FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 06:31:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Kysymys paitsiosta  (Luettu 11067 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
munkyspank

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Other Minds? & Biskopsgatans Abramovitj!


: 27.08.2006 klo 20:34:05

Onko pelaaja joka ottaa vastaan syötön paitsiossa jos syöttö lähtee taaksepäin? Tämä siis jos ainoa alapuolella oleva pelaaja on maalivahti?
Kyseessä siis puhdas läpiajotilanne voitaisiin sanoa.
Fifan "Laws of the game" ei sano mitään taaksepäin lähtevistä syötöistä vaan ainoa sääntö on että vastaanottajan alla pitää syötön lähtiessä olla kaksi vastapuolen pelaajaa. Tietenkin on olemassa nämä poikkeukset eli rajaheitossa, maalipotkussa tai kulman yhteydessä paitsio ei päde mutta kyseiseen ongelmaan en löydä vastausta.
Raukeaako siis paitsio jos sen ohi ollaan jo "pelattu"?
Mielipiteitä olen kuullut jo kymmeniä, mutta virallista vahvistusta en ole saanut. Eli vastauksiin mielellään jotain joka myös tukee kantaa.
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta


Vastaus #1 : 27.08.2006 klo 20:37:39

E: korjataanpa

E2: korjataan lisää..  :-[
« Viimeksi muokattu: 27.08.2006 klo 20:50:12 kirjoittanut Gunner »
munkyspank

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Other Minds? & Biskopsgatans Abramovitj!


Vastaus #2 : 27.08.2006 klo 20:44:49


Eli tuossa tilanteessa on paitsiossa, koska on ollut syöttöhetkellä paitsiossa.

Ja tällöin paitsiossa siksi että vastustajalla on ainoastaan yksi pelaaja maaliviivan ja vastaanottajan välissä?
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta


Vastaus #3 : 27.08.2006 klo 20:49:10

Eli siis ukko on läpi ja edessä on pelkästään maalivahti, ja tämä hemmo jättää epäitsekkäästi pallon takanatulevalle kaverilleen?
Paitsiolinja on tällöin pallon kohdalla, eli ei ole paitsiossa.
Niko123

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 27.08.2006 klo 20:50:23

joo ei ole paitsiossa.
munkyspank

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Other Minds? & Biskopsgatans Abramovitj!


Vastaus #5 : 27.08.2006 klo 21:03:33

Juuri niin, eli "epäitsekkäästi" tai sitten vaan on niin lähellä veskaria ettei itse saa sitä maaliin, jolloin syöttää vinosti taaksepäin hyökkääjälle (minulle  ::) ) joka jäätyy tilanteessa koska on alitajunnassaan varma että tilanne olisi paitsio.
Omastakin mielestä olisi loogista ettei kyseessä ole paitsio, mutta haluaisin tälle vahvistuksen jollain tavalla. Ja siis Fifan sääntöjä luettuani en löydä tälle mitään poikkeusta tyyliin "Paitsiolinja on tällöin pallon kohdalla, eli ei ole paitsiossa.". Ainoastaan sen että alla on oltava 2 puolustajaa. Enkö vain osaa?

Tässä kuva tilanteesta, eli onko pelaaja (a) paitsiossa jos (b) syöttää tälle:

el_Diablo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: visio 2020


Vastaus #6 : 27.08.2006 klo 21:10:00

kyseessä on paitsio, mikäli pelaaja, jolle syötetään on paitsioasemassa syötön lähtiessä. paitsioaseman määrittää toisiksi alin vastustajan pelaaja tai pallo, jos se on lähempänä vastustajan päätyrajaa kuin toisiksi alin vastustajan pelaaja. syötön suunnalla ei ole merkitystä, vain vastaanottajan asemalla syötön lähtiessä.

eli kuvassa oleva tilanne ei ole paitsio, koska pallo on lähempänä vastustajan päätyrajaa, kuin pelaaja "a" jolle syötetään.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2006 klo 21:11:28 kirjoittanut el_Diablo »
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta


Vastaus #7 : 27.08.2006 klo 21:12:25

http://www.palloliitto.fi/kilpailu/saannot_ja_maaraykset/jalkapallosaannot/saanto_11-paitsio/

Pelaaja on paitsioasemassa, jos:
• hän on lähempänä vastajoukkueen päätyrajaa kuin sekä pallo että toiseksi alin vastapelaaja
munkyspank

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Other Minds? & Biskopsgatans Abramovitj!


Vastaus #8 : 27.08.2006 klo 21:33:45

Selvä se sitten. Kiitos e_D ja Gunner. Nyt vaan vituttaa kun peli päättyi 0-0...  >:(
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy


Vastaus #9 : 28.08.2006 klo 06:12:39

Selvä se sitten. Kiitos e_D ja Gunner. Nyt vaan vituttaa kun peli päättyi 0-0...  >:(
Kannattaa opetella ne säännöt ennen kuin menee pelaamaan ;D Ylos
munkyspank

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Other Minds? & Biskopsgatans Abramovitj!


Vastaus #10 : 28.08.2006 klo 09:25:44

Kannattaa opetella ne säännöt ennen kuin menee pelaamaan ;D Ylos

 ;D  :keskari: Ei jaksa kun silti osaamistaso on korkeampi kuin tuomareilla tuolla tasolla.
Xavi Hernández

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hjk aurinko katsomo istuma kasuallit :ylos:!


Vastaus #11 : 29.08.2006 klo 01:27:34

Mutta, jos syöttää eteenpäin, onko se paitsio? siis ns. epäitsekkäästi? Sitä mä olen aina miettinyt, mutta sitten se aina unohtuun.
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #12 : 29.08.2006 klo 01:44:50

Mutta, jos syöttää eteenpäin, onko se paitsio? siis ns. epäitsekkäästi? Sitä mä olen aina miettinyt, mutta sitten se aina unohtuun.

http://www.palloliitto.fi/kilpailu/saannot_ja_maaraykset/jalkapallosaannot/saanto_11-paitsio/

Linkin takana olevien sääntöjen mukaan tilanne on paitsio.

joseboy

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 29.08.2006 klo 01:46:53

Linkin takana olevien sääntöjen mukaan tilanne on paitsio.
Luulen, että Xavi H vain hassutteli...  :)
Angel of the North

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seablues Seniorineuvoston Tiedottaja


Vastaus #14 : 29.08.2006 klo 01:51:24

Mutta, jos syöttää eteenpäin, onko se paitsio? siis ns. epäitsekkäästi? Sitä mä olen aina miettinyt, mutta sitten se aina unohtuun.

Ei ole paitsio jos syötön vastaanottava pelaaja on syöttöhetkellä pallon alapuolella. Eli syötönsuunta ei vaikuta paitsio tilanteessa mitenkään vaan nimen omaan vastaanottavan pelaajan asema syöttöhetkellä.
Angel of the North

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seablues Seniorineuvoston Tiedottaja


Vastaus #15 : 29.08.2006 klo 01:54:30

Luulen, että Xavi H vain hassutteli...  :)

Tätä otsikkoa lukiessa ei voi oikeasti ajatella muuta kuin että joku nyt hassuttelee. Ja silti menin vastaamaan...  Alas :(
joseboy

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 29.08.2006 klo 01:58:57

Tätä otsikkoa lukiessa ei voi oikeasti ajatella muuta kuin että joku nyt hassuttelee. Ja silti menin vastaamaan...  Alas :(
Nooh, eihän sitä kaikkea voi kaikki tietää. Tulee vaan mieleen se Fast Show`n sketsi, jossa upi selostaa paitsiota.
-> "I`ll get me coat"
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #17 : 29.08.2006 klo 01:59:10

->Jep, totta. Väsyksissäni ajattelin tilanteen, jossa syötön vastaanottava pelaajakin on pallon yläpuolella (sinnehän syöttö menee  ::) )

Syötön vastaanottavan pelaajan asema siis ratkaiseen. Sillä ei ole väliä, vaikka hän olisi niin sanotusti paitsiolinjan yläpuolella, jos hän on myös pallon yläpuolella.

DIT: Mä en olis kyllä tiennyt tuota, vaikka on tullut ihan hyvät määrät pelattua. Ts. olisin siis saattanut antaa kahdella nollaa vastaan tilanteessa syötön edempänä olevalle kaverille...
« Viimeksi muokattu: 29.08.2006 klo 02:01:32 kirjoittanut lammaspaimen »
paveldo

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 29.08.2006 klo 18:17:40

Kuten Forssellin Miklukin MM-studiossa sanoi: "Syöttö on aina riski!"
Ei ihme, että tuomarit saavat kuulla palautetta tekemisestään, kun pelaajat ovat tällä tasolla... Toisaalta, kysyvä ei eksy tieltä.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa