Asiasta kolmanteen...
Olin päiväkävelyllä Pyynikin maastoissa, kun vastaani tuli hieman hämmennystä aiheuttanut TPV-aiheinen tarra.
Olen itse tunnustuksellinen feministi ja käsitykseni mukaan myös TPV:n tarroista sekä niiden levittämisestä vastaavat tahot jakavat samansuuntaisia arvoja. Siitä syystä peleihin on aina ollut kiva tulla.
Kuvan ylemmästä tarrasta ei sinällään mitään, koska Tammelan Voiman mukana pyörii tiiviisti sidoksissa oleva ulkomaalaistaustaisten kannattajien joukko. Joten "Jalla Jallan" käytössä tässä kontekstissa ei liene mitään rasistisista, vaikka hieman rajatapaus toisen kulttuurin äänen lainaaminen onkin. Mutta menkööt.
Alempi tarra kuitenkin... Se sai minut voimaan pahoin fyysisesti ja henkisesti. Toivon mukaan tarran tekemisestä ja levittämisestä on jo pidempi aika, koska tuollaisenaan se ei todellakaan sovi nykyaikaan. "Tytötkin tykkää punaisesta" on äärimmäisen stereotypisoiva ja seksistinen ilmaus, jollaista ei soisi kenenkään TPV-kannattajan julkisesti tuovan esille suullisesti tahi tarrojen kautta. Tai mitenkään muuten. Voin kuvitella miten tällaisen kannanoton tietoonsa saamisen jälkeen voi todella merkittävä segmentti potentiaalista kannattajakuntaa tuntea olonsa turvattomaksi ja alistetuksi peliin saapuessaan.
Toivoisin tarran tuottamisesta ja jakamisesta vastaavan tahon nousevan esiin ja antavan julkisen kannanottonsa tähän "insidenttiin". Toivon mukaan irtisanoutuvan ja pahoittelevan.
Sen jälkeen voin harkita kausikorttini uusimista tälle vuodelle.
Kiitos jo etukäteen.