FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 07:25:12 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]
 
Kirjoittaja Aihe: Oulu malliesimerkki epäonnistuneesta juniorituotannosta Suomessa!  (Luettu 25490 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Oiva Mäskimäki

Poissa Poissa


Vastaus #25 : 03.03.2019 klo 12:47:50

Vai onko se nii ettei niihin omiin tarvii niin panostaa kun maakunnan kerma tulee kuitenkin mukaan viimeistään C:ssä. Muistaakseni noihin isompiin junnuhin haluaa toistasataa pelaajaa joista karsitaan joukkue.
Takatasku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC


Vastaus #26 : 07.03.2019 klo 21:35:03

Voihan se olla niinkin. Mutta jos Kärpissä itse valmentaisin niin kyllä minulle olisi ihan kunnia-asia valmentaa pelaajia niin hyvin, ettei mistään muualta mahtuisi joukkueeseen yhtään ketään. Kollegaa lainaten: "suvun maine kyseessä."
Tolisman

Poissa Poissa


Vastaus #27 : 23.06.2019 klo 18:12:34

Mikäs on tämän hetkinen tilanne oulun junnu skenessä?. Junnaako hommat vielä paikallaan?.
PaoloRos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oulun Pallo-Veikot


Vastaus #28 : 25.06.2019 klo 07:34:10

Mikäs on tämän hetkinen tilanne oulun junnu skenessä?. Junnaako hommat vielä paikallaan?.
Osalla junnaaa ja osalla ei ja parhaat vanhimmat junnut siirtyvät muualle kun pelaajapolku ei toimi.
Takatasku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFC


Vastaus #29 : 30.06.2019 klo 08:37:28

Pariin asiaan olen kiinnittänyt huomiota kenttien ohi kulkiessani, lähes päivittäin:

  • Päivisin kentät ovat suurimman osan ajasta tyhjänä, ei edes yksittäistä junioria potkimassa palloa
  • Monissa harjoituksissa näyttää päälle päin siltä, että yksi tekee ja kymmenen seisoo paikallaan

En tiedä onko nämä vain Oulun ongelmia vai ihan koko valtakunnan kattavia.
Managerihiltune

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu


Vastaus #30 : 30.06.2019 klo 14:45:54

Pariin asiaan olen kiinnittänyt huomiota kenttien ohi kulkiessani, lähes päivittäin:

  • Päivisin kentät ovat suurimman osan ajasta tyhjänä, ei edes yksittäistä junioria potkimassa palloa
  • Monissa harjoituksissa näyttää päälle päin siltä, että yksi tekee ja kymmenen seisoo paikallaan

En tiedä onko nämä vain Oulun ongelmia vai ihan koko valtakunnan kattavia.

Hyviä huomioita, Takatasku.

Olen itse huomioinut useampien seurojen ja varsinkin pienten ikäluokkien harjoituksia seuratessa, että valitettavan usein "yksi tekee ja kymmenen katsoo". Odotusajat ovat hirveän pitkiä jolloin myös pienten lasten keskittymiskyky heikkenee. Jos tunnin harjoitusten aikana ollaan 20-30 minuuttia aktiivisia, niin se on aivan liian vähän.

Tästä ongelmasta vastuussa ovat seurat. Varsinkin nuorten ikäluokkien valmentajiksi päätyy 99% todennäköisyydellä pelaajien vanhempia, jotka eivät välttämättä täysin tiedä mitä harjoituksissa pitäisi pelaajille opettaa - ja miten. Ilman futisvanhempia ei ruohonjuuritason jalkapalloa olisi olemassa ja seurojen pitäisi tukea entistä voimakkaammin juurikin näitä 5-9 vuotiaita valmentavia.

Oulun alueella junioriseurojen toiminta ei omaan silmään ole kovinkaan organisoitua, jolloin on aivan tuurista kiinni kuka mitäkin ikäluokkaa sattuu valmentamaan.

Kuinka monessa seurassa edes tiedetään mitä vaikka 5-9-vuotiaille pitäisi harjoituksissa opettaa?

Nyt malli on "12 jonoon ja valmentaja pudottaa vastapalloja vedeltäväksi yksi kerrallaan".

 
Sivuja: 1 [2]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa