FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 01:40:48 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 11
 
Kirjoittaja Aihe: Onko jalkapallo nyt suurempi Suomessa kuin muut lajit?  (Luettu 57552 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sheriffi8

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: \o/ _o_ HUUUUUU HUUUUUU _o_ \o/


Vastaus #25 : 16.11.2019 klo 13:51:59

Kisojen jälkeen sitä huumaa on taas vaikea pitää yllä, joten se työ pitää tehdä nyt. Sillä näkyvyydellä vaikutetaan olosuhteiden paranemiseen, harrastajamääriin yms. Nyt pitää vaan markkinointikoneiston olla hereillä.

Kansojen liigan B-sarjaa uudistetulla Olympiastadionilla kisoista tuttuja joukkueita vastaan. Kyllä se huuma pysyy yllä.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #26 : 16.11.2019 klo 13:53:02

Muistanko väärin että MM-karsinnat ois aiemmin alkanut heti syksyllä EM-kisojen jälkeen? Nyt vasta keväällä 2021. Tuossa on pitkä aika pelkkiä treenimatseja? Niihin toki hohtoa tuo stadikka 2.0.

Syksyllä pelataan Nations league. Eli sama systeemi kuin viime syksynä/tänä keväänä.

Edit: hias
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo


Vastaus #27 : 16.11.2019 klo 13:56:21

Syksyllä pelataan Nations league. Eli sama systeemi kuin viime syksynä/tänä keväänä.

Edit: hias

Loistavaa Ylos Multa oli mennyt ohi että Nations Leaguen jatkokuviot on selvillä.
kustaa vaasa

Poissa Poissa


Vastaus #28 : 16.11.2019 klo 13:57:24

Onhan futis jo pitkään ollut suurin, mutta jääkiekon markkinakoneisto on onnistunut paremmin. Toki heitä on auttanut suomalaisten menestyshulluus. Pienessä lajissa on helppo pärjätä ja menestys on ainut, jota merkittävä osa kansasta ymmärtää. Ja tätä myyttiä jääkiekon merkityksellisyydestä media on levittänyt ahkerasti.

Nyt futiksen menestyksen hetkelläkin, jotkut toimittajat langenneet höpöttelemään, jotain lajien vastakkainasettelun lopettamisesta. Ei, vielä ei ole sen hetki, sen hetki on sitten, kun on päästy oikeudenmukaisempaan lähtötilanteeseen.

Jääkiekkohuuman siivellä jokaiseen yli kahden asukkaan kuntaan rakennettiin vähintään yksi jäähalli. Jos nyt ensialkuun jokaiseen yli 10000 asukkaan kuntaan rakennetaan kunnollinen jalkapallohalli niin astuttaisiin vähän lähemmäs oikeutta ja kohtuutta.

Kendojanarit nyt hädissään huutelevat, että lopetellaan vastakkainasettelu ja tästä lähtien mennään reilusti sulle, mulle. Joo, sopishan se nyt varmasti heille, kun 25 vuotta menty mulle, mulle, mulle, mulle, mulle, mulle etc. Ei, ensin pitää päästä tasapuolisempaan tilanteeseen, sitten, katsotaan.

Täyttä asiaa.

Ärsyttää muuten nuo lehtilööpit joissa jokaiselta kendovaikuttajalta halutaan kommentteja Huuhkajista. Ikään kuin he määrittäisivät kuinka iso juttu tämä on.
jorma13

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Team Europe, Pogba#6, Itämeren kunkku Antti Rossi


Vastaus #29 : 16.11.2019 klo 13:58:25

Harrastajamäärissä ehkä, mutta kun katsoo esim. Veikkausliiga, ja monen huuhkajistakin tutun pelaajan, taustoja niin aika monella kuitenkin se jääkiekko on aina ollut se ns. “Ykköslaji” jolla on aloitettu ja jota on pienenä pelattu, ja ehkä kroppa tai pää ei ole kestänyt kuninkuuslajin rasitusta, jolloin sitten futis on ollut luonteva jatko urheilu uralle. Vaikea nähdä että futis koskaan saisi jääkiekon asemaa heiluteltua, kyllähän toi suuri harrastajamäärä futiksessa vain kertoo siitä miten vaikea ja fyysinen laji lätkä on, ja että kaikki eivät siinä pärjää. Pitäisiköhän tähän päättäjien jotain tehdä? Ainakin Palloliitolle futiksen EM-kisoista tuleva 5 miljoonan potti olisi ehdottomasti tärkeä käyttää yhdessä Jääkiekkoliiton kanssa yhdessä terveys-ja liikuntaasiantuntijoiden kanssa.
Rents

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu, Käpylän pallo, Greta Thunberg


Vastaus #30 : 16.11.2019 klo 14:08:05

Harrastajamäärissä ehkä, mutta kun katsoo esim. Veikkausliiga, ja monen huuhkajistakin tutun pelaajan, taustoja niin aika monella kuitenkin se jääkiekko on aina ollut se ns. “Ykköslaji” jolla on aloitettu ja jota on pienenä pelattu, ja ehkä kroppa tai pää ei ole kestänyt kuninkuuslajin rasitusta, jolloin sitten futis on ollut luonteva jatko urheilu uralle. Vaikea nähdä että futis koskaan saisi jääkiekon asemaa heiluteltua, kyllähän toi suuri harrastajamäärä futiksessa vain kertoo siitä miten vaikea ja fyysinen laji lätkä on, ja että kaikki eivät siinä pärjää. Pitäisiköhän tähän päättäjien jotain tehdä? Ainakin Palloliitolle futiksen EM-kisoista tuleva 5 miljoonan potti olisi ehdottomasti tärkeä käyttää yhdessä Jääkiekkoliiton kanssa yhdessä terveys-ja liikuntaasiantuntijoiden kanssa.

Yksikin Huuhkajien pelaaja, jolla kendo ollut selkeä ykköslaji? Nykyään erikoistutaan jo melko nuorena, mutta muitakin lajeja voi olla taustalla. Sama kiekon puolella.
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...


Vastaus #31 : 16.11.2019 klo 14:09:53

Onhan futis jo pitkään ollut suurin, mutta jääkiekon markkinakoneisto on onnistunut paremmin. Toki heitä on auttanut suomalaisten menestyshulluus. Pienessä lajissa on helppo pärjätä ja menestys on ainut, jota merkittävä osa kansasta ymmärtää. Ja tätä myyttiä jääkiekon merkityksellisyydestä media on levittänyt ahkerasti.

Nyt futiksen menestyksen hetkelläkin, jotkut toimittajat langenneet höpöttelemään, jotain lajien vastakkainasettelun lopettamisesta. Ei, vielä ei ole sen hetki, sen hetki on sitten, kun on päästy oikeudenmukaisempaan lähtötilanteeseen.

Jääkiekkohuuman siivellä jokaiseen yli kahden asukkaan kuntaan rakennettiin vähintään yksi jäähalli. Jos nyt ensialkuun jokaiseen yli 10000 asukkaan kuntaan rakennetaan kunnollinen jalkapallohalli niin astuttaisiin vähän lähemmäs oikeutta ja kohtuutta.

Kendojanarit nyt hädissään huutelevat, että lopetellaan vastakkainasettelu ja tästä lähtien mennään reilusti sulle, mulle. Joo, sopishan se nyt varmasti heille, kun 25 vuotta menty mulle, mulle, mulle, mulle, mulle, mulle etc. Ei, ensin pitää päästä tasapuolisempaan tilanteeseen, sitten, katsotaan.

Itse en suhtaudu vihamielisesti muihin lajeihin, vaikka kyllä kilpailuasetelma on tällä hetkellä jääkiekon hyväksi. Tosin esim. Helsingissä se on muuttumaan päin ja saatamme hyvin pian kokea saman, joka on vaikkapa Tukholmassa jo koettu. Siellä in lätkä hiipunut samalla, kun futis on vankistanut asemiaan jatkuvasti.

Lätkän harrastamisen kalleus on jo yksi futiksen laariin saatavista asioista Stadissa. Yksinhuoltajilla varsinkaan ei ole varaa maksaa satojen eurojen kk-maksuja, jotka kiekkoharrastus usein vaatii, plus vielä suhteellisen kalliit varusteet junnuillekin. Samoin maahanmuuttajalasten osuuden nopea kasvu kaikkien urheilua harrastavien joukossa. Useimmat heistä (pl. venäläiset) eivät ymmärrä lätkästä mitään, mutta futis on läheinen laji lähes kaikille.

Se mikä itseä eniten häiritsee, on futiksen ja sen saavutusten vähättely, jolle meillä on (ehkä osittain ymmärrettävästi) pitkät perinteet. Ei oikeasti ymmärretä miten vaativa saavutus arvokisapaikka tässä lajissa on. Tuularit ( ja kuulemma turkulaiset :D ) tietysti menevät menestys edellä ja mikäli on oletettavissa, että turpaan tulee, niin ei kestetä tätä ajatusta ja jakseta kannustaa silloin, kun sitä eniten kaivattaisiin.

Olisi hyvä, jos jokaisella olisi se oma rakas seura, jonka matseihin mentäisiin aina, kun mahdollista ja ihan riippumatta millä sarjatasolla pelataan ja miten menestytään. Ja maajoukkue olisi tämän lisäksi kaikkien yhteinen suosikki. Nyt valitettavasti ei vielä näin Suomessa ole. Lähellekään.
 
Ehkä kaikkien forumistien yhteinen missio voisi olla ilosanoman levittäminen ja ihmisten kannustaminen nimenomaan tulemaan paikanpäälle otteluihin. Kukin omassa vaikutuspiirissään. Jalkapallokulttuuri  ei muuten nouse koskaan. Ihmiset on saatava liikkeelle ja sen myötä suhtautumaan lajiin aina vain myötämielisemmin. Tässä, veljet ja siskot, riittää meille työsarkaa.  
« Viimeksi muokattu: 16.11.2019 klo 14:12:23 kirjoittanut Wanha futaaja »
Haksis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #yönetimistifa, Beşiktaş,Huuhkajat, MilliTakim


Vastaus #32 : 16.11.2019 klo 14:23:13

Onhan futis jo pitkään ollut suurin, mutta jääkiekon markkinakoneisto on onnistunut paremmin. Toki heitä on auttanut suomalaisten menestyshulluus. Pienessä lajissa on helppo pärjätä ja menestys on ainut, jota merkittävä osa kansasta ymmärtää.
Kendojanarit nyt hädissään huutelevat, että lopetellaan vastakkainasettelu ja tästä lähtien mennään reilusti sulle, mulle. Joo, sopishan se nyt varmasti heille, kun 25 vuotta menty mulle, mulle, mulle, mulle, mulle, mulle etc. Ei, ensin pitää päästä tasapuolisempaan tilanteeseen, sitten, katsotaan.

Tämä. Tuo menestyshulluuden lisäksi vallitsee tavallisessa tuulari-ihmisessä ajatus, että jääkiekko ja varsinkin Skoda Cup on maailman isoin turnaus jota koko maailma seuraa silmä kovana joka kevät.
Loistava ja ansaittu "kostoisku" tuota kulttuuria vastaan ja megalomaaninen voitto Suomifutikselle. Jos Suomi olisi eilen hävinnyt ja pullahtanut ulos kisoista, se olisi ollut sitten varmaan viimeinen naula arkkuun.
rusnak

Poissa Poissa


Vastaus #33 : 16.11.2019 klo 14:40:27

Mielenkiintoista kyllä seurata tätä vastakkainasettelua ja itseäni ainakin vituttaa nämä jatkuvat kendopuheet aika isosti. En näe niistä ainakaan hyötyä jalkapallon aseman nostamisessa Suomessa. Olen lapsesta asti seurannut kumpaakin lajia ja harrastanut nuorempana, tosin pääkiinnostus aina ollut jääkiekossa.

