FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 07:23:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 78
 
Kirjoittaja Aihe: Futsal-liiga 2019-20  (Luettu 429307 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eiccu

Poissa Poissa


Vastaus #1075 : 12.01.2020 klo 12:52:02

Heitetään vielä perustelut, miksi:

Pallo ei ollut rikehetkellä hallussa ja pelaaja ei näyttänyt tilanteessa hakevan ykkösestä laukausta, vaan oli ottamassa palloa haltuun. Tästä syystä puolustava pelaaja olisi voinut ehtiä laukauksen eteen puhtain keinoin. En tiedä, kuinka osuva tilannearvio on, mutta kantani säilyy sen suhteen, että pelkkä keltainen ei ollut vääryys.

Olen samaa mieltä. Pallo ei ollut kontrollissa, eikä ollut virittämässä suoraa laukausta, joten tuossa oli vielä jonkin verran matkaa siihen, että olisi pistämässä palloa pussiin. Ehkä itsekin kallistuisin tuossa enemmän punaiseen, mutta mielestäni tulkinnanvaraa on sen verran, että en kyllä selväksi tuomarivirheeksi tuota sanoisi.
futaaja99

Poissa Poissa


Vastaus #1076 : 12.01.2020 klo 14:22:03

Oikea tuomio nykytulkinnoilla. Autio ei vie selvää "maalinteko paikkaa". Eräs erotuomarikouluttaja kertoi että edes läpiajoa ei lasketa selkeäksi maalintekopaikaksi. Asia eri mikäli maali olis esim tyhjillään.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #1077 : 12.01.2020 klo 14:26:12

Oikea tuomio nykytulkinnoilla. Autio ei vie selvää "maalinteko paikkaa". Eräs erotuomarikouluttaja kertoi että edes läpiajoa ei lasketa selkeäksi maalintekopaikaksi. Asia eri mikäli maali olis esim tyhjillään.
Futiksen tulkinnoilla noin. Futsalin erotuomarikurssilla jopa puolenkentän läpiajot olivat punaisia.

Lisäksi takaapäin kaataminen on aina todella törkeä temppu. Tuosta nurin polvilleen lattiaan ja voi huili olla todella pitkä. Siinä ei vastustajan terveyttä ajatella lainkaan.
-Auvo-

Poissa Poissa


Vastaus #1078 : 12.01.2020 klo 14:54:20

Lisäksi takaapäin kaataminen on aina todella törkeä temppu. Tuosta nurin polvilleen lattiaan ja voi huili olla todella pitkä. Siinä ei vastustajan terveyttä ajatella lainkaan.

Sen toki tiedät sinäkin, ettei kaatamisen törkeydellä ole tässä tilanteessa merkitystä. Se ei ole niin ruma, että punaista pitäisi kaivella vakavuuden perusteella. Tulkittavaksi jää siis vain olosuhteet (=ilmeinen maalintekimahdollisuus vai ei)

Mä löydän perusteita kummalle tahansa värille. Harmi, että sääntö on näin tulkinnanvarainen.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #1079 : 12.01.2020 klo 15:01:30

Sen toki tiedät sinäkin, ettei kaatamisen törkeydellä ole tässä tilanteessa merkitystä. Se ei ole niin ruma, että punaista pitäisi kaivella vakavuuden perusteella. Tulkittavaksi jää siis vain olosuhteet (=ilmeinen maalintekimahdollisuus vai ei)

Mä löydän perusteita kummalle tahansa värille. Harmi, että sääntö on näin tulkinnanvarainen.
En puhunut missään kohtaan sääntöjen olevan sitä mieltä, vaan itse näen takaapäin tehtävät kaadot vastustajan arvostuksen totaalisena puutteena.

Olen aivan varma tilanteen ollessa Istrefi kaatajana ja Autio kaatujana, koko futsalkansan mielestä se olisi täysin selvä  punainen.

Sen lisäksi eilisten erotuomarien FIFA-lätkät vaikuttanee tulkinnan ”oikeellisuuteen”. Koko tilannehan meni tuomareilta aivan vihkoon.
Eiccu

Poissa Poissa


Vastaus #1080 : 12.01.2020 klo 15:26:20

En puhunut missään kohtaan sääntöjen olevan sitä mieltä, vaan itse näen takaapäin tehtävät kaadot vastustajan arvostuksen totaalisena puutteena.

Mielestäni tuossa näytti siltä, että yritetään pelata palloa, eikä tietoisesti kaataa vastustajaa. Sikäli minun on vaikea nähdä tuota tilannetta vastustajan arvostuksen puutteena.

Olen aivan varma tilanteen ollessa Istrefi kaatajana ja Autio kaatujana, koko futsalkansan mielestä se olisi täysin selvä  punainen.

Tämä taas ei osoita kovin suurta arvostusta kanssasi eri mieltä olevia kohtaan. Minä en tuon videon ensikertaa nähdessäni edes tiennyt ketä tilanteessa on, eikä se mielestäni silloinkaan mikään selvä punaisen paikka ollut.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #1081 : 12.01.2020 klo 15:58:45

Eli, jos olen eri mieltä kanssani eri mieltä olevien kanssa, ja tuon siihen oman näkemykseni Istrefistä (joka vastaavasta lensi suihkuun Fifa-tuomarit kädestä), on se arvostuksen puutetta. Miten sitten sinä, joka olet kanssani eri mieltä? Onko sama asia?
PoroKuningas

Poissa Poissa


Vastaus #1082 : 12.01.2020 klo 16:26:58

Yleisesti ottaen joskus näkee liigassa hirveetä repimistä ja vastustajan kaatamista.Tuomarit eivät pidä linjaa. Kyseiset virheet saattaa kostautua tiukoissa peleissä. Toivottavasti palloliitto kehittää tuomareiden koulutusta ja feedbackia, ennen kun lajista saadaan näkyvämpää Suomessa. Tällä hetkellä liigassa ehkä 2 tuomaria sillä tasolla kuin pitäisi...

Eiccu

Poissa Poissa


Vastaus #1083 : 12.01.2020 klo 17:33:28

Eli, jos olen eri mieltä kanssani eri mieltä olevien kanssa, ja tuon siihen oman näkemykseni Istrefistä (joka vastaavasta lensi suihkuun Fifa-tuomarit kädestä), on se arvostuksen puutetta. Miten sitten sinä, joka olet kanssani eri mieltä? Onko sama asia?

En ehkä ihan pysynyt kärryillä tässä ajatusketjussa. En edes hirveän vahvasti ole kanssasi eri mieltä, sillä mielestäni tuo oli tulkinnanvarainen tilanne, ei selvä punainen.

Pointti tuossa oli siinä, että kyseenalaistat niiden objektiivisuuden, jotka ovat kanssasi eri mieltä.

Olen aivan varma tilanteen ollessa Istrefi kaatajana ja Autio kaatujana, koko futsalkansan mielestä se olisi täysin selvä  punainen.

Mutta ei tämä niin vakavaa ole :)
SKA_01

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Halmstad


Vastaus #1084 : 12.01.2020 klo 17:49:11

Siellä on näköjään ToPV antanut aika reilua kyytiä Someron roskasakille. Hyvä näin!
Vasenlaita9

Poissa Poissa


Vastaus #1085 : 12.01.2020 klo 18:01:33

Tornio iski toiselle jaksolle 10 maalia SOVO:n 3 maalia vastaan. Peli repesi nopeasti SOVO:n 2-3- kavennusmaalin jälkeen. Entinen SOVO:n pelaaja Italo oli liekeissä (4+3). Tutkapari Iiro Vanha säesti (1+4). Kertokaa minulle, miksi SOVO jatkoi liivipelaamista niin pitkään? Varsinkin, kun se liivipelaaminen oli huonoa. Mitä järkeä oli ottaa 3-9-tilanteessa vielä 3 maalia omiin?
MaximTsigalko

Paikalla Paikalla


Vastaus #1086 : 12.01.2020 klo 18:06:10

Onko noissa ilmoitetuissa katsojamäärissä myös joukkueet toimihenkilöineen mukana?

88 katsojaa SoVo-ToPV-pelissä.
Dillekara

Poissa Poissa


Vastaus #1087 : 12.01.2020 klo 18:31:10

Kylläpä sovon poikia kairattiin niin syvälle penaaliin että mahtaa jo maistua savi suussa. Ei niin minkäänlaista mahollisuutta. ToPV!!!!
Futsal -87

Poissa Poissa


Vastaus #1088 : 12.01.2020 klo 18:40:25

Kemi jatkoi Sievin tapaan Josepan nöyryyttämistä, Kemi tosi vielä selvemmin. Sievi näyttää nousevan kuiville hankalan alkukauden jälkeen!
Sovolla ennakossa Ihalaisen mukaan uusia vahvistuksia.....heikennyksiä olivat ...Tornio oli suorastaan ylivoimainen...voi Sovo parkaa!
En pidä enää Stankovitsiä herrasmiespelaajana...tuomarina olisin antanut vähintään ruskean kortin tuollaisesta käytöksestä.
höynääjä

Poissa Poissa


Vastaus #1089 : 12.01.2020 klo 19:13:15

Onko noissa ilmoitetuissa katsojamäärissä myös joukkueet toimihenkilöineen mukana?

88 katsojaa SoVo-ToPV-pelissä.

Oikea lukema noin 30-40 henkeä
pumpuli

Poissa Poissa


Vastaus #1090 : 12.01.2020 klo 19:35:38

Pelattu kierros meni aika ennakoidusti, no Akaan tappio oli vähän yllätys, vai oliko? Minulle ei.

Mutta asiaan!!!

Torstaina Kemin Tervahallissa kipinöi kun kaksi kuntomittarin kärkijoukkuetta törmää toisiinsa, ToPv korjasi GFT tappion jälkeen kurssin murskaavasti ja Kemi on tehnyt kotiluolassa selvää jälkeä vastustajasta kuin vastustajasta,  vaikkakin on kärsinyt välillä asenteen vajaavuudesta, torstaina tuskin asennetta tarvii hakea.
Tervahallin lehtereille kun saadaan vielä katsojia sen verran, että vain Jyväskylässä on nähty vastaavaa määrää, niin hulabaloo on valmis!

soikeapallo

Poissa Poissa


Vastaus #1091 : 12.01.2020 klo 20:56:04

Tornio iski toiselle jaksolle 10 maalia SOVO:n 3 maalia vastaan. Peli repesi nopeasti SOVO:n 2-3- kavennusmaalin jälkeen. Entinen SOVO:n pelaaja Italo oli liekeissä (4+3). Tutkapari Iiro Vanha säesti (1+4). Kertokaa minulle, miksi SOVO jatkoi liivipelaamista niin pitkään? Varsinkin, kun se liivipelaaminen oli huonoa. Mitä järkeä oli ottaa 3-9-tilanteessa vielä 3 maalia omiin?
Ei kai siinä vaiheessa ollut vittuakaan väliä. Eka erä oli sentään katsottavaa vielä.
21

Poissa Poissa


Vastaus #1092 : 12.01.2020 klo 21:50:00

Onko noissa ilmoitetuissa katsojamäärissä myös joukkueet toimihenkilöineen mukana?

88 katsojaa SoVo-ToPV-pelissä.

On niissä usein värikynää. Reilu 50 "oikeaa" katsojaa oli paikalla Somerolla, pienet lapset mukaan laskettuna yli 60.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #1093 : 12.01.2020 klo 22:04:17

Ei kai siinä vaiheessa ollut vittuakaan väliä. Eka erä oli sentään katsottavaa vielä.
Oli sillä väliä. Noilla kolmella maalilla SoVon maaliero meni miinukselle.  Vielä eilen SoVolla oli parempi maaliero kuin edellä olevalla Mad Maxilla. Pienet marginaalit saattavat ratkaista pelaatko Geftiä vai Kemiä vastaan keväällä. Itse valitsisin kärkiviisikosta kenet tahansa muun kuin Kemin. He ovat parhaillaan liigan selkeä ykkösjengi.
Smaug

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kampuksen Dynamo, futsal, Huuhkajat ja muut majut


Vastaus #1094 : 12.01.2020 klo 22:04:55

jotain

Rolleyes

Lainaus
Palaute: samu.kytola(ät)futsal.fi; p. 041 4378041

Asiallista, perusteltua palautetta otetaan toki toimituksessa vastaan, ja jonkin verran sitä on tullutkin. Mieluiten omalla nimellä, mutta jos on pakottava tarve rätkiä nimettömänä, niin keksitte varmaan siihenkin keinot.
egrock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ToPV


Vastaus #1095 : 13.01.2020 klo 14:42:29

Torstaina Kemin Tervahallissa kipinöi kun kaksi kuntomittarin kärkijoukkuetta törmää toisiinsa, ToPv korjasi GFT tappion jälkeen kurssin murskaavasti ja Kemi on tehnyt kotiluolassa selvää jälkeä vastustajasta kuin vastustajasta,  vaikkakin on kärsinyt välillä asenteen vajaavuudesta, torstaina tuskin asennetta tarvii hakea.
Tervahallin lehtereille kun saadaan vielä katsojia sen verran, että vain Jyväskylässä on nähty vastaavaa määrää, niin hulabaloo on valmis!

54 lippua myymättä. Loppuunhan tämä tullaan myymään, ja osa kausikorttilaisista pääsee  kuulemma seisomapaikalle, nopeat syövät hitaat meiningillä täytetään 3 ensimmäistä penkkiriviä kausarilaisille.


SakromW

Poissa Poissa


Vastaus #1096 : 13.01.2020 klo 18:18:53

54 lippua myymättä. Loppuunhan tämä tullaan myymään, ja osa kausikorttilaisista pääsee  kuulemma seisomapaikalle, nopeat syövät hitaat meiningillä täytetään 3 ensimmäistä penkkiriviä kausarilaisille.




Kemin instagram-tilin mukaan peli ei ole livessä, joten varmaan kovin kauaa ei lippuja ole enää myytävänä. Syksyn derbyssä Torniossa hitaimmille näytettiin sold out- kylttiä.
SKA_01

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Halmstad


Vastaus #1097 : 13.01.2020 klo 19:12:07

Kemin instagram-tilin mukaan peli ei ole livessä, joten varmaan kovin kauaa ei lippuja ole enää myytävänä. Syksyn derbyssä Torniossa hitaimmille näytettiin sold out- kylttiä.

Toivottavasti liitto alkaa jo puuttumaan tähän Kemin pelleilyyn.
bupa dukta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anna mulle kymppi röökiin ja kaksi kaljaan.


Vastaus #1098 : 13.01.2020 klo 19:23:51

Mainoskikka varmaan. Ei voi kyllä käsittää miksi pitää pelleillä, sillä täyteen luulisi tulevan muutenkin. Eihän sinne mahdu kuin joku kolmesataa henkeä.

Eiköhän kemin maineikas mediatiimi striimaa pelin laadukkaasti kuten aina. Sponsoreille näkyvyyttä luvassa ennennäkemättömin määrin, kun koko futsalsuomi kerääntyy katsomaan suomen kiihkeintä derbyä.

Kova peli tulossa, kemikin näyttäisi pääsevän optimikokoonpanolla kun Boris on kokoonpanossa ja Ville Uimaniemi päässyt intin jälkeen peliin sisään. Kemillä jo kolme mitat täyttävää vaihtomiestä ja kentälle laittaa liigan kaksi taitavinta kaveria. Veikkaan että Kemi vie 6-3.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2020 klo 19:45:09 kirjoittanut bupa dukta »
pelikortit

Poissa Poissa


Vastaus #1099 : 13.01.2020 klo 19:27:11

Kemillä on olemassa (ilmeisesti) oma mediatiimi ja meinaavat jättää kuvaamatta kauden kiinnostavimman kotiottelun?? Tälle matsille löytyisi varmasti katsojia ympäri Suomen ja olisi loistava mahdollisuus saada näkyvyyttä Meri-Lapin palloilulle, niin sitten jätetään kamera kotiin...HOHHOI MITÄ TOUHUA.
Itse vielä urputtivat Torniolle kun oli ensimmäisen derbyn kuvaamisen kanssa ongelmia, ja nyt pukkaavat tämmöistä paskaa tulemaan
« Viimeksi muokattu: 13.01.2020 klo 19:29:54 kirjoittanut pelikortit »

 
Sivuja: 1 ... 43 [44] 45 ... 78
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa