Julli18
Poissa
|
|
Vastaus #325 : 19.12.2019 klo 20:11:53 |
|
Onhan se mielenkiintoista seurata miten mainostoimisto tulee nostamaan naisten liigan tasoa? Jos onnistuu, niin valmentajat joutuvat vähän outoon valoon.
|
|
|
|
Hemmo93
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #326 : 19.12.2019 klo 23:20:37 |
|
"Mitään" ei tehdä = valitusta Jotain tehdään = valitusta. Brändityöryhmän mukana oleminen on todella hieno asia, sillä tällä hetkellä tärkeintä on juuri se, että liigan brändi ei ole tarpeeksi hyvä katsojien ja yritysten keskuudessa. Paremmalla brändillä on mahdollisuus saada lisää rahaa ja sitä kautta voidaan ottaa askelia kohti parempaa. Tuskin ketään ajattelee, että muutaman vuoden sisällä liiga olisi täynnä ammattilaisia , vaan nyt lähdetään ottamaan askelia kohti parempaa. Toivottavasti joulu piristäisi mieliä myös täällä ja lähettäisin positiivisella asenteella kohti kautta 2020
|
|
|
|
Vorssander
Poissa
|
|
Vastaus #327 : 19.12.2019 klo 23:50:45 |
|
Alkuvuodesta 2016 Naisten Liigalle piti tulla uusi logo "muutaman kuukauden sisällä". Kolme ja puoli vuotta myöhemmin yhä odotellaan logo- ja ilmeuudistusta.
Itse strategiaan en ole tutustunut, mutta toivottavasti joku muu jaksaa siihen perehtyä. Kaikenlaisia strategioita ja tragedioita olen nähnyt, mutta toteutus jää kuitenkin seurojen vastuulle. Niillä sen sijaan on niin erilaiset intressit, että vaikeaa voi olla. Ammattimaisissa sarjoissa tuollainen "co-opetition" voi toimia - ja toimiikin - mutta tässä kateellisten maan naisjalkapallossa siihen on vielä matkaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019 klo 03:17:10 kirjoittanut Vorssander »
|
|
|
|
|
Stürmer
Poissa
Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.
|
|
Vastaus #328 : 20.12.2019 klo 00:06:29 |
|
Brändityöryhmän mukana oleminen on todella hieno asia, sillä tällä hetkellä tärkeintä on juuri se, että liigan brändi ei ole tarpeeksi hyvä katsojien ja yritysten keskuudessa.
Jos perusta on mätä, niin mikään päälleliimattu "brändäys" ei asiaa korjaa. Naisten liigan krooninen ongelma on edelleenkin se, että se on käytännössä junnusarja, koska aikuisille pelaajille ei tarjota taloudellisia edellytyksiä panostaa lajiin. Ja kun kyse on pohjimmiltaan urheiluviihdetuotteesta, niin katsojat pitäisi asettaa etusijalle niin olosuhteiden, otteluohjelmien, aikataulujen kuin sarjajärjestelmänkin suunnittelussa. Nyt mennään jatkuvasti jollain maajoukkuetoiminnon tukifunktiolla. Brändin rakentaminen/rakentuminen on vuosia kestävä prosessi ja vahvin brändi syntyy aina tekemällä perusasiat kunnolla ja oikein.
|
|
|
|
season
Poissa
|
|
Vastaus #329 : 20.12.2019 klo 00:16:33 |
|
Se mitä kuullut niin Strummerin mainitsemat asiat on tavoitteena kun puhutaan paremmasta arjesta.
Pidän plussan puolella tätä juttua, on kuitenkin eteenpäin menoa äkkilukemalta.
Tuollaiset yksittäiset logouudistukset kuulostaisikin oudolta, tässä lähestyminen kehittämiseen oikeampaa
|
|
|
|
Hemmo93
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #330 : 20.12.2019 klo 11:44:31 |
|
|
|
|
|
AZIAA80
Poissa
Suosikkijoukkue: Klupi, Kups, Palloliitto,Ameobi,krevis, terroristi
|
|
Vastaus #331 : 20.12.2019 klo 12:48:05 |
|
Naisten Liigan strategia ei toimi, jos ei siitä ensin saada tehtyä naisten liigaa.
Kysymyksiä Heidi Pihlajalle: Nyt, kun liigasta on saatu pois matkakustannuksien kanssa suurissa vaikeuksissa olleet seurat eli Melu, GBK, Ik Myran, ONS jne., niin onko seuraavaksi Jyväskylän, Turun ja Tampereen vuoro? Onko tämä sisällytetty strategiaanne ja brändiinne, että liigaa pelataan vain pääkaupunkiseudulla + ruotsinkielinen kiintiöpaikka Ahvenanmaalla? (Kups/Pallokissat viritelmää ei lasketa, koska eivät ole pelaamalla liigaan edes päässeet).
|
|
|
|
maakato
Paikalla
|
|
Vastaus #332 : 20.12.2019 klo 13:13:08 |
|
Pk-seudun jengien vika, ettei maalla pärjätä. Niinpä tietenkin.
|
|
|
|
AZIAA80
Poissa
Suosikkijoukkue: Klupi, Kups, Palloliitto,Ameobi,krevis, terroristi
|
|
Vastaus #333 : 20.12.2019 klo 13:32:07 |
|
Pk-seudun jengien vika, ettei maalla pärjätä. Niinpä tietenkin.
Ilmeisesti olet pääkaupunkiseudulta, eikä luetun ymmärtäminen ole vahvuutesi. En syytä pääkaupunkiseudun joukkueita, vaan kysyin onko tämä asia sisällytetty palloliiton strategiaan. Onko tulevaisuudessa tarkoitus pitää Naistenliiga valtakunnallisena? Myös pienenä huomautuksena voisi todeta, että on hieman mautonta, jos tehdään koko Naisten Liigan strategiasta kertova video ja kahdella kolmesta on HJK logo vaatteissa, eivätkä he edes edustaneet videossa seuraa, vaan Pelaaja yhdistystä ja Naisten Liiga ry:tä. Oliko se "brändi" ryhmä vielä aloittanut? Tiedoksi: asiat kun usein on sitä miltä ne näyttävät.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019 klo 13:51:46 kirjoittanut AZIAA80 »
|
|
|
|
|
maakato
Paikalla
|
|
Vastaus #334 : 20.12.2019 klo 14:11:14 |
|
Kylläkyllä, puhut ihan järkeviäkin, mutta toisaalta helppo Liitonkin "panostaa" pk-seudun jengeihin, kun täällä on niitä joukkueita. Mutta voisin kuvitella siitä huolimatta, että liitto pyrkii pitämään sarjan aivan valtakunnallisena. Brändityö ei varsinaisesti ole kuulunut liiton vahvuuksiin, ja sitä se ei myöskään ole Naisten liigan osalta, mutta katsotaan tulisiko tässä nyt edes jotain muutosta.
|
|
|
|
Teleguy
Poissa
|
|
Vastaus #335 : 20.12.2019 klo 14:32:15 |
|
Taitaa tämä Viivi Ollonkvist olla EuPa:n kasvatteja, kuten viime kaudella HJK:ssa pelanneet Jutta Rantala ja Hanna Ruohomaa. Euran Pallo on tehnyt paljon Suomen naisfutiksen eteen
|
|
|
|
Vorssander
Poissa
|
|
Vastaus #336 : 20.12.2019 klo 14:45:44 |
|
Onhan tuo pääkaupunkiseutukeskeisyys ihan todellinen ongelma. Viisi pääkaupunkiseudun joukkuetta pääsarjassa on jo liikaa ja on ihan mahdollista, että vuoden päästä niitä on jo kuusi.
|
|
|
|
Sandberg
Poissa
|
|
Vastaus #337 : 20.12.2019 klo 15:02:48 |
|
Onhan tuo pääkaupunkiseutukeskeisyys ihan todellinen ongelma. Viisi pääkaupunkiseudun joukkuetta pääsarjassa on jo liikaa ja on ihan mahdollista, että vuoden päästä niitä on jo kuusi.
Näin on. Toisaalta pelaamalla jalkapallo-ottreluita nämä nousemiset ja putoamiset ratkaistaan, joten en nyt suoraan näe minkään strategian tuota ratkaisevan... Ja mitä ylempänä toisen kirjoittajan mainitsemaan ruotsinkieliseen kiintiöpaikkaan Ahvenanmaalla tulee niin sinne voipi mennä jokainen toinen joukkue voittamaan jos sen haluaa pois. Eikö se vähän näin mene?
|
|
|
|
Julli18
Poissa
|
|
Vastaus #338 : 20.12.2019 klo 16:08:20 |
|
Naisten liiga onkota kuin käsipallo, sitä pelataan vain kehä kolmosen sisällä!
|
|
|
|
|
Vorssander
Poissa
|
|
Vastaus #340 : 20.12.2019 klo 22:15:54 |
|
Näin on. Toisaalta pelaamalla jalkapallo-ottreluita nämä nousemiset ja putoamiset ratkaistaan, joten en nyt suoraan näe minkään strategian tuota ratkaisevan...
Eihän sitä voikaan keinotekoisesti ratkaista, sillä sarjapaikat pitää jatkossakin jakaa urheilullisin perustein. Se on kuitenkin selvää, että jotain on pielessä ja kehityssuunta väärä, kun pääsarja keskittyy yhä vahvemmin pääkaupunkiseudulle.
|
|
|
|
season
Poissa
|
|
Vastaus #341 : 20.12.2019 klo 22:59:12 |
|
Käytännössä pohjois-suomi pitäisi saada takas kartalle ja joku Kokkola - Vaasa akselilta.
Pitäisin vahvimpana putoajaehdokkaana PK Helsinkiä tällä kaudella ja nousijana HPS. Fudis vaan on laji jossa kausi pitää ensin pelata.
Palloliitossa kannattaa miettiä onko talenttituen ja Märskyn tukeminen olleet onnistuneita hankkeita. Kyllä tuet pitäisi olla tasapuolisia ja myös niillä alueilla missä hiipumista pitäs olla extraponnisteluja, ei alueen unohtamista.
Toki kivahan liigan pelejä katsoa kun joka viikonloppu lyhyellä matkalla pääsee livenä seuraamaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.12.2019 klo 23:03:42 kirjoittanut season »
|
|
|
|
|
Sandberg
Poissa
|
|
Vastaus #342 : 21.12.2019 klo 17:42:44 |
|
Eihän sitä voikaan keinotekoisesti ratkaista, sillä sarjapaikat pitää jatkossakin jakaa urheilullisin perustein. Se on kuitenkin selvää, että jotain on pielessä ja kehityssuunta väärä, kun pääsarja keskittyy yhä vahvemmin pääkaupunkiseudulle.
Tähän en väitä vastaan. Tuskin strategia-tai kehitystyötä kuitenkaan pidä pitää pääsyylisenä.
|
|
|
|
maakato
Paikalla
|
|
Vastaus #343 : 23.12.2019 klo 10:41:57 |
|
|
|
|
|
|
pallojalassa
Poissa
|
|
Vastaus #345 : 29.12.2019 klo 16:13:46 |
|
Jos perusta on mätä, niin mikään päälleliimattu "brändäys" ei asiaa korjaa. Naisten liigan krooninen ongelma on edelleenkin se, että se on käytännössä junnusarja, koska aikuisille pelaajille ei tarjota taloudellisia edellytyksiä panostaa lajiin. Ja kun kyse on pohjimmiltaan urheiluviihdetuotteesta, niin katsojat pitäisi asettaa etusijalle niin olosuhteiden, otteluohjelmien, aikataulujen kuin sarjajärjestelmänkin suunnittelussa. Nyt mennään jatkuvasti jollain maajoukkuetoiminnon tukifunktiolla.
Brändin rakentaminen/rakentuminen on vuosia kestävä prosessi ja vahvin brändi syntyy aina tekemällä perusasiat kunnolla ja oikein.
Tuli luettua tämä kauppaopiston harjoitustyö. Sanahelinää ja lopuksi sitten heitetään pallo mainostoimistolle, jonka tehtävä on tehdä jotain ainutlaatuista. Liitolla ja Pihlajalla ei näytä olevan edes selvää suuntaa minne ollaan matkalla. Strategian painopisteet on lähinnä sysätty seuroille. Pahinta tässä on, että katsojat ovat unohdettu täysin. Strategia pohjaa siihen ajatukseen, että liiga olisi ammattilaissarja vaikka se on samalla visio. Projekti elää samalla tulevaisuuden unelmissa ja nykyhetken valheessa. Jos jotain positiivista hakee niin arvopohja on hyvä selkänoja ja pelaajien sitoutuminen olemaan näkyvästi esikuvia.
|
|
|
|
Stürmer
Poissa
Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.
|
|
Vastaus #346 : 29.12.2019 klo 18:18:16 |
|
Pahinta tässä on, että katsojat ovat unohdettu täysin. Strategia pohjaa siihen ajatukseen, että liiga olisi ammattilaissarja vaikka se on samalla visio. Projekti elää samalla tulevaisuuden unelmissa ja nykyhetken valheessa.
Eli ikinä ei ole malttia tehdä kunnon perustaa ensin, vaan halutaan oikaista suoraan johonkin haluttuun lopputilaan. Miten kuulostaakin niin pallostoliittolaiselta ajatusmaailmalta? Eihän meillä toisaalta juniorityössäkään tarvitse huolehtia perusasioista (kuten 1. kosketuksen laatu jne.), kuha valitaan aluejoukkueisiin ja nuorisomajuihin muuten vaan "sopivia" pelaajia ja lisäksi jokainen, joka vihjaakin haluistaan pelata joskus ulkomailla, nostetaan yhtäkkiä supertalentiksi ja ylitsevuotavan hehkutuksen kohteeksi. Kulttuurimaissa tällaisia katteettomia hehkutuksia ei tarvita, koska ammattimaiset skoutit kyllä löytävät oikeasti lahjakkaat ja potentiaaliset pelaajat muutenkin. Jännityksellä odotan mm. ensi kauden naisten liigan otteluohjelmaa ja miten se tukee joukkueiden sidosryhmätoimintaa. Onko ohjelmassa kiinteät pelipäivät, jotka on helppo muistaa ja onko koti- ja vieraspelit sijoiteltu vuorotellen niin, että yhteys kotiyleisöön ei katkea viikoiksi tai kuukausiksi jne...
|
|
|
|
pallojalassa
Poissa
|
|
Vastaus #347 : 29.12.2019 klo 18:49:06 |
|
Jännityksellä odotan mm. ensi kauden naisten liigan otteluohjelmaa ja miten se tukee joukkueiden sidosryhmätoimintaa. Onko ohjelmassa kiinteät pelipäivät, jotka on helppo muistaa ja onko koti- ja vieraspelit sijoiteltu vuorotellen niin, että yhteys kotiyleisöön ei katkea viikoiksi tai kuukausiksi jne...
Tämä on hyvin olennainen sarjan seuraamisen kannalta. Asian korjaamiseksi ei tarvita mainostoimistoa.
|
|
|
|
Teleguy
Poissa
|
|
Vastaus #348 : 29.12.2019 klo 19:17:12 |
|
Jännityksellä odotan mm. ensi kauden naisten liigan otteluohjelmaa ja miten se tukee joukkueiden sidosryhmätoimintaa. Onko ohjelmassa kiinteät pelipäivät, jotka on helppo muistaa ja onko koti- ja vieraspelit sijoiteltu vuorotellen niin, että yhteys kotiyleisöön ei katkea viikoiksi tai kuukausiksi jne...
Tämä on hyvin olennainen sarjan seuraamisen kannalta. Asian korjaamiseksi ei tarvita mainostoimistoa.
Mutta jos tämä idea tulee mainostoimistolta (maksullisena?), se on helpommin toteutettavissa
|
|
|
|
|
|
|