Ristilä oli viimeinen joka nosti KTPn liigaan. Sitten kun alkukausi ei onnistunut, hätäili johtokunta ja laitoi Ossin Virran tosi hankalaan paikkaan.
Ristilä ei nostanut KTP:tä liigaan vaan palloliitto. Ja vaikka tämän valmentajan kanssa vokaalit oli kaikki ne vuodet liiankin kärsivällinen niin pelillähän oli kuitenkin viihdearvoa. Tuli menestystä tai ei niin peliä katsoi nukahtamatta ja suuttumatta. Joukkueessa oli myös yksilöitä jotka sopivat jollain lailla pelityyliin.
Toista on nyt. Pelillä ei ole mitään annettavaa viihdettä kaipaavalle katsojalle. (Rakkaudesta KTP:hen ostan kausikortit ensi vuodellekin, mutta en minä tuhlaa kesääni tällaiseen kärsimykseen).
Yksilöt eivät sovi yhteen, eikä näillä pelaajilla sitä tule tapahtumaankaan. Pelaajia täysin väärillä pelipaikoilla. Joukkuessa tärkeinpien pelaajien vahvuudet laiminlyödään aivan täysin. Kärkipari ei sovi yhteen nyt, eikä tule koskaan sopimaankaan. Ykköstoppari ja keskikentän keskustan ykköspelaaja, eli mielestäni tärkeimmät hankinnat ovat jääneet hankkimatta tai löytämättä, oikeita laitapelaajia on tasan 2: Manel ja Ollila. Ja kummankin taso on hyvin kyseenalainen. (Manelista tosin pidän).
On tämä fiasko sitten kenen syytä tahansa pitää vilpittömästi kysyä, että mikä valmentaja ottaa pelaajia joukkueenjohdon suosituksista(?) ja tekee näistä joukkuetta?
Eikö kaikissa joukkuelajeissa joukkueen kokoamisessa ole tärkeintä, että valmentaja hankkii pelaajat omaan visioonsa?
Tai vaihtaa vision sellaiseen, johon voi löytyä hyvin sopivia pelaajia?
Jos ei tiedä suomalaisista pelaajista ja heidän ominaisuuksistaan niin olisko ollut syytä ottaa selvää?
Oli kotkalainen yleisö sitten asiantuntevaa tai ei niin ollaan taas heti alusta asti aika lahjakkaasti tehty kaikki asiat niin, että varmasti saataisiin "suuri yleisö" vastustamaan tätä Argon projektia.
Se aloitettiin jo heti ekassa matsissa kun kävi ilmi, ettei kotona saa prässätä edes puolessa kentässä. Ai niin mut kaikillahan olikin vaivaa ja huono kunto ja muuta.
Ja kyllä, KTP on yleisöä ja yhteisöä varten. Vaikka minä ja muut tavalliset asiasta mitään tietämättömät oltaisiin kuinka ymmärtämättömiä hienoista jalkapallollista ajatuksista niin me näemme miltä se näyttää nyt! Me näemme uskovatko pelaajat siihen itse nyt! Tässä kaupungissa on vaan tyhmää "suututtaa" yleisöä.
No olen täysin tietoinen, että ymmärrykseni jalkapallosta on melko rajallista, mutta niin se on 1500 muulla siellä katsomossa.
Viihdymmekö me? Jollain on vastuu? Ovatko asiat aina mustavalkoisia tai yksinkertaisia? Eivät mutta miksi minua kiinnostaisi kun kausi on pilalla?
Minulle kyse ei ole menestyksestä. Kyse on uskottavuudesta ja siitä onko minulla katsomossa hauskaa olla, vai viihdynkö enemmän esim. kalassa.
Mitenkä muuten on Hakalla pysynyt joukkue vuosien varrella kasassa? Kysyn kun en tiedä.
Onko Tainio kasannut itse joukkueen?