekin.
Beth

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4213 : 27.06.2019 klo 22:49:51

Modernissa futiksessa linja pelaa pallollisena ylhäällä ja topparit kantavat hyvin paljon vastuuta pelinavaamisesta ja -tekemisestä. Sen vuoksi nostan pallollisen (oikean) topparin selvästi keskikentän keskustan pelaajan edelle. Ei se tilanne mitenkään optimaalinen ole kk:n keskustassa, mutta Fred viime kaudesta huolimatta paljon potentiaalisempi pelaaja sinne kuin kukaan oikealle laidalle.

OGS on kaikissa haastalleluissa korostanut hyökkäyspelissä nopeutta, vastaiskuja ja myös laitapelaamista. Joku "nicolaspepe" olisi realistinen kohde, ei mielettömän kallis ja myös hyvin OGS:n kaavailemaan pelitapaan sopiva. Riski joka ainakin omasta mielestä kannattaisi ottaa, sen sijaan että joku toinen ottaa sen riskin ja United kiinnostuu vuoden päästä hinnan ollessa kolminkertainen.

Mutta edeleen pelaajia enemmän korostaisin sitä lajiosaamisen lisäämistä niin hankinta- kuin valmennuspuolellekin.

Se on mielestäni toisarvoista onko kenekin mielestä ykköstopparin vai keskikenttämiehen hankinta tärkeämpi, kun molemmat on helkkarin tärkeitä ruutuja korjattavaksi. Heti tänä kesänä. Matic, Fred, McTominay, Pereira ja Pogba(?) ei vaan yksinkertaisesti riitä yhtään mihinkään. Jostain oikean laitahyökkääjän hankinnasta on nyt puhuttu keskikentän hankinnan edelle, mitä en voi käsittää.

Itse priorisoisin näin:

1. Herreran korvaaja
2. Johtava toppari
3. Maticia parempi ankkuri
4. Laadukas oikea laitahyökkääjä

Wan-Bissaka on tuossa jo laskettu mukaan.
Lord Bendtner

Poissa Poissa


Vastaus #4214 : 27.06.2019 klo 23:19:33

Jostain oikean laitahyökkääjän hankinnasta on nyt puhuttu keskikentän hankinnan edelle, mitä en voi käsittää.

Samoilla linjoilla. Manulla on kuitenkin Mata, Lingard, Rashford ja tarvittaessa vielä Martial, jotka pystyvät laadukkaasti pelaamaan tuota paikkaa. Keskikentällä sen sijaan oli suuri aukko jo ennen Herreran lähtöä ja sen jälkeen vielä suurempi. ManU tarvitsee monille paikoille vahvistuksia, mutta ennen kaikkea keskikentän ja puolustuksen keskustaan.
Joku Fred voi hyvinkin piristyä ja nousta uudelle tasolle. Tuon varaan ei kuitenkaan voi laskea, kuten ei Pereirankaan. Maticilla taso tuskin on nousemaan päin ja McTominay nyt on vain hyvä rotaatiopelaaja ManUlle. Keskikentällä muutkin pelaajat voisivat nostaa tasoaan, jos ManU saisi sinne johtavan pelaajan, joka kykenee tasaiseen suorittamiseen.
Beth

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4215 : 28.06.2019 klo 02:23:02



Uskallan antaa: ***
kelavirkailija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Manchester United


Vastaus #4216 : 28.06.2019 klo 09:18:03

Jostain oikean laitahyökkääjän hankinnasta on nyt puhuttu keskikentän hankinnan edelle, mitä en voi käsittää.

Edelleen: käsittääkseni kukaan ei ole ollut sitä mieltä, että keskikentän keskustaan ei tarvitse tehdä hankintoja eikä kukaan käsittääkseni ole sanonut, että laitahyökkääjä olisi tärkeämpi kuin joku toinen paikka. Ainakaan itse en sellaista yrittänyt vihjata.

Samoilla linjoilla. Manulla on kuitenkin Mata, Lingard, Rashford ja tarvittaessa vielä Martial, jotka pystyvät laadukkaasti pelaamaan tuota paikkaa.

Tähän se että Rashford on Olen aikana ollut ykkösvalinta kärkeen ja Martial vasemmalle laidalle. Jos samoilla jatketaan ensi kaudella niin sinne oikealle on vaihtoehdoiksi Lingard, Mata, Lukaku (eiköhän lähde), James (pelannut käsittääkseni enemmän vasemmalla), Chong. Jos jatketaan samoilla ukoilla niin toivotaan, että Lingard pääsee toissa kauden tehoihin ja/tai että Chong breikkaa.

Mutta vielä että ei jää mitenkään epäselväksi: kk ja puolustus kaipaa vahvistuksia.
Utelias Vili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RB Leipzig


Vastaus #4217 : 28.06.2019 klo 09:42:18

Jos samoilla jatketaan ensi kaudella niin sinne oikealle on vaihtoehdoiksi Lingard, Mata, Lukaku (eiköhän lähde), James (pelannut käsittääkseni enemmän vasemmalla), Chong. Jos jatketaan samoilla ukoilla niin toivotaan, että Lingard pääsee toissa kauden tehoihin ja/tai että Chong breikkaa.

Alexis
Henski

Poissa Poissa


Vastaus #4218 : 28.06.2019 klo 10:56:40

Tähän se että Rashford on Olen aikana ollut ykkösvalinta kärkeen ja Martial vasemmalle laidalle. Jos samoilla jatketaan ensi kaudella niin sinne oikealle on vaihtoehdoiksi Lingard, Mata, Lukaku (eiköhän lähde), James (pelannut käsittääkseni enemmän vasemmalla), Chong. Jos jatketaan samoilla ukoilla niin toivotaan, että Lingard pääsee toissa kauden tehoihin ja/tai että Chong breikkaa.
Voin hyvin ymmärtää, että helpointa on käydä keskustelua näin manageripeleistä tutun squadi-näytön perusteella, mutta eihän tämä ole ollenkaan se pointti. Tottakai United aina löytää, viimeistään junioreista, pelaajat eri paikoille. Kyse on EOM:stä: Aivan epäuskottavaa tässä vaiheessa, että matat, lingardit ja sanchezit oikealla, ja sama vasempaa puolta koskien (osin eri jampat), puhumattakaan kk:n keskustasta, tarjoaisivat mitään selvää upsidea nähtyyn nähden. Muistutukseksi nyt vielä, puhumattakaan viime kauden lopusta, niin Unitedin hyökkäyspeli on ollut melkoisessa umpisolmussa jo vuosia eikä tämä ikkuna ole tuonut yhtään mitään uutta tähän.

Tähän kun vielä mahdollisesti leivotaan Pogban myyminen, tai vähintään hyvin kyseenalainen asenne seuraansa kohtaan, niin soppa alkaa olla lopullisesti valmis. Eivät Martial ja Rashford, noin suurimpina yhä uskoa ilmeisen paljon herättävinä tapauksina, ole muuttuneet tänä kesänä miksikään ihmeukoiksi. Jos nyt sitten haluaa toiveajattelua heittää, niin oikealla kaistalla melkeinpä suurin arpa voisi olla Dalot. Jamesista nyt on paha mennä sanomaan mitään.

Keynes

Poissa Poissa


Vastaus #4219 : 28.06.2019 klo 11:12:21


Itse en yksinkertaistaisi asiaa ihan noin paljon. Unitedin hyökkyspeli on tosiaan ollut pääosin tukossa useamman kauden, mutta kuten Olen kuherruskuukausi osoitti, on siitä enemmän tehoja irrotettavissa jo ilman uusia vahvistuksia. Pelitavan lisäksi, myös nykypelaajilta voi odottaa tasonnostoa. Tuskin Rashford yhdessä kesässä ihmeukoksi on muuttunut, mutta kyse on vasta 21-vuotiaasta pelaajasta, jolta voi odottaa merkittäviä kehitysaskeleita vielä muutaman vuoden ajan. Sitten on vielä Martial, josta on hyvin vaikeaa saada kunnon otetta. Välillä esitykset ovat maailmanluokkaa ja ominaisuudet ovat ehdotonta huipputasoa. Pään kestävyys vaikuttaa toisaalta niin isolta kysymysmerkiltä, että on hyvin mahdollista mihene jäävän polkemaan paikalleen nähdyllä tasolla. Tehoja on joka tapauksessa mahdollista irrottaa hänestäkin runsaasti lisää.

Kysymyksiä ja epävarmuutta leijuu kosolti ilmassa eikä ole mitään takeita, että niitä saataisi ratkottua harjoituskaudella. En toisaalta myöskään usko, että uudet hyökkäyspään hankinnat toisivat mitään automaattista parannusta ellei kyse ole jostain tasonsa todistaneesta ehdottomasta maailmanhuipusta.
Henski

Poissa Poissa


Vastaus #4220 : 28.06.2019 klo 11:42:23

Lyön lisää löylyä (täälläkin moneen kertaan kausien aikana käytyjen keskusteluiden pohjalta) eli ihan hyvin voi myös sanoa paljon tiukemmin, että hyökkäyspeli on ollut laajemmassa katsannossa surkeaa ja aivan ideaköyhää hyvin pitkään. Olen ensi hetkien aikana liikkuvuutta tuli jo pelaamiseen lisää, mutta viimeistään loppukausi osoitti taas, että tässä ei ainakaan ollut kyse esim. uusien murtautumismallien ja/tai systeemaattisen hyökkäämisen siirtymisestä uudelle paremmalle tasolle. Mitään realistisia uusia avauksia ei tähän ole näköpiirissä vaan sama tuskailu, suorastaan ideaköyhä neppailu ja hätäpallojen roiskaiseminen on jatkumassa kun kausi alkaa.

Siksipä en aivan ymmärtänyt mihin viittasit "pelitavalla" omassa kommentissasi. Minun tämänhetkinen näkemys on yläpuolella. Olen hyvin mielelläni väärässä, mutta epäilen suuresti että näin olisi tällä kertaa.

Rashford ja Martial voisivat löytää uusia vaihteita JOS ”tukitoimenpiteet” olisivat kunnossa. Ts. palaamme jälleen keskikenttään ja miksei myöskin alakerran stabilointiin korkeammalle tasolle (ml. laitapuolustajien aktiivinen ja tuloksekas hyökkääminen). En usko, että esim. nämä kaksi pystyisivät itse kohentamaan muiden suoritustasoa vaan he ovat nimenomaan kovin riippuvaisia muista. Tämä on laajemminkin Unitedin ongelma: Eipä juuri löydy pelaajia, jotka saavat näyttämään ja tekemään muista parempia vaan jatkuvia kompromissien tekoja on tällä hetkellä tarjolla pitkin kenttää.

En toisaalta myöskään usko, että uudet hyökkäyspään hankinnat toisivat mitään automaattista parannusta...
Ei ole näköpiirissä mitään järkevää syytä vitkutella muutosten kanssa pl. realismi, että tosiaan ihan kokonaan rosteria ei voi vaihtaa kerralle. Ja mitään maailmanhuippuja ei Unitediin ole tulossa/tarpeen vaan paluuta järkevään hankkimiseen on yhä syytä korostaa.
Beth

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #4221 : 28.06.2019 klo 12:26:11

Edelleen: käsittääkseni kukaan ei ole ollut sitä mieltä, että keskikentän keskustaan ei tarvitse tehdä hankintoja eikä kukaan käsittääkseni ole sanonut, että laitahyökkääjä olisi tärkeämpi kuin joku toinen paikka. Ainakaan itse en sellaista yrittänyt vihjata.

Olin vastaamassa sinulle tähän jo edelliseen viestiisi, mutta se lensi ilmeisesti emojin takia kuiluun, niin jätin sitten vastaamattakin.

En minä mitenkään kohdistanut viestiäni sinuun. Kyllä siellä mm. Brunoa (ilmeisesti Fernandes) oltiin yhdessä postauksessa tuomassa ainoana "kk-hankintana" sisään. Yksi kymppipaikan ukko ei korjaa keskikentän ongelmia ollenkaan, kun eihän Unitedin 433-muodostelmassa ole edes kymppipaikkaa. Fernandes olisi pienillä muutoksilla se Pogban korvaaja, jos patonki myydään. Näihin kroonisiin keskikentän ongelmiin ei mikään ratkaisu.

Kyllähän seuraavassa aika selvästi arvotetaan oikean laidan laituri keskikenttämiesten hankinnan edelle.

Vasemman puolen toppari ja oikean laidan laituri olisivat omasta mielestä edelleen olleet ne akuuteimmat hankinnat tässäkin ikkunassa.
Keynes

Poissa Poissa


Vastaus #4222 : 28.06.2019 klo 13:21:19

Siksipä en aivan ymmärtänyt mihin viittasit "pelitavalla" omassa kommentissasi. Minun tämänhetkinen näkemys on yläpuolella. Olen hyvin mielelläni väärässä, mutta epäilen suuresti että näin olisi tällä kertaa.

"Pelitavalla" viittasin nimenomaan pelitapaan. Rohkeampaa pelaamista ahtaissa tiloissa, aktiivisempi prässi ja vastaprässi sekä pallonriiston jälkeen valmius edetä nopeasti, rohkeampi ja aktiivisempi tilan täyttö etenkin laitapuolustajien osalta. Tämä luo hyökkäyspään pelaajille enemmän tilaa ja mahdollisuuksia hyökätä heikommin organisoitua puolustusta vastaan. Kuten itsekin totesti, tästä saatiin jo maistiaisa Solskjaerin taipaleen alkuvaiheessa, mutta syystä tai toisesta aktiivisempaa hyökkäyspeliä ei saatu ylläpidettyä kovin kauaa (syinä spekuloitu mm. heikko kuntopohja, ylipeluutus/väysymys, tottumattomuus pelitapaan).

Rashford ja Martial voisivat löytää uusia vaihteita JOS ”tukitoimenpiteet” olisivat kunnossa. Ts. palaamme jälleen keskikenttään ja miksei myöskin alakerran stabilointiin korkeammalle tasolle (ml. laitapuolustajien aktiivinen ja tuloksekas hyökkääminen). En usko, että esim. nämä kaksi pystyisivät itse kohentamaan muiden suoritustasoa vaan he ovat nimenomaan kovin riippuvaisia muista. Tämä on laajemminkin Unitedin ongelma: Eipä juuri löydy pelaajia, jotka saavat näyttämään ja tekemään muista parempia vaan jatkuvia kompromissien tekoja on tällä hetkellä tarjolla pitkin kenttää.

Keskikenttäpelaajien osalta samaa mieltä. Itsekään en koe, että "tukitoimit" olisivat optimaalisella tasolla ja tämä on ehdttmasti tärkeä osa hyökkäyspeliä. Keskikentälle tarvitaan ehdottomasti pelaajia jotka kykenevät nopeaan ja monipuloiseen pallonliikutteluun sekä myös itse nousemaan boksiin luomaan uhkaa vastustajalle. Laitapuolustajien osalta itse ainakin näeen Shawn kyenneen Solskjaerin alaisuudessa tukemaan hyökkäyspeliä merkittävästi omilla nousuillaan, mutta toisella laidalla Youngin puutteellinen pelinäkemys ja (siitä johtuva) jatkuva keskitysten viljeleminen ei lisännyt hyökkäyspelin uhkaa juurikaan.

Yleisesti Unitedn tulisi kyetä monipuolisempaan ja nopeamapaan hyökkäyspeliin. Riistoista vastahyökkäyksiä, pienen tilan kombinaatiopelejä, laitapakkien nousut, keskikenttäpelaajien nousut boksiin etc. Itse näen, että jo nykykokoonpanolal olisi edellytykset parantaa tässä rutkasti. Sei tosin tarkoita etteikö myös vahvistuksilel olisi tarvetta, etenkin keskikentän keskustaan.
Giggs82

Poissa Poissa


Vastaus #4223 : 28.06.2019 klo 14:57:34

Jos oikealla laidalla lasketaan jotain Matan ja Lingardin varaan niin kuseessa ollaan. Vaihtomies tasoa kumpainenkin. Toisin sanoen ollaan pitkälti Chongin huiman kehitysaskeleen varassa ja tämä lienee epätodennäköistä. En tosin mitään junnupelejä seuraa, mutta ainakaan miehen kendotehot ei ole mitään erityisen vakuuttavia. Viime kaudella oli vielä kaukana edarin ratkaisupelaajasta. Eli tarjolla on lähinnä yksi epätodennäköinen arpa ja pari joista voi olla jo lähes varma, että taso ei riitä. Sanchezin varaan ei ikävä kyllä voi laskea yhtään mitään. Tosin saattaisin silti kokeilla ennen näitä kahta muuta. Sanzhesilla sentään on potentiaalia, tai ainakin oli. Mut siis joo, RW on kesän top3 prioritetti. Jos lisäksi joku joukosta oikea laitapakki, toppari ja keskikenttä jää uupumaan niin joku kriittinen pelipaikka on jätetty huomioimatta.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2019 klo 15:00:39 kirjoittanut Giggs82 »
JohanL

Poissa Poissa


Vastaus #4224 : 28.06.2019 klo 15:36:29

Jos oikealla laidalla lasketaan jotain Matan ja Lingardin varaan niin kuseessa ollaan.

Mut siis joo, RW on kesän top3 prioritetti. Jos lisäksi joku joukosta oikea laitapakki, toppari ja keskikenttä jää uupumaan niin joku kriittinen pelipaikka on jätetty huomioimatta.

Itse sanoisin, että RW:n positio on helposti vasta PRIO-5. Jos me saadaan keskikaista oikeasti kuntoon, on lähes yhdentekevää kuka tuolla laidalla hölkkää. Toki keskikaista kunnolla kuntoon tarkoittaisi nyt 3-4 pelaajan hankkimista, joka tässä vaiheessa ikkunaa vaikuttaa varsin epätodennäköiseltä. Toki, onhan ikkunassa tarjolla pelaajia esimerkiksi Fernandes ja Ndombele, jotka molemmat hankkimalla tuo RW:n posti olisi paljon paljon vähäpätösempi.

Kyllä meidän viimekauden hyökkäyspään ongelmat lähtivät ihan muualta kuin akselilta LW-CF-RW. Jos moottorissa ei ole voimaa, ei ole niin väliä vaikka olisi maailman hienoin ratti.

 
Sivuja: 1 ... 168 [169] 170 ... 188
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa