Mitähän on Hakolan ne siviilipuolen hommat, mistä tuossa mainittiin?
En tiedä muuta kuin, että kauppatieteiden kandi on kyseessä ja maisteriopinnot lienee kesken.
Jos se vaatii kauppatieteiden kandin putsaamaan katsomoiden penkit rakennuspölystä, niin sit se vaatii.
Katselin tuossa tiketti.fi:stä, että ilmeisesti kausikortteja on myyty 37 kappaletta pääkatsomoon. Aurinkokatsomoon ei ole myyty lainkaan. Seisomakatsomon tai kannattajakatsomon tilannetta tuolta ei näe.
Joka tapauksessa tuo luku on odotetun surkea.
Se on Hongan toimiston vastuulla, ettei noissa peleissä käy enemmän porukkaa.Jeesaan tässä vähän Hakolan mahdollisesti tulevia duuneja, jotta voi keskittyä vapareihin paremmin ensi kaudella.
Tähänhän on kolme syytä:
1. Lippujen hinnoitteluKausikorttien hinnoittelusta voi päätellä, että irtolippujen hinnoittelu on ensi kaudellakin yhtä epäonnistunut kuin viime kaudella. Ja vaikka ongelman näki viime kaudella
sokea Reettakin, ei toimistolla reagoitu tähän millään tavalla, vaan ongelma toistettiin tälle kaudelle. Eli ensi kausi mennään myös sillä 1000-1500 yleisömäärällä, vaikka todennäköisesti Honka voittaa usein ja pelaa viihdyttävää jalkapalloa.
Onhan se myös omalla tavallaan absurdia, että Hongan ottelutapahtumaan liput ja kausikortit ovat kalliimpia kuin HJK:lla ja HIFK:lla.
Tässä ottelutapahtumaan peilattuna oikeat hinnat. Hinnat porteilta ottelupäivänä. Etukäteen mahdollisesti alennus:
Erikoisryhmät 5 euroa. Seisomapaikoille 10 euroa. Aurinkokatsomoon 15 euroa. Pääkatsomoon 20 euroa.
Koska kausikortteja on myyty noin vähän, voi hinnoittelumuutoksen tehdä vielä tässä vaiheessa. Yhteydenottoa noille 37 kausikortin jo ostaneille ja jotain kaulaliinaa kompensaatioksi.
2. OttelutapahtumaOttelutapahtuma on surkea. Se on käytännössä samalla tasolla kuin Hongan pelatessa Kakkosen pelejä vuonna 2015. Jotain todella pienen pieniä yksittäisiä parannuksia on tehty, vaikka koko konsepti pitäisi räjäyttää ja rakentaa uudelleen. Joka helvetin koppi, pöytä, teline ja huonosti viilentävä jääkaappi pois sieltä ja tyhjältä pöydältä uusiksi. Ja varmuuden vuoksi kaikille kenkää.
3. Myynti ja markkinointiEspoossa on todistetusti potentiaalia urheilun seuraamiseen paikan päällä. Hongan pelejä kävi "hiljattain" katsomassa tuplasti tuo nykyinen määrä ja Bluesin peleissä taas kävi joku 4000-5000 katsojaa. Nämä ihmiset vaan pitää saada kiinni ja toivottaa tervetulleeksi peleihin.
Niitä ei toivoteta tervetulleiksi peleihin 100 metrin lippujonoilla, jossa pääkatsomon liput maksavat 25 euroa, jossa taas odottaa paskainen penkki.
Hongan tarina vaikuttaa niin hyvältä, että luulisi myös yritysten saaminen mukaan olevan helppoa - varsinkin kun Honka on tällä hetkellä parasta mitä Espoossa on. On metrot ja kaikki.