FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
12.11.2019 klo 16:18:06 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
FF2-kauppa:kauppa.ff2.fi, Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Historiallisen arvokisapaikan hyödyntäminen Veikkausliigan markkinoinnissa  (Luettu 2518 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Friedrich Karl II

Poissa Poissa


: 07.11.2019 klo 20:50:47

Vuosikymmeniä on puhuttu, että A-maajoukkueen arvokisapaikka räjäyttää Suomessa futisbuumin, joka saa ihmiset katsomoihin ja kotimaisen futiksen nousuun.

Tähän mennessä en ole havainnut minkäänlaista liikehdintää liigan toimistolla. Uskotaanko siellä, että kansa lähtee itse automaattisesti liikkeelle ja täyttää ensi kesänä katsomot vai olisikohan asian edesauttamiseksi jotain tehtävissä?

Monotonisesti itsestäänselvyyksiä lateleva Jan Walden, ei kun anteeksi Timo Marjamaa, voisi nyt ainakin astua mukavuusalueeltaan ulos ja kokeilla saisiko itsestään edes pientä kiimaa esiin julkisissa esiintymisissään. Kirjanpitäjän habituksen omaavat vallankumousjohtajat saavat harvoin kansaa taakseen.

Nyt olisi historiallinen mahdollisuus saada ihmiset käännytettyä kendokansasta futikseen. Millaisin innovatiivisin ja rohkein ideoin tämä tehdään? Sana on vapaa.
Knossos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kacktor


Vastaus #1 : 07.11.2019 klo 21:03:00

Tähän mennessä en ole havainnut minkäänlaista liikehdintää liigan toimistolla.

Voisin kuvitella, että olisi hyvä olla se kisapaikka taskussa ennen kuin sitä käytetään markkinoinnissa hyväksi. Seuraava Veikkausliiga-kausikin on lähemmäs puolen vuoden päässä, joten ehkä tämä ei vielä muutenkaan ole otollisinta aikaa ensi kauden markkinoinnille.
Friedrich Karl II

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 07.11.2019 klo 21:05:20

Voisin kuvitella, että olisi hyvä olla se kisapaikka taskussa ennen kuin sitä käytetään markkinoinnissa hyväksi. Seuraava Veikkausliiga-kausikin on lähemmäs puolen vuoden päässä, joten ehkä tämä ei vielä muutenkaan ole otollisinta aikaa ensi kauden markkinoinnille.
Ihanan varovaista. Aivan samaa sarjaa kuin se matra mitä tässä maassa on hoettu kaikki nämä vuosikymmenet. "Sitten kun Suomi pääsee arvokisoihin..."
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #3 : 07.11.2019 klo 21:18:13

Ei ole Susijengin arvokisapaikat näkyneet korisliigan yleisömäärissä mitenkään. Ei myöskään lentismenestys, siä pelattiin jopa välieriä 10 vuotta sitten... ei se automaattisesti takaa yhtään mitään...
JoenDoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Yhteisöjäni ja arvojani edustavat


Vastaus #4 : 07.11.2019 klo 21:49:38

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/jalkapallohuuma-nostatti-sponsorointi-intoa-veikkausliigassa-ja-lisamiljoonia-voi-pian-tulla-muualtakin-kumppanuuksiimme-on-valtavaa-tunkua/ea744911-142b-49e0-801b-1ea5e7980cfc
Tanathinaikos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gate 13, FCL


Vastaus #5 : 07.11.2019 klo 21:52:56

Puhunko harhoja vai lähtikö Ruotsin liigan futisbuumi huolella käyntiin 92 koti EM-kisojen ja 94 pronssin jälkeen? Toki ihan eri luokan saavutuksia, mutta jos näin oli mitä sieltä voisi oppia?
Kutvonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valioliiga-RoPS


Vastaus #6 : 08.11.2019 klo 07:21:51

Puhunko harhoja vai lähtikö Ruotsin liigan futisbuumi huolella käyntiin 92 koti EM-kisojen ja 94 pronssin jälkeen? Toki ihan eri luokan saavutuksia, mutta jos näin oli mitä sieltä voisi oppia?
Olympiakulta -48.
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #7 : 08.11.2019 klo 08:54:22

Olympiakulta -48.

niin... perinteitä ja historiaa länsinaapurista löytyy
MM pronssiottelussa 1938 tuona vuonna Allsvenkasnin katsojakeskiarvo 8 140
olympiavoitonvuonna Allsvenkasnin katsojakeskiarvo 10 787
Olympiapronssi 1952 tuona vuonna Allsvenkasnin katsojakeskiarvo 10 284
MM finaalissa 1958 tuona vuonna Allsvenkasnin katsojakeskiarvo 9 879


Kahdeskytluvun puolenvälin jälkeen Allsvenskan katsojamäärät syöksyi alle 5000:n ja oli sillä tasolla 90 -luvun loppuun, jonka jälkeen on noustu takas sinn e10k tietämille.



Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #8 : 08.11.2019 klo 10:42:33

En tiedä kasvavatko liigan yleisömäärät suoraan, jos kisoihin päästään. Luulisin kuitenkin , että arvokisapaikan mukana mahdollisuudet parantaa olosuhteita vahvistuvat. Siihen buumilla luulisi olevan epäsuora vaikutus. Tämä vaikuttaa sitten epäsuorasti yleisömääriin. Tammela, Kisapuisto, Kuopion ja Rovaniemen uudet katsomot (jopa stadionit) saanevat tästä ilmaa siipien alle. Ryhmään pitäisi valita ihan promootiosyistä joku liigapelaaja, jotta Veikkausliiga voisi hyödyntää buumia.

Ruotsissa merkille pantavaa on, että IFK Göteborg veti suuruuden vuosinaan vähemmän yleisöä kuin nyt. Kun seura voitti UEFA-cupin toisen kerran, pyörivät yleisökeskiarvot jossain 7000 hujakoilla. Viime kaudella Gamla Ullevilla kävi yli 5000 katsojaa enemmän. Sinällään outoa. Maajoukkueen menestys, panostus olosuhteisiin ja mediaan jne. auttoivat yleisömäärän nousussa 90-luvun keskivaiheilta tälle vuosituhannelle.
Floppi

Poissa Poissa


Vastaus #9 : 08.11.2019 klo 10:56:04

Maju-pelaajia pitäisi saada vanhoissa Veikkausliigajengin paidoissaan mainoksiin niin ihmiset voi assosioida nuo maajoukkueen sankarit kotimaiseen sarjafutikseen. Toki jäitä hattuun jne.; mitä vaan voi tapahtua Helsingin illassa. :)
kovafanipallo

Poissa Poissa


Vastaus #10 : 08.11.2019 klo 14:12:25

Kuten jo yllä todettu, niin yksittäiset buumit maajoukkueiden ympärillä ei ole kovinkaan suuresti näkyneet kansallisissa sarjoissa.

Jalkapallolla on toki aivan erilaiset mittasuhteet ja fanikunta Suomessa, kuin koripallolla tai lentopallolla, joten Huuhkajien synnyttämä positiivinen pöhinä saattaa tietysti näkyä jonkin verran Veikkausliigan yleisömäärissä. Toisaalta ensi kauden Veikkausliigahan on osallistuvien seurojen osalta yksi mielenkiintoisimmista vuosiin, joten jos mestaruudesta taistellaan loppuun asti ja AM kasvaa esim 100:lla, niin siinä on sitten jokaisella eri mielipide sen suhteen, että oliko syynä Huuhkajien nostattama futishuuma, mielenkiintoisempi sarja, vaiko nämä kummatkin yhdessä vaiko jokin muu. Isossa kuvassa buumi on vain buumi, eikä se muuta sitä faktaa, että seurojen pitää kasvattaa merkitystään yhteisössään ja Veikkausliigan pitää jatkossakin kehittää omaa tuotettaan pitkäjänteisesti eli yrittää kasvattaa sitä seuroille jaettavaa rahasummaa vuosi vuodelta. Uefan tukimassien määrän nousu ja tv-sopimuksen arvon kasvattaminen on tärkeimpiä yksittäisiä tulevaisuuden asioita. Tuo Kauppalehden juttu yritysten sponsorointi-innon kasvusta on paljon mielenkiintoisempaa mediaa, kuin sellaiset yliampuvat jutut, joissa Marjamaa huutelisi 3000 katsojan yleisökeskaritavoitetta koska päästiin kisoihin.

Tässä esimerkki koripallon kotikisavuodelta 2017, jolloin osalla korisväestä ampui pahasti yli. Tavoitteena oli nostaa koripalloliiga Suomen selkeästi seuratuimmaksi sarjaksi kendon jälkeen.
https://yle.fi/urheilu/3-9829438
Lainaus
- Markkinointiin pitää laittaa paukkuja ja lisätä näkyvyyttä. Toivon mukaan nyt tämä kaikki positiivinen energia EM-kisoista pystytään siirtämään näihin – myös resurssien puolesta, Iisalo painottaa.
- Jos niihin kahteen laitetaan kahden vuoden aikana paljon paukkuja, Korisliiga voi kehittyä jääkiekon jälkeen selkeästi isoimmaksi ja seuratuimmaksi urheilusarjaksi koko suomessa.

Laihaksi lohduksi on ainakin toistaiseksi jäänyt kotikisojen tuoma positiivinen energia. Koriksen AM:n kehitys lähti laskuun kotikisoista huolimatta:
2017: 941
2018: 850
2019: 873
shots

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 08.11.2019 klo 14:15:59

Puhunko harhoja vai lähtikö Ruotsin liigan futisbuumi huolella käyntiin 92 koti EM-kisojen ja 94 pronssin jälkeen? Toki ihan eri luokan saavutuksia, mutta jos näin oli mitä sieltä voisi oppia?

Puhut. 1995 oli alhaisempi ka kuin vuotta aiemmin. Media (Sportbladet ja TV4) taisi ottaa isoimman vastuun siitä tuuttauksesta että yleisömäärät saatiin nousuun. Toki sitä edesauttaa Ruotsin seurakulttuuri, jossa ihmiset oikeasti ovat jonkin seuran takana. Suomessa jengejä on tapettu surutta eikä esimerkiksi oman seuran historiaa tuoda esille. Tätä ei edesauta Veikkausliigan tapa kertoa historiasta vain vuoden 1990 jälkeen.

Kaikki on mahdollista mutta ei se buumi syliin putoa. Vaatii seuroilta ihan helvetisti duunia sitouttaa ihmisiä paikallisesti. Veikkausliiga voisi organisaationa tätä auttaa tuuttaamalla isoa mainosta mutta kyllä seurat ovat tässä pääasemassa.
10 puukkoa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK


Vastaus #12 : 08.11.2019 klo 14:28:45

Pomppupalloväen keulimiselle lähti kyllä spontaanit huutonaurut, siellä on korkki auennut näemmä oikein kunnolla aikanaan. :D Ylos

Toivottavasti (mahdollinen) kisapaikka näkyy positiivisena vireenä seurojen varainhankinnassa. Kulisseissa painetaan hommia ensi kauden budjettien kasaamisessa, eikä historian ensimmäinen kisapaikka ja sitä seuraava kansanjuhla ainakaan heikennä seurojen asemia kun kumppanuuksista neuvotellaan.
Vippi

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 08.11.2019 klo 20:48:24

Todella vaikeaa on siirtää tuulareiden kiinnostus Huuhkajista Veikkausliigaan varsinkin, kun kisajoukkue sisältää Veikkausliiga-pelaajia korkeintaan muutaman täytemiehenä. Toivottavasti Veikkausliigan, Palloliiton ja seurojen toimistoilla on kovia markkinointimiehiä ja -naisia ja keksivät jonkin toimivan markkinointikampanjan.
Prote

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Haka


Vastaus #14 : 09.11.2019 klo 00:08:22

Mun mielestä seurojen pitäisi brandata pelaajiaan huomattavasti paremmin.

Täällä Pohjolassa jengi kannattaa jotain Real Madridia, mutta niillä ei ole suomalaista suosikkijoukkuetta. Mielestäni seuraan on paljon vaikeampi samaistua kuin yksittäisiin pelaajiin, joten suhde joukkueeseen ja seuraan tulisi rakentaa pelaajien kautta.

HJK:n pelejä on siisti olla ollut katsomassa kun siellä on nassikat huutamassa ”Tuolla menee Niko” tms. kun pelaajat ovat käyneet junnuseurojen treeneissä.

Vastaava polku matseihin pitäisi luoda myös aikuisille. Tämä on merkittävästi hankalampaa, tiedän. Uskon kuitenkin että tuuttaamalla pelaajista henkilökuvia ja fiilistelyvideoita someen, IS:n ja seurojen yhteisesti tuottamia minidokkareita pelaajista ruutu-palveluun ym. tykitystä niin ei siitä varmasti haittaakaan olisi.

Huuhkajien tulevat kisat eivät yksin riitä herättämään kiinnostusta koko liigaan mutta jos jengi huomaisi vaikka jonkun Pukin, Kamaran tai Toivion ja alkaisi kelaan, että missä edellä mainittujen kaltaisia tulevia tekijöitä voisi livenä parhaiten seurata niin seuroilla pitäisi olla vastaukset tähän jo valmiina.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #15 : 09.11.2019 klo 00:36:38

Huuhkajien tulevat kisat eivät yksin riitä herättämään kiinnostusta koko liigaan mutta jos jengi huomaisi vaikka jonkun Pukin, Kamaran tai Toivion ja alkaisi kelaan, että missä edellä mainittujen kaltaisia tulevia tekijöitä voisi livenä parhaiten seurata niin seuroilla pitäisi olla vastaukset tähän jo valmiina.

Poimit aika hyvät esimerkit kun Kamara tai Toivio eivät pelanneet peliäkään Veikkausliigaa ja Pukkikin lähti 17-vuotiaana maailmalle, josta toki sitten harvinaista kyllä palasi vaisujen Sevilla-vuosien jälkeen vielä vuodeksi Veikkausliigaan. (Hradecky, Sparv, Toivio, Jensen ...)

Eli jos noita haluaa Suomessa bongailla, niin melkein sitten farmijoukkueiden peleissä ykkösessä tai kakkosessa. :)
Nyt parina viime kautena myös RoPS:ssa.

Veikkausliigan kannalta valitettavaa, mutta ne, joista tulee maajoukkuetähtiä, eivät montaa peliä ehdi Veikkausliigassa pelaamaan. Eikä jollain juhapirisillä paljon lisäkatsojia houkutella.
Forester

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nottingham Forest, FC Kontu, Englanti


Vastaus #16 : 09.11.2019 klo 00:58:37

Vuosikymmeniä on puhuttu, että A-maajoukkueen arvokisapaikka räjäyttää Suomessa futisbuumin, joka saa ihmiset katsomoihin ja kotimaisen futiksen nousuun.
Tähän mennessä en ole havainnut minkäänlaista liikehdintää liigan toimistolla. Uskotaanko siellä, että kansa lähtee itse automaattisesti liikkeelle ja täyttää ensi kesänä katsomot vai olisikohan asian edesauttamiseksi jotain tehtävissä?
Itse käyn jatkossakin Suomessa katsomassa kannattamani joukkueen pelejä. Veikkausliiga ei lähtökohtaisesti kiinnosta. Missä muuten on puhuttu tästä futisbuumin 'räjäytyksestä'? Ensimmäisen kerran olin itse katsomassa Suomen peliä livenä Englantia vastaan 1976, eikä nyt sen jälkeen mistään automaattisesta katsomoiden täyttymisestä ole puhuttu. Toki hype maajoukkueella on nyt kova, mutta heijastuuko se kansallisiin sarjoihin?
Prote

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Haka


Vastaus #17 : 09.11.2019 klo 08:49:46

Poimit aika hyvät esimerkit kun Kamara tai Toivio eivät pelanneet peliäkään Veikkausliigaa ja Pukkikin lähti 17-vuotiaana maailmalle, josta toki sitten harvinaista kyllä palasi vaisujen Sevilla-vuosien jälkeen vielä vuodeksi Veikkausliigaan. (Hradecky, Sparv, Toivio, Jensen ...)

Eli jos noita haluaa Suomessa bongailla, niin melkein sitten farmijoukkueiden peleissä ykkösessä tai kakkosessa. :)
Nyt parina viime kautena myös RoPS:ssa.

Veikkausliigan kannalta valitettavaa, mutta ne, joista tulee maajoukkuetähtiä, eivät montaa peliä ehdi Veikkausliigassa pelaamaan. Eikä jollain juhapirisillä paljon lisäkatsojia houkutella.


Pffh, no ei tietenkään noita turnauksessa pelaavia Veikkausliigassa nähdä.

Tässä oli puhe tulevista pelaajista. Kuinka moni tavis tietää edes aiemmin mainittujen aikaisesta lähdöstä ulkomaille? Sillä ei ole väliä. Väliä on sillä että Veikkausliigassa on vastaavia pelaajia joita lähteä katsomaan.
Kuqqen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaimo ei ymmärrä mitä Kiffen mulle merkitsee


Vastaus #18 : 09.11.2019 klo 09:13:48

Eipä kisapaikka lisää yleisöä Veikkausliigakatdonoihin tuo, mutta muuttaa suhtautumista lajiin.

Potkupallo muuttuu pikkuhiljaa jalkapalloksi, ja se näkyy kuntien päätöksenteossa, sponsoroinnissa, junnujen lajivalinnoissa jne.

Toki kisapaikka kääntyy itseään vastaan, jos siellä käydään hakemassa Vintiöt-tyyppiset tulokset.
Tarinankertoja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #19 : 09.11.2019 klo 10:55:20

Vastaava polku matseihin pitäisi luoda myös aikuisille. Tämä on merkittävästi hankalampaa, tiedän. Uskon kuitenkin että tuuttaamalla pelaajista henkilökuvia ja fiilistelyvideoita someen, IS:n ja seurojen yhteisesti tuottamia minidokkareita pelaajista ruutu-palveluun ym. tykitystä niin ei siitä varmasti haittaakaan olisi.

Jos teillä ei Hakassa näin viä tehdä, niin kiiruusti viästiä sinne toimistolle. Ainakin Ilves tuuttaa Someen kokoajan kuvaa ja videoo pelaajista ja luo juurikin hahmoja joita fanittaa ja seurata. Kyllä nykyaikana urheiluviihdepisnes on nimenomaan sitä jatkuvaa markkinointia ja SoMen hyödyntämistä tarinoiden luomiseksi.
Nahtegal

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 09.11.2019 klo 11:49:47

Maju-pelaajia pitäisi saada vanhoissa Veikkausliigajengin paidoissaan mainoksiin niin ihmiset voi assosioida nuo maajoukkueen sankarit kotimaiseen sarjafutikseen.

Tämä. Tosin itse toisin esille myös nykyiset paidat, värit ja logot. Tässä pitäisi tehdä vahvaa yhteistyötä Palloliiton ja VLn välillä. Majun Pelaajat, valmentajat ja muu henkilöstö voisi haastatteluissa tuoda VL:aa ja pelaajien taustaa suomifutiksessa esille jokaisessa käänteessä. Eli maajoukkueen julkisuuden voisi valjastaa VL:n promoamiselle.
JoenDoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Yhteisöjäni ja arvojani edustavat


Vastaus #21 : 09.11.2019 klo 11:53:18

Otsikon aihetta sivuttiin eilen pallokerhossa kun kerrottiin ent. ruotsalaisen futaajan michael al(me)bäckin(?) saaneen perheenlisäystä, jolloin kuulemma soitti ensitöikseen örgryten toimistolle kysyäkseen minne seuran jäsenmaksu tulee lähettää.

Suuret massat tulevat kisapaikan myötä tod. näk. tietoisemmiksi lajista ja omasta paikallisesta joukkueesta, mutta muuten on sekä yksittäisten seurojen että niiden kollektiivin vastuulla luoda seuroista pitkäjänteisesti samanlaisia instituutioita kuin Ruotsissa.

Kuten on jo tullut selville, yksi perustavanlaatuinen ongelma on se, että veikkausliigaa johdetaan omana sarjanaan, eikä yhdessä ykkösen kanssa. Toiseksi, liigan toimitusjohtaja on tällä hetkellä pelkkä liigaseurojen sätkynukke. Toisin sanoen liigaseurojen johtajilla on liikaa suhteellista valtaa, mikä on omiaan luomaan "jos et pelaa liigassa, et ole mitään" kaltaista ajattelua.

Jos jotain konkreettista pitäisi otsikon kysymykseen ehdottaa, niin esim. dokkari kaikista kisakoneeseen pääsevistä pelaajista, jossa käydään läpi heidän polkunsa junnuista aikuiseksi, suomalaisista seuroista maailmalle. Tämä myytäisiin ilmaiseksi ylelle, suuri yleisö tajuaa että sillä omalla paikallisella, rupuisella pallokentällä on oikeasti arvoa.

Lopuksi vielä, suomalaisille urheilun ystäville pitäisi saada taottua kallon että menestys on väliaikaista, mutta yhteisöllisyys ikuista. Tätä on hankala purkaa tarkemmin auki, mutta esim. ruotsalaisen AIK:n seurakipale tiivistää mielestäni hyvin, millaisten tunteiden herättämiseen seuraidentiteetin luomisessa pitäisi keskittyä:

https://youtu.be/Rr5rKCDyD54

Sanat käännettynä
torki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #22 : 09.11.2019 klo 17:57:58

Mun mielestä seurojen pitäisi brandata pelaajiaan huomattavasti paremmin.

Täällä Pohjolassa jengi kannattaa jotain Real Madridia, mutta niillä ei ole suomalaista suosikkijoukkuetta. Mielestäni seuraan on paljon vaikeampi samaistua kuin yksittäisiin pelaajiin, joten suhde joukkueeseen ja seuraan tulisi rakentaa pelaajien kautta.

Joillain paikkakunnilla on hankala seurata omaa seurajoukkuetta, kun joukkueita menee nurin tai niiden nimi vaihtuu - tosin tilanne taitaa olla menossa parempaan suuntaan, varsinkin kun ykkösestä nousi kaksi perinteikästä seuraa. Pelaajien markkinointi voi olla vaikeaa, kun parhaat eivät pysy seuroissa kauaa, tai kauan odotettu ulkomaanvahvistus onkin suunnilleen yhtä hyvä futiksessa kuin naapurin 50-vuotias Matti. Real Madridin tai Poolin kanssa ei voi kilpailla muuten kuin paikallisuudella ja sillä, että katsojat viihtyvät otteluissa. Sekin helpottaisi, jos pelejä pelattaisiin hyvissä olosuhteissa ja suunnilleen tasaisin väliajoin.

Kisapaikan hyödyntäminen ei ole kovin helppoa.
42Wolves

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Loistava Luontopolku


Vastaus #23 : 09.11.2019 klo 19:11:58

Mun mielestä seurojen pitäisi brandata pelaajiaan huomattavasti paremmin.

Täällä Pohjolassa jengi kannattaa jotain Real Madridia, mutta niillä ei ole suomalaista suosikkijoukkuetta. Mielestäni seuraan on paljon vaikeampi samaistua kuin yksittäisiin pelaajiin, joten suhde joukkueeseen ja seuraan tulisi rakentaa pelaajien kautta.

HJK:n pelejä on siisti olla ollut katsomassa kun siellä on nassikat huutamassa ”Tuolla menee Niko” tms. kun pelaajat ovat käyneet junnuseurojen treeneissä.

Vastaava polku matseihin pitäisi luoda myös aikuisille. Tämä on merkittävästi hankalampaa, tiedän. Uskon kuitenkin että tuuttaamalla pelaajista henkilökuvia ja fiilistelyvideoita someen, IS:n ja seurojen yhteisesti tuottamia minidokkareita pelaajista ruutu-palveluun ym. tykitystä niin ei siitä varmasti haittaakaan olisi.

Huuhkajien tulevat kisat eivät yksin riitä herättämään kiinnostusta koko liigaan mutta jos jengi huomaisi vaikka jonkun Pukin, Kamaran tai Toivion ja alkaisi kelaan, että missä edellä mainittujen kaltaisia tulevia tekijöitä voisi livenä parhaiten seurata niin seuroilla pitäisi olla vastaukset tähän jo valmiina.

Kuten Tiksa tossa totesikin niin täyttä paskaa, lähes. Toki pitää markkinoida pelaajia mutta seurat on keskiössä. Pitää nostaa seurojen tunnettuutta, merkitystä. Jopa futisihmiset ei seuraa suomifutista kun seurat ei merkitse mitään. Tänään olin valmennuksen starttikurssilla Espoossa missä kahvipöytäkeskusteluissa kuulin liverpoolin mainittavan monta kertaa, yhtään suomalaista seuraa en kertaakaan.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines