Niin, sitä mä tuossa yritin kysellä, että tuliko niitä ihmisiä lopulta yhtään enemmän.
Kävikö tässä niin, että
1) Ne, jotka olisivat joka tapauksessa ostaneet kausarin, ostivat sen nyt halvemmalla.
2) Ne, jotka olisivat normaalisti ostaneet muutaman irtolipun, ostivat nyt kausarin. (Tuliko tämä seuralle halvemmaksi vai kalliimmaksi?)
3) Kausari taskussa houkutteli ihmisiä käymään enemmän peleissä ja/tai käyttämään enemmän rahaa peleissä.
Varmaan kaikkia, mutta missä suhteessa? Toivottavasti tätä on oikeasti seurattu ja voidaan tehdä faktoihin perustuvia päätöksiä jatkosta.
Joo, tämä on se ajankohta jossa kassanpohja näkyy, mutta tämä voi olla melko kallis tapa hankkia rahoitusta muutamaksi kuukaudeksi.
Tämä on vähän suhteellista, jos esim Hakan haaste menee täysimääräisenä läpi, kilahtaa seuran kassaan 112 000€, mikä taitaa olla melkein viidesosa koko budjetista, eli aika merkittävä osa.
Yrityksille räätälöidään varmaan joku edellisvuosiin verrattuna edullisempi VIP-kausari, ja jos noita menee vaikkapa 300€ hintaan se 100 kpl, kilahtaa niistä vielä 30 000€. Käsittääkseni Haka on viime kaudet saanut enemmän tuloja nimenomaan lähinnä yrityksille myydyillä VIP-kausareilla, kun tavallisilla kausikorteilla.
Tuo uusi valotaulu Tehtaankadulla taitaa tuottaa tällä hetkellä joitain kymmeniä tuhansia euroja. Ainakin siinä pyöriin usempi mainos koko ajan, joten eiköhän se 50 000€ sijoitus ole hyvinkin nopeasti maksanut itsensä takaisin.
Pointti oli kuitenkin se, että jos Haka saa kausikorttimyynneistä vaikkapa 120 000€ kokonaisuudessaan, on se nykyisestä budjetista jo melko iso osa, ja kun nuo rahat kilahtaa tilille pääosin varmaankin vuodenvaihteen kieppeillä(riippuen toki tuleeko kampanjalle jatkoaikaa), auttaa se kyllä kädestä suuhun elävää seuraa selviämään talven ja kevään yli.