Suurin syy että en ole enempää käynyt paikallisissa Veikkausliigan peleissä (5 peliä tällä kaudella) on varmasti juuri tämä Futisforumin luoma kendoviha. En tunne itseäni kovin tervetulleeksi näihin tapahtumiin. Molemmat lajit kiinnostavat ja kausikortit löytyy molempiin lajeihin. Uskon että ilman tätä vastakkainasettelua yhä useampi minun kaltainen toisi lisää rahaa myös jalkapalloon. Nyt molemmissa lajeissa käy lähinnä sitä ikäluokkaa jotka eivät kohtaa tätä kendovihapuhetta netissä ja arjessa.

Olen laittanut sähköpostia useammalle kaudella molempien seurojen päättäjille ja kannustanut mm. yhteiskausikortteihin ja muuhun yhteistyöhön. Hieman sitä on näkynyt, mutta en näkisi että tällainen toiminta olisi jalkapallolta ainakaan pois?
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #34 : 16.11.2019 klo 15:00:10


Mikäs sinun paikkakunnallasi on olosuhdetilanne kiekon ja futiksen suhteen? 
Reilu, tasapuolinen ja suhteessa harrastajamääriin?
TheBallBoy

Poissa Poissa


Vastaus #35 : 16.11.2019 klo 15:05:19

Jalkapallo on selkeästi suurin laji kun otetaan huomioon sen suosio Suomessa vaikka Suomi ei ole ko lajissa pahemmin koskaan pärjännyt. Formulat, jääkiekko, mäkihyppy jne. eivät kiinnostaisi ketään jos niissä ei olisi ollut suomalaisia maailman huipulla. Jalkapallon arvokisoja ja Huuhkajienkin pelejä katsotaan täällä menestyshullussa maassa oman maan menestyksestä riippumatta. Ja nyt tämän menestyksen myötä jalkapallo, ainakin maajoukkuepuolella, tulee nousemaan samalla tasolle kuin muissa sivistysmaissa.

Suurin toiveeni olisi se lopulta se, että tämä säteilisi myös kotimaan liigan puolelle. Toisaalta eihän ne skodacup-tuularit SM-liigaakaan käy katsomassa ja sen liigan katsojaluvuista ei todellakaan voisi päätellä että kyseessä on kansakunnan "lempilaji". Jääkiekon suosio onkin rakennettu Suomessa aika heikolle perustalle, eli pitkälti maajoukkueen varaan. Toivottavasti näin ei tapahdu jalkapallon kanssa.

Miten saadaan kansa Veikkausliigan katsomoihin?
Nuori Aulis

Poissa Poissa


Vastaus #36 : 16.11.2019 klo 15:06:34

Suurin syy että en ole enempää käynyt paikallisissa Veikkausliigan peleissä (5 peliä tällä kaudella) on varmasti juuri tämä Futisforumin luoma kendoviha. En tunne itseäni kovin tervetulleeksi näihin tapahtumiin. Molemmat lajit kiinnostavat ja kausikortit löytyy molempiin lajeihin. Uskon että ilman tätä vastakkainasettelua yhä useampi minun kaltainen toisi lisää rahaa myös jalkapalloon. Nyt molemmissa lajeissa käy lähinnä sitä ikäluokkaa jotka eivät kohtaa tätä kendovihapuhetta netissä ja arjessa.


Tähän sikäli sama, että tunnen myös useita frendejä, jotka olisivat esimerkiksi nyt kiinnostuneita kiinnittymään futikseen syvemmin, mutta välittömät syytökset gloryhunttauksesta ja/tai kendoviha (jos lajista sattuu olemaan myös kiinnostunut) laittaa mieluummin pysymään ulkokehällä. Se on todella iso sääli.
Triangelikostaja

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 16.11.2019 klo 15:08:14

Miten saadaan kansa Veikkausliigan katsomoihin?

Voitaisi aloittaa vaikka siitä, että kenenkään ei tarvitsisi käydä bajamajassa kusella / paskalla pääsarjatason jalkapallo-ottelussa.

Eli kyllä Palloliiton (ja Ari Lahden) on aloitettava rankka lobbaustyö kuntapäättäjiä kohtaan. Nyt on se kaikista otollisin etsikkoaika. Käytetään vaikka osa UEFA-miljoonista poliitikkojen kestityksiin, Alppien hiihtoreissuihin, saunailtoihin jne.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2019 klo 15:10:46 kirjoittanut Triangelikostaja »
Yopo

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 16.11.2019 klo 15:17:16

Eilen baarissa matsia katsoessa huomasin, kuinka viereisessä pöydässä maajoukkueen huiviin pukeutunut sai opettaa seurueensa jäsenelle, miten jalkapallossa tulee rangaistuspotku. Alkuun ajattelin, että aika lapsenkengissä ollaan jalkapalloyhteiskunnan syntymisessä.

Tänään asiaa pohdiskellessani tajusin kuitenkin, että samahan se on kiekon mm-kisojenkin aikaan. Ei se valtava ihmisjoukko, joka noita pelejä katsoo ole erityisen kiinnostunut jääkiekosta tai miettimään lajin globaalia suosiota. Enkä usko hetkeäkään että nämä ihmiset löytäisivät jääkiekkokatsomoihinkaan tuon kaksiviikkoisen karnevaalin ulkopuolella.

Olemme siis edistyneet, kun otteluita kerääntyy katsomaan väkeä, jotka lajista eivät ymmärrä mitään. Samalla voi vain toivoa, että osa urheilusta yleisemmin kiinnostuneista löytäisi myös täyttämään kotimaisen seurajalkapalloilun katsomoita useammin.
rusnak

Poissa Poissa


Vastaus #39 : 16.11.2019 klo 15:18:30

Mikäs sinun paikkakunnallasi on olosuhdetilanne kiekon ja futiksen suhteen? 
Reilu, tasapuolinen ja suhteessa harrastajamääriin?
Kuopiossa asun, harrastajia jalkapallolla taitaa olla noin 3x määrä ja en osaa sanoa kummanko lajin olosuhteissa on enemmän puutteita. Kummallakaan ei taida harjoittelupaikkojen suhteen olla hurraamista kun harrastelätkääkin pelataan parhaillaan 23-24 vuoroilla ja lapset harjoittelevat talvisin pakkasen puolella olevan kuplahallin hiekalla jalkapalloa.

Mutta en nyt tiedä miten suoraan liittyi tuohon minun viestiin? Edelleenkään en näe että yhteistyö olisi kummaltakaan lajilta pois.
DavorSucker

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Haka, Melchester Rovers


Vastaus #40 : 16.11.2019 klo 15:25:18

Ei vielä, mutta JVG on haistanut markkinaraon. Näin viikolla jonkun otsikon:  "JVG - lätkäräpin aika on ohi".

Ei kai vitussa ne ala tekeen "fudisräppiä"?! Ainakin kovasti juhlivat kisapaikkaa...
Kosmoksen Härkä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ennakollinen näkemys ja alustava tieto


Vastaus #41 : 16.11.2019 klo 15:31:03

Uutinen
Santeri Lähteensuo  @ESPsanteri 35 min35 minuuttia sitten

Miljoona silmäparia ylittyi Nelosella eilen, keskikatsojamäärä oli kova 1 021 000 katsojaa! #huuhkajat
Furu

Poissa Poissa


Vastaus #42 : 16.11.2019 klo 15:35:08

Palloliitolle sellainen vinkki, että jokaiselle seuralle tulisi antaa vapaat kädet ratsastaa maajoukkueen menestyksellä, jotta tämä huuma saataisiin jalkautettua myös katsomoihin. Rauta on kuumaa.
sol

Poissa Poissa


Vastaus #43 : 16.11.2019 klo 15:43:56

Mutta toisaalta se osoittaa sen tosiasian, että iso osa suomalaisista ei tajua, mitä Huuhkajat eilen tekivät. Lehtien kommenttipalstoilta on saanut lukea että "Öhöhöhö...jotain vitun kisapaikkaa juhlitaan niinko mestaruutta :D". Tässä tilanteessa on ihan turha lähteä selittämään mitään marginaalilajeista, Skoda Cupin arvosta yms. kun ei se mene perille kuitenkaan.

:D skoda cupeista itkijöiden suhteellisuudentajulle. Sinänsä helvetin hieno ja toistaiseksi historiallisesti ainutlaatuinen eilinen ei varsinaisesti muuta sitä, että mentiin avoimien ovien kisoihin, ja vielä melko kevyestä lohkosta.

rangaistuspotku

Poissa Poissa


Vastaus #44 : 16.11.2019 klo 15:47:09

Palloliitolle sellainen vinkki, että jokaiselle seuralle tulisi antaa vapaat kädet ratsastaa maajoukkueen menestyksellä, jotta tämä huuma saataisiin jalkautettua myös katsomoihin. Rauta on kuumaa.

Vain Norwich on hyödyntänyt tämän. Missä oli veikkausliiga-seurat, varsinkin HJK ja Honka? Tai KTP?
t-petsku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tuomas Virkkunen


Vastaus #45 : 16.11.2019 klo 15:52:42

Missäs päin metiaa mainittiin "meidän peli" Huuhkajien yhteydessä? Lipsahti ohitte täysin tuossa eilispäivän kohinassa, mutta mielestäni - oisko ollut IL:n tai IS:n nettisivuilla joku toimittajan kommentti... ei muistaakseni ollu JJ eikä Pullolaakso.
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään


Vastaus #46 : 16.11.2019 klo 15:56:15



Vituttaako nami nami? Millä perusteella tuo lohko oli kevyempi kuin muut?
The Real Wolf

Poissa Poissa


Vastaus #47 : 16.11.2019 klo 15:56:17

Tosin esim. Helsingissä se on muuttumaan päin ja saatamme hyvin pian kokea saman, joka on vaikkapa Tukholmassa jo koettu. Siellä in lätkä hiipunut samalla, kun futis on vankistanut asemiaan jatkuvasti.

- Hieno kehityskulku! Tähän suuntaan ollaan toivottavasti menossa Suomessakin. Lätkä alkaa jo auttamatta olla taantuva junttilaji. Kuten perinteisen tyylin hiihto ja pesäpallo. Ylos
Belmero

Poissa Poissa


Vastaus #48 : 16.11.2019 klo 16:14:07

:D skoda cupeista itkijöiden suhteellisuudentajulle. Sinänsä helvetin hieno ja toistaiseksi historiallisesti ainutlaatuinen eilinen ei varsinaisesti muuta sitä, että mentiin avoimien ovien kisoihin, ja vielä melko kevyestä lohkosta.



Joo kevyt lohko. Taakse jäi vaan kova futismaa Bosnia ja EM 2004 mestari Kreikka. Mutta tuulettele sä toki vaan Skoda Cupin mestaruuksille.

Lätkän harrastamisen kalleus on jo yksi futiksen laariin saatavista asioista Stadissa. Yksinhuoltajilla varsinkaan ei ole varaa maksaa satojen eurojen kk-maksuja, jotka kiekkoharrastus usein vaatii, plus vielä suhteellisen kalliit varusteet junnuillekin. Samoin maahanmuuttajalasten osuuden nopea kasvu kaikkien urheilua harrastavien joukossa. Useimmat heistä (pl. venäläiset) eivät ymmärrä lätkästä mitään, mutta futis on läheinen laji lähes kaikille.

Totta. Mutta valitettavasti futiksen puolellakin on huomattavissa, että harrastuksen hinta nousee koko ajan. Ainakin omat kokemukset lajin parista on sellaisia, että siellä ihan potentiaalisia kavereita joutuu lopettamaan maksujen kalleuden vuoksi. Ei toki olla missään lätkän hinnoissa, mutta huolestuttavaa kustannusten nousua on kuitenkin ollut havaittavissa.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2019 klo 16:19:30 kirjoittanut Belmero »
sol

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 16.11.2019 klo 16:36:37

Joo kevyt lohko. Taakse jäi vaan kova futismaa Bosnia ja EM 2004 mestari Kreikka.

Kova on joo, pari pykälää Suomea rankissa edellä. Ja montakohan 2004 kullia kilisee kentällä maanantaina?

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 11
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa