FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2024 klo 01:58:43 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Otteluennakko Italia - Suomi (23.3.2019) Youtubessa!  (Luettu 2878 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
PersonalHolloway

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, Huuhkajat, Oranje


: 21.03.2019 klo 13:11:58

Moikka vaan kaikille!

Muistatte ehkä sen yhen kaverin, joka väsäs otteluennakkoja Youtubeen Suomen Nations League -otteluista? No se sama kaveri tässä taas! Tällä kertaa olis luvassa otteluennakko Italia - Suomi EM-karsintaotteluun! Pahoittelen suuresti heti alkuun mun kameran kuvakulmaa, jonka unohdin tarkastaa ennen kuin kuvasin koko videon ja en sitten enää ehtinyt kuvata videota kokonaan alusta uudelleen... Armenia -ottelun ennakkoon sitten... Videosta tuli hieman tarkoitettua pidempi kun otin videon alkuun pienen pohjustuksen joukkueiden historiasta EM-karsinnoissa/kisoissa, ensi video on sitten n. 10 minuuttia pitkä... Jos tykkäätte mun ennakosta niin pistäkää ehdottomasti videolle peukku ja tilatkaa mun kanava + painakaa sitä kellon kuvaa tilausnapin vieressä niin saatte AINA ilmoituksen kun multa tulee uus video! Suuri kiitos!

Tässä vielä linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=-Vw8GCx22gE

Eiköhän kannusteta Huuhkajat voittoon lauantaina!
parks

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomifutis, punk rock ja keskikalja


Vastaus #1 : 21.03.2019 klo 15:33:03

hyvää duunii taas
Ensimmäinen kosketus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oi kallis Suomenmaa


Vastaus #2 : 22.03.2019 klo 11:52:42

Tää ei oo mikään kuitti otteluennakon tekijälle, hyvä ennakko! Mutta heti alkuun tökki toi karsintahistorian kertaaminen.

Vaikka ne varmasti kuuluvat jonkinlaiseen jalkapallon yleissivistykseen, en ymmärrä miksi yleensäkin aina pohditaan että onko joku maa ollut ennen kisoissa tai että onko "perinteinen kisakävijä".
Tuntuu että omillekin lähiomaisille juuri se historia painaa vaa'assa ja tulos-odotuksissa enemmän kuin nykyhetken tosiasiat.

Esim. jos Suomi pelaa vaikka Saksaa vastaan, tai veikataan odotettua Saksan menestystä arvokisoissa, vedotaan usein siihen, että koska Saksa on aina ollut kisoissa tai voittanut kisoja vuodesta kives lähtien, voittaa Saksa nytkin  Ymmärrän jotenkin jos vedotaan samalla miehistöllä pelattuihin otteluihin ja esimerkiksi aiempien karsintojen menestykseen saman valmennusjohdon kanssa pelattuihin matseihin. Mutta eipä joku perinteikkyys ja menneiden aikojen urotyöt auttaneet Saksan MM-taivalta viime kesänä, eikä Italiaa edellisissä karsinnoissa.

Nää pelit pelataan NYT, ja vain nykykunnolla pitäisi olla merkitystä.
Vai oonko väärässä? Onko jotain tutkimuksia tehty että "perinteet" jossain määrin auttaisivat voittamisessa?
PersonalHolloway

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, Huuhkajat, Oranje


Vastaus #3 : 22.03.2019 klo 12:31:59

Tää ei oo mikään kuitti otteluennakon tekijälle, hyvä ennakko! Mutta heti alkuun tökki toi karsintahistorian kertaaminen.

Vaikka ne varmasti kuuluvat jonkinlaiseen jalkapallon yleissivistykseen, en ymmärrä miksi yleensäkin aina pohditaan että onko joku maa ollut ennen kisoissa tai että onko "perinteinen kisakävijä".
Tuntuu että omillekin lähiomaisille juuri se historia painaa vaa'assa ja tulos-odotuksissa enemmän kuin nykyhetken tosiasiat.

Esim. jos Suomi pelaa vaikka Saksaa vastaan, tai veikataan odotettua Saksan menestystä arvokisoissa, vedotaan usein siihen, että koska Saksa on aina ollut kisoissa tai voittanut kisoja vuodesta kives lähtien, voittaa Saksa nytkin  Ymmärrän jotenkin jos vedotaan samalla miehistöllä pelattuihin otteluihin ja esimerkiksi aiempien karsintojen menestykseen saman valmennusjohdon kanssa pelattuihin matseihin. Mutta eipä joku perinteikkyys ja menneiden aikojen urotyöt auttaneet Saksan MM-taivalta viime kesänä, eikä Italiaa edellisissä karsinnoissa.

Nää pelit pelataan NYT, ja vain nykykunnolla pitäisi olla merkitystä.
Vai oonko väärässä? Onko jotain tutkimuksia tehty että "perinteet" jossain määrin auttaisivat voittamisessa?

Kiitoksia kommentista ja kiva, että tykkäsit ennakosta!

Tohon kommenttiin yhdyn täysin, mua itseäkin ärsyttää monien suomalaisten asenne Huuhkajia kohtaan (olen tätä myös kuullut omilta sukulaisilta/tutuilta) eli ollaan hävitty jo pelit/karsiuduttu jo ennen ku pelit on ees alkanu, ollaan paskoja, ei suomalaiset osaa jne. turhanpäivänen mantra. Itse oon aina positiivisin mielin ennen uutta matsia vaikka tiedostankin realiteetit esim. nyt Italiaa vastaan ollaan selkeä altavastaaja, mutta kyllä mä uskon voittoon, koska urheilussa kaikki on mahdollista, jopa Suomen kohdalla. Myös oma suosikkimaju Suomen ohella on Hollanti ja niin on vaan sielläkin vedetty korpitaivalta useampi vuosi jo ja nyt näyttäisi, että suunta on jälleen ylöspäin. Myös Suomi on kulkenut pidemmän aikaa pimeydessä, mutta kuten Nations League -matseista nähtiin, valoa näkyy tunnelin päässä ja nyt on taas uudet pelit ja uudet karsinnat edessä, joten ihmiset nyt sitä positiivisuutta ja taistelutahtoa kehiin eikä taas marista ja voivotella ennen ku mitään on ees tapahtunu!

No miksi sitten mainitsin tuosta historiasta? Halusin hieman pohjustaa karsintoja historiakatsauksella (vaikka ei se mitään merkitse näitä karsintoja ajatellen) sekä kertaamalla Nations Leaguen tarjoaman takaportin kisoihin. Itseäni myös kiinnostaa tilastot ja historia, joten se oli myös osasyynä mainintaan. Toivottavasti tää kommentti avasi mun näkemystä hommasta hiukan. :) Suomalaisten pitää taas alkaa uskoa siihen, että kyllä se aurinko tähänkin risukasaan joskus paistaa ja lopettaa se märehtiminen menneistä karsinnoista.
Kuku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelaiset muoviseurat ja kabinettinousijat


Vastaus #4 : 23.03.2019 klo 17:04:37

https://www.youtube.com/watch?v=xPTDeOe3OtU

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa